بیامو M اعلام کرد خودروی برقی آینده این شرکت از تکنولوژی جدید قوای محرکه با نام دستِ خدا سود خواهد برد؛ اما این تکنولوژی چیست؟ میخواهیم در ادامه به این موضوع بپردازیم.
در آگوست ۲۰۲۲ بود که بیامو M با تست خودروی پاک و ویژه خود خبر از برقی شدن آیندهاش داد. این خودرو محصول M پرفورمنس عادی همچون i4 M50 یا iX M60 نبوده بلکه نسخهای تمامعیار از محصولات بیامو M ولی فاقد پیشرانه درونسوز به شمار میرود. اگرچه خودروی موردبحث یک پروتوتایپ شکل گرفته بر اساس i4 با چهره M4 و برخی شاخصههای دیگر M است اما انتظار میرود اولین خودروی بدون آلایندگی ژرمن ها محصولی کاملاً متفاوت باشد.
فرانک فن میل مدیرعامل بیامو M اخیراً با نشریه اتوکار درباره آینده این برند گفتوگو کرده است. او میگوید یک محصول واقعی M با قوای محرکه برقی از چهار پیشرانه سود خواهد برد و ECU آن در کارخانه با نام مستعار “دستِ خدا” شناخته میشود. در فرهنگ مسیحیان، این عبارت حاکی از اعمال اراده خداوند در کارهای انسانی بوده و استعارهای هنری به شمار میرود. طرفداران فوتبال هم حتماً با شنیدن این عبارت به یاد گل مشهور دیهگو مارادونا به انگلستان در بازی مشهور جام جهانی ۱۹۸۶ میافتند. اما دستِ خدا برای بیامو فقط روی توزیع بهینه قدرت در جاده تعریف میشود. با داشتن یک پیشرانه برقی برای هر چرخ، گشتاور بهصورت آنی توزیع میشود و پله بعدی پیشرفت پس از سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته بیامو M5 به حساب میآید. فن میل میگوید سیستم چهار چرخ محرک خودروی بدون آلایندگی این شرکت توسط یک ECU پیشرفته پشتیبانی میشود و این واحد کنترل میتواند در عرض چند میلیثانیه فرایند تحویل قدرت را بهصورت بسیار دقیق انجام دهد.
البته خودروی تولیدی مجهز به این تکنولوژی در آینده نزدیک پدیدار نخواهد شد. مدیر ارشد بیامو M میگوید این i4 پروتوتایپ که مشاهده میکنید در مراحل بسیار ابتدایی توسعه قرار دارد و رسیدن به نتیجه نهایی سالها زمان میبرد. اتوکار تخمین میزند جانشین برقی M2 جدید میتواند اولین محصول برقی باواریا با چهار پیشرانه باشد. البته از آنجایی که M2 جدید همین چند ماه پیش عرضه شده بنابراین انتظار نداریم جانشین آن به همین زودیها معرفی شود. فن میل میگوید بیامو تلاش خواهد کرد قیمت فعلی M2 را برای محصولات برقی آینده خود حفظ کند. یک احتمال دیگر نیز میتواند تولید اولین خودروی بدون آلایندگی تمامعیار بیامو M با استفاده از پلتفرم Neue Klasse باشد. این پلتفرم در سال ۲۰۲۵ و با معرقی سدانی مشابه سری ۳ ظهور خواهد کرد. اگر این احتمال درست باشد نسخه M نیز میتواند در نیمه دوم دهه جاری میلادی معرفی شود هرچند هنوز چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است.
علیx76
۲۵ دی ۱۴۰۱اگه بیاد اینجا، آقای نوکر شیر خدا آهنگر دادگر، میگه باید بگید آپشن «یدالله».
GMA
۲۵ دی ۱۴۰۱آهنگر دادگر را خوب اومدی😂😂👌
مهران
۲۵ دی ۱۴۰۱حرف نداره👏
MOHAMMAD.DEMON
۲۵ دی ۱۴۰۱دست خدا ؟
خدا که میکشه سمت خودش
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۵ دی ۱۴۰۱جان؟
Amir mahdi @-1387
۲۵ دی ۱۴۰۱آیا دودرب هم تولید می کند
و تاچه شعاعی حرکت می کنه
؟
Payfast
۲۵ دی ۱۴۰۱دست خدا، همراه بی ام و هست
Souls_Master
۲۵ دی ۱۴۰۱ینی روزی میرسه که خود چرخ ها تبدیل به موتور شده باشند و قسمت های یک موتور الکتریکی در واقع قسمتی از خود چرخ باشند؟
امیر
۲۵ دی ۱۴۰۱بله میرسه دوست عزیز نگران نباش
مردیم از خوشی
۲۵ دی ۱۴۰۱هعی
از خدا هم فقط چوبش نصیب ما شد تازه اونم تو بد جای 😑
SinaSVJ
۲۵ دی ۱۴۰۱کاش دست خدا یه گوشمالی هم به این ملت بده دست از خریدن آشغالای وطتی و چینی بردارن
بی نام
۲۹ دی ۱۴۰۱حرف شما درست ولی مردم ناچار به خرید هستن اگه ماشین بیکیفیت ایرانی و چینی نخرن مجبورن با خر و الاغ بزنن به جاده!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ دی ۱۴۰۱دست خدا فقط ال دیگو کبیر الهه فوتبال.