هرچند فورد موستانگ GT و بامو M2 از پیشرانههای کاملاً متفاوتی استفاده میکنند ولی از لحاظ قدرت و گشتاور بسیار به هم نزدیک هستند.
هرچند نسل هفتم فورد موستانگ بیش از یک سال است که در بازار آمریکا حضور دارد ولی از زمان آغاز عرضهٔ آن در اروپا مدت زیادی نمیگذرد. خروجی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی این ماسل کار آمریکایی در نسخهٔ اروپایی به دلیل مطابقت با قوانین آلایندگی سختگیرانهتر، به ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا کرده است ولی نمونهای که در این درگ حضور دارد، از نسخهٔ آمریکایی است که مستقیماً از ایالاتمتحده به اروپا وارد شده است. درنتیجه، خروجی موتور این موستانگ GT همان ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاوری است که در نسخهٔ آمریکایی میبینیم.
بنابراین، موستانگ GT از لحاظ قدرت و گشتاور بسیار به بامو M2 نزدیک خواهد بود. این کوپهٔ باواریایی هم با مدل ۲۰۲۵ پای به این درگ گذاشته که ۲۰ اسب بخار قویتر از نسخهٔ قبلی است. این یعنی پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M2 حالا ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا کاملاً به موستانگ آمریکایی نزدیک باشد. هردو خودرو به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند که در موستانگ ۱۰ سرعته و در بامو ۸ سرعته است. از لحاظ وزن هم برتری با موستانگ است زیرا این کوپهٔ آمریکایی ۱۷۳۸ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه این رقم برای رقیب ۱۸۰۵ کیلوگرم است.
در قیمت اما اختلاف زیادی بین دو خودرو دیده میشود. قیمت موستانگ GT در آمریکا از ۴۷,۱۵۵ دلار آغاز میشود درحالیکه بامو قیمت پایهٔ ۶۶,۰۷۵ دلاری دارد. در بریتانیا اما موستانگ به خاطر تعرفههای واردات بسیار گرانتر است و با قیمت پایهٔ ۵۵,۷۲۵ پوند عرضه میشود. بااینوجود، حتی در بازار بریتانیا هنوز هم M2 با قیمت پایهٔ ۶۳,۳۶۰ پوند از رقیب آمریکایی گرانتر است.
حال که مشخصات و قیمت این دو کوپهٔ اسپرت را بررسی کردیم، آیا میتوانید حدس بزنید که در نبرد روبهرو کدامیک سریعتر خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو بین موستانگ GT و بامو M2 چند درگ و رولینگ برگزار کرد و رقابت بین آنها را با آزمایش ترمز به پایان رساند. ما نتیجهٔ این درگها را لو نمیدهیم تا خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید و نتیجه را ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
فورد موستانگ GT | بامو M2 | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۸۶ اسب بخار | ۴۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۳۸ کیلوگرم | ۱۸۰۵ کیلوگرم |
قیمت | ۴۷,۱۵۵ دلار | ۶۶,۰۷۵ دلار |
Siyavash
۱۳ آذر ۱۴۰۳چند روز پیش این درگ رو دیدم ..جفتشونم دوست داشتنی هستن..ولی موتور v8 تنفس طبیعی موستانگ رو خیلی دوس دارم..تقریبا در یه سطح هستن..
kasra
۱۳ آذر ۱۴۰۳اقای اشتری اگر این رو دیدی لطفا یک مطلب در مورد رینگ های زیر خودرو های کلاسیک بگذارید
BMZ
۱۴ آذر ۱۴۰۳حالا هی بیا بگو آلمان پول چرم صندلی میگیره
این یکی که هر دوتاشون قدرت برابر داشتن ، دف عقب بودن ، با این وجود انجین موستانگ حجم و سیلندر بیشتری داشت ، وزنشم کمتر بود، از تاخیر توربو هم خبری نبود
ولی خب مهندسی برتر که این چیزا حالیش نمیشه جانم :)
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳نه ببین اون اروپایی فقط الگی گرونه فقط پول چرم و چوب میگیره اینا لگنن ماشین فقط موستانگ ۱۹۶۴ با موتور ۶ ۷ لیتری و گیربکس سه دنده و کاربراتور چهاردهنه قققوووووددددااا الکی مثلا من نه تعصب دارم و نه فشار میخورم
برگی از روایات علی نوا
R@min
۱۴ آذر ۱۴۰۳قدرت برابر !! مهندسی جرمنی هر وقت وجود کرد واقعی موتورشو منتشر کنه حرفه.
اینا کلاه برداریه نه مهندسی که خب جرمنی ید طولایی داره !!
.khashayar
۱۴ آذر ۱۴۰۳رامین عزیز اصلا بحث سر داشتن قدرت بیشتر یا کمتر نیست. (نه طرفدار بیمر هستم نه موستانگ)
———————-
بحث سر عملکرده که به ازای مصرف مقدار مشخصی سوخت (انرژی ورودی) چه مقدار کار انجام میشه. که برای مثال اینجا مصرف سوخت موستاگ به ازای 100 کیلومتر طبق استاندارد epa چیزی حدود 13 لیتره که در واقعیت بیشتره (15- 16 لیتر) و برای بی ام و حدود 10 لیتره (که در شرایط واقعی حدود 12 تا 13 لیتره) . که برتری بی ام و توی استفاده بهینه تر از سوخت رو نشون میده. //// اگر وقت اجازه بده در مورد راندمان واقعی یک خودرو توضیح کاملی میدم. که فرسنگ ها از چیزی که خودرو سازها و رسانه میگن متفاوته
———————————
از نظر من هر دو خودرو دو تا لگن بی مصرف هستن. و تکنولوژی خاصی کلا در صنعت خودروسازی وجود نداره حتی در همون موتور اسپرتش. //// به مصرف سوخت بالا و دوام پایین مهندسی و اوج تکنولوژی نمیگن.
Taha Ayoobi
۱۴ آذر ۱۴۰۳قدرت بی ام و بالاتر بود،
تاخیر توربو هم نبود چون توربویی نبود.
net
۱۳ آذر ۱۴۰۳باید به جای m2 سری ۸ میزاشتند. واقعا بی ام و سری ۸ زیباست مخصوصا مدل روبازش. چراغ باریک جلو و جلوپنجره و چراغ عقب سری ۸ خیلی زیباست و چراغ باریک جلو و جلوپنجره کوچک سری ۸ شبیه سر ک و س ه هست
۱۳ آذر ۱۴۰۳عع سر چی گفتی؟
ععع این چه حرف بدی بود
hosen
۱۳ آذر ۱۴۰۳داش سری ۸ بالای ۶۰۰ اسب قدرتشه هوراکان حریفش نمیشه ماستنگ که جای خود
R
۱۴ آذر ۱۴۰۳هوراکان حریفش نمیشه؟ باز جوک گفتی؟
Puriya
۱۳ آذر ۱۴۰۳خب معلومه بی ام و تو درگ میزنه
اصلا غیر منتظره نبود
ماشینای بی ام و تو درگ حرف ندارن
سوشیانت
۱۳ آذر ۱۴۰۳واکنش موستانگ شلبی جی تی ۵۰۰ که m8 کامپتیشن هم تو درگ زد😂
حسام
۱۳ آذر ۱۴۰۳اینو 😹😹
محمدهادی
۱۴ آذر ۱۴۰۳حاجی بی ام و خال شد😂😂
اسب بخار های امریکا با اسب بخار های آلمان فرق داره؟
حسین
۱۳ آذر ۱۴۰۳موستانگ صدای لایتنینگ مک کوئین رو می داد
Nismo
۱۳ آذر ۱۴۰۳فارغ از نتیجه
صدای v8 موستانگ چیزیه که بی ام و ازش بی بهرست
amirboss
۱۳ آذر ۱۴۰۳من مسابقه درگ رو ندیدم اما به هرحال نمیشه از نتیجه درگ برتری یه خودرو رو تو همه پارامتر ها مشخص کرد.
اما از لحاظ قابلیت های فنی و سیستم انتقال قدرت ماستنگ از بی ام و بهتر عمل کرده اونم بخاطر گیرباکس با دنده های بیشتر هست. موتور تنفس طبیعی ماستنگ چیزیه که به راحتی نمیشه ازش گذشت.طراحی یه بحث سلیقه ای هست اما به نظر من تو این قسمت هم ماستنگ با طراحی پخته تر بهتر عمل کرده.
hosen
۱۳ آذر ۱۴۰۳سیستم انتقال قدرت ماستنگ بهتر عمل کرده؟ تو همه درگ ها چه در حالت سکون چه تو رولینگ شکست خورده اونوقت چجوری بهتره؟
هرچند من خودشم عاشق ماستنگ و موتور v8 تنفس طبیعیشم ولی همه میدونن تو بحث سیستم انتقال قدرت آلمانی ها حرف اولو میزنن
Taha Ayoobi
۱۳ آذر ۱۴۰۳قدرت بی ام و بالاتر از موستانگه
مهران
۱۳ آذر ۱۴۰۳دقیقا.۵۰۰ اسب بیشتره.
راننده موستانگ هم اهل کره ی زمین بود
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳داداش من خودم آرزوم اینه که برم آمریکا یه ۷۰ هزار دلار مدستانگ و یه ۸۰ هزار دلار کوروت بحرم هشق دنیا رو بکنم جای ۱۴۰ هزار دلار یه بنز یا بی ام و ولی دیگه شما در تعصب رو کندین گذاشتین رو سرتون مخصوصا اون علی نوا عزیز بابا والا بلا این بنز بی ام و بی صاحب نفرین شده هم ماشینن ها
نویدی
۱۴ آذر ۱۴۰۳از هر نظر که فکرشو کنی bmw بالاتر از فورده،نه فقط قدرت.
amirboss
۱۳ آذر ۱۴۰۳تعداد دنده های بیشتر به چه معناست!؟
غیر از اینه که قدرت موتور رو در شرایط و سرعت های مختلف خودرو بهتر انتقال میده؟
دندههای بیشتر باعث ایجاد نسبتهای دنده وسیعتر میشه و هرچقدر پوشش نسبت دنده بیشتر باشه خودرو به شرایط عملکردی متفاوتتری دست پیدا میکنه.
از طرفی نسبتهای دنده های کوتاه به معنی ورود گشتاور بیشتر به چرخهاست که این به معنی استفاده بهتر از گشتاور و قدرت خودرو هست.
برنده شدن در درگ نشان از برتری یه خودرو نیست.
M power
۱۴ آذر ۱۴۰۳یادمون باشه پس اگه یدفه ماشین امریکایی تو درگ برد ماهم بگیم بردن تو درگ دلیل برتری ماشین نیس
مردیم از خوشی
۱۳ آذر ۱۴۰۳۲۰ هزار قیمت کم تر و v8 بودن کافیه برا خرید موستانگ بماند که از طراحی m2 هیچ جوره خوشم نمیاد
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۳ آذر ۱۴۰۳این مشکل موستانگ رو چند روز پیش تو ویدئو آتو تاپ لاین که تو آلمان با انواع ماشینها تخته گاز میره دیدم بعد شتاب گیری و از سرعت تقریبا بالای ۱۸۰ دنده ها رو زود سبک میکنه به حدی که بعد این سرعت رو دور موتور زیر ۷ هزار تعویض میکنه یه چیزی مثل اینجا و همین باعث میشه رو ۲۶۰ یه جورایی قفل بشه.
Taha Ayoobi
۱۳ آذر ۱۴۰۳من دقیقا نفهمیدم، مشکلش چیه؟
از راننده اس یا ماشین؟
Nismo
۱۴ آذر ۱۴۰۳هیچکدوم
Saeed Jame
۱۳ آذر ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣😂بازم سوشیانت فشارش بهم خورد سر این درگ هرجا که امریکایی شکست میخوره اینم شکست میخوره
Taha Ayoobi
۱۳ آذر ۱۴۰۳🐎
Bmw
۱۳ آذر ۱۴۰۳نتیجه درگم بنویسید چون گاهی اوقات حوصله و وقت ویدیو دیدن نداریم
بهروز
۱۴ آذر ۱۴۰۳دادش ما فقط باید حصرت بخوریم که از ماشینهای خوب نمیتوانیم استفاده کنیم یا داشته باشیم.
M power
۱۴ آذر ۱۴۰۳یادمون باشه پس اگه یدفه ماشین امریکایی تو درگ برد ماهم بگیم بردن تو درگ دلیل برتری ماشین نیس
حسین جمالی
۱۴ آذر ۱۴۰۳نتیجه اخلاقی
با بی ام و کل کل نکنید تباه ها😂😂
احمد
۱۴ آذر ۱۴۰۳واقعا ب ام و خوب خودشو نشون داد در ضمن آلمانی ها نشون دادن که تو درگ حریف میطلبند
ابوالفضل
۱۴ آذر ۱۴۰۳تو عملکرد عالی محصولات بی ام و تو درگ که شکی نیست
ولی اینجا موستانگ به مشکل خورد که انقدر اختلاف بینشون افتاد
تا حدی که حتی تایم ۴۰۰ متر هم اعلام نکرد