بی ام و

تست سرعت و شتاب بی ام و M140i تیون شده در اتوبان

بی ام و سری ۱ که مشاهده می‌کنید اگرچه رفته است اما فراموش نشده است. این خودرو زمانی عرضه شد که باواریایی ها هنوز هم پیشرانه‌های ۶ سیلندر را با پلتفرم دیفرانسیل عقب ارائه می‌کردند. در واقع سری ۱ موردبحث آخرین خودرو از نوع خود است زیرا نسل دوم F21 آن پس از فیس لیفت در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است. مدل M140i یک سال بعدتر برای جایگزینی با مدل M135i تولید شد، نامی که با سری ۱ دیفرانسیل جلو بازگشت.

این هاچبک داغ به‌صورت چهار چرخ محرک تولید شده است اما طرفداران می‌دانند نسخه سبک‌تر دیفرانسیل عقب نیز در دسترس بوده است. پیشرانه ۳ لیتری توربوی این خودرو با سیستم اگزوز آکراپوویچ و کیت تیونینگ مرحله ۳ همراه شده است و حالا قدرت ۴۸۰ اسب بخاری تولید می‌کند. گشتاور پیشرانه نیز با افزایش قابل‌توجه به ۷۰۰ نیوتون متر رسیده است.

بی ام و M140i پس از تغییرات رخ داده روانه اتوبان شده است تا توانایی‌های خود را به رخ بکشد. اگرچه برخی افراد می‌گویند صدای تولیدی پیشرانه خیلی زیاد است اما قطعاً در زمان تخت گاز رفتن هیجان زیادی ایجاد می‌کند. شکی وجود ندارد که پیشرانه ۶ سیلندر این خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد و با فعال بودن لانچ کنترل شاهد یک هاچبک تمام‌عیار هستیم. این بی ام و کوچک در زمان ۳.۶۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۸.۶۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

شما به راحتی می‌توانید با نگاه کردن به کیلومتر شمار متوجه تیون شدن این خودرو شوید زیرا با اینکه خودرو در یک نقطه به سرعت ۲۶۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما سرعت شمار همچنان روی ۲۶۰ کیلومتر در ساعت قفل شده است. بی ام و M140i در حالت استاندارد محدودیت سرعت الکترونیکی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی مشابه اکثر خودروهای آلمانی را دارد.

با دیدن این خودرو و ظرفیت‌های ارتقای آن قابل‌درک است که چرا برخی افراد از M135i ناامید شده‌اند. سری ۱ با پیشرانه ۶ سیلندر و ارتقای بخش M احتمالاً هرگز تولید نخواهد شد بنابراین امیدواریم نسخه قوی‌تری از این خانواده در نظر گرفته شود. چنین هاچبک داغی می‌تواند به جنگ فولکس‌واگن گلف R با قدرت ۳۱۵ اسبی برود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    رسیدن به سرعتو شتاب بالاتر و بهتر یکی از مهم‌ ترین رقابتا بین کمپانیای خودروسازی تو دنیا هستش

    موافقم 7
    مخالفم 1
  2. Muty

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    آقا من یه چیزی اومده تو ذهنم
    اگه یه روز کمپانی مرسدس بنز حالا به هر دلیلی دیگه تصمیم بگیره به پاگانی موتور نده ! چه اتفاقی ممکنه بیوفته ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام این شرکت ها معمولا با هم قرارداد دارن و موظف به اجرای تعهدات خودشون تا زمان پایان قرارداد هستن.

    2. Jdm باز

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      این شرکت ها قرارداد های بین المللی و ضمانت های زیادی دارن، مطمئن باش هیچ شرکتی از جمله شرکت های بزرگ مثل بنز هیچوقت زیر قرارداد نمیزنن

  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    پدال اگر ناراحت نمیشید درگ داج رم تیرکس با لندروور دیفندر وی8 بزارید.درگ دیمون 1100 اسبی با تسلا رو بزارید.درگ کوروت و کامارو دهه 70 رو بزارید.درگ کدیلاک ct5بلک وینگ که تامیم محدوده 10 میزنه رو بزارید.درگ ct4 بلک وینگ با تایم 11 رو بزارید تا کاربران کمی با واقعیت آشنا بشن مدت زیادیه که اطلاعات فیک بهشون داده شده

    موافقم 5
    مخالفم 7
  4. Jdm باز

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خدا کنه بی ام و یه m1 هاچبک بزنه تا رقیب مستقیم a45 باشه

  5. Clean energy (صیانت!)

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    سایت به گند کشیده شده توسط کاربران…
    آدم کلا نظر نده بهتره…
    بریم یه سایت خارجی یا یه سایت دیگه بهتره…

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا