بی ام و

محصولات بزرگ و سنگین ب‌ام‌و M پلاگین هیبریدی می‌شوند!

الکتریکی سازی نام بازی جدید صنعت خودروست و تقریباً تمامی کلاس‌های خودرویی را در بر گرفته است. هدف اصلی این تکنولوژی کاهش مصرف سوخت و آلایندگی به منظور هماهنگی با قوانین سخت گیرانه تر است اما برندهای سطح بالا نیز از مزیت‌های این تکنولوژی در بهبود پرفورمنس خودروهای خود استفاده می‌کنند. پس از اعلام تولید آئودی RS4 آوانت پلاگین هیبریدی، ب‌ام‌و نیز هم‌اکنون اعلام کرده از این نوع قوای محرکه استفاده خواهد کرد.


این را رئیس بخش M آقای مارکوس فلش در مصاحبه با Car Advice و درباره‌ی جهت‌گیری بخش پرفورمنس BMW گفته است. نفر شماره یک ب‌ام‌و M اعلام کرده الکتریکی سازی روی محصولات کلیدی همچون M2، M3 و M4 تأثیر نخواهد گذاشت اما در مدل‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تری همچون X5 M توجیه‌پذیر خواهد بود. با وزن ۲۳۸۵ کیلوگرمی، این شاسی‌بلند پرفورمنس از نظر وزن خودرویی سبک نیست.


فلش می‌گوید ب‌ام‌و عجله‌ای برای الکتریکی سازی محصولات خود نداشته زیرا بخش M اصولاً به دنبال ارائه‌ی بهترین محصولات است. او همچنین نگرانی‌هایی درباره‌ی ریسک عرضه خودرویی پلاگین هیبریدی دارد زیرا برخی از طرفداران سرسخت این برند به خودروهای M الکتریکی شده نظر مثبتی ندارند. در حقیقت نگرانی فلش بیشتر درباره این مشکل است تا درباره‌ی حل مشکلات فنی و استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده.


او خاطرنشان می‌سازد BMW M محصولات خود را بر پایه ترجیحات مشتریان می‌سازد و به همین دلیل است که او گفت‌وگویی بسیار مستقیم با مصرف‌کنندگان داشته تا بداند آن‌ها چه می‌خواهند:

من خودروها را برای تظاهرکنندگان، برای افرادی که نمی‌خواهند بخرند تولید نمی‌کنم. من خودروها را برای مصرف‌کنندگان خودمان تولید می‌کنم و آن‌ها ایده‌ای بسیار واضح از آنچه می‌خواهند ببینند دارند.

فلش گفته قبلاً خودروی M مجهز به پیشرانه پلاگین هیبریدی را رانده و اگرچه که به جزئیاتی اشاره نکرده اما گفته که دیر یا زود چنین خودرویی تولید خواهد شد.


مرسدس هم روش مشابهی را انتخاب کرده و ظاهراً نسل بعدی AMG C63 پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تشنه خود را کنار خواهد گذاشت تا از پیشرانه ۴ سیلندر پلاگین هیبریدی استفاده کند. البته در سال آینده مدل AMG GT 73 با قدرت ۸۰۰ اسبی تولید خواهد شد. آئودی نیز نسخه‌های قوی‌تر RS6 و RS7 اسپورت بک را با قوای محرکه الکتریکی شده روانه میدان خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (266 ديدگاه)

    اى کاش با توسعه قسمت i در بى ام و پرفورمنس خودروهاى الکتریکى رو افزایش بد ن و ام پاور رو قاطى این جریان نکنن .احتمالاً چند سال دیگه دست روى تک تک محصولات ام میذارن.تصور یه بى ام و ام پاور با موتور ۴ سیلندر و یه موتور برقى حداقل براى من آزار دهندست.
    موضوع بعدى اینکه منبع انژى الکتریکى از کجا تامین میشه؟ با سوزوندن سوخت فصیلى در نیروگاهها…!؟ یا از طریق منابع تجدید پذیر؟
    و در نهایت اینکه برد خودرو و کیفیت سوارىدر خودروهاى پرفورمنس در برابر افزایش وزن خودرو بخاطر مجموعه موتور الکتریکى و باطری ها در کنار وزن موتور درون سوز و سیستم انتقال قدرت و سایر متعلقات ؛چطور میشه؟واقعاً توجیحى داره؟

  2. MAHDI

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام وM یعنی نهایت مهندسی و اوج لذت رانندگی

  3. نوید جهرمی

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    X5 عجب رخ و قیافه ای داره. اوایل خیلی از طراحی جدیدش بدم میومد. الان توی این کلاس بدجور دلمو میبره. دمشون گرم. پلاگین هیابرید بهترین گزینه برای کاربری روزانه اس. اما برای پیست کاربردی نیست. با این وزن زیاد و قدرت وابسته به ظرفیت باتری. به هر حال خودمون رو باید آماده کنیم برای دوران گزاری که درش قرارداریم.

  4. حسین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    یعنی خیلی خیلی از این رویکرد بی ام و خوشم اومد که سدان های اسپورتو الکتریکی سازی نمیکنن چون اصلا فلسفه شون میره زیر سوال اما شاسی بلند ها رو چرا؛ چون که شاسی بلند اسپورت به معنای واقعی نداریم (ینی چیزی که واقعا در حد سدان اسپورت باشه) حالا الکتریکی سازی هم بشه. دم BMW گرم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا