پسازاینکه بامو M2 به مصاف شورلت کامارو ZL1 رفت، برای اینکه رقابت نزدیکتری داشته باشیم، این بار کامارو SS در برابر کوپهٔ کوچک باواریا قرار گرفته است.
چند روز پیش در پدال درگی از سم کارلیجن بین شورلت کامارو ZL1 و بامو M2 منتشر کردیم. در آن درگ، به دلیل عدم همخوانی قدرت دو خودرو، بسیاری از شما عزیزان در بخش نظرات اظهار داشتید که بهتر بود کامارو SS در برابر M2 قرار میگرفت تا قدرت دو خودرو برابر باشد. گویا همین موضوع را دنبال کنندگان کانال یوتیوب سم کارلیجن هم مطرح کردهاند زیرا این کانال مدت کوتاهی پس از ویدئوی قبلی، درگ جدیدی بین M2 و کامارو برگزار کرده و این بار نسخهٔ SS ماسل کار شورلت را به میدان آورده است.
کامارو SS بسیار از نسخهٔ ZL1 ضعیفتر است زیرا هرچند این مدل هم از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 استفاده میکند اما برخلاف ZL1، در اینجا خبری از سوپرشارژر نیست و موتور بهصورت تنفس طبیعی ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال این نیرو اما در نمونهٔ حاضر در درگ مثل ZL1 قبلی توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد. کامارو SS با وزن ۱۶۷۲ کیلوگرم، کمی از رقیب آلمانی ارزانتر و با قیمت ۴۰ هزار دلار، بسیار ارزانتر از آن است.
در سمت دیگر میدان، بامو M2 با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربو ایستاده است. این موتور ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، قدرت کوپهٔ بامو تقریباً با رقیب آمریکایی یکسان است اما گشتاور کمتری دارد و با وزن ۱۷۰۱ کیلوگرم، کمی سنگینتر است. در این خودرو هم نیروی موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود اما M2 با قیمت ۶۳ هزار دلار، بسیار گرانتر از کامارو SS است.
رقابت این دو ماشین با مسابقات رولینگ آغاز میشود. دو مسابقهٔ اول با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در دندهٔ دو شروع میشود و در آخرین رولینگ سرعت به ۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میابد اما همچنان خودروها در دنده دو هستند. در اولین رولینگ، برای مدتی خودروها شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند اما در ادامه ۳ لیتری توئین توربوی بامو برتری خود را نسبت به ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی رقیب نشان داد. در رولینگ دوم بازهم کامارو شکست خورد اما در رولینگ سوم توانست رقیب آلمانی را مغلوب کند که این نشان میدهد شورلت در سرعتهای بالا عملکرد بهتری دارد.
درنهایت نوبت به مسابقات درگ میرسد. در درگ اول این بامو است که زودتر به خط پایان میرسد اما اختلاف آنقدر زیاد نیست و نشان میدهد که کامارو حتی در نسخهٔ SS هم حرفهایی برای گفتن دارد. بااینحال، شورلت در درگ دوم عملکرد ضعیفتری داشت و باعث شد M2 پیروز کلی این رقابت لقب گیرد. بهترین زمان پیمودن ۴۰۰ متر برای بامو ۱۲.۶ ثانیه و برای شورلت ۱۲.۹ ثانیه بود.
مقایسه مشخصات فنی
شورلت کامارو SS | بامو M2 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۵ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۷ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۷۲ کیلوگرم | ۱۷۰۱ کیلوگرم |
قیمت | ۴۰ هزار دلار | ۶۳ هزار دلار |
امیر
۱۶ مهر ۱۴۰۲آخه چرا با گیربکس دنده ای !! باید نسخه های اتومات رو میاوردن تا رقابت جذاب تر و منصفانه تر بشه ! ماشین دنده ای برای درگ بدرد نمیخوره مگه اینکه خیلی حرف ای و با تجربه باشی غیر از این فایده نداره ( این مردک فکر کنم همین ۲ سال پیش رانندگی با دنده ای یاد گرفته )
ARIAN
۱۶ مهر ۱۴۰۲اولین باره که میبینم کامارو به عنوان یک ماسل کار از خودروی کوچکی مثل m2 سبکتره! قبلا m3 ها به سختی هزارو پونصد کیلو بودن اما الان m2 شده یکو هفتصد! جالبتر از اون سی کلاس هایبرید جدید شده دو تن😂 درکل نتیجه اونقدر فاحش نبود و جزئی بود و به نظر من اگر من پول داشتم کامارو رو میخریدم چون بی ام و پنجاه درصد گرونتره خیلی بهتر هم نیست فقط یکم بهتره البته صدای اگزوز کامارو هم دنیاییه واسه خودش😍👌
علی
۱۷ مهر ۱۴۰۲صداشو ترجیح میدم به بی ام وه
Gdm
۱۶ مهر ۱۴۰۲کی فکرشو میکرد ی روز M2 از کامارو سنگین تر باشه😶💔
TRD
۱۶ مهر ۱۴۰۲عشق است کامارو بدون توضیح اضافه .
datsun
۱۶ مهر ۱۴۰۲واقعا قیمت کامارو ss مفته
H2
۱۶ مهر ۱۴۰۲قیمت کامارو نتیجه رو تغییر میده
mercedes
۱۶ مهر ۱۴۰۲قیافه مردونه کامارو رو ترجیح میدم.
دیگه موتور شیشو نیم لیتری v8 اون رخ عقب نابش به کنار.
ARMAN سابق
۱۶ مهر ۱۴۰۲با توجه به علایقم صدای کامارو رو به هزار تا M2 با اون قیافه نه چندان جالبش ترجیح میدم
JDM
۱۶ مهر ۱۴۰۲درگی که این طرف میزاره اصلا قابلقبول نیست اصلا خوب لانچ نمیکنن یا دنده بد میدن ولی نتیجه هر جای دیگه بود با برد بیمر همراه بود به نظر من کامارو فاکتور های بهتری داره برای خرید چه طراحی چه فنی هرچند برتری m2 اونقدری نبود که قیمتشو توجیح کنه
blackwing
۱۶ مهر ۱۴۰۲با ۲۳ هزار دلار اختلاف خوشگل ترین بادی کیت رو میشه بست رو ماشین و یه دستی رو موتور کشید و نتیجه خیلی عوض میشه.
آسمون به زمین بیاد کامارو 🇺🇸🥱
محسن
۱۷ مهر ۱۴۰۲کامارو همینجوریش فرشته زیبایی انقد ابهت زیبایی داره
blackwing
۱۷ مهر ۱۴۰۲۱۰۰٪ همینه
مقایسهش با این سوسک واقعاً درخور نیست
محمدهادی
۱۶ مهر ۱۴۰۲آها،حالا شد
این رقابت منطقی تره
بی ام و با قدرت برابر ولی وزن بالاتر کامارو اس اس معروفو زد،اونم در ۴ رقابت مجزا
چطور میشه؟
دیگه اینجا همه چیز برابر بود،حتی در مسئله محور انتقال قدرت
با وزن کمتر چرا حداقل پا له پاش نیومد؟
مثلا ۳تا رقابتو اون برنده شه با اختلاف خیل کم
سه تارم این یکی برنده شه
امیرمحمد
۱۷ مهر ۱۴۰۲قیمت کامارو کمتر بود
قیمت خیلی اثر گذاره
قیمت کامارو از بی ام و خیلی کمتر هستش اما پا به پاش اومد
MehdiTurbo
۱۶ مهر ۱۴۰۲هم قیمت هم بودن من کامرو انتخابم بود دیگه چه برسه با این قیمت
تو این کلاس اسپورت و جذابیت مطرحه که کامرو خیلی بیشتر تو این موارد برای من
اختلاف خیلی جزئی بود و تو خودروهای دنده ای مهارت در حد دو ثانیه اختلاف میتونه تاثیر بگذاره برای به حق بودن باید یه راننده یه مسافت طی کنه زمان بگیره
هر چند شاید و ممکنه بازم نتیجه همین باشه ولی ممکن هم هست تایماشون یکی بشه هر چند یکم رانندش ناشی میزد به نظرم
برای من برای انتخاب خودرو تو شهر شتاب مطرح نیس تو شهر نمیخوای کورس بزاری شتابام الان دیکه اختلافا همه در حد چند دهم ثانیه اس باید اونی که باش عشق میکنی انتخاب کنی ظاهر کیفیت امکانات
صدای موتور کامرو برای من خیلی به شدت جذاب تر بود
البته تو ایران گزینه ای موجود نیس 😂 اینا برای اون ور اب گفتم
Enzo Ferrari 2008
۱۶ مهر ۱۴۰۲کامارو🖤🖤🖤
فرشاد
۱۷ مهر ۱۴۰۲به جز لوگوی m2هیچ جاش به یه بیمر نمیخوره و من در این بین انتخابم کامارو هس
اما بازم وقتی قدرت برابرشه واسه امریکا اب قطعه و کرکره هم پایین
درگ جذاب ینی ZL1vs,M4CS
Heavy-Duty
۱۷ مهر ۱۴۰۲تایم 400 متر SS 12.6 برابر با M2
https://www.pedal.ir/chevrolet/chevrolet-camaro-vs-toyota-supra-vs-nissan-z-drag/
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۲واسه آلمان هم آب قطعه با وجود کامارو zl1
فرشاد
۱۷ مهر ۱۴۰۲تو کوپون ریپلی زدنت تموم شده کهنه شدی😂
محسن
۱۷ مهر ۱۴۰۲قیمت کامارو 😐 کلا شورلت قیمت گذاریش خیلی عجیبه پول یه راوفور نسخه پایه میدی شورلت کامارو با موتور ۸ سیلندر گیرت میاد
JDM سابق
۱۷ مهر ۱۴۰۲قطعا کامارو
کامارو با یه راننده نسبتاً ماهر راحت ۱۲.۶ میزنه
بی ام و سره قدرت اعلامی دروغ زیاد میگه
اول فکر میکردم کامارو جدید خیلی زشت شده الان که دقت میکنم زیاد هم بد نشده تو عکس آخری ببیند از نیم رخ چه ابهتی داره، تو عکس اول هم از لحاظ قیافه خیلی از ام۲ سرتره
با موتوری که پتانسیل تیونینگ بالا داره و همچنین قیمت بسیار مناسب تر
علی
۱۷ مهر ۱۴۰۲من کامارو رو ترجیح میدم کلا از این مدل m2 2022 خوشم نمیاد نسل قبلیش خیلی بهتر بود خیلی بد قیافس مخصوصا دو تا ورودی هوا رو سپرش که مربعین پشتشم عین سایناs🤣🤣🤣
امیرمحمد
۱۷ مهر ۱۴۰۲لینک گروه چت پدال
یه گروهی که خودمون ساختیم
توش عضو شید👇
https://eitaa.com/joinchat/675873200C9222f297b7