بامو سال ۲۰۱۸ را با ارائه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد برای برخی مدلهای خود آغاز کرد. خوشبختانه به نظر نمیرسد که بخش پرفورمنس M این رویه را دنبال کند.
رئیس بخش پرفورمنس بامو M در مصاحبه با کار اند درایور گفته که گیربکسهای دستی دیگر منطقی نیستند زیرا کندتر بوده و مصرف سوخت بیشتری در مقایسه با نسخههای اتوماتیک دارند. به عنوان نتیجه گیربکسهای دستی واقعاً دیگر توجیهپذیر نیستند.
علیرغم این موضوع، فرانک فن میل گفته که اکثر مصرفکنندگان به نقاط ضعف گیربکسهای دستی اهمیتی نمیدهند و خواهان این نوع گیربکس هستند. او میگوید خریداران با کیف پولهای خود به گیربکسهای دستی رای میدهند.
با توجه به این حمایت مشتریان، بامو هیچ برنامهای برای عدم عرضه گیربکس دستی در محصولاتی همچون M2، M3 و M4 ندارد. البته فن میل در را برای تغییر در آینده باز گذاشته زیرا خاطرنشان ساخته همهچیز به میزان استقبال بستگی دارد. اگر تقاضا برای گیربکسهای دستی افت کند احتمال بازنشسته شدن آنها وجود دارد اما فعلاً این موضوع مطرح نیست.
متأسفانه شمارش معکوس گیربکسهای دستی به نوعی شروع شده زیرا فن میل میگوید این گیربکسها با عادیتر شدن خودروهای خودران به پایان راه خود خواهند رسید. تعدادی از کمپانیها در حال کار روی تکنولوژی کاملاً خودران هستند اما تا ورود خودروهای خودران به جادهها زمان زیادی باقی مانده است. حتی در صورت ورود به بازار نیز احتمال کمی وجود دارد که طرفداران واقعی خودروها روی خوشی به خودرانها نشان دهند.
اگرچه به نظر میرسد بامو M آماده حفظ گیربکسهای دستی است اما احتمالاً تعداد محصولات M که فقط از گیربکس اتوماتیک استفاده خواهند کرد افزایش خواهد یافت. هر دو مدل X3 M و X4 M تنها بهصورت اتوماتیک عرضه میشوند و بعداً نیز مدلهایی همچون X5 M و X6 M همین رویه را دنبال خواهند نمود.
ایمان
۷ مرداد ۱۳۹۷گیربکس دستی توجیه نداره ولی لذت و هیجانش خیلی بیشتر از گیربکس اتومات هست فکر کنم همه موافق باشن ??
Madjidiano Rolambo
۷ مرداد ۱۳۹۷«گیربکس دستی توجیه ندارد اما عرضه اش میکنیم!»
وقتی میگیم BMW یعنی لذت رانندگی ، BMW یعنی روح موتور اسپرت دقیقاً از همچین چیزی حرف میزنیم
shirko
۷ مرداد ۱۳۹۷این نشون می ده ب ام و برای نظر مشتریاش احترام قائله ، هر چند شاید نسل گیربکسای دستی منقرض بشه
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۳۹۷گیربکس دستی برای آفرودها و جاده های خاکی بسیار کارآمده .
شما با هایلوکس دنده ای بسیار بهتر آفرود میکنید تا گیریبکس اتومات
علی
۷ مرداد ۱۳۹۷دستی بیشتر به درد حرفه ای ها میخوره
اگه اماتور باشه اتومات شاید بهتر جواب بده
مخصوصا وقتی تو گل گیر کرده و باید با گاز خیلی ملایم در بیاد
مهدی
۷ مرداد ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/07/bmw-m5-competition-photos-17.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/07/bmw-m5-competition-photos-4.jpg
نوید جهرمی
۸ مرداد ۱۳۹۷جیگرم حال اومد. دمت گرم.
چی ساخته لامصب
مهدی
۷ مرداد ۱۳۹۷دوستان این جدیدترین عکس هایm5کامپتیشن هستش
مهدی
۷ مرداد ۱۳۹۷ببین تروخداچه اعجوبه های میسازهbmw.بخدااونقدر جذابن که ازنگاه کردنشون سیرنمیشم
shirko
۷ مرداد ۱۳۹۷واقعا کیف کردیم ??????
مهدی
۷ مرداد ۱۳۹۷این بی ام و داره چیکار میکنه؟؟؟
یه بار دیگه هم گفتم فهمیدن دلیل اون عقب نشینی تاریخی هیتلر ساده تر از سیاست های بی ام وس .
اول میکگن نه هایپر کار میسازیم نه سوپر کار نه فرمول یک میاییم (در کل میگفتن ماجراجو نیستیم و دنبال هیجانات این چنینی نمیگردیم) بعد یهو گفتبا با سری هشت میخواییم بیاییم لمانز.
حالا هم این ماجراجویی عجیب غریب تر از هایپر کار
کلا همه چیش مخصوص به خودشه
ASIMO
۷ مرداد ۱۳۹۷خیلی جالب شد.
نه تنها مصرف سوخت اتوماتیک رو کمتر از دستی رسوندن، بلکه قیمتش رو هم کمتر کردن احتمالا در آینده داشتن خودروی دنده ای در اروپا لاکچری محسوب میشه :D
این مقاله رو هم بخونید جالبه:
https://www.edmunds.com/fuel-economy/five-myths-about-stick-shifts.html
ASIMO
۷ مرداد ۱۳۹۷با این اوضاع ترافیک هیچ علاقه ای به روندن دستی ندارم، هیچ، حالمم دیگه از دنده دستی به هم میخوره هر روزم نمیخوام کورس بذارم و مسابقه بدم، میخوام با آرامش بشینم تو ماشین برم سمت مقصد. ماشینای دهه 60 و 70 آمریکا دنده اتومات و هزار تا چیز دیگه داشتن، ولی این آدمای پر ادعا عرضه ساختن یه ماشین اتومات توی قرن 21 و با این همه سیستم های اوتوماسیون و هوش مصنوعی و کوفت و زهر مار رو ندارن.
هعی