زمانی که خودروی اسپورت جدید وارد بازار میشود هر طرفدار، مجله و وبسایتی تحت تأثیر آن قرار گرفته و میخواهند که آن را با هر رقیبی که وجود دارد مقایسه کنند. هماکنون نیز اوضاع دربارهی بامو M2 همینگونه است. این خودرو در برابر رقبای زیادی قرار گرفته تا معلوم شود که تواناییهای آن در چه حدی است. خوشبختانه M2 در برابر رقبای مدرن خود به خوبی عمل کرده است. درحالیکه این خودرو در همهی مقایسهها بهترین نبوده اما قطعاً دیگران را تحت تأثیر قرار داده و خوب عمل کرده است.
مجله Whatcar بامو M2 را در برابر دو رقیب نام آشنا قرار داده است. این دو رقیب پورشه ۷۱۸ کیمن S و جگوار اف تایپ V6 هستند.
پورشه ۷۱۸ کیمن S جدید پیشرانهی ۶ سیلندر تخت خود را کنار گذاشته و از نسخهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو سود میبرد. درحالیکه قدرت ۳۴۵ اسب بخاری آن ۱۰ واحد از پیشرانهی ۶ سیلندر قبلی بیشتر است اما به اندازه آن لذتبخش نیست. دور پیشرانهی ۶ سیلندر به زیبایی بالا میرفت و صدای فوقالعاده و خاص یک پورشه را تولید مینمود. صدای پیشرانهی جدید مضحک و خستهکننده است. کیمن ظرف مدت ۴.۷ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
دینامیک رانندگی و هندلینگ کیمن باورنکردنی و عالی است. فرمان این خودرو نیز در بین این دسته بهترین بوده و سواری آن نیز عالی است. نسل قبلی کیمن یک خودروی اسپورت فوقالعاده بود و این مدل ۷۱۸ جدید حتی بهتر و تیزتر است.Whatcar رانندگی این خودرو را در این مقایسه با فاصلهی اندکی از M2 بهتر از همه میداند.
جگوار اف تایپ V6 هنوز هم یکی از برجستهترین خودروهای روی کرهی زمین است. علیرغم اینکه دیگر برندها برخی اوقات زیبایی ساختههایشان را به رخ میکشند اما هیچکدام قادر نیستند تا به زیبایی این خودرو نزدیک شوند. در جایی که پورشه یک خودروی سرد، کلینیکی و ماشینی است، اف تایپ دقیقاً نقطهی مقابل آن قرار میگیرد. پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار این خودرو علیرغم اینکه قدرت کمتر ۳۴۰ اسبی دارد اما بسیار مستکننده است. صدای اگزوز آن مخصوصاً با وجود سیستم اگزوز سفارشی بسیار گیرا بوده و ماهیت سوپرشارژری آن به معنی عملکرد قویتر در دورهای پایین است. البته جگوار کندترین خودروی این مقایسه با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیهای است.
موطلایی این مقایسه احتمالاً بامو M2 است. پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی آن نه تنها هیجانانگیز و خطی است بلکه قدرت بالایی را در اختیارتان میگذارد. پیشرانهی ۳۶۵ اسبی آن قویترین در گروه است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای آن را به سریعترین عضو گروه بدل میکند. از نظر هیجان نیز این پیشرانه نزدیک به واحد قدرت ۶ سیلندر جگوار است. صدای پیشرانه نیز عالی و گوشنواز میباشد. به نظر ما قوای محرکهی بامو در این مقایسه بهترین است.
در نتیجهگیری نهایی،Whatcar پورشه ۷۱۸ کیمن S را به عنوان خودروی برتر انتخاب میکند و بامو M2 با فاصلهی اندکی در رتبهی دوم قرار گرفته و اف تایپ قابلاحترام نیز مکان سوم را به خود اختصاص میدهد. دیدن اینکه بامو در ردهی دوم قرار گرفته کاری سخت است. البته درک میکنیم که چرا پورشه در رتبهای بهتر قرار دارد. کیمن در بحث یک خودروی اسپورت بودن و دینامیک هندلینگ بهتر عمل کرده است. هرچند به عنوان رانندگی روزانه،M2 صندلیهای عقبی را نیز دارد (پورشه دو سرنشینه است) و صندوق آن نیز قابل استفاده تر بوده و البته هزینههای خرید و نگهداری آن به علاوهی مصرف سوخت پایینتر است. خب اگر ما بخواهیم با این پول خودرویی بخریم، به نظر میرسد که در مجموع بامو M2 انتخاب بهتری است. اما در بحث خودروی اسپورت و هندلیگ تیزتر، ۷۱۸ کیمن S هنوز هم قهرمان است.
محمد رضا
۴ اسفند ۱۳۹۵از این جمله کلیشه ای که این دو خودرو در یک کلاس. نیستن خسته شدم
ولی Z4 رقیب کیمن هست
سینا
۴ اسفند ۱۳۹۵با باکستر نیست ؟
reza
۴ اسفند ۱۳۹۵فقط m2
shahin
۴ اسفند ۱۳۹۵اتخاب من
پورشه کیمن
جگوار
ام ۲
یاسین
۴ اسفند ۱۳۹۵انتخاب من سلطان باواریاس با رنگ مارون و رینگ های تیره
قبول دارم 718 حس اسپرت باحال تری داره ولی
M2 حس میکنم از اون ماشیناس که سوارش بشم دیگه نمیخوام پیاده بشم بسکه دوست داشتنیه
اشکان
۴ اسفند ۱۳۹۵خدایی بی ام و با m2 شاهکار قرنه…خیلییی با حاله.کسی که واقعا عاشق پورشه باشه و پول کیمن داشته باشه…صد در صد پول 911 هم داره دیگه!پس اونو میخره.ولی m2 برا راننده های وحشی و نسبتا کم پوله.!البته برا اونور آبیا!خییلی چاکرشم!
Ace
۴ اسفند ۱۳۹۵.
F type خودروی زیبایی هست، اما من سادگی توام با زیبایی رو بیشتر ترجیح میدم. پس M2 و کیمن رو بیشتر میپسندم.
در هندلینگ و لذت رانندگی ، کیمن با وجود پیشرانه وسط بودن خیلی برتری داره و این تلاش BMW که با موتور جلو خودش رو به کیمن رسونده قابل تحسینه و نشون دهنده ی توانایی های بالای سلطان باواریاست.
برای جگوار هم خیلی خوشحالم که با سرعت بسیار زیادی داره پیشرفت میکنه و برمیگرده به جایی که لایقش بود. اصلا فکر نمیکردم تاتاموتورز اینقدر خوب بتونه از پتاسنیل های جگوار استفاده کنه. هندی ها مدیران موفقی هستند. جالبه بدونید شهردار لندن ( صادق خان) هم یک هندیه.
.
فقط انگلستان
۴ اسفند ۱۳۹۵اره باهات موافقم دوست عزیز
Tirdad
۴ اسفند ۱۳۹۵البته این جگوار از نوع معمولی هست که هم از نظر ظاهر و باطن فرق زیادی داره با مدل قوی ترش f type R و SVRمقایسه بشه که قیمت شروع SVR ۱۲۵ تا ایناس که خیلی بالاتر از همه نظر بی ام و برندس قیمت نسبت به ماشین مناسب عالی پورشه خوب ولی ۱۰۰۰ دلار برای اپشن خریدن برایش نمی ارزه مقایسه با m2.m2 اخر قیمتش ۶۳ تاس با بدنه فیبر کربنی ولی پورشه با این اپشن بالای ۱۱۰ تاس
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۵ اسفند ۱۳۹۵مجید تاتا هیچ دخالتی در مدیریت جگوار لندرور نداره و فقط سهامدارشه.جالبه ک بدونی سال 2015 ب خاطر جگوار لندرور سود تاتا مثبت شد وگرنه ضرر میداد.پس بهتره از خودت حرف نسازی و انقد جو رو بهم نزنی.خسته کردی منو
noble
۵ اسفند ۱۳۹۵.
تاتا یک غول اقتصادیه که هر سال داره بزرگتر میشه و من مطمئنم هند، مثل چین راه پیشرفت رو پیدا کرده.
سود هیچ شرکتی هر سال مثبت نیست.
کسی جو رو به هم نمیزنه
شما خوشت نمیاد، یک دیسلایک بزن و برو.
Omid622
۴ اسفند ۱۳۹۵فقط m2 با رنگ آبی
sadegh
۴ اسفند ۱۳۹۵دقیقا!!!!
mohsen
۴ اسفند ۱۳۹۵M2رو تحسین میکنم 220 های موجود در بازار طراحی گیرا و عملکرد خوبی دارن حالا ام جای خود دارد
Fz
۴ اسفند ۱۳۹۵M2
Mehran
۴ اسفند ۱۳۹۵افرین به این ترجمه و نگارش، با این فن بیان ادم حس میکنه داره هر سه تا ماشینو از نزدیک لمس میکنه
Ghost
۴ اسفند ۱۳۹۵و باز هم مشکل قدیمی بودن موتور های جگوار (و البته لندرور)
ایشالا زود تر حل بشه که رقابت برابر شه
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۵ اسفند ۱۳۹۵موتورهای جگوار لندرور قدیمی نیستن.نمیدونم بر چ اساسی این حرفو زدی! تنها موتور نسبتا قدیمی جگوار لندرور موتور 5 لیتری 8 سیلندرش هس ک اونم هنوز عملکرد خوبی داره.
ghost
۸ اسفند ۱۳۹۵6 سیلندر سوپرشارژر؟ قدیمی نیست؟ سوپر شارژر منسوخ شده دوست عزیز حتی جنرال موتورز ام داره به موتور های توربو رو میاره
طراحی موتور فک کنم ماله ساله 96 هست و فقط بروز رسانی شده چند بار
دیگه دورش تموم شده دقت کنی ام جگوار فقط به خاطر این موتور و چشفت نشدن با گیربکس های جدید ضربه می خوره
sunmartin
۴ اسفند ۱۳۹۵این آلمانی های اعوجوبه چکار کردن همشون عالین
اما پورشه و بی ام دبلیو سلاطین هستن آئودی و فولوکس و مک لارن نمیتونم هیچ خودرسازی با آلمان ها مقایسه کنم
در پایان دوستان گرامی امشب برنامه تخته گاز bbc خیلی جذاب بود در واقع دییونم کرد
مک لارن p1 (پی وان) در مقابل پورشه اسپایدار 918 که اسپایدر بهتر بود خیلی
نکته حائز اهمیت خودروی 680 اسب بخاری مورشه از تویوتا پریوس آلودگی کمتری ایجاد میکنه نتیونم پورشه و مک لارن تا کجا میخوان پیش برن؟؟؟؟
Bavaria
۴ اسفند ۱۳۹۵کاملا مشخص بود که ماشین برتر این رقابت بامو بود
.
البته کیمن بهترین ماشینه اگه به عنوان (((((((روزمره))))))) استفاده نشه
vahid porsche
۴ اسفند ۱۳۹۵تفاوت خودروی اسپرت و gt چیه مگه؟
Alireza.GT86
۵ اسفند ۱۳۹۵یه جورایی مثل تفاوت تویوتا gt86 و جنسیس کوپه هستش که جنسیس از تویوتا لوکس تره یکم ، GT(گرندتورر) یکم لوکس تره مثالشم استون مارتین DB11وDB9
علی"m.f"
۵ اسفند ۱۳۹۵ای جان اف تایپو نگاه تو عکسه دوم خیلی خوشگله
ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)
۵ اسفند ۱۳۹۵شکار کیمن برای جگوار کار سختی نیس.ولی خب این جگوار دیگه پیر شده!
حمیدرضا
۵ اسفند ۱۳۹۵کاش قیمت مدلهارو ذکر کرده بود که قضاوت رو راحت تر میکرد ولی کلا انتخاب بین همه این مدلا فقط لذت انتخاب کردن رو به ادم میده چون همشون عالین
Alireza.GT86
۵ اسفند ۱۳۹۵۱- بی ام و m2
2- جگوار f تایپ
۳-پورشه کیمن
{ نظر شخصی }