بی ام و

ملاقات نزدیک با ابر خودروی مسابقه‌ای لمان بی ام و M هیبرید V8 LMDh

بی‌ام‌و به لمان بازمی‌گردد و در کلاس خودروهای مسابقه‌ای دیتونا هیبرید پروتوتایپ حضور خواهد یافت. این شرکت با M هیبرید V8 LMDh در این رویداد سخت و طاقت‌فرسا حضور پیدا می‌کند و شما برای اولین بار می‌توانید تست‌های خودروی یاد شده را تماشا کنید.

کلاس دیتونا هیبرید لمان جذابیت‌های زیادی دارد زیرا اجازه پرفورمنس فوق‌العاده را برای تیم‌هایی می‌دهد که به دنبال رقابت در بالاترین سطح هستند. خودروهای این کلاس باید از قوای محرکه هیبریدی استفاده کنند. همه تیم‌های حاضر در این کلاس رقابتی که شامل پورشه، تویوتا و کادیلاک نیز خواهند بود از یک پیشرانه الکتریکی و سیستم هیبریدی استفاده خواهند کرد اما پیشرانه‌های درون‌سوز متعلق به خود خودروسازان خواهد بود و تنظیمات خاص خود را روی آن‌ها اعمال خواهند کرد. به همین خاطر راهی ارزان‌قیمت برای تیم‌ها وجود دارد تا در بالاترین سطح مسابقات استقامتی حضور یابند و درعین‌حال مرزهای تکنولوژی هیبریدی را جابجا کنند.

بی‌ام‌و M هیبرید V8 LMDh یکی از شاخص‌ترین محصولات این شرکت بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی جدید، شاسی دالارا و طراحی جالب‌توجه استفاده می‌کند. نگارنده می‌گوید در زمان سفر به پالم اسپرینگ برای تست M4 CSL به شخصه تجربه ملاقات با این خودروی مسابقه‌ای را داشته و از آن به عنوان محصولی بسیار جذاب نام می‌برد. یکی از الزامات طراحی خودروهای حاضر در این کلاس شباهت به محصولات جاده‌ای خودروسازان است. به همین خاطر بی‌ام‌و M هیبرید V8 LMDh با جلوپنجره بزرگ خود شبیه خودروهای استاندارد این برند بوده هرچند ویژگی‌های آئرودینامیکی در آن حرف اول را می‌زنند.

صدای تولیدی خودرو در پیست تست نیز فوق‌العاده است. در آغاز کار پیشرانه‌های الکتریکی قدرت کافی را برای حرکت فراهم می‌کنند اما زمانی که نیروگاه ۸ سیلندر وارد میدان می‌شود صدایی باورنکردنی تولید می‌کند و ظاهراً جذابیت‌های زیادی دارد. رانندگان این خودرو نیز رنه راست و آگوستو فارفوس هستند. بی‌ام‌و از این خودروی مسابقه‌ای در لس‌آنجلس رونمایی کرده و آن را برای تست به واتکینز گلن برده است. هنوز کارهای تنظیم و تست زیادی وجود دارد تا خودرو به مسابقات برسد. متأسفانه شرایط تست این خودرو عالی نبوده چراکه شاهد بارش باران بوده‌ایم و برخی خودروها در چمن‌ها گیر کرده‌اند. با این حال تماشای هیولای تازه نفس باواریا در پیست مسابقه جذابیت‌های فراوانی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. شنتیا

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بی ام و کم نمیزاره

    موافقم 39
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      پلنگ پیست مسابقات..

      موافقم 18
  2. hamidreza

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (329 ديدگاه)

    چقد با ابهته… ازش پرفورمنس میباره

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. Peyman.JDM

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      بشدت هایپم برای لمانز امسال
      چه شود… پورشه تویوتا کادیلاک
      جمع خوبا جمعه🔥

      موافقم 26
    2. محمدهادی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      اینو ببرن جهنم سبز بزنه تمام اعداد و ارقام و به خاک و خون بکشه

      موافقم 12
      1. ❤BMW❤

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        واقعا

        موافقم 4
        مخالفم 1
  3. PRPR

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    عجب طراحیه ای!

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      به جرأت زیباترین پ مخوف ترینه بین رقباش
      مخصوصا با این رنگ پلنگی ام پاورش

      موافقم 13
      1. ❤BMW❤

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        خییییلی با ابهته
        کابوس شب های دیگران

  4. D:

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    دماغش رو سربالا عمل کردن:)

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. Just toyota

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    همین چند وقت پیش پدال اخباری مبنی بر اینکه : مهندسان ب ام و ادعا کردن تکنولوژی ساخت ابر خودرو ۱۳۶۰ اسبی با صفر تا صد زیر ۲ ثانیه رو دارن ، احتمال میره بیمر در آینده نه چندان دور دست به تولید همچین خودرویی بزنه و یکی از سناریو ها استفاده از پلتفرم همین خودرو لمان برای این هیولا هست ( البته هایپرکار ب ام و تمام الکتریکی هست و از قوای ۴ موتوره استفاده میکنه )

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. R@min

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    شانس، توانایی و تجربه تویوتا و پورشه بیشتر از بی ام و و کدیلاک هست. باید دید تو مسابقه کی آماده تره.

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. M

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (204 ديدگاه)

      کادیلاک بعد از 20 سال وارد کلاس LMP1 میشه اوایل دهه 2000 اسمش LMP900
      ضمنا برند های GM زیاد دست و پا بسته نیستن چون قبل از این هم در کلاس GTE و GT3 بودن
      بی ام و که با مکلارن دهه 90 واقعا محشر بودن بی ام و موتور S70/2 V12 engine رو داد مکلارن کارهای مربوط به سیستم تعلیق و شاسی
      سال 1995 بارون اومد و مکلارن F1 GTR از ماشین های lmp900 سریع تر بود و تو مستقیمی مولسان سریع ترین ماشین 1995 شد
      سال بعد فراری با f50 اومد پورشه با 911gt1 , مکلارن و بی ام و ماشین رو 40 کیلو سبک تر کردن دوباره بردن لمانز 1996 رو
      دوباره تو مستقیمی از همه سریع تر بودن با 330 کیلومتر بر ساعت (6+ کیلومتر سریع تر از پورشه تو مستقیمی لمانز که تقریبا 6 کیلومتر طولش هست و ماشین ها حول حوش 2 تا 3 کیلومتر رو تاپ اسپید هستن که 6 کیلومتر سرعت اضافه تر 0.4 میتونه برای یک ماشین بخره تو هر دور حدودی )
      سال بعد بنز با clk اومد که باز مکلارن و بی ام و بردن اما تو این سال پورشه سریع تر بود
      در مورد حرف شما شانس که تعیین کننده هست اما معلوم نیست شانس با کدوم تیم یاره شاید بلایی که سر Sauber-benz اومد و مزدا 787b قهرمان شد سر هر کدوم از این تیم ها بیاد
      در مورد تجربه پورشه و تویوتا دست برتر رو دارن
      اما تمام مراحل تحقیق و توسعه تویوتا تو کلن آلمان انجام میشه(همونجایی که تویوتا ماشین فرمول یک رو میساخت)
      ضمنا فراری هم از تونل باد تویوتا تو کلن استفاده میکنه
      این حرف زیاد درست نیست اما واقعا برند های اسیایی زیاد حرفی برای گفتن در برابر انگلیس و امریکا و المان و ایتالیا بالخص در موتور اسپرت ندارن
      کما اینکه قبل از اینکه پوررشه بره از لمانز تویوتا نتونست قهرمانی کسب کنه
      و تو فرمول یک هم حرفی برای گفتن در برابر فراری , مکلارن-بنز, bmw-Sauber نداشت
      https://www.tgr-europe.com/about
      این لینک هم مرکز تحقیق توسعه تویوتا در کلن
      با هزینه خیلی زیاد(فکر کنم دو تا سه ملیارد دلار اگه اشتباه نکنم ساختن)
      همه فن حریف هم هست
      بیشتر تحقیق توسعه ها برای مسلبقا لمانز فرمول یک و رالی اینجا انجام میشه
      تحقیق توسعه های مربوط به مسابقات ژاپن , بیشتر تو توکیو انجام ممیشه

      1. R@min

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        برندهای آسیایی مخصوصا تویوتا هم سرمایه دارن هم توان مهندسی اما خب دنبال دلیل برای حضور پرقدرت هستن. تونل باد کلن یه مرکز جهانی هست و ربطی به مهندسی برندینگ نداره و همه استفاده می کنن. هیچ برندی هم دست و پا بسته نیست، باید آمادگی چند سال اخیرشونو در نظر بگیریم. راجب رقابت پورشه و تویوتا هم، همون سالی که پورشه با خرابی ماشین تویوتا و بقولی با بدشانسی تویوتا قهرمان شد فهمیدن که دیگه نمی تونن تویوتا رو شکست بدن و تصمیم گرفتن بکشن کنار.

        نگاه به گذشته که فلان برند چیکار کرده هم ضامن برتری نیست بلکه حال مهمه و موتور این بی ام و مذکور که زمان معرفیش کامنت گذاشتم در واقع نسخه آپگرید شده نمونه DTM هست که بین سال های 16 تا 18 عملکرد ضعیفی داشت، باید دید چقدر کار کردن و عملکردش چطوره.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. M

          ۲۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (204 ديدگاه)

          https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2014/12/Force-India-to-use-Toyota-wind-tunnel-from-2015.html
          https://www.auto123.com/en/news/f1-williams-and-ferrari-used-toyota-wind-tunnels/8384/
          اول دو لینک بالا رو بخونید
          این جمله معنی و مفهومش یعنی چی؟ تونل باد کلن یه مرکز جهانی هست و ربطی به مهندسی برندینگ نداره و همه استفاده می کنن.

          تویوتا با سرمایه گذاری عظیم این مجموعه رو ساخته و هیج کسی نگفته یه مرکز جهانی هست!
          برند پورشه به خاطر سرمایه گذاری در فرمول E از مسابقات خارج شد مگر اینکه شما عضو تیم مهندسی پورشه باشی که بگی ما ترسیدیم دیگه نیومدیم
          it’s officially pulling out of LMP1 at the end of this season, in order to start an FE factory team for season six in 2019/2020.
          هر چندنتونست فرمول E حریف بنز نشد
          ضمنا خرابی ماشین ربطی به بدشانسی نداره و اسم این مسابقات روشه مسابقات endurance
          یعنی مسابقه استقامت و یکی از تعیین کننده ترین فاکتور ها همین RELIABILITY هست که تویوتا توش مشکل داشت و محکوم به شکست شد نه با بد شانسی
          سال 2014 اولین سال حضور پورشه بود که شکست خورد قبول
          سال 2015 پورشه 344 امتیاز و تویوتا 164
          سال 2016 پورشه 324 و تویوتا 229
          سال 2017 پورشه 337 و تویوتا 287
          بعد از 2017 هم که تویوتا عملا با خودش مسابقه میداد و رقیبی نداشت
          این موتوری که شما میگید BMW P66 هست و سال 2011 معرفی شد اتفاقا بی رقیب بود در مسابقات DTM با 24 برد, 26 تا پول پوزیشن
          18 تا سریع ترین دور و 3 عنوان قهرمانی برای بی ام و
          اما P66/1 (2017-2018) واقعا خوب نبود به خاطر تغیر قوانین موتور
          اما MPOWER معلوم نیست چه تغیراتی رو در نظر گرفته

    2. محمدهادی

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      البته فراری و پژو هم هستن!
      بنظرمن رقابت امسال بین بی ا م و فراری و پورشه ست

      موافقم 6
      مخالفم 1
  7. مجتبی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. T

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    شما بین آلمانی و آمریکایی در یک رنج قیمت کدوم رو انتخاب میکنید؟

    1. Just toyota

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      بستگی داره تو چه کلاس و رنج قیمتی باشن ، اگه مثلا بین پورشه ۹۱۱ gts و کوروت zo6 بخوام یکی رو انتخاب کنم قطعا پورشه رو بر میدارم چون آلمانی ها به خصوص پورشه تو ساخت سوپر اسپرت تبحر و تجربه زیادی دارن ولی اگه بخوای بین دو شاسی بلند مثل اسکالید یا x7 یکی رو انتخاب کنم انتخابم کادیلاک هست به هر حال برندی که حدود ۳۰ ساله داره یه محصول رو تولید میکنه و دیگه توش خبره شده ولی x7 یا gls مرسدس فک نکنم ابهت اسکالید رو داشته باشن ( هر چند که از لحاظ شتاب و لذت رانندگی به مراتب بهتر هستن )

    2. MAHDI_GERMANY

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      آلمان کیفیت
      امریکا کمنیت

      1. ❤BMW❤

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        کمنیت چیه؟

        1. Payfast

          ۲۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          یا کمیت، یا امنیت

  9. Ferrari

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    چرا خبر مسابقه ۸ ساعته بحرین که اخرین مسابقه فصل بود رو کار نکردید؟

  10. ❤BMW❤

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    شاید بی‌ام‌و خودش با برند بی‌ام‌و ابر خودرویی رو تولید نکرده باشه ( ابر خودرو ، نه خودرویی با عملکرد ابر خودرو ) ولی با بالا زدن کاپوت مک‌لارن اف یک ، شاهکار بی‌ام‌و رو که باعث تولید سریع ترین خودروی دنیا شد رو میشه دید .
    هنوزم اف یک ، سریع ترین خودروی غیر توربوی جهانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا