بی ام و

درگ بی ام و M2 با M240i، پرچم‌دار قدیم یا میان رده جدید؟

بی‌ام‌و نسل دوم سری ۲ را برای مدل ۲۰۲۲ معرفی کرد اما خانوادهٔ این خودرو هنوز تکمیل نشده است و فعلاً اثری از مدل M2 در آن نیست. البته به‌زودی این نسخهٔ پرچم‌دار هم از راه خواهد رسید اما تا آن زمان، مدل M240i پرچم‌دار خانوادهٔ سری ۲ جدید محسوب می‌شود. حال کارواو M240i جدید را در برابر M2 کامپتیشن قدیمی قرار داده است تا ببینیم نسخهٔ میان ردهٔ نسل جدید در برابر پرچم‌دار نسل قبلی چگونه عمل می‌کند.

برتری M2 کامپتیشن زیر کاپوت آن پنهان شده زیرا در اینجا یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته است که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از سوی دیگر، هرچند M240i هم از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند اما این موتور فقط یک توربوشارژر دارد و ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته در اینجا نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

با شروع درگ، M240i از همان ابتدا برتری خود را نشان داد و مثل موشک جلو رفت. البته M2 در ادامه اختلاف را کمتر کرد اما مسافت ۴۰۰ متر برای اینکه بتواند از برادر ضعیف‌تر و جدیدتر خود سبقت بگیرد کافی نبود. بدین ترتیب، M240i با زمان ۱۲.۲ ثانیه پیروز می‌شود درحالی‌که M2 پس از ۱۲.۵ ثانیه از خط پایان رد شد. بااین‌حال، برتری M240i در مسابقهٔ رولینگ ناپدید می‌شود و در هردو مسابقه که یکی با راحت‌ترین تنظیمات و دیگری با اسپرت‌ترین تنظیمات دو خودرو برگزار شد، M2 پیروز می‌شود.

آزمایش ترمز اما نتیجهٔ غافلگیرکننده‌ای دارد زیرا M2 سبک‌تر است و باید در اینجا بهتر عمل کند اما M240i زودتر متوقف می‌شود. نسل جدید کوپهٔ کامپکت بی‌ام‌و ترمزهای قوی‌تری دارد و به همین دلیل توانست در این آزمایش نسل قبلی را با اختلافی حدود سه‌چهارم طول یک خودرو شکست دهد. این رقابت نشان می‌دهد که هرچند M240i به‌اندازهٔ M2 کامپتیشن قدرت ندارد اما بی‌ام‌و فرمول بهبود پرفورمنس را خیلی خوب می‌داند و به همین دلیل نسخهٔ میان ردهٔ نسل جدید پرفورمنسی نزدیک به پرچم‌دار قدیمی دارد. این موضوع باعث می‌شود بیشتر مشتاق معرفی نسل جدید M2 باشیم.

مشخصات فنی

 

بی‌ام‌و M2 کامپتیشن

بی‌ام‌و M240i xDrive

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۱۰ اسب بخار ۳۷۴ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۶۹۰ کیلوگرم
قیمت ۵۹,۸۹۵ دلار ۴۹,۵۴۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Kf

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (524 ديدگاه)

    دروغ چراا رخ اتاق قدیم خداس
    با این ک M2 جدید هنوز نیومده

    موافقم 24
    مخالفم 4
  2. محمد هادی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    بی ام و خدااااسست
    چه جدیدش
    چه قدیمش
    سلطاااان استفاده بهینه از توان موتور

    موافقم 22
    مخالفم 9
  3. Taha Malek

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    من که هردو تارو خیلی دوست دارم چرا چون حال هوای بی ام دابلیو های قدیمی تر رو دارن و با طراحی نسل جدید مشکلی ندارم پرفورمنس هم که بی ام دبلیوعه دیگ

    تو قسمت مشخصات فنی m240i زدید محرک عقب اشتباهی

    موافقم 10
    مخالفم 1
  4. بهنام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    به هنر علاقه دارم ولی بین اصل و کاریکاتور اون من اصلی رو انتخاب میکنم .

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. Alan.r

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    M2 رو ترجیح می‌دم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. Jdm باز

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    M2 جدید خیلی خفن خواهد بود
    فقط خدا کنه طراحیش شبیه m240i نباشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. احمدرضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    هرچقدر M2 زیباس اون یکی اصلا بویی از ب ام و بودن نبرده
    معلوم نیست طراحش به چی فکر میکرده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. مهدی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    طراحی عقب ساینا به مراتب پخته تر و هماهنگ تر از m240 هست. خدا شاهده که جدی میگم 😁

    موافقم 15
    مخالفم 12
    1. javadhy

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (331 ديدگاه)

      الان واقعا هدفتون از این حرف چی بود من خودمم طراحی نسل قبلو بهتر میدونم ولی واقعا الان حرف شما هیچ بار معنایی نداشت انگار فقط اومدین یه چیزی بگین حتی افرادی که با تعصب و بدون دانش در این سایت حرف میزنن هم یه هدفی دارن ولی الان واقعا حرف شما در حد پیج های اینستاگرامی بود شخصا مطمئنم شما اطلاعاتتون حداقل از این حرفتون بیشتره خواهشا نیاید زیر هر مطلب هر چی به ذهنتون رسید بنویسین سعی کنید یه چیزی بنویسید که اولا در راستای مطلب مورد بحث باشه و این که حداقل اگر بار معنایی نداشته باشه نظرتون رو به عنوان یک دوست دار صنعت خودرو بیان کنید تا حداقل افرادی که وارد سایت میشن از نظرات دیگران هم مطلع شن بازم به هر حال اگه جایی از حرفم رو به منزله حرف توهین آمیز به خودتون گرفتین شرمندم و هدفم این نبوده و تنها مخاطب حرفم هم شما نبودین

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. مهدی

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1738 ديدگاه)

        والا عرضم به حضورتون که اینجا بخش کامنت هست . کامنت هم میشه اظهار نظر . من هم در مورد. یکی از این دو خودرو اظهار نظر کردم که حالت نقد داشت هرچند کاملا جدی هم گفتم . قرار نیست که تو قسمت کامنت مقاله isi و فیزیک کوانتوم بنویسیم که بگید سودمند باشه حتما

        موافقم 4
        مخالفم 9
        1. javadhy

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (331 ديدگاه)

          من هم عرض نکردم بیاید فیزیک کوانتوم درس بدین گفتم حداقل اگه بار معنایی نداره نظرتون رو بیان کنید هر چند که این موضوع به من و هیچ کس دیگه ای ربط نداره توی آخر کامنتم هم گفتم تنها مخاطبم شما نبودین و در مورد این که گفتم اطلاعات شما بیشتر از حد کامنتتون بود هم اشتباه میکردم

          موافقم 7
          مخالفم 3
  9. Behnam1012

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    اگه مقایسه بین M2 جدید با M2 قدیم باشه بازم من M2 قدیم رو انتخاب میکنم M240 که جای خود

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (552 ديدگاه)

    این ام 2 زشته است با این کلکها میخواهند محبوبش کنن بابا قدیمی عالی است اگر شتابش هم کم باشه ما همان قدیمی را میخواهیم رنگ لاجوردی یا مشکی براق

  11. حسین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    دوستان اگر دقت کرده باشید
    موقع لانچ نسل جدید m240
    کمی زودتر شروع کرد
    و این روی تایم گیری تاثیر
    میزاره و برای من سوال بود که مت واتسون که همیشه یک درگ رو که نقص داره که اکثرا هم دارن
    چند بار تکرارش میکنه و اینجا به یک بار بسنده کرد
    درحالی که نسل قدیم با وجود سیستم انتقال قدرت
    محور عقب و قدیمی تر لانچ مناسبی داشت و قطعا تو شرایط برابر احتمال تایم برابر یا بهتر هم داشت
    تست ترمز هم فکر میکنم میخواست دوباره تست کنه نکرد ولی درکل نمیدونم چرا با نسل های جدید
    بی ام و اصلا موافق نیستم و حس بدی دارم نسبت بهشون انگار کسی به بی ام و نفوذ کرده
    و اهداف خاصی داره
    نمیدونم حقیقتا ولی نسلای قبل اونقدری عالی هستن که اگر تا یک دهه دیگه هم تولید بشن
    از نظر بنده جذاب پرفروش و با اصالت خاصی باقی خواهند ماند

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. کیانوش

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (826 ديدگاه)

    از نظر من ی کوپه کوچیکنباید چها چرخ محرک باشه واقعا خیلی زیاده روی کرد نبعضی خودرو ساز ها بابا فرمول یک فقط محور عقب رو داره پس دلیل نمیشه واسه اسپورت کردن ی مودرو بیاد اول چهار چرخ محرکش کنید درسته تو شتاب بهتره نسبت به تک محور اما فقط همینه برتریش دیگه بهش نیتزی نیست ،اگرم.ی خودرو واسه برق و بوران بخواد ادم نمیاد ی کوپه بگیره قطعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا