بامو موتوراد پرده از محصول جدید خود با نام K 1600 گرند آمریکا تورر برداشت. این موتورسیکلت جدید خریداران آمریکایی را هدف گرفته است.
K 1600 گرند آمریکا بر پایه مدل K 1600 B ساخته شده و اصلاحات قابلتوجهی در آن برای راحتی بیشتر صورت گرفته و برخی از ویژگیهای جدید به آن اضافه شده که یکی از بارزترین آنها وجود جعبهای در بخش بالای موتورسیکلت است. مقایسه محصول جدید بامو با هوندا گلدوینگ اجتنابناپذیر بوده اما تست چند روزه K 1600 B نشان داده که موتورسیکلت آلمانها چیزهای زیادی برای گفتن دارد.
پیشرانه ۶ سیلندر گرند آمریکا قدرت ۱۶۰ اسب بخاری را در دور ۷۷۵۰ پیشرانه ارائه کرده و حداکثر گشتاور ۱۷۵ نیوتون متری آن نیز در دور ۵۲۵۰ حاصل میشود. البته موضوع عصبی کننده اینکه بامو سرعت این بایک را تنها به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت محدوده کرده زیرا آن را از اصول سواری آمریکایی میداند. این موضوع برای برندی که میداند قرار دادن جعبه در بخش بالایی میتواند توزیع وزن را تحت تأثیر قرار داده و اثری منفی روی دینامیک سواری، پایداری و ایمنی داشته باشد توجیهپذیر نیست.
سیستم تعلیق الکترونیکی بهصورت استاندارد در K 1600 گرند آمریکا وجود دارد. سیستم ESA دینامیک بامو دارای دو تنظیم جادهای و کروز است. حالت جاده باعث تنظیمات کاملاً خودکار دامپرها میشود درحالیکه حالت کروز تجربه سواری مشابه با توررهای V توئین را ایجاد میکند.
:::فرشاد:::
۲۰ آبان ۱۳۹۶موتور خوبیه اما امثال هارلی و هوندا، تجربه بیشتری در ساخت موتورهای کروزر دارن؛ تو این کلاس، هارلی دیویدسون CVO لیمیتد رو انتخاب میکنم به دلیل سابقه بیشترِ سازنده، پرستیژ، کیفیت و لذت رانندگی بالا، فقط قیمت پایش بالاست (حدود ۴۳ هزار دلار)
حمیدرضا
۲۰ آبان ۱۳۹۶تو این کلاس امریکایی هاخیلی با دیگر برندها فاصله دارن البته ژاپنی ها هم خوبن ولی حضور اروپایی ها در این کلاس کمی دور از ذهنه اروپا با موتور های نیکد و بایک های اسپرت شناخته میشه نه این کروزر غول پیکر
ali a
۲۰ آبان ۱۳۹۶هوندا هم بیکار ننشسته…نسل جدید گولدینگ رو 2018 میده بیرون..رونمایی ایش هم کرده…تو کلاس مسافرتی بی ام و هوندا و یاماها, حرف اول رو میزنن…
Alex Del Piero
۲۰ آبان ۱۳۹۶ای جان bmw خیلی کارش درسته
خیلی از این موتورها خوشم نمیاد بیشتر سوپربایک میپسندم ولی همین که bmw باشه یعنی بهترینه
sina
۲۱ آبان ۱۳۹۶با احترام باس بگم ایشون رقیب گلدوینگ هم نیست چه برسه ب قاتلش.
نسل جدید گلدوینگ ک چند وقت پیش معرفی شد با موتور 6 سیلندر 1800 سیسی مصرف سوختش 20درصد کاهش یافته. ظرفیت جعبه بارش 110 لیتر شده و وزنش 40 کیلو کمترشده.
در این موتورسیکلت از یک پیشرانه ۱۸۳۳ سیسی استفاده شده است و تغییراتی که در بخشهای شاسی قطعات سوپاپها و سیلندرها اعمال شده در کنار افزایش راندمان احتراق پیشرانه، سبب شده مصرف سوخت این موتورسیکلت ۲۰ درصد کاهش پیدا کند؛ گرچه هنوز شعاع حرکتی دقیق آن اعلام نشده است. هوندا همچنین بهروزرسانیهای تکنیکی و مکانیکی را نیز در این موتورسیکلت انجام داده است که از بین آنها میتوان به مواردی همچون دریچه گاز برقی، سیستم ترمز ضد بلوکه، چهار نوع حالت رانندگی (شامل حالت باران، اسپرت، تور و اکونومی)، سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و صفحه نمایش ۷ اینچی سازگار با اپل کارپلی اشاره کرد.
از دیگر امکانات این موتورسیکلت میتوان به بلندگوهای عقب، تنظیم الکترونیکی سیستم تعلیق، گرمکن صندلی، گرمکن فرمان و دنده عقب اشاره کرد. جعبهدنده دو کلاچه از نوع هفت سرعتهی خودکار است و برای آن حالتی بهعنوان Walking نیز پیشبینی شده است که با قرار دادن جعبهدنده در حالت میتوانید موتورسیکلت را با پای خود حرکت دهید. تیپ پایهی این موتورسیکلت شیشه جلوی کوچکتری دارد و جعبهدنده آن از نوع معمولی است و صندلیهای آن فاقد گرمکن هستند. لازم به ذکر است که جعبهدنده معمولی این موتورسیکلت فاقد دندهی عقب است.
هوندا برای نسل جدید این موتورسیکلت از چراغهای پیشرفتهای با نام وینگ لاین استفاده کرده است که در آنها از لامپهای LED به همراه لنزهای چندگانه استفاده شده است. چراغهای راهنمای LED این موتورسیکلت طوری طراحی شدهاند تا همانند اتومبیل، زمانی که فرمان را برمیگردانید بهطور خودکار خاموش شوند. صندوق بار این موتورسیکلت ضمن اینکه طراحی اسپرت و ظاهر مناسبی دارد، فضای خوبی در حد یک خودروی کوچک در اختیار موتورسوار قرار میدهد و وزن آن در مقایسه با قبل کاهش پیدا کرده است. صندوقهای جانبی هر کدام دارای ۳۰ لیتر حجم هستند و صندوق عقب مرکزی دارای ۵۰ لیتر حجم است. برای مکانیزم باز شدن درب صندوق از یک جک بسیار باکیفیت استفاده شده است.
شاسی گلدوینگ جدید طوری طراحی شده است تا قابلیت مانور آن در سرعتهای پایین افزایش پیدا کنند؛ ضمن اینکه پایداری موتورسیکلت در سرعتهای بالا نیز بهبود پیدا کرده است. تمام شاسی هوندا گادوینگ جدید از نوع آلومینیومی دولایه است و عملیات جوشکاری آن توسط ربات انجام شده است. در ساخت این شاسی از صفحات فلزی با ضخامت جدیدی استفاده شده است و در انتهای آن، سیستم تعلیق عقب از نوع تک اتصالی قرار دارد. طراحی محور عقب کاملا جدید است.
تمامی این موارد ضمن اینکه سبب کاهش وزن موتورسیکلت شدهاند نقطه ثقل آن را نیز کاهش داده و همین امر کمک شایانی به بهبود قابلیت هدایت موتورسیکلت کرده است. در سیستم تعلیق از مدل دوبل جناغی برای چرخ جلو استفاده شده است و کمکفنرها در هر دو محور جلو و عقب از برند مشهور Showa هستند. هوندا سعی کرده است بخش جلوی موتورسیکلت را تا حد امکان جمع و جور طراحی کند و طراحی متفاوت پیشرانه به مهندسان این امکان را داده است تا پیشرانهی آن را نزدیک به چرخ جلو جایگذاری کنند که این امر تأثیر مثبتی در دینامیک موتورسیکلت دارد. هوندا برای افزایش راحتی مدل گلدوینگ از فنرهای برند پرولینک برای چرخ عقب استفاده کرده است که واکنشهای آن بسیار مناسب و پیشرفته هستند. امکان تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق نیز بهصورت الکترونیکی وجود دارد.
سیستم ترمز مدل ۲۰۱۸ کاملاً جدید است و از دو دیسک ترمز بزرگ با قطر ۳۲۰ میلیمتر در چرخ جلو استفاده شده است. سیستم ترمز ضد قفل موتورسیکلت دارای کنترل الکترونیکی است و نیروی آن بهصورت هوشمند بین چرخ جلو و عقب تقسیم میشود؛ ضمن اینکه وزن کمتر موتورسیکلت در مقایسه با نسل قبلی به مهندسان هوندا این امکان را داده است که از کالیپرهای سبکوزنتری در این نسخه استفاده کنند.
محمد
۲۱ آبان ۱۳۹۶زیبا شده، ولی اصالت کرویزها رو نداره، مدل جی تی ال حریف گلدوینگ بود که خودگلدوینگ بعد ۱۷ سال مدل جدیدش بسیار بروزتر آماده ورود به بازار شده.
تو این کلاس محصول یاماها… استار دوچرخه کولاک کرده
محمد
۲۱ آبان ۱۳۹۶یاماها استار ونچر…
امان از متن پیشگوی گوشی!!!
M.us
۲۱ آبان ۱۳۹۶موتور فقط هارلی با انجین v2 با صدای خاصش بقیشون سوسول بازی