بی ام و M1 جزو شاخصترین خودروهای تاریخ این خودروساز بوده و نسخه AHG Studie آن نیز علاوه بر نقاط قوت نسخه استاندارد از مزیت تولید بسیار محدود و سفارشی نیز سود میبرد. حالا یکی از این خودروها برای حضور در حراجی آماده میشود.
طرفداران بی ام و به خوبی M1 Procar را به یاد دارند. این خودرو نسخه مسابقهای M1 مشهور به شمار میرود و دهه ۸۰ میلادی در مسابقات موتور اسپرت حضور یافته است. خودروی موردبحث علاوه بر ظاهر جذاب خود پذیرای برخی از بهترین رانندگان تاریخ همچون هانس خواکیم استاک، نیکی لائودا و نلسون پیکه بوده است. هیچیک از مدلهای M1 Procar برای استفاده جادهای تولید نشدند اما یک نفر آرزوی راندن این خودرو در جاده را داشت و تصمیم گرفت خودش این کار را عملی کند. او پیتر گارتمن رئیس و مالک نمایندگی بیامو AHG بود که تصمیم گرفت برخی نمونههای M1 را درست شبیه Procar کند و یکی از آنها قرار است در حراجی RM ساتبیز میامی به فروش رود.
این خودرو که درست شبیه M1 Procar است بیامو M1 AHG Studie نام دارد و از نظر بصری و فنی بهبودهای متنوعی را به نمایش میگذارد. در بخش ظاهری میتوانیم شباهت این خودرو به Procar را ببینیم و گلگیرهای پهنتر، کیت بدنه و بال عقب جزو موارد مشهود خواهند بود. خودروی موردبحث حتی از همان رینگهای BBS و پوشش بدنه مسابقهای Procar سود میبرد و جذابیتهای زیادی دارد. در بخش فنی باید به مواردی همچون سیستم تعلیق مسابقهای قابل تنظیم، پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۵۵ اسب بخار، کلاچ مسابقهای و اگزوز جدید اشاره کنیم؛ بنابراین بیامو M1 AHG Studie قویتر، پرطنینتر و تواناتر از نسخه استاندارد M1 نشان میدهد. آیا این خودرو همان حس Procar را دارد؟ نه اما سریعتر و دینامیکتر از مدل استاندارد احساس میشود.
البته نکته دیگر درباره این خودرو به لوکستر بودن آن نسبت به M1 عادی مربوط خواهد شد. مدل استاندارد از صندلیهای پارچهای استفاده میکرد درحالیکه M1 AHG Studie به صندلیهای چرمی و بلندگوهای بیشتر در کابین مجهز شده تا جذابیت شنیداری بیشتری را به ارمغان بیاورد. محصولی که درباره آن صحبت میکنیم بسیار کمیاب بوده و حداکثر ۱۰ دستگاه از آن ساخته شده است. از آنجایی که خودروی موردبحث فقط ۶۸۲۱ کیلومتر کار کرده است بنابراین تقریباً نو محسوب میشود. M1 AHG Studie احتمالاً با قیمت حدود ۵۵۰ هزار دلار فروخته خواهد شد اما حدس میزنیم قیمت نهایی آن با توجه به تولید محدود و کارکرد پایین بیشتر هم باشد.
بی خیال اسم
۲۰ آذر ۱۴۰۱جانم
به به
فقط رینگاش…
Jamshid
۲۰ آذر ۱۴۰۱گفتم الان پایین تر از هفتصد اسب نیست🙁
محمد
۲۰ آذر ۱۴۰۱اگه منظورت اینه چرا ارتقا ندادن که این ماشین ها فابریکش ارزش داره اما اگه منظورت میزان پایین اسب بخار هست که با توجه به سال ساخت مربوط به دهه 80 رقم خوبیه برای اون زمان
Royal Driver UK
۲۰ آذر ۱۴۰۱از موتور خطی ۶ انتظار ۷۰۰ اسب بخار داری ؟😐🤦🏻♂️
Payfast
۲۰ آذر ۱۴۰۱کواد توربو هم بکنی اون موتو رو ۷۰۰ اسب نمیده
datsun
۲۰ آذر ۱۴۰۱زیبای خالص این یکی از ماندگار ترین تاریخ خودرو سازیست،
وحید اسماعیل نسب
۲۲ آذر ۱۴۰۱زشت تر از نیسان مورانو