بی ام وطراحی

مدیر طراحی بی ام و: تغییرات بیشتر برای جلوپنجره سنتی در راه است

آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بی‌ام‌و می‌گوید در آینده تغییرات بیشتری را برای جلوپنجره کلیوی شکل مشهور این خودروساز شاهد خواهیم بود.

با معرفی کانسپت آی ویژن دی در نمایشگاه CES امسال، ژرمن‌ها پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدید خود برای خودرویی جدید در سال ۲۰۲۵ را انجام دادند. این کانسپت از طراحی بسیار ساده‌ای در بدنه و کابین برخوردار بوده و جلوپنجره کلیوی شکل بی‌ام‌و نیز تغییرات عدیده‌ای را نشان می‌دهد. مدیر طراحی این برند باواریایی در مصاحبه با بی‌ام‌و بلاگ اعلام کرده جلوپنجره محصولات بی‌ام‌و به تکامل خود ادامه خواهد داد و در محصولات مختلف طراحی متفاوت‌تری خواهد داشت.

فن هوی دونک می‌گوید جلوپنجره هر خودرو ویژگی‌های خاص خودش را خواهد داشت تا باعث تمایز مدل‌های گوناگون شود. زمانی که از مدیر طراحی بی‌ام‌و پرسیده شده آیا این خودروساز از طراحی جلوپنجره M3/M4 فعلی پشیمان است یا خیر، او گفته است:

ما می‌دانستیم که مردم دراین‌باره صحبت خواهند کرد زیرا در حال ایجاد یک تغییر بودیم. ما همچنین می‌دانیم که توجه مردم به این قضیه ضرورتاً بد نیست. اگر مردم درباره طراحی جلوپنجره خودروهای ما صحبت کنند و آن را نخواهند آن موقع موضوع بدی خواهد بود؛ اما آن‌ها صحبت می‌کنند و می‌خرند بنابراین شما هنوز هم در جهت درستی حرکت می‌کنید.

فن هوی دونک در همین مصاحبه اظهار داشته محصولات آتی بی‌ام‌و از دکمه‌های جنجالی کمتری در کابین استفاده خواهند کرد. البته او می‌گوید این تصمیم به خاطر کاهش هزینه‌ها گرفته نشده زیرا قبلاً سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شده بنابراین از نظر مالی صرفه‌جویی‌ای نخواهد بود. همچنین کاهش پیچیدگی کابین به این کمپانی کمک می‌کند تا میزان پاک بودن محصولاتش را از طریق به‌کارگیری مواد قابل بازیافت بیشتر کند. اگرچه بسیاری از ویژگی‌های به نمایش درآمده در کانسپت آی ویژن دی کاملاً مفهومی بوده‌اند اما خودروی به نمایش درآمده در CES 2023 پیش‌نمایشی از هدآپ دیسپلی نسل بعدی این برند بوده است. همچنین فن هوی دونگ به تکنولوژی تغییر رنگ بدنه نیز اشاره می‌کند که چیزی بیشتر از ایده‌ای جالب است. او می‌گوید:

این تکنولوژی شبیه آرزوی آنی شماست که ساخته می‌شود. هیچ‌کسی نمی‌خواهد کانسپت هایی را ببیند که شاید در ۱۰ سال آینده تأثیری روی زندگی ما نداشته باشند. این تأثیرگذاری باید سریع‌تر انجام شود

بی‌ام‌و می‌خواهد راه ۳.۰ CSL را با تولید پروژه‌های کوچ بیلد بیشتر ادامه دهد و مدیر طراحی این خودروساز نیز احتمال تولید محصولی بر پایه یک خودروی برقی را رد نمی‌کند. فن هوی دونگ می‌گوید تولید کوپه گران‌قیمت بی‌ام‌و آرزوی او بوده که به واقعیت تبدیل شده و گرامیداشت ۵۰ سالگی بخش M در سال ۲۰۲۲ بهترین زمان برای رسیدن به این آرزو بوده است. رولزرویس هم به عنوان بخشی از گروه بی‌ام‌و روی پروژه‌های سفارشی و خاص همچون بوت تیل کار می‌کند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. نوید

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    با احترام به کل شرکت بی ام و نظر من منفیه
    البت به کتف سازنده هم نیست نظر کسی🙏🏼🙏🏼😂😂

    موافقم 71
    مخالفم 4
  2. Amiro

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    طراحی خودرو مثل یک هنر میمونه که ممکنه یک کمپانی رو به اوج برسونه بقولی از فرش به عرش یه برعکسش
    البته این توی خودرو هایی مثل لامبورگینی و فراری بخاطر پُزش کسی واسش قیافش مهم نیست و خریدار های خودشو داره طراحی بیشتر روی خودروهای عام تاثیر بسزایی داره

    موافقم 40
    مخالفم 1
  3. امیرحسین

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    سلام آقای احمد زاده آقای دوپلن برمیگرده به بی ام و ؟

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. شاهین

      ۲۱ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام خبری ندارم راستش

      موافقم 4
      مخالفم 3
  4. RENAULT5

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    من جلو پنجره فعلی رو ترجیح میدم
    جلوپنجره سنتی لایک
    جلوپنجره جدید(درواقع حذف جلو پنجره) دیسلایک

    موافقم 74
    مخالفم 7
  5. KF

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (524 ديدگاه)

    هنوز جای تغیرات قبلی درد میکنه

    موافقم 51
    مخالفم 2
  6. Amir

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فن هوی دونک ماشینای زیبایی طراحی کرده ازش انتظار این ب ام و ها رو ندارم

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. بهنام

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    تغییر طراحی در ب ام و مسیری رو طی می‌کنه که دقیقاً داره میراث ب ام و رو از بین میبره چیزی که در این ایام کمپانی ها بر روی آن تاکید زیادی دارند و از اون بعنوان میراث کمپانی یاد میشه و در کل اصالت یک محصول از کمپانی رو یادآور میشه . جلو پنجره ی ب ام و اولین مشخصه ی منحصر به فرد اونه که در هیچ کمپانی دیگر به این شکل شاخص و خاص نیست. جدای از اون باید از مدیر طراحی ب ام پرسید چراغ عقب محصولاتی مل ایکس فور ، ایکس سیکسو سری هفت جدید چه جنبه ی زیبایی شناسی داره ؟ یا حذف هافمیستر در پنجره ی کناری ب ام و ؟ یا اوورهنگ های طلایی قبلی ب ام و الان با چه چیز زیباتری جایگزین شدند؟ در کل مدیر طراحی ب ام و بیشتر خودرای و کله شق بنظر میرسه تا کسی که بخواد در مسیر درست طراحی های آتی ب ام و رو زیبا و شاخص معرفی کنه .

    موافقم 14
    مخالفم 2
  8. علی اسکندری

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگه این آقا بی ام و سری هفت جدیدو طراحی کرده پی پی کرده واقعا!چیه اخه اون مضخرف(میدونم همونم نمیتونم بخرم ولی میتونستم نمیخریدم)!به نظرم اخرین طراحی های خوشگل بی ام و تا سال ۲۰۲۱بود

    موافقم 14
    مخالفم 3
  9. Muty

    ۲۱ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    این یعنی تِر زدن ها ادامه داره…

    موافقم 9
    مخالفم 3
  10. amirboss

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (729 ديدگاه)

    به قول یکی از دوستان سخت ترین طراحی مربوط به خودروهای خانوادگی سگمنت C و D هستن. البته الان حضور کراس اورها که برپایه ی پلتفرم خودرو های شهری ساخته میشن و یه جورایی خودروهای خانوادگی پف کرده هستن و بازار خیلی شلوغ پلوغی دارن تبدیل به یه چالش جدید برای خودروسازها بخصوص دیزاینرها شده. یه خودرو اسپرت رو یه نفر پسند کنه فروش میره ولی یه خودرو خانوادگی رو یه خانواده باید پسند کنن که فروش بره!

  11. a-r-b

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    آقا این ایندهBMWدیگه داره خیلی ترسناک میشه 😟

  12. Sina10

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    این دوست عزیز تا ب‌ام‌و رو با خاک یکسان نکنه دست بردار نیست
    اصلا حرف هوادار براش کمترین اهمیتی نداره فقط فروش براش مهمه ، که البه باید گفت کاملا حق داره ،
    ولی خب چیکار Mها داره؟
    یکی نیست بگه این آزمایشات‌ رو برو روی ماشینای ارزون تر مثل سری ۲ و X ها امتحان کن ، تو فروششون هم تاثیر مثبت داره ، مردم دنیا جدیدا چیزای عجیب غریب رو بیشتر میخرن!
    همه ایده هاش رو هم روی ماشینای M امتحان میکنه!!
    اصلا برین زیرمجموعه بزنین تمام آزمایشات طراحیتون رو روش پیاده کنید جلوپنجره چرخ و کابین دار بسازین!!
    هرچقدر بقیه جزئیات ب‌ام‌و عالیه این دوست عزیز و رفقاش خرابشون میکنه

    1. کیانوش

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      منکه از این طراحی مینیمال خیلی خوشم اومد نمیگم همه سری نای بی ام و باید اینجوری بشن ولی چه اشکال داره خودروساز ها همه محصولاتشون پیرو یک سبک طراحی نباشه ،بی ام و سالی دو میلیون خودرو میفروشه ی انبوه سازه پس نباید حتمت مثل بنتلی خودرو هاش ی طراحی به خصوص رو حفظ کنه تا ابد من از ام ۴ جدید خیلی خوشم اومد برعکس از سری هفت بدم اومد از این مدل مفهومی هم خوشم اومد واقعا قشنگ مال دو ده اینده است چه بخوایم چه نخوایم دنیا داره مینیمال پسند میشه. بازارم چاره ای ندارع جز رفتن به سمتش

  13. A1

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (253 ديدگاه)

    از چند سال پیش که ب ام و به صورت سنگین شروع به سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی کرد باید پیش بینی میکردیم با روشای تیک تاکی خودشو سعی کنه رو زبونا بندازه

  14. ❤BMW❤

    ۲۲ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    آخه چیکار داری با بی‌ام‌و میکنی ؟

  15. Ghost

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یا تمام مقدسات باز قراره تر بزنن به بی ام دبلیو
    الان تنها محصول زیبا بحث کیفیت نیست زیبا فقط قسمت بیرون سری m5 هست طراحی داخلی که تمام محصولات تکراری ان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا