بیامو نسل دوم سری ۲ را برای مدل ۲۰۲۲ معرفی کرد اما خانوادهٔ این خودرو هنوز تکمیل نشده است و فعلاً اثری از مدل M2 در آن نیست. البته بهزودی این نسخهٔ پرچمدار هم از راه خواهد رسید اما تا آن زمان، مدل M240i پرچمدار خانوادهٔ سری ۲ جدید محسوب میشود. حال کارواو M240i جدید را در برابر M2 کامپتیشن قدیمی قرار داده است تا ببینیم نسخهٔ میان ردهٔ نسل جدید در برابر پرچمدار نسل قبلی چگونه عمل میکند.
برتری M2 کامپتیشن زیر کاپوت آن پنهان شده زیرا در اینجا یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته است که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. از سوی دیگر، هرچند M240i هم از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده میکند اما این موتور فقط یک توربوشارژر دارد و ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته در اینجا نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
با شروع درگ، M240i از همان ابتدا برتری خود را نشان داد و مثل موشک جلو رفت. البته M2 در ادامه اختلاف را کمتر کرد اما مسافت ۴۰۰ متر برای اینکه بتواند از برادر ضعیفتر و جدیدتر خود سبقت بگیرد کافی نبود. بدین ترتیب، M240i با زمان ۱۲.۲ ثانیه پیروز میشود درحالیکه M2 پس از ۱۲.۵ ثانیه از خط پایان رد شد. بااینحال، برتری M240i در مسابقهٔ رولینگ ناپدید میشود و در هردو مسابقه که یکی با راحتترین تنظیمات و دیگری با اسپرتترین تنظیمات دو خودرو برگزار شد، M2 پیروز میشود.
آزمایش ترمز اما نتیجهٔ غافلگیرکنندهای دارد زیرا M2 سبکتر است و باید در اینجا بهتر عمل کند اما M240i زودتر متوقف میشود. نسل جدید کوپهٔ کامپکت بیامو ترمزهای قویتری دارد و به همین دلیل توانست در این آزمایش نسل قبلی را با اختلافی حدود سهچهارم طول یک خودرو شکست دهد. این رقابت نشان میدهد که هرچند M240i بهاندازهٔ M2 کامپتیشن قدرت ندارد اما بیامو فرمول بهبود پرفورمنس را خیلی خوب میداند و به همین دلیل نسخهٔ میان ردهٔ نسل جدید پرفورمنسی نزدیک به پرچمدار قدیمی دارد. این موضوع باعث میشود بیشتر مشتاق معرفی نسل جدید M2 باشیم.
مشخصات فنی
بیامو M2 کامپتیشن | بیامو M240i xDrive | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۱۰ اسب بخار | ۳۷۴ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۶۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۹,۸۹۵ دلار | ۴۹,۵۴۵ دلار |
Kf
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱دروغ چراا رخ اتاق قدیم خداس
با این ک M2 جدید هنوز نیومده
محمد هادی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱بی ام و خدااااسست
چه جدیدش
چه قدیمش
سلطاااان استفاده بهینه از توان موتور
Taha Malek
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱من که هردو تارو خیلی دوست دارم چرا چون حال هوای بی ام دابلیو های قدیمی تر رو دارن و با طراحی نسل جدید مشکلی ندارم پرفورمنس هم که بی ام دبلیوعه دیگ
تو قسمت مشخصات فنی m240i زدید محرک عقب اشتباهی
بهنام
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱به هنر علاقه دارم ولی بین اصل و کاریکاتور اون من اصلی رو انتخاب میکنم .
Alan.r
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱M2 رو ترجیح میدم
Jdm باز
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱M2 جدید خیلی خفن خواهد بود
فقط خدا کنه طراحیش شبیه m240i نباشه
احمدرضا
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱هرچقدر M2 زیباس اون یکی اصلا بویی از ب ام و بودن نبرده
معلوم نیست طراحش به چی فکر میکرده
مهدی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی عقب ساینا به مراتب پخته تر و هماهنگ تر از m240 هست. خدا شاهده که جدی میگم 😁
javadhy
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱الان واقعا هدفتون از این حرف چی بود من خودمم طراحی نسل قبلو بهتر میدونم ولی واقعا الان حرف شما هیچ بار معنایی نداشت انگار فقط اومدین یه چیزی بگین حتی افرادی که با تعصب و بدون دانش در این سایت حرف میزنن هم یه هدفی دارن ولی الان واقعا حرف شما در حد پیج های اینستاگرامی بود شخصا مطمئنم شما اطلاعاتتون حداقل از این حرفتون بیشتره خواهشا نیاید زیر هر مطلب هر چی به ذهنتون رسید بنویسین سعی کنید یه چیزی بنویسید که اولا در راستای مطلب مورد بحث باشه و این که حداقل اگر بار معنایی نداشته باشه نظرتون رو به عنوان یک دوست دار صنعت خودرو بیان کنید تا حداقل افرادی که وارد سایت میشن از نظرات دیگران هم مطلع شن بازم به هر حال اگه جایی از حرفم رو به منزله حرف توهین آمیز به خودتون گرفتین شرمندم و هدفم این نبوده و تنها مخاطب حرفم هم شما نبودین
مهدی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱والا عرضم به حضورتون که اینجا بخش کامنت هست . کامنت هم میشه اظهار نظر . من هم در مورد. یکی از این دو خودرو اظهار نظر کردم که حالت نقد داشت هرچند کاملا جدی هم گفتم . قرار نیست که تو قسمت کامنت مقاله isi و فیزیک کوانتوم بنویسیم که بگید سودمند باشه حتما
javadhy
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱من هم عرض نکردم بیاید فیزیک کوانتوم درس بدین گفتم حداقل اگه بار معنایی نداره نظرتون رو بیان کنید هر چند که این موضوع به من و هیچ کس دیگه ای ربط نداره توی آخر کامنتم هم گفتم تنها مخاطبم شما نبودین و در مورد این که گفتم اطلاعات شما بیشتر از حد کامنتتون بود هم اشتباه میکردم
Behnam1012
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه مقایسه بین M2 جدید با M2 قدیم باشه بازم من M2 قدیم رو انتخاب میکنم M240 که جای خود
مهدی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱این ام 2 زشته است با این کلکها میخواهند محبوبش کنن بابا قدیمی عالی است اگر شتابش هم کم باشه ما همان قدیمی را میخواهیم رنگ لاجوردی یا مشکی براق
حسین
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان اگر دقت کرده باشید
موقع لانچ نسل جدید m240
کمی زودتر شروع کرد
و این روی تایم گیری تاثیر
میزاره و برای من سوال بود که مت واتسون که همیشه یک درگ رو که نقص داره که اکثرا هم دارن
چند بار تکرارش میکنه و اینجا به یک بار بسنده کرد
درحالی که نسل قدیم با وجود سیستم انتقال قدرت
محور عقب و قدیمی تر لانچ مناسبی داشت و قطعا تو شرایط برابر احتمال تایم برابر یا بهتر هم داشت
تست ترمز هم فکر میکنم میخواست دوباره تست کنه نکرد ولی درکل نمیدونم چرا با نسل های جدید
بی ام و اصلا موافق نیستم و حس بدی دارم نسبت بهشون انگار کسی به بی ام و نفوذ کرده
و اهداف خاصی داره
نمیدونم حقیقتا ولی نسلای قبل اونقدری عالی هستن که اگر تا یک دهه دیگه هم تولید بشن
از نظر بنده جذاب پرفروش و با اصالت خاصی باقی خواهند ماند
کیانوش
۲۶ فروردین ۱۴۰۲از نظر من ی کوپه کوچیکنباید چها چرخ محرک باشه واقعا خیلی زیاده روی کرد نبعضی خودرو ساز ها بابا فرمول یک فقط محور عقب رو داره پس دلیل نمیشه واسه اسپورت کردن ی مودرو بیاد اول چهار چرخ محرکش کنید درسته تو شتاب بهتره نسبت به تک محور اما فقط همینه برتریش دیگه بهش نیتزی نیست ،اگرم.ی خودرو واسه برق و بوران بخواد ادم نمیاد ی کوپه بگیره قطعا