بی ام و

بازطراحی زیبای بی ام و M2 توسط طراح ریویان

طراحی نسل دوم بی‌ام‌و M2 مدل ۲۰۲۳ سروصدای زیادی به پا کرد اما این هیاهو روی طراحی نه‌چندادن دلچسب آن مترکز شده بود… البته که طراحی سری ۲ ۲۰۲۳ از طراحی M2 هم نچسب‌تر بود و بی‌ام‌و با تولید این مدل، قلب بسیاری از طرفداران یکی از زیباترین کوپه‌های بازار را آزرد. با وجود اینکه این برند آلمانی همچنان روی طراحی‌های عامه‌‎ناپسند و رادیکال خود در مدل‌های نیمه‌محبوبی چون سری ۲، سری ۷ و شاسی‌بلندهایی چون X7 اصرار دارد، برخی طراحان دیگر در دنیای وب بر این باورند که خودروهای کنونی این برند ظرفیت زیادی برای زیباتر شدن و بهبود دارند.

این بی‌ام‌و M2 که در تصاویر مشاهده می‌کنید، توسط یکی از طراحان ارشد برند برقی ریویان، «دیوید اشنایدر»، بازطراحی شده است. این طراح سابقه ۱۱ سال فعالیت در استارتاپ یادشده را دارد. صفحه اینستاگرام اشنایدر با طرح‌های متنوع و بی‌نظیری پر شده که بیشترشان مدل‌های کنونی شرکت‌های گوناگون هستند. او هر بار یک خودروی تولید انبوه را انتخاب کرده و نمای بیرونی آن را از آنچه که هست، زیباتر می‌کند.

اشنایدر در طراحی کلی بی‌ام‌و M2، چهره خودرو را به‌طور کلی به‌روزرسانی کرده و هدف، هارمونی و هماهنگی بیشتری را به آن بخشیده است. با این وجود، همچنان می‌توان به‌راحتی آن را به‌عنوان یک بی‌ام‌و شناسایی کرد.

نخستین تغییر در طراحی این خودرو که به چشم بیننده می‌آید، چراغ‌های باریک و متفاوت این خودرو هستند که تماما از نوع LEDهای روزتاب محسوب می‌شوند و از جلوپنجره‌های کیدنی تا طاق چرخ جلو کشیده شده‌اند. البته نوار LED روی چراغ با چراغ اصلی کمی تفاوت رنگی دارد؛ منظور اشنایدر از این کار، تفاوت نوع این دو چراغ است.

پس از آن به جلوپنجره کیدنی می‌رسیم که حال، باریک‌تر و هدفمندتر طراحی شده و همخوانی بیشتری با سایر بخش‌های خودرو دارد. سپر جلو نیز کاملا به‌روز شده اما همچنان از زبان طراحی بی‌ام‌و در سال‌های گذشته استفاده کرده است با این تفاوت که هر گوشه این سپر به یک نوار LED روزتاب تجهیز شده، استفاده از خطوط تیز و شکسته بیشتر شده و بخش میانی‌اش نیز از مدل‌های مفهومی بی‌ام‌و به عاریه گرفته شده است.

نمای جانبی M2 اشنایدر، همانند چهره آن بی‌تغییر نمانده و حال به برآمدگی‌ها و فرمپردازی پخته‌تری مجهز شده است که مانند سایر اجزای نمای روبه‌رو، هماهنگی بیشتری با طراحی کلی این خودرو دارد. اشنایدر برای افزایش جذابیت M2، یک بریدگی اسپرت را به قسمت پایینی در اضافه کرده است که در ادامه خروجی هوای پشت چرخ جلو قرار گرفته و نهایتا به محکم‌تر جلوه دادن M2 کمک شایانی می‌کند.

بی‌ام‌و M2 تنها مدل باواریایی نیست که اشنایدر آن را بازطراحی کرده است؛ یک اسکچ آبی‌رنگ از مدل پیشین Z4 نیز در صفحه او خودنمایی می‌کند. نسل گذشته Z4 به‌خودی‌خود خودرویی جذاب محسوب می‌شد و اشنایدر موفق شده با بازطراحی آن، جذابیت این مدل را یک سطح بالاتر ببرد. نظر شما درباره طراحی M2 اشنایدر چیست؟ آیا بی‌ام‌و باید دست طراحانش را در پوست گردو قرار دهد و به‌سراغ کسانی چون اشنایدر برود یا مسیر کنونی خود را ادامه دهد؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    به نظرم همین الان باید بی ام و دیوید اشنایدر رو استخدام کنه

    موافقم 75
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (797 ديدگاه)

      دقیقا درسته
      طراحی های جدید ب ام و به نظرم در آینده ضرر و زیان بزرگی برای شرکت هستن

      موافقم 28
      مخالفم 2
  2. هیچکس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (165 ديدگاه)

    استفاده از لفظ «چراغ روزانه» صحیح نیست.
    اگر daily light بود می‌شد چراغ روزانه اما Day light هست که میشه «چراغ روز»

    موافقم 33
    مخالفم 4
    1. علی صفرپور

      ۱۹ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (171 ديدگاه)

      متشکرم از توجهتون… بله چراغ روز رایج‌تره

      موافقم 19
  3. سید علیرضا

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (236 ديدگاه)

    طراحی های بی ام و خیلی مسخره شدند ، به درد الان نمی خورند، به درد ۲۰ سال پیش می خوردند که سطح توقع ها و رقابت کم بود

    موافقم 27
    مخالفم 7
  4. BMW

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (661 ديدگاه)

    واقعا باید بی ام و این شخص رو مدیر طراحیش کنه سلیقش عالیه جلو پنجره بزرگ به این میگن البته می دونید تو نسخه تولیدی بخاطر محدودیتها شکلکش تغییر می کنه مثلا بی ام و m3 و m4 اسکچ های طراحیشون خیلی قشنگن اما تو مدل تولیدی اینطور نیست در کل هرچی هست از طراح های الانش بهتره

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. جناب ایکس

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      بهتره بگیم تو اسکچ ها فقط قشنگ «تر» بودند اما با این حال یه پسرفت برای طراحی بی ام و حساب میشن

  5. Sobhan

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    عالین🙌

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. همایون

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (778 ديدگاه)

    M2 که طراحی کرده حرف نداره اون به کنار ولی z4 هم یه نکته داره که اونم اینکه حتی اگه جلوپنجره کلیوی بی‌ام‌و سایز غول پیکر داشته باشه میشه خودرویی زیبا باهاش طراحی کرد واقعا خودروهایی که طراحان بی‌ام‌و طراحی میکنن صرفا دلیل زشت بودنشون سایز جلو پنجره نیست طراحی خود اون جلو پنجره هم زحمت و زشت هست انگار یه خودروی زیبا طراحی کردن بعد برداشتن این جلو پنجره زشت و گنده رو روش چسبوندن در حالی که تو این طرح یه جلو پنجره بزرگ خیلی قشنگ روی خودرو نشسته و تمام خطوط بهم ربط داره و یکپارچه هستن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. محمد

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    خیلی عالیه طراحی شده
    اما اون z4 هنوز خوب نیست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. germanlover

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    طراحی m2 خیلی خیلی‌جذاب هست اما طراحی دوم یعنی z4 زیاد جذاب نیست.

    اولی رو خیلی هستم.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. Shayan

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چرا نمبتونه همچین طرح قشنگی رو برای همون ریوین بزنه ؟

  10. جناب ایکس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بی ام و بعد از طراحی شاهکار m8 یه دفعه مث اینکه خسته شد از طراحی های خفن

  11. reza342

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    عکس اولی برای ام2 عالیه ولی طراحی جدید برای زد4 مثل مدلی که شرکت بی ام و زده بیخوده

  12. MK

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    طراحی اسکچ های الان بی ام وه رومیدادن به من بهترطراحی میکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا