مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای همسطح و همکلاس برگزار میشود اما این بار کارواو چهار خودرویی را در برابر هم قرار داده است که هیچکدام هیچ سنخیتی باهم ندارند. این خودروها آئودی RS5 اسپرتبک، بامو M2 کامپتیشن، بنتلی کانتیننتال GTC و جیپ گرند چروکی ترکهاوک هستند. ضعیفترین عضو این جمع کوپهٔ باواریایی است که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آن ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. M2 همچنین تنها خودروی محرک عقب این رقابت هم محسوب میشود.
پس از این به آئودی RS5 با پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو میرسیم که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. در سینهٔ تنها خودروی روباز گروه یعنی کانتیننتال GTC یک نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ و درنهایت به قویتر خودروی جمع یعنی جیپ ترکهاوک با موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت میرسیم که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
رقابت با مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده آغاز میشود. در اینجا آئودی از همان آغاز حرکت جلو میافتد اما جیپ هم خیلی با آن فاصله ندارد. بامو نیز شروع خوبی دارد اما در ادامه بنتلی از آن عبور میکند. در میانهٔ مسیر این کانورتیبل بریتانیایی دو خودروی دیگر را هم پشت سر گذاشته و پیروز میشود. آئودی نیز با اختلافی جزئی جیپ را مغلوب میکند و بامو آخر میشود. سپس دوباره همین درگ برگزار میشود که تغییری را در نتیجه به دنبال ندارد. درگ سوم هم همان نتیجه را دارد با این تفاوت که حالا تایم خودروها اعلام میشود. در اینجا بنتلی ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی میکند، آئودی و جیپ هردو ظرف ۱۲ ثانیه از خط پایان عبور میکنند و بامو هم پس از ۱۲.۶ ثانیه مسیر را به پایان میرساند.
مسابقهٔ بعدی رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و همهٔ خودروها در حالت راحت قرار میگیرند. جیپ در این حالت اصلاً خوی اسپرتی ندارد و به همین دلیل دیگر خودروها بهراحتی از آن دور میشوند. در پایان بازهم بنتلی پیروز میشود و آئودی و بامو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار میگیرند. سپس دوباره همین مسابقه با حالت اسپرت خودروها برگزار میشود و این بار رقابت بسیار نزدیکتر است ولی بااینوجود نتیجه با رولینگ اول تفاوتی نمیکند. در آخر هم یک آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت انجام میشود که در اینجا بامو بالاخره یک پیروزی کسب میکند درحالیکه جیپ به دلیل وزن سنگین به بیشترین مسافت برای توقف نیاز دارد.
مشخصات فنی
بامو M2 کامپتیشن | آئودی RS5 | بنتلی کانتیننتال | جیپ ترکهاوک | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۲.۹ لیتری V6 | ۶.۰ لیتری W12 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو | سوپرشارژ |
قدرت | ۴۱۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۶۶۰ اسب بخار | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر | ۸۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۷۴۲ کیلوگرم | ۲۴۳۶ کیلوگرم | ۲۴۳۳ کیلوگرم |
قیمت | ۵۲,۴۰۵ پوند | ۷۳,۸۵۰ پوند | ۲۳۴,۴۰۰ پوند | ۹۰,۰۰۰ پوند |
Si
۱۹ تیر ۱۴۰۱حالا کاری به درگ ندارم ولی آخه SUV با کوپه و سدان😐
Si
۱۹ تیر ۱۴۰۱کلا دیگه به معنی شده درگ، یه ماشین 234 هزار پوندی با ماشینهایی کمتر از 100 هزارتا
درسته جالبه ولی نه همیشه
یا مقایسه فراری دهه 90 با کیا جدید
بخاطر پول چه نمیکنه مت
seyedjavad.mercedesbenz
۱۹ تیر ۱۴۰۱من دلیل این همه جبه گیری علیه مت واتسون رو متوجه نمیشم ، شما کانال کارواو رو نگاه کنین ، متوجه میشین مت تقریبا بین تمام خودروهای رقیب هم درگ برگزار کرده ، حالا در بین اینها چند وقت یه بار درگهای سرگرم کننده غیر منطقی ولی حساس هم برگزار میکنه که اونقد عجیب نیست
Si
۱۹ تیر ۱۴۰۱من خودم یوتوب نگاش میکنم ولی دیگه خیلی مسخرس این درگ
وگرنه درگ خوب هم داره
JDM lover
۱۹ تیر ۱۴۰۱چه رخی داره اون m2
حیف که دیگه این نسل تولید نمیشه
مزدا
۲۰ تیر ۱۴۰۱خیلی درگ مسخره و سمی بود
Pouyan
۲۰ تیر ۱۴۰۱لعنتی چی ساخته بنتلی،
مثل اینه که با لباس پلو خوری گرون قیمت بری یه مراسم خیلی رسمی،بعد وسطش یه دفه یه مسابقه دو بزارن با همون تیپ بری مسابقه دو رو هم ببری.
تو یه کلمه معنی کامل کلاس GT این ماشینه.
Reza Waffen SS
۲۰ تیر ۱۴۰۱آئودی RS5 انتخابم
حافظ
۲۰ تیر ۱۴۰۱اینو هم در نظر بگیرید که با پول اون بنتلی میشه ۳ تا جیپ ترک هاک خرید تازه از مزایای آفرودش هم استفاده کرد، و در ضمن از هزینههای نگهداری بنتلی نگم که کمر صاحاب ماشین رو میشکنه در عوض محصولات جیپ ثابت کردند که اگه فقط یکم معقولانه رانندگی کنی تا ۲۰ سال اول فقط روغن و سرویس اولیه میخواد خود جیپ ۱۰ سال گارانتی یا ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد براش در نظر گرفته الآن تو مناطق آزاد ایران کسی یه تایر جیپ یا کادیلاک یا داج یا کامارو یا موستانگ یا کوروت یا اسکالاید و امثالهم را با ماشین های اروپایی عوض نمی کنه البته قیمت بسیار معقولانه هم بی تاثیر نیست و در ضمن هزینه نگهداری بسیار پایین مثلآ وقتی داج وایپر ۱۰ سیلندر ۴۰ سوپاپ ۸۴۰۰ سی سی را استارت میزنی صدایی از موتور میاد بیرون که هیچ کدوم از محصولات ۲۰۲۲ بوگاتی لامبورگینی و کوعینگزگ در مقابلش صدای اسباب بازی در میارن داج وایپر میشه رقیب آعودی آر اس ۷ و و بی ام دبلیو ام ۸ لامبورگینی وننو و بوگاتی شیرون سوپر اسپورت ۲۰۲۲ با قیمت ۱ ۱۸ اونها عقل سلیم هم خوب چیزی البته این که گفتم از بقدرت موتور و گیربکس و الا ما که پول نمیدیم واسه یکم فیبر کربن و چرم و آلکانترا ما پول میدیم برای آخرین قدرت آخرین هندلینگ و یک خودروی خشن عضلانی خواهشا اینا رو هم در نظر بگیرید