بی ام و

رکورد خودروهای کامپکت نوربرگ رینگ توسط بی ام و M2 شکسته شد

بی‌ام‌و M2 جدید توانست یک دور پیست مشهور نوربرگ رینگ را در زمان ۷ دقیقه و ۳۷.۷۱ ثانیه طی کند و رکورد خودروهای کامپکت این پیست را بشکند. این رکورد قبلا در اختیار آئودی RS3 بود.

بسیاری از مردم از نوربرگ رینگ به عنوان بهترین پیست دنیا برای بررسی عملکرد خودروها نام می‌برند. این پیست که با نام جهنم سبز شهرت یافته مسیری ۲۲.۸ کیلومتری با پیچ‌های چالش‌برانگیز و متعدد است که فاکتورهایی همچون سرعت، هندلینگ و ترمزهای خودرو را محک می‌زند. هر خودرویی که بتواند یک دور نوربرگ رینگ را زیر ۸ دقیقه طی کند جزو خودروهای سریع دنیا محسوب خواهد شد اما جدیدترین نسل M2 با رانندگی جورج ویدینگر توانسته است رکورد ۷ دقیقه و ۳۷.۷۱ ثانیه را ثبت نماید.

برای مقایسه باید گفت نسل قبلی بی‌ام‌و M2 کامپتیشن یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۵۲.۳۶ ثانیه طی کرده و بیش از ۱۳ ثانیه کندتر از نسل فعلی بود. M2 کامپتیشن ۴۱۰ اسب بخار قدرت داشت درحالی‌که قدرت نسل جدید به ۴۶۰ اسب بخار می‌رسد. M2 جدید همچنین سریع‌تر است و در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما این زمان برای مدل قبلی در ۴.۱ ثانیه ثبت می‌شود. حداکثر سرعت M2 جدید نیز ۲۸۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

البته برای نشان دادن اینکه خودرویی سریع است باید اقدامات بیشتری انجام داد. بی‌ام‌و تلاش‌های زیادی برای آماده‌سازی خودروی خود انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به نوبت‌گیری در نوربرگ رینگ و اقدامات دیگر اشاره کرد. در مرحله بعد مسائلی همچون حمل‌ونقل و پشتیبانی تیم و تهیه ابزارها و لاستیک‌های مخصوص قرار دارد. حتی زمانی که همه‌چیز مهیا باشد شما باید دعا کنید شرایط آب و هوایی در زمان رکوردگیری مناسب باشد. راننده M2 می‌گوید تیم یاد شده در زمان تست‌های قبل از زمان‌گیری سختی‌های زیادی را متحمل شد که دلیل آن شرایط آب و هوایی بود.

ویدینگر که هم مهندس توسعه M2 و هم راننده بی‌ام‌و است به همراه تیمی هفت نفره مسئولیت رکوردشکنی این خودرو در نوربرگ رینگ را بر عهده داشت. البته باید گفت اگرچه M2 موردبحث با تیمی مجهز راهی جهنم سبز شده اما هنوز هم خودرویی تولیدی و استاندارد به شمار می‌رود و به همین خاطر است که رکوردشکنی M2 بسیار احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد. با اینکه تیم بی‌ام‌و مجوز بازنگری در خودرو را داشته است اما این کار را انجام نداده و هدف آن‌ها ثبت رکورد جدید با خودرویی کاملاً استوک بوده است. به همین خاطر اگر خودرویی همچون M4 از پانل‌های بدنه فیبر کربنی و لاستیک‌های پیست مخصوص استفاده می‌کند، پس همین ویژگی‌ها باید در دسترس خریداران خودرو نیز باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. 18:45

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    احسنت به ب ام و و تیمش👑👑👍
    چقدر عاااالی که همه چیزش استاندارد بود و ارزش کار رو چند برابر میکنه. ❤️
    باید دید نسخه های کامپتیشن و cs چه میکنن! ☺️☺️

    موافقم 43
    مخالفم 1
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    آفرین آفرین به بی ام و

    موافقم 23
    مخالفم 1
  3. مجتبی .

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    معلوم بود بی ام و میخواد ازاین نسل یک ماشین فوق العاده درآره. مبارک هرکی برا این کارزحمت کشیده وطرفدارای بی ام و

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. griffon

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      فقط کاش یه کم مثل قبلنا قشنگ طراحی میکردن

      موافقم 6
      مخالفم 5
  4. Arshia m3csl

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    بی ام و m2 بی نظیره واقعا ماشین خوب و اسپرت و راحتیه جزو بهترین ماشین هاست طراحیش هم خوبه واقعا نواده خوبیه برای ۲۰۰۲ اسطوره ای

    موافقم 20
    مخالفم 1
  5. علی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    بهترینه واقعا

    موافقم 11
  6. JDM

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    خسته نباشن تو این کلاس نشون داد کت دست کیه

    موافقم 10
  7. M.83

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    چه رکورد مهمی 🙏🏻👌🏼👏🏻🥂🔥🥇🎊

  8. حسین دهمرد

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یک سوال. این دسته بندی شامل چه خودروهای شاخصی میشه؟ یعنی چه ماشینهایی رو شکست داده؟ پورشه و بنز هم نماینده ای تو این کلاس داشتن؟

    1. mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      خودروهای کامپکت معلومن دیگه ، سیویک و النترا و rs3 و cla و rc و خودروهایی از این قبیل

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا