بی ام و جدیدترین خودروساز مطرحی است که از پروتوتایپ مسابقهای لمانز دیتونا رونمایی میکند. این خودرو که با نام M هیبرید V8 شناخته میشود فعلاً با انتشار تصاویری پیشنمایش شده است. محصول الکتریکی شده باواریا از پوشش ویژهای برای گرامی داشت ۵۰ سالگی بخش M سود میبرد و درعینحال جزئیات نهایی آن نیز پنهان شدهاند. نمای ظاهری این خودرو بیش از آن چیزی خواهد بود که میبینیم زیرا تصاویری مبهم از خودروهای افسانهای بی ام و همچون ۱۹۷۶ ۳.۰ CSL و ۱۹۸۱ M1/C را در خود جای داده است.
البته این پوشش استتاری نمیتواند شکل استثنایی M هیبرید V8 با آن چراغهای نرم و زیبا را پنهان کند. از اسپلیتر بزرگ جلو گرفته تا گلگیرهای عضلانی و بال و دیفیوزر عقب گیرا، M هیبرید V8 به اندازه دیگر خودروهای مسابقهای LMDh جذاب و میخکوب کننده نشان میدهد. این خودرو از نسخه جدید آینههای جانبی M سود میبرد و با کمی دقت میتوانید متوجه نشان موتور اسپرت وینتیج در کنار چراغهای عقب غیرعادی شوید.
این خودروی مسابقهای از شاسی دالارا سود میبرد و جلوپنجره کلیوی شکل پهن آن جزو نقاط برجستهای است که در خودروهای جادهای بی ام و دیده نمیشود. قرار شده معرفی مسابقهای این خودرو در مسابقات قهرمانی ایمسا سال ۲۰۲۳ صورت گیرد و تصمیم نهایی در خصوص حضورش در لمانز ۲۰۲۴ نیز طی ماههای آتی گرفته خواهد شد.
بی ام و درباره مشخصات M هیبرید V8 صحبت نمیکند اما با توجه به قوانین فیا درباره کلاس LMDh میتوان ایدهای از آن به دست آورد. طول/عرض/ارتفاع خودروهای حاضر در این کلاس نباید بیشتر از ۵۱۰۰/۲۰۰۰/۱۰۶۰ میلیمتر باشد و فاصله بین محوری نیز میتواند حداکثر ۳۱۴۸ میلیمتر باشد. این پروتوتایپ ها بدون سوخت و راننده باید حداقل ۱۰۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.
تأمینکنندگان سیستمهای هیبریدی این خودروها نیز شرکتهای مهندسی پیشرفته ویلیامز، بوش و Xtrac هستند. نکته جالب اینکه هزینه کامل ترمزها نباید بیشتر از ۲۶ هزار دلار باشد. دیگر قانون قابلذکر به حداقل وزن پیشرانه درونسوز مربوط میشود که همراه با توربوها و اگزوز باید ۱۸۰ کیلوگرم باشد. بی ام و میگوید در آینده نزدیک تستهای این خودرو را شروع میکند و در حال کار روی پوشش بدنهای است که نشان دهنده پویایی و هیجان رقابت خودروهای هیبریدی خواهد بود.
محسن
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ماشاالله عجب چیزی ناموصا
محمد هادی
۱۷ خرداد ۱۴۰۱اوفففففف
ناااابودم کردی مرد!
عجججب رنگ و لعابی
چطوری این نقش و رنگها به ذهنشون میرسه؟!
چه شاهکار موندگاری از حضرت
کاش تایم اتک هاش بیرون بیاد ببینیم چی بر سر پیچ ها میخواد بیاره
GMA
۱۶ خرداد ۱۴۰۱خیلی جذابه
در تمام خودرو های حال حاضر لمانز بنظرم زیباترین،تویوتا GR010 هست
من بیشتر از همه مشتاق هایپرکار V8 جدید پورشه هستم
راستی کسی اطلاع داره فراری در کدوم بخش هایپرکار های لمانز شرکت میکنه؟
mos
۱۶ خرداد ۱۴۰۱فراری از سال بعد در بالاترین بخش یعنی LMH مسابقه میده.
مهراد
۱۶ خرداد ۱۴۰۱دوستان کسی دلیل وضع این قوانین دست و پاگیر و محدود کننده و احمقانه رو میدونه ؟
توی فرمولا ۱ هم اینقدر قوانین آبدوغ خیاری و بد گذاشتن که عملا ماشینا رو از غول تبدیل به جوجه رنگی کردن
M
۱۷ خرداد ۱۴۰۱معمولا بخشی از قوانین به بودجه اختصاص داده میشه چون بودجه تیم ها متفاوته و قاعدتا شرکت های بزرگ مثل بی ام و پورشه خیلی بیشتر میتونن نسبت به یک تیم خصوصی خرج کنن و در نتیجه ماشین بهتری داشته باشند.
در مورد وزن و خروجی موتور که همیشه بوده البته قبلا بیشتر به خاطر مسایل ایمنی بود (منظورم بیشتر دهه 70 و 80)
در فرمول یک هم سققف بودجه در نظر گرفتن برای همه تیم ها (و یکی از دلایلی که فراری میاد لمانز هم همینه )و چون خیلی از لحاظ آیرودینامیکی پیشرفته بودن تو پیچ ها وقتی تو هوای کثیف ماشین جلویی بودن(dirty air) نمیتونستن ماشین جلویی رو تعقیب کنن برای همین از لحاظ پکیچ ایرودینامیکی ساده کردن ولی گیر پدیده proposing افتادن
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۶ خرداد ۱۴۰۱آقا عجببببب
چه طرحیه
عجب چیزیه
چقد ابهت داره
چقد فضاییه
چقد شیکه
واقعا محشره…
محمد هادی
۱۷ خرداد ۱۴۰۱🤣🤣🤣💪💪💪🔥🔥🔥
Amin.aj
۱۶ خرداد ۱۴۰۱کابوسی برای peugeot 9×8
GMA
۱۶ خرداد ۱۴۰۱اگه استون مارتین سرمایه کافی داشت و با والکری شرکت میکرد کل اینا براش شوخی بودن…:))
کار از کابوس میگذشت
محمد امین
۱۶ خرداد ۱۴۰۱Gma ، باید دو نکته رو در نظر بگیری
اول اینکه والکری کاملا متضاد ساخته شده در مقابل قوانین کلاس هایپر کار wec ، لازم به توضیح نیست ولی گفتنی هست که از پیشرانه تا شاسی ها تعلیق و ایرودینامیک این ماشین ، هیچ سنخیتی با خودرو های این کلاس نداره و اگر قرار باشه استون مارتین ماشینی طراحی کنه برای این سگمنت ، هیچ وجه مشترکی با والکری نخواهد داشت ….ساده ترین موضوع این هست که باید شاسی رو از شرکت های خاصی بگیرن و این شاسی ها ، شاسی خودرو های lmp2 هستن و سازنده کمترین آزادی رو در طراحی داره ، همینطور حداکثر قدرت پیشرانه ی بنزینی باید حدود ۶۷۰ اسب بخار باشه و قدرت پیشرانه الکتریکی حدود ۲۸۰ اسب بخار .. دانفورس و درگ این خودرو ها بایا نسبت مشخصی داشته باشن و مساحت سطح مقطع بدنه هم محدودیت داره ، همینطور ورودی های هوای موتور و این تیک ها و خنک کننده های ترمز و …
نکته ی دوم این هست که غیر ممکنه والکری معمولی سرعتی این ماشین ها رو داشته باشه ، والکری معمولی به طور متوسط حدود ۵ ثانیه سریع تر از سنا هست که بازهم از کلاس lmdh مایل ها عقب تره ، البته در این مورد ، بهتره که منتظر نتایج باشیم ،ولی طبق اطلاعات شبیه ساز ها ، والکری معمولی سرعتش همین حد است که فرمودم
والکری amr pro به طور بالقوه میتونه از این ماشین ها سریع تر باشه ، اما در مورد اون هم همینطور که گفتم ، باید منتظر بود
GMA
۱۷ خرداد ۱۴۰۱درود
من که از رو هوا حرف نمیزنم!
استون مارتین از همون ابتدای معرفی والکری علاقه خودشو به لمانز اعلام کرد👇
https://www.google.com/url?q=https://www.pedal.ir/aston-martin/%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2588%25D9%2586-%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25AA%25DB%258C%25D9%2586-%25D9%2588%25D8%25A7%25D9%2584%25DA%25A9%25D8%25B1%25DB%258C-%25D9%2584%25D9%2585%25D8%25A7%25D9%2586%25D8%25B2/&sa=U&ved=2ahUKEwi6l43huJr4AhVbgc4BHQ-TARMQFnoECAcQAg&usg=AOvVaw3I4no_mAxcanG8VfUQ-RM-
با تشکیل کلاس LMH رسما اعلام کرد در لمانز شرکت میکنه👇
https://www.google.com/url?q=https://www.pedal.ir/aston-martin/%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2588%25D9%2586-%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25AA%25DB%258C%25D9%2586-%25D9%2588%25D8%25A7%25D9%2584%25DA%25A9%25D8%25B1%25DB%258C-%25D9%2584%25D9%2585%25D8%25A7%25D9%2586%25D8%25B2-2/&sa=U&ved=2ahUKEwi5nNn1t5r4AhUQDOwKHR_mCroQFnoECAQQAg&usg=AOvVaw2V66I8DerG4tKNx3YAJHcI
اما بعد به علت هماهنگی کلاس هایپرکارها با بخش به اصطلاح پروتوتایپ LMDh در WEC و همچنین مسابقات قهرمانی WeatherTech آمریکا تصمیم به لغو برنامههای خود برای حضور والکری در این مسابقات گرفتند. 👇
https://www.google.com/url?q=https://www.pedal.ir/aston-martin/%25D9%2584%25D8%25BA%25D9%2588-%25D8%25AD%25D8%25B6%25D9%2588%25D8%25B1-%25D8%25A7%25D8%25B3%25D8%25AA%25D9%2588%25D9%2586-%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25B1%25D8%25AA%25DB%258C%25D9%2586-%25D9%2588%25D8%25A7%25D9%2584%25DA%25A9%25D8%25B1%25DB%258C-%25D9%2584%25D9%2585%25D8%25A7%25D9%2586%25D8%25B2/&sa=U&ved=2ahUKEwjol7WiuZr4AhVdgM4BHaaTBMMQFnoECAkQAg&usg=AOvVaw0dYKxukDoTS8FhLX8WAeyk
راستی اگر اطلاعات بیشتری درباره والکری دارید ممنون میشم با من به اشتراک بزارید😅
محمد امین
۱۷ خرداد ۱۴۰۱خب پسر خوب ، اینا چه ربطی به والکری داره، اگر قرار بود استون مارتین خودرویی برای لمانس بسازه ، یک درصد هم شبیه به والکری نمیشد ، چونکه قوانین این اجازه رو نمیده …..
بالاتر توضیح دادم ، باید از نظر پیشرانه ، ساسپنشن ، ایرودینامیک ،وزن ، شاسی و ترمز و ….. تحت قوانین fia ساخته شده باشه ، شما همین والکری رو بردار و این تغیرات رو روش اعمال بکن ، ببین دیکه والکری میشه …. میشه چیزی شبیه به خودروی lmdh پورشه و bmw
بله، استون مارتین گفت که در لمانس شرکت خواهد کرد ، اما این هیچ ارتباطی با این مسئله نداره که قرار بوده با والکری شرکت کنه ، چونکه بی معنی هست ، نهایتا رنگ خودرو ی خودش رو بریتیش ریسینگ گرین میکنه
خدایی نکرده من نگفتم شما روی هوا صحبت میکنید…. ولی برداشتتون اشتباه بوده ، هم از نظر من و هم در مورد نظرات آستون مارتین
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۱عزیزم به این سادگی که شما فکر میکنی نیست قربونت برم لمانز چند تا غول داره خودش تویوتا و پورشه اخرین هیبرید تویوتا حتی با وجود اینکه از کل ظرفیت خودرو استفاده نکردن چن بار رکورد پیست رو جابجا کرد ولی قوانین جدید خودرو هارو خیلی ساده تر کرده واسه همین شرکت های بیشتری دارن وارد میشن استون مارتین هم فعلا رو فرمول یک متمرکز شده و اینکه تو بالاترین رده امکان حضور والکری نیست چون شاسی این خودرو ها باید از چند تا تامین کننده مشخص تامین بشه و انجین ش هم بر اساس قوانین خاص و هیبرید باید باشه پس والکری نمیتونه شرکت کنه. اگرم بکنه تو بالاترین کلاس قرار نمیگرفت
jdm2jz
۱۶ خرداد ۱۴۰۱سلام دوستان jdm باز سابق هستم ، اکانت جدید زدم اکانت قبلیم دچار مشکل شد
در مورد ماشین بگم
بسیار زیبا و خفن و جذاب
خیلی خوشم اومد 👌
Iman99
۱۷ خرداد ۱۴۰۱سلام نظر من رو واقعا جلب کردی چون در تایم لاین کامنت هات هرچی نگاه میکنم میبینم بعنوان یک jdm باز نظرات منصفانه و درستی دادی و بت نساختی این خوبه و حتی باعث علاقه مندی من به این زمینه میشه
TML BN
۱۶ خرداد ۱۴۰۱بی ام وه داری ما رو شرمنده میکنی
aminbikar
۱۷ خرداد ۱۴۰۱این یا ای ام جی وان ؟ من چون فن بی ام وه هیتم این
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۱اصلا قابل قیاس نیستن عزیزم شاسی این خودر از تامین کننده های دیگه گرفته میشه و انجینشم در حد انجین ای ام جی وان نیست حتی با وجود عمر شیش هفت ساله و محدود کردن انجین مرسدس بازم از هر نظر بهتره حدود ششصد اسب بخار از انجین یک و شیش دهم لیتری و مصرف هفت لیتر و الایندگی صد گرم در هر کیلیومتر الایندگیش از هاچ بک های هیبریدی هم کمتره
ای ام جی وان قطعا سریع ترین خودرویی نست که میتونه پلاک بگیره و استاندارد الایندگی یورو رو هم پاس کرده و حداقل تا چند سال این عنوان رو نگه میداره مثل بعضی ها نیستم بیام والکری رو بکبم یا مرسدس رو کسی که واقعا ماشین باز باشه مهاله که قبول نداشته باشه جفتشون معرکه هستن با فلسفه های مختلف هایپرکارهاشون رو توسعه دادن انجین مرسدس قطعا پربازده ترین انجینیه که تا الان رو ی خودروی جاده ای سوار شده و پر از تکنولوژی هایی که تو بالاترین سطح موتور اسپورت خودشون رو ثابت کردن از این ور انجین والکری هم که معرکه هست و تنفس صبیعی نارو به کمال رسونده این انجین تز نظر کارایی انجین و سرعت تو پیست ای ام جی وان سرتره اما قطعا لذت روندن با انجین تنفس طبیعی حس خاص خود شرو داره البته بدی هایی که در مورد انجین های توربو یا هیبرید میگن قطعا تو انجین فرمول یک مرسدس وجود نداره اصلا لگ توربو معنی نداره تو این انجین
محمد هادی
۱۷ خرداد ۱۴۰۱دسستااااان پرتوان و کارامد بخش موتور اسپرت حضرت بی ام و
امیدوارم خاطرات قهرمانی های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ رو مجددا برا ما هواداراش تکرار کنه
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ببخشید کدوم دستان رو میگی بی ام و درسته به سدان و کوپه های اسپورتش معروفه اما واقعا کارنامه پرباری تو موتور اسپورت نداره این اواخر چند سال تامین کننده انجین فرمول یک بود نتیجه نگرفت بعد خودش تیم خرید و دو فصل با تیم خودش شرکت کرد و بازم نتیجه نگرفت تو رالی هم که کار خاصی نکرده لمانز هم نسبت به پورشه و تویوتا وفراری و حتی فورد چیزی نداره تو کارنامه اش بخش موتورسیکلتشم که تو موتوجی پی حضور نداره و فقط تو رقابت های سوپر بایک همیشه تو میانه جدوله
محمد هادی
۱۸ خرداد ۱۴۰۱دوست عزیز جاداره که بدونی
BMW
سابقه ی طولانی در حضور در مسابقات استقامت
اعم از
DTM تورینگ
GT3
کلاس GT2
GT1 با خودروی مک لارن اف وان در سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸
و در بالاترین سطح ینی پروتوتایپ لمانز با خودروی افسانه یی خودش موفق به چندین مرحله قهرمانی در سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ در لمانز و سبرینگ و ۲۴ ساعته نوربورگرینگ شد
حضور طولانی و قدیمی ش در مسابقات فرمولا وان
با هم تیمی سرشناسش ینی ویلیامز
که اگه اشتباه نکنم در سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ از بهترین تیم های این مسابقات بود و بشدت میدرخشید
اخیرا هم که خودرهای معروفش در مسابقات فرمولا E حضورش مستمر و بارزه
چطور این تعداد تیم و خودرو را شما تابحال نشنیده یا ندیده بودید؟!
مگر صرفا نشانه ی اعتبار هر خودرو سازی فقط تعداد قهرمانی هاشه؟!
یکی از جولانگاه های حضور حضرت بی ام و همه ساله در رقابتهای DTM اروپاست
که باز شما بی خبرید
تاحالا از خود نپرسیدید که این خودروی مسابقه یی M4 در چه مسابقاتی مشغوله؟؟
حق میدم بهتون
چون از هوادارن BMWنیستید
ولی من مثل شما نیستم
من عاشق تبم های موتور اسپرت شرکت مورد علاقه مم
یکی از مخوف ترین ماشین مسابقه یی های مورد علاقه قلبم خودروی بسیار معروف بی ام و V12LM هستش👏🔥
مهدی
۱۹ خرداد ۱۴۰۱دادا بی ام و زیاد دوس نداره مسابقه بده اگه میگی به نتیجه نرسید چرا رسید فروش محصولاتش چندین برابر شده الان ماشین شماره ۱ امریکاست
Ardy
۱۷ خرداد ۱۴۰۱چنین خوب چرایی توو
فقط اون عکس تاریکش 😘😘
bmw
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ادم وسوسه میشه
BMW
۱۸ خرداد ۱۴۰۱واقعاعاشق طراحی های ماشین های بی ام و مخصوصا این
وسوسه انگیز خدایی
وحید اسماعیل نسب
۸ تیر ۱۴۰۱بی ام و پیش به سوی قهرمانی