بی ام و

بی ام و M2 کامپتیشن با قدرت 710 اسب بخاری، هرکول جیبی!

اجازه دهید فعلاً نسل جدید بی ام و M2 را کنار بگذاریم و روی نسل قدیمی F87 تمرکز کنیم. خودرویی که مشاهده می‌کنید شاید یک نسخه نسبتاً استاندارد کامپتیشن با نوارهای M و رنگ بدنه زیبای نقره‌ای هاکنهایم به نظر برسد اما زیر پوست آن یک هیولای تمام‌عیار قرار دارد. این خودرو به لطف برخی تغییرات قدرت چشمگیری تولید می‌کند. با یکی از سریع‌ترین بی ام و M2 کامپتیشن های بازار روبرو هستیم که از تجهیزات اضافی سود می‌برد؛ اما مهم‌ترین تغییر این خودرو به زیر کاپوت مربوط می‌شود یعنی جایی که نیروگاه S55 توئین توربو پذیرای کیت TTE740 توربو انجینزر شده است. از بازنگری در ECU گرفته تا اگزوز اسپورت، این بی ام و کوچک بهبودهای ارزشمندی را تجربه کرده است.

تزریق متانول و ورودی کربنی اونچوری هم جزو دیگر بهبودها هستند و البته تغییراتی هم در گیربکس رخ داده است. نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری M2 کامپتیشن حالا قدرت قابل‌توجه ۷۱۰ اسب بخاری را روانه چرخ های عقب می‌کند. البته رساندن چنین خودرویی به سطح تیونینگ موردبحث کاملاً هزینه‌بر است و تغییرات رخ داده برای M2 کامپتیشن هزینه ۸۰ هزار پوندی (شامل خودرو) داشته‌اند. شاید برخی افراد بگویند بجای این خودرو می‌توان یک M4 کوپه فول خرید یا منتظر مدل CSL ماند اما خب این یک پروژه متفاوت برای افرادی خاص است. این‌طور نیست؟

با وجود گشتاور ۹۲۲ نیوتون متری، راننده هیجان زیادی را تجربه خواهد کرد. به همین خاطر است که کنترل کشش M2 در دورها و دنده‌های پایین کمی چالش‌برانگیز خواهد بود. زمانی که چسبندگی کافی وجود داشته باشد این هرکول جیبی خوی درندگی خودش را نشان خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    با همین 100 اسبی های خودمون این همه فاجعه به بار میاریم تو رانندگی. فکر کن سوار این بشیم. چه شود!

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. amir Benz

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      با اینها پرواز مستقیم به سمت جهنم 🙂

      موافقم 12
      مخالفم 1
  2. کافر مقدس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    80 هزار پوند هزینه !!!

    مشکل این نوع تیون ها اینه که دیگه گارانتی شامل ش نمیشه و هر مکانیکی دست به ماشین تیون شده نمیزنه و باید ببری پیش خوده تیونر یا خودت اینکاره باشی

    ماشین های تیون شده رو بهتره از کمپانی های تیونینگ خرید چون خدمات دارن . ولی شخصی تیون کنی داستان میشه ولی خوب کسی ک ه این جوری تیون کرده قطعا خودش اینکاره ست
    سوپرچیپس از اون کمپانی هاست که هرجای دنیا از محصولاتش ساپورت میکنه . خودش هم سازنده قطعاته و یک تیم مهندسی 90 نفری داره برای تولید قطعات و…
    https://superchips.com/will-tuning-void-my-warranty/

    موافقم 4
    مخالفم 2
  3. میثم

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    فوق العاده طراحی زیبایی داره

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. Jdm باز

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خیلی دوس دارم یه ماشین بخرم و ازش قدرت های وحشتناکی بکشم بیرون مخصوصا ماشینای دهه نود ژاپن
    البته تو خارج اینجا که نمیشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. Philipp

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    عالیه
    طراحی این ماشین محشره فوق العادس
    الانم که یه موتور هیولا اون زیر داری
    خوراک اینه با این فسقلی خوشگل بری هوراکانو آدونتادور رو تحقیر کنی

    موافقم 12
  6. حسین دهمرد

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    انتظار داشتم اعداد و ارقام مربوط به سرعت و شتابش رو هم منتشر کنن.

  7. mm-yarlou

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    به این میگن نهایت لذت از خودرو طراحی عالی پیشرانه عالی فقط یه راننده اهل دل میخواد

  8. علی

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (969 ديدگاه)

    خوشگل، جمع وجور و پرشتاب، فرزند خلف ۲۰۰۲، بی ام و اینه، نه شاسی بلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا