بیامو M میگوید تا زمانی که پیشرانههای درونسوز وجود داشته باشند به تولید پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر ادامه خواهد داد و این روند برخلاف شرکتهایی همچون مرسدس-ای ام جی است که در دوران الکتریکی سازی اقدام به استفاده از پیشرانههای کمحجم کردهاند. فرانک فن میل رئیس بیامو M در مصاحبه با رسانهها به این سؤال که آیا پیشرانه ۶ سیلندر را با گزینه ۳ سیلندر قویتر در نسخههای M خالص جایگزین خواهند کرد یا خیر پاسخ داده است. او گفته است:
امیدوارم که این سؤال تنها برای شوخی باشد زیرا بدیهی است که ما از هیچ پیشرانه ۳ سیلندر استفاده نمیکنیم. ما حتی در محصولات پرفورمنس خود از پیشرانههای ۴ سیلندر نیز استفاده نخواهیم کرد. من میدانم شرکتهای دیگری وجود دارند که این کار را انجام میدهند اما ما این کار را انجام نمیدهیم.
اظهارات فن میل به معنی تحقیر پیشرانههای کمحجم و با تعداد سیلندرهای پایین است و این سخنان در حالی به زبان آورده میشوند که بیامو M قبلاً خودروی ۴ سیلندر یعنی M3 E30 را بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱ تولید کرده است. رسانهها با این برند برای تائید سخنان فن میل و تناقض آن با استراتژی پیشین بیامو تماس گرفتهاند و سخنگوی این برند در آمریکا ضمن تائید اظهارات فن میل افزوده است:
بیامو اظهار میدارد تا زمان تقاضای بازار به عرضه پیشرانههای درونسوز متعهد خواهد بود. البته حرکت به سمت الکتریکی سازی که با تولید محصولاتی همچون بیامو XM و M هیبرید V8 GTP مسابقهای برجسته شده نقش مهمی در آینده محصولات پرفورمنس بیامو M خواهد داشت.
سخنگوی بیامو ادامه میدهد:
قطعاً M3 E30 نقش مهمی در تثبیت برند M ایفا کرده و حتی خودروهای فرمول ۱ با پیشرانه ۴ سیلندر نیز وجود داشتهاند اما این اتفاق حدود ۴۰ سال پیش رخ داده و از آن زمان تاکنون تغییرات بسیار زیادی را شاهد هستیم.
احتمالاً سخنگوی بیامو به این حقیقت اشاره میکند که خودروهای مدرن امروزی سنگینتر و حجیمتر از مدلهای پیشین هستند. M3 آن زمان وزن ۱۱۶۵ کیلوگرمی داشت درحالیکه سبکترین خودروی کنونی بیامو M یعنی M2 جدید وزن ۱۷۳۰ کیلوگرمی دارد. همچنین استانداردهای مربوط به پرفورمنس نیز بسیار تغییر یافتهاند و سدان ها و شاسی بلندهای پرفورمنس مدرن بسیار سریعتر و قویتر از خودروهای گذشته هستند. البته همانطور که مرسدس-ای ام جی C63 S E پرفورمنس نشان داده است، پیشرانههای ۴ سیلندر توربو میتوانند قدرت زیادی داشته باشند و این موضوع به خصوص در زمان همکاری با واحدهای الکتریکی نمود بیشتری دارد. ما همچنین میتوانیم به پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری پرقدرت تویوتا در GR یاریس و GR کرولا اشاره کنیم. همین موضوع باعث میشود باور کنیم تصمیم بیامو M دراینباره اکثراً به شخصیت و صدای محصولاتش مربوط میشود تا به این ترتیب از رقبا متمایز شود.
بیامو XM اولین خودروی الکتریکی شده و کامل از بخش M است و پرچمدار پرفورمنس این شرکت به شمار میرود. خودروهای i4 M50، iX M60 و i7 M70 نیز جزو دیگر محصولات جدید این شرکت هستند. بیامو M اخیراً تیزری از یک خودروی الکتریکی چهار موتوره را منتشر ساخته است. این خودرو بر پایه i4 شکل گرفته و میتواند معادل الکتریکی M3 و M4 بنزینی باشد.
ژرمنها همچنین گفتهاند به ادامه عرضه گیربکسهای دستی متعهد هستند. همانطور که میدانید نسل جدید بیامو M2 چند هفته پیش با طراحی جنجالی اما قوای محرکه جذاب معرفی شد. این خودرو یکی از معدود محصولات پرفورمنس بازار است که همچنان با گیربکس دستی عرضه میشود. هماکنون این خودروساز مشهور میگوید گیربکس دستی را تا پایان سال ۲۰۳۰ عرضه خواهد کرد. فرانک فن میل رئیس بیامو M درباره آینده گیربکس دستی پاسخی رضایتبخش داده است. او میگوید:
گیربکس دستی متأسفانه طرفداران زیادی ندارد. این نوع گیربکس بیشتر در کلاس خودروهای M2، M3 و M4 دیده میشود و ما برای این خودروها همچنان گیربکس دستی را ارائه خواهیم کرد. این خودروها تا پایان دهه جاری میلادی در دسترس خواهند بود.
به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، ظاهراً درخواستها و کمپینهای طرفداران خودرو در فضای مجازی برای حفظ گیربکس دستی توسط سایر خودروسازان نیز در تصمیم بیامو مؤثر بودهاند. تیمو رش نایبرئیس بخش فروش و مشتریان بیامو M خاطرنشان میسازد:
مشتریان کارزارها و نظرسنجیهای اینترنتی را درباره حفظ گیربکس دستی به راه انداختهاند.
البته جلب نظر مدیران ردهبالای بیامو به منظور حفظ این نوع گیربکسها راحت نبوده است. رش میگوید مدیران بیامو دلیل حفظ گیربکسهای دستی را در دورانی که نمونههای اتوماتیک تعویضهای سریعتری دارند پرسیدهاند اما بخش بازاریابی پاسخ سادهای داشته و آن اینکه مشتریان خواهان این نوع گیربکسها هستند. این اتفاق در نسل جدید M2 رخ داده، خودرویی که آخرین نسخه از نوع خود است چراکه از هیچ دستیار الکتریکی سود نمیبرد. گیربکس ۶ سرعته دستی بصورت استاندارد در بازار آمریکا عرضه خواهد شد اما مشتریان آلمانی برای سفارش آن باید مبلغی اضافی پرداخت کنند. این گیربکس در M3 و M4 نیز عرضه میشود و طرفداران زیادی دارد.
AMANTE
۲۸ مهر ۱۴۰۱چیزی که تا الان در دنیای خودرو ثابت شده اینه که بازار و خریداران تایین کننده هستن.
و اینکه BMW زیاد روی حرف اش نمیمونه و ممکنه یکهو نظر اش رو تغییر بده و با دلایلی که میاره کار اش رو توجیح کنه.
chevo
۲۸ مهر ۱۴۰۱بی ام و بهتره اول یه فکری به حال طراحی های دموده شده خودروهاش بکنه و گرنه در پرفورمنس و تکنولوژی چیزی کم نداره
مینو
۲۸ مهر ۱۴۰۱من عاشق cvt هستم ، مخصوصا اگه ماشین قدرتمند باشه که عالیه
کرگدن باواریا
۲۸ مهر ۱۴۰۱عجیب ترین کامنت با اختلاف !
شامپو
۲۸ مهر ۱۴۰۱Cvtاونقدر که فکر میکنید بد نیست اگر روی برند معتبر باشه الان محصولات تویوتا با گیربکس cvt از خیلی خودروساز های غیرمطرح بهتر هستند مثلا خودروهای موجود در ایران الانترا با وجود گیربکس 6 سرعته تو خواب هم حریف کرولا cvt نمیشه
mercedesbenz
۲۸ مهر ۱۴۰۱تالیسمان هم cvt یه و از یک برند کاملا معتبر ولی باز هم cvt عه و میشه اینو حس کرد ، تیانا همینطور ، ایکس تریل همینطور این برندای معتبرن ولی cvt هاشون با اینکه بهترین نوع cvt عه ولی بازم به خوبی رقبا از هر برندی نیستن
شامپو
۲۸ مهر ۱۴۰۱اون دوتارو اظهار نظر نمیکنم چون تجربه ای ندارم
ولی حرفتون درمورد تالیسمان کاملا اشتباهه از لحاظ شتاب هیچی کم نداره رقبا هم حرفی ندارن دقیقا چه مواقعی شما حس ضعف میکنید من برم پایین چک کنم سریع بگم نتیجشو
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۹ مهر ۱۴۰۱داداش تالیسمان cvt نیست 7 دنده دوکلاج ست
رامتین
۲۹ مهر ۱۴۰۱البته فناوری گیربکس 6 سرعته النترا قدیمی هست و به سال 2012 برمیگرده که از 2014 تا 2018 استفاده شد. من خودم النترا دارم و احتمالا شما بر مبنای حرفهای ملت این بحث را کردید. وگرنه گیربکس النترا خیلی هم خوبه. ضمنا گیربکس 8 سرعته جدید هیوندا که روی سوناتا اومد بسیار بهتر از هر CVT موجود در دنیاست.
حسین
۲ آبان ۱۴۰۱سی وی تی گیربکسی است بس پر مشکل که دمار از روزگاره خودروسازایی مسه نیسان و میتسوبیشی و تویوتا اورد و حتی نیسان رو به ورطه نابودی کشونده. سی وی تی شاید با سرعت تعویض دنده میکنه و یا خیلی نرم تعویض داره اما بعد از ۴۵ تا ۶۰ هزار میلومتر شما باید تعویضش کنید چون زنجیره داخلش خراب میشه و این باعثه هزینه بسیار زیادی در حدوده ۱۰ هزار دلار از جیبه مبارک میشه و همیشه قبل از دوس داشتن چیزی به مزایا و معایبش کمی توجه کنید و مطالعه بفرمایید
مینو
۲۸ مهر ۱۴۰۱چرا کامنتای من منتشر نمیشه
علی ریحانی
۲۸ مهر ۱۴۰۱این یکی که منتشر شد معلوم شد که چرا منتشر نمیشه!
ماشین قدرتمند و گیربکس cvt و لذت!!!😐
شاهین
۲۸ مهر ۱۴۰۱واضح هستش که بی ام و روی لذت رانندگی تمرکز داره و به این تصمیم تا جایی که بازار بخواد پایبند میمونه. ولی با این جو الکتریکی سازی ای که راه افتاده اوضاع در همین چند سال آینده بسیار متفاوت خواهد بود.
شامپو
۲۸ مهر ۱۴۰۱آقای شاهین گیربکس دستی روی الکتریکی ها هم قابل اجراست نمونش یک بی وای دی که یکی دوسال پیش گذاشته بودید
شاهین
۲۸ مهر ۱۴۰۱سلام بله ولی کلا خودروهای الکتریکی نمیتونن تو بحث لذت رانندگی خیلی مطرح باشن ولی قطعا برای ترددهای روزمره گزینه خوبی خواهند بود.
فکر میکنم تو اینده خودروهای بنزینی تنها به دسته سوپر اسپرت ها و هایپرکارها محدود بشن.
شامپو
۲۸ مهر ۱۴۰۱بله و احتمالا همون هایی هم که بنزینی میمونند محدود به پیست خواهند شد چون دولت هایی مثل کانادا برای تردد خودرو های درون سوز مدت زمان تعیین کردند
کرگدن باواریا
۲۸ مهر ۱۴۰۱رابط کاربری اینفوتیمنت bmw خیلی پیشرفت کرده قبلا “۲۰۲۰” که نشانگر دور موتور و کیلومتر شمار تم قرمز داشت همه منتقدان میگفتن خیلی لَگ و باگ داره ولی سرشار از امکانات شَلَخته سَرهم شده هست الآن بهتر شده گویا
ولی اینا دلیل نمیشه ماشین اسپورت تبلت پشت فرمون داشته باشه!
امیرحسین
۲۸ مهر ۱۴۰۱بی ام و یعنی سری ۳
بهزاد
۲۸ مهر ۱۴۰۱منتظر m4 جدیدهستیم با گیربکس cvt🤣🤣🤣
احمدرضا
۲۸ مهر ۱۴۰۱چرا آلمان باید واسه گیربکس دستی پول بده اما آمریکا نه ؟!
Porsche 911
۲۸ مهر ۱۴۰۱امیدوارم روی حرفشون بمونن
چون با توجه به شرایط موجود که همه سیل آسا به سمت الکتریکی سازی و سوخت جایگزین میرن بعید نیست که ب ام و هم با اون موج هماهنگ بشه و زیر حرفش بزنه
اگر هم روی حرفش بمونه کار بسیار سختی خواهد داشت
پاس کردن استاندار های یورو برای موتور ها خیلی سخت خواهد بود
برای همین قدرت گیری از این موتور ها با وجود قوانین جدید محیط زیستی بشدت چالش بر انگیز خواهد بود
RezaRs
۲۸ مهر ۱۴۰۱دمتون گرم لذت رانندگی
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۸ مهر ۱۴۰۱افرین یکی از لذت های رانندگی را حفض کردن
حسین
۲ آبان ۱۴۰۱سی وی تی گیربکسی است بس پر مشکل که دمار از روزگاره خودروسازایی مسه نیسان و میتسوبیشی و تویوتا اورد و حتی نیسان رو به ورطه نابودی کشونده. سی وی تی شاید با سرعت تعویض دنده میکنه و یا خیلی نرم تعویض داره اما بعد از ۴۵ تا ۶۰ هزار میلومتر شما باید تعویضش کنید چون زنجیره داخلش خراب میشه و این باعثه هزینه بسیار زیادی در حدوده ۱۰ هزار دلار از جیبه مبارک میشه و همیشه قبل از دوس داشتن چیزی به مزایا و معایبش کمی توجه کنید و مطالعه بفرمایید