بی ام و

خودروهای برقی بی ام و M چهار موتور و بیش از هزار اسب بخار قدرت خواهند داشت

بی ام و M می‌گوید خودروهای برقی تولیدی در آینده از چهار موتور پرقدرت استفاده خواهند کرد تا پرفورمنسی بسیار خوب داشته باشند.


بازوی پرفورمنس بی ام و برنامه‌های مفصلی برای تولید خودروهای برقی دارد و می‌خواهد محدودیت‌های مربوط به پرفورمنس و دینامیک سواری را از نو تعریف کند. چنین کاری با چهار موتور برقی و سیستمی صورت خواهد گرفت که تمامی عناصر لازم برای سرعت و قدرت را یکپارچه می‌کند. به تازگی ویدئویی از خودروی تست بی ام و M منتشر شده که نیم‌نگاهی به توانایی‌های عملکردی نسل جدید محصولات برقی این شرکت دارد.

زمانی که برندی همچون بی ام و M باشید چگونه به سمت آینده‌ای برقی حرکت خواهید کرد؟ وقتی که کل تاریخچه شما در دینامیک سواری، درگیری راننده و سرعت و احساس خلاصه می‌شود، بنابراین تولید محصولات برقی می‌تواند ترسناک باشد. موضوع درباره منبع قدرت خودرو نیست بلکه به انتقال از دوره آنالوگ به دیجیتال مربوط می‌شود، چیزی که تمامی جنبه‌های یک وسیله نقلیه را تغییر می‌دهد. بی ام و M در اولین تیزر از خودروهای برقی خود به برخی جزئیات توسعه نسل جدید محصولاتش می‌پردازد که یکی از آن‌ها وجود چهار موتور برقی است. این ویدئو با اشاره به واحد کنترل جدید بی ام و آغاز می‌شود، کامپیوتری که عملکردهای کامپیوتر پیشرانه، فرمان، سیستم تعلیق، کنترل کشش و… را در یکدیگر ادغام می‌کند. فرانسیس فن میل مدیرعامل بی ام و M می‌گوید:

ما واقعاً در انجام این کار خوب عمل می‌کنیم اما همه‌چیز پیچیده‌تر می‌شود

او می‌گوید مسیر پیش روی شرکت توسعه سیستمی است که کارهای بیشتری انجام دهد. فن میل خاطرنشان می‌سازد چنین تکنولوژی‌ای به شما احساس بسیار خاصی می‌دهد. کامپیوتر جدید بی ام و به حدی سریع و دقیق است که شما را وارد سطح دیگری می‌کند. این سطح از عملکرد بی ام و M باعث می‌شود خودروهای برقی تولیدی حس و حالی مشابه خودروهای درون‌سوز باواریا داشته باشند. پس از اشاره کوتاه به این کامپیوتر جدید نوبت به تست و بررسی می‌رسد. یک دستگاه بی ام و i4 ارتقا یافته با ساب فریم‌های سفارشی در پیست تست بی ام و ظاهر شده و شمارش معکوس شروع می‌شود. البته این تست پایان خوشی ندارد چراکه کمپرسور کنترل تهویه بازهم از کار افتاده است.

مهندسان بی ام و به محدودیت‌های شبیه‌سازی می‌پردازند و اگرچه ویدئوی موردبحث پایان واضحی ندارد اما هنوز هم می‌توان به برخی جزئیات دست یافت. برای مثال قوای محرکه دو موتوره بی ام و قبلاً ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و اضافه کردن دو موتور دیگر می‌تواند قدرت این پروتوتایپ را به ۱۳۴۱ اسب بخار برساند، چیزی که فن میل نیز قبلاً به آن اشاره کرده بود. حتی اگر وجود دو موتور بیشتر باعث دو برابر شدن قدرت خروجی هم نشود بازهم نشان می‌دهد بی ام و M با استفاده از چهار موتور برقی به سرمایه‌گذاری روی سواری بهتر محصولاتش علاقه دارد.

دو موتور و دیفرانسیل‌های کارا می‌توانند کار خود در ارسال قدرت به سمت چپ و راست را به خوبی انجام دهند تا خودرو توانایی‌های بهتری در عبور از پیچ‌ها داشته باشد اما وجود چهار موتور همه‌چیز را وارد سطح جدیدی خواهد کرد و آن‌هم وجود گشتاور مطلوب برای دینامیک سواری ایده آل است. ژرمن‌ها حتی می‌توانند از ترمز احیا شونده برای بهبود پرفورمنس نیز استفاده کنند. باید دانست بی ام و در چند ماه اخیر اشاره دقیقی به آینده خودروهای اسپرت و درون‌سوز خود نکرده هرچند می‌دانیم این محصولات جذاب حداقل تا چند سال آینده در دسترس علاقه‌مندان خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Kiarash

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (667 ديدگاه)

    🇩🇪👏

    موافقم 4
    مخالفم 4
  2. hosen

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (859 ديدگاه)

    رقیب قدری واسه تسلا و پورشه میشن قطعا

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. JaMsHiD-B

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2916 ديدگاه)

    فکر کنم مهم ترین عنصر برای بی ام و دینامیک رانندگیه
    کلا تو کل مطالب راجع به بررسی بیمر ها بحث دینامیک رانندگی وسط میاد

  4. منصور

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    بازی اسب بخار چیزی مشابه مگا پیکسل در دوربین های موبایل شده .

    واقعا یک ماشین غیر مسابقه ای و برای استفاده های خیلی خاص ،با وزن تقریبی ۱۵۰۰کیلو چه نیازی به قدرت بیشتر از ۱۷۰ ، ۸۰ اسب بخار میتونه داشته باشه ؟همچنین این قدرت وقتی به سرعت تبدیل بشه ،ایمنی راننده و سرنشین چگونه بطور متناسب تامین میشه ،
    همین الان موسسات ایمنی سنجی خودرو ،به سرعت های بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ،

    کمتر رجوع میکنن ! یعنی حرکت باسرعت مثلا ۱۲۰کیلومتر رو اصلا تایید نمیکنن!
    همین الان با توجه به پیشرفت های موازی با سرعت ، قدرت ترمز ها و توقف خودرو ،به کمتر از ۳۰ متر با سرعت ۱۰۰کیلومتر نرسیده !!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  5. shirko

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (273 ديدگاه)

    اگه موتور برقی ۲۰۰۰ هزار اسب بخارم تولید کنه بازم لذت راندن M5 رو نداره ، فوقش می شه ریمک که هیچ جذابیه نداره .

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا