شرکت منهارت از جدیدترین پروژه تیونینگ خود یعنی بیامو M2 کامپتیشن رونمایی کرد. این خودروی اسپرت هماکنون از کیت بدنه گیرا و ۷۱۵ اسب بخار قدرت سود میبرد.
یکبار دیگر منهارت دست روی یکی از محصولات بیامو گذاشته است. البته این بار با دقت بیشتر به داخل کابین خودرو میتوانید شاهد نصب رول کیج روی M2 کامپتیشن باشید که دلیل خوبی برای این کار وجود دارد. منهارت با دستکاری قوای محرکه M2 نسل F87 قدرت ۷۱۵ اسب بخار را استخراج کرده است. احتمالاً نام MH2 700 خودرو برای شما آشنا خواهد بود زیرا قبلاً نیز تیونر موردبحث M2 را با همین نام را معرفی کرده است. آن خودرو از پوشش سنتی محصولات منهارت یعنی مشکی و طلایی استفاده کرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتریاش ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما محصول جدید منهارت هیولایی متفاوت است و پیشرانه آن به حدی تقویت شده که امکان استخراج قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار نیز وجود دارد. البته مشخص نیست که میللنگ، شاتون و پیستونها نیز تقویت شدهاند یا خیر اما توربوشارژرهای جدید منهارت یکی از عوامل تولید قدرت بالای خودرو هستند.
از دیگر تغییرات قوای محرکه میتوان به ارتقای اینترکولرها، اگزوز و… اشاره کرد. همچنین یک ورودی هوای کربنی در نظر گرفته شده و ECU بیامو M2 کامپتیشن نیز دوباره برنامه ریزی شده است. تیونر موردبحث بخشهای دیگر همچون کلاچ، گیربکس و دیفرانسیل را نیز تقویت کرده تا توانایی تحمل چنین قدرت و گشتاوری را داشته باشند. منهارت حتی اعلام کرده خروجیهای اگزوز مسابقهای را نیز میتواند روی پروژه جدید خود نصب کند. این تیونر میگوید تغییرات سیستم اگزوز تنها برای مدلهای صادراتی خواهد بود.
کیت ترمز M2 کامپتیشن منهارت نیز از دیسکهای ۱۵.۵ اینچی و کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و دیسکهای ۱۵ اینچی عقب به همراه کالیپرهای ۴ پیستونه تشکیل میشود. سیستم تعلیق پیچشی قابل تنظیم اندکی از ارتفاع خودرو کاستهاند و البته کیت بدنه M2 کامپتیشن هم مشابه مدل MH2 قبلی به نظر میرسد. این کیت از کاپوت مشابه مدل CS و اسپویلر کربنی جلو تشکیل شده و در بخش عقب نیز بال جدید، اسپویلر لبهای و رکابهای جانبی از جنس کربن دیده میشوند. همچنین بجای رنگ سنتی طلایی از رنگ نعنایی استفاده شده است. منهارت اشارهای به تعداد تولید یا قیمت پروژه جدید خود نمیکند.
محسن حسینی
۲۳ مهر ۱۴۰۲خیلی از نسل جدیدش خوشگل تره هربار میبینم افسوس میخورم
Viper
۲۳ مهر ۱۴۰۲واقعا راست میگی
ناشناس به مولا
۲۳ مهر ۱۴۰۲نه نسل جدید زشت نیست خدایی شاید دریچه هواش زیاد خوب نباشه ولی چرغاشون وقاعا پیشرفت داشته
Enzo Ferrari 2008
۲۳ مهر ۱۴۰۲چه طراحی دلنشینی داره
P
۲۳ مهر ۱۴۰۲به به
Alireza
۲۳ مهر ۱۴۰۲فلفل تند و تیز
ناشناس به مولا
۲۳ مهر ۱۴۰۲ولی چقدر قششششششششششششششششششششششششنگه.
Kakasangi
۲۳ مهر ۱۴۰۲اینجا منظورش از کالیپر ۶ پیستونه
۶تا پیستون هر کالیپر داره یا نه کلا ۲ تا کالیپر جلو جمعا ۶ پیستونه هستن؟
P
۲۳ مهر ۱۴۰۲هر کالیپر ۶ پیستون ،و اینکه هر ۶ پیستون متحرک هستن و از دو طرف فشار وارد میشه ،( مثل چیزایی که اینا دارین نیست که فقط از یک طرف فشار وارد کنه )
pezhman
۲۴ مهر ۱۴۰۲فکر کنم هر کدوم ۳ پیستون
amir
۲۴ مهر ۱۴۰۲جناب اشتری میگم پیمایش پست های سایت بخاطر سنگین نشدن همه نشون داده نمیشن پشت هم درست اما یه ایرادی داره اینه که مثلا نمایش بیشتر رو میزنیم بعد میریم تو یه پشت قدیمی تر و بعدش که در میایم دوباره اون پست ها رو از اول میاره و دوباره باید هی نمایش بیشتر رو بزنیم و اگه میشه اینو اصلاح کنید هم اینکه خوندن پست های قدیمی اذیت کننده میشه و هم بازدید قدیمی ها رو بعد اینکه جدید گذاشتید میاره پایین
amir
۲۴ مهر ۱۴۰۲به نظرم سری دو این نسل m5 csl و ایکس ۶ و ام هشت جزو بهترین طراحی های اخیر بیمر بودن و بقیه طراحی ها رادیکال و زشت
Soroush
۲۴ مهر ۱۴۰۲چقدر دلنشین این ماشین!
Saeed
۲۴ مهر ۱۴۰۲واقعاً زیبا و دلنشینه
ali
۲۴ مهر ۱۴۰۲یه ماشین زیبا برای یه جوان ….
همیشه یه حسرتی داشتم اونم اینکه : ما به این ماشین ها یا درواقع پولش دسترسی نداریم توی ایران ، و با خودمون میگیم شاید بعدها وضعیت بهتر شد و چندین سال دیگه … اما اونموقع دیگه دیره شاید
دیگه هیچ وقت در آینده نمیشه شور و شوق دیروز و امروز برای مثلا یه لامبورگینی مورسیه لاگو یه پورشه ۹۱۸ ، همین m2 یا … رو تجربه کنیم ، در آینده چندین نسل ازشون گذشته و ما هم جوان الان نیستیم …
هعی …. راهی جز قبول این واقعیات نیست