آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بیامو میگوید در آینده تغییرات بیشتری را برای جلوپنجره کلیوی شکل مشهور این خودروساز شاهد خواهیم بود.
با معرفی کانسپت آی ویژن دی در نمایشگاه CES امسال، ژرمنها پیشنمایشی از زبان طراحی جدید خود برای خودرویی جدید در سال ۲۰۲۵ را انجام دادند. این کانسپت از طراحی بسیار سادهای در بدنه و کابین برخوردار بوده و جلوپنجره کلیوی شکل بیامو نیز تغییرات عدیدهای را نشان میدهد. مدیر طراحی این برند باواریایی در مصاحبه با بیامو بلاگ اعلام کرده جلوپنجره محصولات بیامو به تکامل خود ادامه خواهد داد و در محصولات مختلف طراحی متفاوتتری خواهد داشت.
فن هوی دونک میگوید جلوپنجره هر خودرو ویژگیهای خاص خودش را خواهد داشت تا باعث تمایز مدلهای گوناگون شود. زمانی که از مدیر طراحی بیامو پرسیده شده آیا این خودروساز از طراحی جلوپنجره M3/M4 فعلی پشیمان است یا خیر، او گفته است:
ما میدانستیم که مردم دراینباره صحبت خواهند کرد زیرا در حال ایجاد یک تغییر بودیم. ما همچنین میدانیم که توجه مردم به این قضیه ضرورتاً بد نیست. اگر مردم درباره طراحی جلوپنجره خودروهای ما صحبت کنند و آن را نخواهند آن موقع موضوع بدی خواهد بود؛ اما آنها صحبت میکنند و میخرند بنابراین شما هنوز هم در جهت درستی حرکت میکنید.
فن هوی دونک در همین مصاحبه اظهار داشته محصولات آتی بیامو از دکمههای جنجالی کمتری در کابین استفاده خواهند کرد. البته او میگوید این تصمیم به خاطر کاهش هزینهها گرفته نشده زیرا قبلاً سرمایهگذاریهای لازم انجام شده بنابراین از نظر مالی صرفهجوییای نخواهد بود. همچنین کاهش پیچیدگی کابین به این کمپانی کمک میکند تا میزان پاک بودن محصولاتش را از طریق بهکارگیری مواد قابل بازیافت بیشتر کند. اگرچه بسیاری از ویژگیهای به نمایش درآمده در کانسپت آی ویژن دی کاملاً مفهومی بودهاند اما خودروی به نمایش درآمده در CES 2023 پیشنمایشی از هدآپ دیسپلی نسل بعدی این برند بوده است. همچنین فن هوی دونگ به تکنولوژی تغییر رنگ بدنه نیز اشاره میکند که چیزی بیشتر از ایدهای جالب است. او میگوید:
این تکنولوژی شبیه آرزوی آنی شماست که ساخته میشود. هیچکسی نمیخواهد کانسپت هایی را ببیند که شاید در ۱۰ سال آینده تأثیری روی زندگی ما نداشته باشند. این تأثیرگذاری باید سریعتر انجام شود
بیامو میخواهد راه ۳.۰ CSL را با تولید پروژههای کوچ بیلد بیشتر ادامه دهد و مدیر طراحی این خودروساز نیز احتمال تولید محصولی بر پایه یک خودروی برقی را رد نمیکند. فن هوی دونگ میگوید تولید کوپه گرانقیمت بیامو آرزوی او بوده که به واقعیت تبدیل شده و گرامیداشت ۵۰ سالگی بخش M در سال ۲۰۲۲ بهترین زمان برای رسیدن به این آرزو بوده است. رولزرویس هم به عنوان بخشی از گروه بیامو روی پروژههای سفارشی و خاص همچون بوت تیل کار میکند.
نوید
۲۱ دی ۱۴۰۱با احترام به کل شرکت بی ام و نظر من منفیه
البت به کتف سازنده هم نیست نظر کسی🙏🏼🙏🏼😂😂
Amiro
۲۱ دی ۱۴۰۱طراحی خودرو مثل یک هنر میمونه که ممکنه یک کمپانی رو به اوج برسونه بقولی از فرش به عرش یه برعکسش
البته این توی خودرو هایی مثل لامبورگینی و فراری بخاطر پُزش کسی واسش قیافش مهم نیست و خریدار های خودشو داره طراحی بیشتر روی خودروهای عام تاثیر بسزایی داره
امیرحسین
۲۱ دی ۱۴۰۱سلام آقای احمد زاده آقای دوپلن برمیگرده به بی ام و ؟
شاهین
۲۱ دی ۱۴۰۱سلام خبری ندارم راستش
RENAULT5
۲۱ دی ۱۴۰۱من جلو پنجره فعلی رو ترجیح میدم
جلوپنجره سنتی لایک
جلوپنجره جدید(درواقع حذف جلو پنجره) دیسلایک
KF
۲۱ دی ۱۴۰۱هنوز جای تغیرات قبلی درد میکنه
Amir
۲۱ دی ۱۴۰۱فن هوی دونک ماشینای زیبایی طراحی کرده ازش انتظار این ب ام و ها رو ندارم
بهنام
۲۱ دی ۱۴۰۱تغییر طراحی در ب ام و مسیری رو طی میکنه که دقیقاً داره میراث ب ام و رو از بین میبره چیزی که در این ایام کمپانی ها بر روی آن تاکید زیادی دارند و از اون بعنوان میراث کمپانی یاد میشه و در کل اصالت یک محصول از کمپانی رو یادآور میشه . جلو پنجره ی ب ام و اولین مشخصه ی منحصر به فرد اونه که در هیچ کمپانی دیگر به این شکل شاخص و خاص نیست. جدای از اون باید از مدیر طراحی ب ام پرسید چراغ عقب محصولاتی مل ایکس فور ، ایکس سیکسو سری هفت جدید چه جنبه ی زیبایی شناسی داره ؟ یا حذف هافمیستر در پنجره ی کناری ب ام و ؟ یا اوورهنگ های طلایی قبلی ب ام و الان با چه چیز زیباتری جایگزین شدند؟ در کل مدیر طراحی ب ام و بیشتر خودرای و کله شق بنظر میرسه تا کسی که بخواد در مسیر درست طراحی های آتی ب ام و رو زیبا و شاخص معرفی کنه .
علی اسکندری
۲۱ دی ۱۴۰۱اگه این آقا بی ام و سری هفت جدیدو طراحی کرده پی پی کرده واقعا!چیه اخه اون مضخرف(میدونم همونم نمیتونم بخرم ولی میتونستم نمیخریدم)!به نظرم اخرین طراحی های خوشگل بی ام و تا سال ۲۰۲۱بود
Muty
۲۱ دی ۱۴۰۱این یعنی تِر زدن ها ادامه داره…
amirboss
۲۲ دی ۱۴۰۱به قول یکی از دوستان سخت ترین طراحی مربوط به خودروهای خانوادگی سگمنت C و D هستن. البته الان حضور کراس اورها که برپایه ی پلتفرم خودرو های شهری ساخته میشن و یه جورایی خودروهای خانوادگی پف کرده هستن و بازار خیلی شلوغ پلوغی دارن تبدیل به یه چالش جدید برای خودروسازها بخصوص دیزاینرها شده. یه خودرو اسپرت رو یه نفر پسند کنه فروش میره ولی یه خودرو خانوادگی رو یه خانواده باید پسند کنن که فروش بره!
a-r-b
۲۲ دی ۱۴۰۱آقا این ایندهBMWدیگه داره خیلی ترسناک میشه 😟
Sina10
۲۲ دی ۱۴۰۱این دوست عزیز تا بامو رو با خاک یکسان نکنه دست بردار نیست
اصلا حرف هوادار براش کمترین اهمیتی نداره فقط فروش براش مهمه ، که البه باید گفت کاملا حق داره ،
ولی خب چیکار Mها داره؟
یکی نیست بگه این آزمایشات رو برو روی ماشینای ارزون تر مثل سری ۲ و X ها امتحان کن ، تو فروششون هم تاثیر مثبت داره ، مردم دنیا جدیدا چیزای عجیب غریب رو بیشتر میخرن!
همه ایده هاش رو هم روی ماشینای M امتحان میکنه!!
اصلا برین زیرمجموعه بزنین تمام آزمایشات طراحیتون رو روش پیاده کنید جلوپنجره چرخ و کابین دار بسازین!!
هرچقدر بقیه جزئیات بامو عالیه این دوست عزیز و رفقاش خرابشون میکنه
کیانوش
۲۴ دی ۱۴۰۱منکه از این طراحی مینیمال خیلی خوشم اومد نمیگم همه سری نای بی ام و باید اینجوری بشن ولی چه اشکال داره خودروساز ها همه محصولاتشون پیرو یک سبک طراحی نباشه ،بی ام و سالی دو میلیون خودرو میفروشه ی انبوه سازه پس نباید حتمت مثل بنتلی خودرو هاش ی طراحی به خصوص رو حفظ کنه تا ابد من از ام ۴ جدید خیلی خوشم اومد برعکس از سری هفت بدم اومد از این مدل مفهومی هم خوشم اومد واقعا قشنگ مال دو ده اینده است چه بخوایم چه نخوایم دنیا داره مینیمال پسند میشه. بازارم چاره ای ندارع جز رفتن به سمتش
A1
۲۲ دی ۱۴۰۱از چند سال پیش که ب ام و به صورت سنگین شروع به سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی کرد باید پیش بینی میکردیم با روشای تیک تاکی خودشو سعی کنه رو زبونا بندازه
❤BMW❤
۲۲ دی ۱۴۰۱آخه چیکار داری با بیامو میکنی ؟
Ghost
۲۶ دی ۱۴۰۱یا تمام مقدسات باز قراره تر بزنن به بی ام دبلیو
الان تنها محصول زیبا بحث کیفیت نیست زیبا فقط قسمت بیرون سری m5 هست طراحی داخلی که تمام محصولات تکراری ان