هرچند فورد موستانگ GT و بامو M2 از پیشرانههای کاملاً متفاوتی استفاده میکنند ولی از لحاظ قدرت و گشتاور بسیار به هم نزدیک هستند.
هرچند نسل هفتم فورد موستانگ بیش از یک سال است که در بازار آمریکا حضور دارد ولی از زمان آغاز عرضهٔ آن در اروپا مدت زیادی نمیگذرد. خروجی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی این ماسل کار آمریکایی در نسخهٔ اروپایی به دلیل مطابقت با قوانین آلایندگی سختگیرانهتر، به ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا کرده است ولی نمونهای که در این درگ حضور دارد، از نسخهٔ آمریکایی است که مستقیماً از ایالاتمتحده به اروپا وارد شده است. درنتیجه، خروجی موتور این موستانگ GT همان ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاوری است که در نسخهٔ آمریکایی میبینیم.
بنابراین، موستانگ GT از لحاظ قدرت و گشتاور بسیار به بامو M2 نزدیک خواهد بود. این کوپهٔ باواریایی هم با مدل ۲۰۲۵ پای به این درگ گذاشته که ۲۰ اسب بخار قویتر از نسخهٔ قبلی است. این یعنی پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M2 حالا ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا کاملاً به موستانگ آمریکایی نزدیک باشد. هردو خودرو به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند که در موستانگ ۱۰ سرعته و در بامو ۸ سرعته است. از لحاظ وزن هم برتری با موستانگ است زیرا این کوپهٔ آمریکایی ۱۷۳۸ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه این رقم برای رقیب ۱۸۰۵ کیلوگرم است.
در قیمت اما اختلاف زیادی بین دو خودرو دیده میشود. قیمت موستانگ GT در آمریکا از ۴۷,۱۵۵ دلار آغاز میشود درحالیکه بامو قیمت پایهٔ ۶۶,۰۷۵ دلاری دارد. در بریتانیا اما موستانگ به خاطر تعرفههای واردات بسیار گرانتر است و با قیمت پایهٔ ۵۵,۷۲۵ پوند عرضه میشود. بااینوجود، حتی در بازار بریتانیا هنوز هم M2 با قیمت پایهٔ ۶۳,۳۶۰ پوند از رقیب آمریکایی گرانتر است.
حال که مشخصات و قیمت این دو کوپهٔ اسپرت را بررسی کردیم، آیا میتوانید حدس بزنید که در نبرد روبهرو کدامیک سریعتر خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو بین موستانگ GT و بامو M2 چند درگ و رولینگ برگزار کرد و رقابت بین آنها را با آزمایش ترمز به پایان رساند. ما نتیجهٔ این درگها را لو نمیدهیم تا خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید و نتیجه را ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
فورد موستانگ GT | بامو M2 | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۸۶ اسب بخار | ۴۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۳۸ کیلوگرم | ۱۸۰۵ کیلوگرم |
قیمت | ۴۷,۱۵۵ دلار | ۶۶,۰۷۵ دلار |
Siyavash
۱۳ آذر ۱۴۰۳چند روز پیش این درگ رو دیدم ..جفتشونم دوست داشتنی هستن..ولی موتور v8 تنفس طبیعی موستانگ رو خیلی دوس دارم..تقریبا در یه سطح هستن..
kasra
۱۳ آذر ۱۴۰۳اقای اشتری اگر این رو دیدی لطفا یک مطلب در مورد رینگ های زیر خودرو های کلاسیک بگذارید
BMZ
۱۴ آذر ۱۴۰۳حالا هی بیا بگو آلمان پول چرم صندلی میگیره
این یکی که هر دوتاشون قدرت برابر داشتن ، دف عقب بودن ، با این وجود انجین موستانگ حجم و سیلندر بیشتری داشت ، وزنشم کمتر بود، از تاخیر توربو هم خبری نبود
ولی خب مهندسی برتر که این چیزا حالیش نمیشه جانم :)
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳نه ببین اون اروپایی فقط الگی گرونه فقط پول چرم و چوب میگیره اینا لگنن ماشین فقط موستانگ ۱۹۶۴ با موتور ۶ ۷ لیتری و گیربکس سه دنده و کاربراتور چهاردهنه قققوووووددددااا الکی مثلا من نه تعصب دارم و نه فشار میخورم
برگی از روایات علی نوا
R@min
۱۴ آذر ۱۴۰۳قدرت برابر !! مهندسی جرمنی هر وقت وجود کرد واقعی موتورشو منتشر کنه حرفه.
اینا کلاه برداریه نه مهندسی که خب جرمنی ید طولایی داره !!
.khashayar
۱۴ آذر ۱۴۰۳رامین عزیز اصلا بحث سر داشتن قدرت بیشتر یا کمتر نیست. (نه طرفدار بیمر هستم نه موستانگ)
———————-
بحث سر عملکرده که به ازای مصرف مقدار مشخصی سوخت (انرژی ورودی) چه مقدار کار انجام میشه. که برای مثال اینجا مصرف سوخت موستاگ به ازای 100 کیلومتر طبق استاندارد epa چیزی حدود 13 لیتره که در واقعیت بیشتره (15- 16 لیتر) و برای بی ام و حدود 10 لیتره (که در شرایط واقعی حدود 12 تا 13 لیتره) . که برتری بی ام و توی استفاده بهینه تر از سوخت رو نشون میده. //// اگر وقت اجازه بده در مورد راندمان واقعی یک خودرو توضیح کاملی میدم. که فرسنگ ها از چیزی که خودرو سازها و رسانه میگن متفاوته
———————————
از نظر من هر دو خودرو دو تا لگن بی مصرف هستن. و تکنولوژی خاصی کلا در صنعت خودروسازی وجود نداره حتی در همون موتور اسپرتش. //// به مصرف سوخت بالا و دوام پایین مهندسی و اوج تکنولوژی نمیگن.
JDM سابق
۱۴ آذر ۱۴۰۳مهندسی آلمانی فقط تونی کروس
R@min
۱۴ آذر ۱۴۰۳خشایار جان نه مصرف سوخت اعلامی بیمر درسته نه ماستنگ هر دو اعداد در شرایط تست کمپانی هست که بر اساس استایل رانندگی، لاستیک، جاده متغیره اعداد تو واقعیت شما هم درست نیست و اصلا ربطی به حجم و این قضایا نداره چون تمام این موتورها تکنولوژی یکسان دارن و دلیل موندن موتور حجیم بدون توربو کایوت هم بخاطر همینه وگرنه مثل موتورهای عقب افتاده پوشراد میرفت زباله دونی. بحث دروغ قدرت هم که با مدرک به این دو سه تا مهندس ثابت کردم برای خوابوندن بحثشون بود که خب اینا وضعشون خیلی خراب تر از این حرفاس هنوز داینو هم نمی دونن چیه راجب مهندسی صحبت می کنن، خود مهندسای سازنده ببینن خندشون میگیره.
برتری بهینه از مصرف سوخت با سیستم تزریق و توربو بدست میاد که موتورهای فورد سیستم دو پورت دارن که دوام چند برابری و مهندسی پیچیده تری داره که باز اون هم راجب بیمر درست نیست امکان نداره ماشینی با قدرت نزدیک ۵۵۰ اسب صدی ۱۰ یا حتی ۱۳ بزنه اونم موتورهای بیمر که تا ۳۰ psi فشار توربو وارد می کنه اینا بدیهیات فیزیکه.
تکنولوژی خودروسازی هم در لول خودش جذابه قرار نیست با شاخه دیگه ای مقایسه بشه.
R@min
۱۴ آذر ۱۴۰۳تونی کروس که یه دنیا فداش.
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳خب باشه بچه ها هم هروقت موستانگ برد بگن قدرتش ۳ ۴ برابر قدرت اعلامی بود
خوبه؟
amirboss
۱۴ آذر ۱۴۰۳برتری بی ام و در مصرف سوخت بهینه!
این کاملا مشهوده و اصلا نیازی به گفتن نداره برادر.یکی از علل استفاده از توبوشارژر توسط بی ام و،جدا از مزیت های فنی که همه مطلع هستن به خاطر قوانین زیست محیطی تو اروپاست و این در طولانی مدت اصلا به نفع خودرو و مالک خودرو نیست.
درضمن امیدوارم با واژه راندمان آشنا باشی، چون توضیح کامل در مورد تمام راندمان یه خودرو اونم تو این سایت و این فضا هم دانش خیلی زیادی میخاد و هم خیلی احمقانه ست.
.khashayar
۱۴ آذر ۱۴۰۳رامین میدونم تعداد اساتید در این سایت و حتی در ایران سر به فلک میکشه و همه در همه موضوعات متخصص هستند. کافیه پدال در مورد جراحی قلب مطلب بذاره اون وقت همه متخصص قلب میشن.
————————————————
یکی از دلایل برتری بیمر در مصرف سوخت همونطور که خودت گفتی توربو عه که با ایجاد جریان هوای توربولانس و گردابی به اختلاط بهتر سوخت و هوا کمک میکنه . با این وجود باز هم مقدار زیادی از سوخت هدر میره بخاطر همین موضوع پورشه طرح پیچیده (و در عمل غیر قابل اجرا و با استحلاک زیاد ) موتور شش زمانه ارایه داد که بتونه مشکل رو حل کنه. و تزریق مستقیم خودش یک مشکل برای هدررفت سوخته.
————————————————————–
در مورد یکسان بودن تکنولوژی هم تا حدی درست میگی اما تفاوت های کوچک و استفاده از تکنیک های مختلف میتونه عملکرد رو بهبود بده / مثلا استفاده از ** بخار آب فوق داغ ** در موتور باعث واکنش پذیری بهتر سوخت و هوا میشه. و ….. یا تغییر در پروفیل ورودی هوا و …..
—————————————————————
در مورد مصرف سوخت هم باید بگم با صدی 5 تا 6 لیتر هم میشه به همین توان رسید در صورتی که خودرو ساز ها تعصب رو بذارن کنار و به صورت واقعی تحقیق و توسعه رو شروع کنن و فقط به دنبال بهینه کردن ساختار های موجود نباشن و …. مثل پورشه نباشن که چند دهه طول کشید تا سیستم هوا خنک رو با آب خنک جایگزین کنه/ یا مزدا که گیر سه پیچ داده بود روی موتورهای ونکل و …..
amirboss
۱۴ آذر ۱۴۰۳برادر عزیز من رو قاطی اساتید نکنید خواهشاً.درضمن من بیشتر طرفدار تکنولوژی هستم تا یه خودروساز خاص و پیش اومده که فلان خودرو چینی رو از خودرو های آلمانی و آمریکایی برتر دونستم.
این همه از تکنولوژی های منسوخ شده و عجیب غریب گفتی درست، فقط استفاده علمی از بخار فوق داغ برای احتراق بهتر و سیستم بکاربرنده این تکنولوژی رو برای من به طورکامل شرح بدی خودم با پای خودم از پدال میرم بیرون.
R@min
۱۴ آذر ۱۴۰۳خشایار
گفتم تفاوت خاصی نیست حالا بیشتر بازش می کنم در فرصت مناسب. بحث سیستم های بهینه سازی تنفس و انفجار هم موضوع جالبی بود اشاره کردی حالا تو پست های بعدی خلاصه وار یه اشاراتی می کنم دوستان علاقه داشتن مشارکت کنن، مبحث خیلی جذابیه.
Taha Ayoobi
۱۴ آذر ۱۴۰۳قدرت بی ام و بالاتر بود،
تاخیر توربو هم نبود چون توربویی نبود.
مازیار
۱۴ آذر ۱۴۰۳چقدر بالاتر بود؟
۲۰ تا؟ ۳۰ تا؟ ۵۰ تا؟
یه زمین فوتبال اختلاف داشتن برار
یک بار برای همیشه قبول کنبد امریکایی تو درگ بازندهست. اینکاره نیست. اصرار هم راه بجایی نمیبره.
Taha Ayoobi
۱۴ آذر ۱۴۰۳توی اون درگ هایی که درست دنده میداد اختلافشون چیزی زیادی نبود
سوشیانت
۱۴ آذر ۱۴۰۳واکنش دوج دیمون ۱۷۰ در درگ😂
سوشیانت
۱۴ آذر ۱۴۰۳مهندسی یعنی اینکه موستانگ جی تی ۵۰۰ با اینکه دف عقبه تو درگ m8 کامپتیشن هم میزنه🔥🇺🇲
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳دیدی از این آبی گرم نمیشه پناه بردی به ماشینای دیگه ؟
مازیار
۱۴ آذر ۱۴۰۳GT500 درگ رو از M8 برد؟!!
بفرست ببینیم
مازیار
۱۵ آذر ۱۴۰۳چی شد سوشی؟ خالی بستی؟
عه عه عه
سوشیانت
۱۵ آذر ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/bmw/%25D8%25AF%25D8%25B1%25DA%25AF-%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25B3%25D8%25AA%25D8%25A7%25D9%2586%25DA%25AF-%25D8%25B4%25D9%2584%25D8%25A8%25DB%258C-gt500-%25D8%25A8%25E2%2580%258C%25D8%25A7%25D9%2585%25E2%2580%258C%25D9%2588-m8-%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2585%25D9%25BE%25D8%25AA%25DB%258C%25D8%25B4%25D9%2586/&ved=2ahUKEwiP35vDwJCKAxWy9wIHHdxxId8QFnoECC4QAQ&usg=AOvVaw3yms0ysyauttTOcQ-z0sMc
در ضمن امیر ماشین های سطح بالا همیشه معیار بوده
مهران
۱۵ آذر ۱۴۰۳https://www.aparat.com/v/o75907d
مهران
۱۵ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/bmw/mustang-shelby-gt500-bmw-m8-competition-u-drag-race/
سوشیانت
۱۶ آذر ۱۴۰۳هیچکدوم داخل پیست درگ نبود
سوشیانت
۱۶ آذر ۱۴۰۳بعدش همیشه اولویت در پرفورمنس قدرت و شتاب و سرعت هست چون هر موقع خودرویی معرفی میشه اول از همه اینارو میبینی من این لینک رو به عنوان مثال فرستادم که ببینید آلمانی ها از فضا نیومدن
محمد
۱۴ آذر ۱۴۰۳کسی که پشت موستانگ نشسته اصلا سواد ماسل کار نداره بی ام و با اتومات رفت این با حالت دستی راننده موستانگ بهتره بگم اصلا بلد نبود رانندگی کنه با ماشین اسپورت
🌟MUSTANG🌟
۱۵ آذر ۱۴۰۳ولی ماشین امریکایی بیشتر عمر می کنه و خرج کمتری داره.( ˘ ³˘)♥︎
net
۱۳ آذر ۱۴۰۳باید به جای m2 سری ۸ میزاشتند. واقعا بی ام و سری ۸ زیباست مخصوصا مدل روبازش. چراغ باریک جلو و جلوپنجره و چراغ عقب سری ۸ خیلی زیباست و چراغ باریک جلو و جلوپنجره کوچک سری ۸ شبیه سر ک و س ه هست
۱۳ آذر ۱۴۰۳عع سر چی گفتی؟
ععع این چه حرف بدی بود
hosen
۱۳ آذر ۱۴۰۳داش سری ۸ بالای ۶۰۰ اسب قدرتشه هوراکان حریفش نمیشه ماستنگ که جای خود
R
۱۴ آذر ۱۴۰۳هوراکان حریفش نمیشه؟ باز جوک گفتی؟
Puriya
۱۳ آذر ۱۴۰۳خب معلومه بی ام و تو درگ میزنه
اصلا غیر منتظره نبود
ماشینای بی ام و تو درگ حرف ندارن
سوشیانت
۱۳ آذر ۱۴۰۳واکنش موستانگ شلبی جی تی ۵۰۰ که m8 کامپتیشن هم تو درگ زد😂
حسام
۱۳ آذر ۱۴۰۳اینو 😹😹
سوشیانت
۱۴ آذر ۱۴۰۳تو رو :)
محمدهادی
۱۴ آذر ۱۴۰۳حاجی بی ام و خال شد😂😂
اسب بخار های امریکا با اسب بخار های آلمان فرق داره؟
حسین
۱۳ آذر ۱۴۰۳موستانگ صدای لایتنینگ مک کوئین رو می داد
Nismo
۱۳ آذر ۱۴۰۳فارغ از نتیجه
صدای v8 موستانگ چیزیه که بی ام و ازش بی بهرست
amirboss
۱۳ آذر ۱۴۰۳من مسابقه درگ رو ندیدم اما به هرحال نمیشه از نتیجه درگ برتری یه خودرو رو تو همه پارامتر ها مشخص کرد.
اما از لحاظ قابلیت های فنی و سیستم انتقال قدرت ماستنگ از بی ام و بهتر عمل کرده اونم بخاطر گیرباکس با دنده های بیشتر هست. موتور تنفس طبیعی ماستنگ چیزیه که به راحتی نمیشه ازش گذشت.طراحی یه بحث سلیقه ای هست اما به نظر من تو این قسمت هم ماستنگ با طراحی پخته تر بهتر عمل کرده.
hosen
۱۳ آذر ۱۴۰۳سیستم انتقال قدرت ماستنگ بهتر عمل کرده؟ تو همه درگ ها چه در حالت سکون چه تو رولینگ شکست خورده اونوقت چجوری بهتره؟
هرچند من خودشم عاشق ماستنگ و موتور v8 تنفس طبیعیشم ولی همه میدونن تو بحث سیستم انتقال قدرت آلمانی ها حرف اولو میزنن
Taha Ayoobi
۱۳ آذر ۱۴۰۳قدرت بی ام و بالاتر از موستانگه
مهران
۱۳ آذر ۱۴۰۳دقیقا.۵۰۰ اسب بیشتره.
راننده موستانگ هم اهل کره ی زمین بود
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳داداش من خودم آرزوم اینه که برم آمریکا یه ۷۰ هزار دلار مدستانگ و یه ۸۰ هزار دلار کوروت بحرم هشق دنیا رو بکنم جای ۱۴۰ هزار دلار یه بنز یا بی ام و ولی دیگه شما در تعصب رو کندین گذاشتین رو سرتون مخصوصا اون علی نوا عزیز بابا والا بلا این بنز بی ام و بی صاحب نفرین شده هم ماشینن ها
نویدی
۱۴ آذر ۱۴۰۳از هر نظر که فکرشو کنی bmw بالاتر از فورده،نه فقط قدرت.
🌟MUSTANG🌟
۱۵ آذر ۱۴۰۳تو خودت پروفایلت ماشین امریکایی هست
amirboss
۱۳ آذر ۱۴۰۳تعداد دنده های بیشتر به چه معناست!؟
غیر از اینه که قدرت موتور رو در شرایط و سرعت های مختلف خودرو بهتر انتقال میده؟
دندههای بیشتر باعث ایجاد نسبتهای دنده وسیعتر میشه و هرچقدر پوشش نسبت دنده بیشتر باشه خودرو به شرایط عملکردی متفاوتتری دست پیدا میکنه.
از طرفی نسبتهای دنده های کوتاه به معنی ورود گشتاور بیشتر به چرخهاست که این به معنی استفاده بهتر از گشتاور و قدرت خودرو هست.
برنده شدن در درگ نشان از برتری یه خودرو نیست.
M power
۱۴ آذر ۱۴۰۳یادمون باشه پس اگه یدفه ماشین امریکایی تو درگ برد ماهم بگیم بردن تو درگ دلیل برتری ماشین نیس
amirboss
۱۴ آذر ۱۴۰۳خیلی مشتاقم دلایل برتری بی ام و نسبت به ماستنگ رو یه نفر به صورت فنی و علمی بیاد کامل توضیح بده.
مردیم از خوشی
۱۳ آذر ۱۴۰۳۲۰ هزار قیمت کم تر و v8 بودن کافیه برا خرید موستانگ بماند که از طراحی m2 هیچ جوره خوشم نمیاد
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۳ آذر ۱۴۰۳این مشکل موستانگ رو چند روز پیش تو ویدئو آتو تاپ لاین که تو آلمان با انواع ماشینها تخته گاز میره دیدم بعد شتاب گیری و از سرعت تقریبا بالای ۱۸۰ دنده ها رو زود سبک میکنه به حدی که بعد این سرعت رو دور موتور زیر ۷ هزار تعویض میکنه یه چیزی مثل اینجا و همین باعث میشه رو ۲۶۰ یه جورایی قفل بشه.
Taha Ayoobi
۱۳ آذر ۱۴۰۳من دقیقا نفهمیدم، مشکلش چیه؟
از راننده اس یا ماشین؟
Nismo
۱۴ آذر ۱۴۰۳هیچکدوم
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۳هر کدوم به نفعشون باشه یه عده انگار باخت تو درگ براشون باخت تو زندگی محسوب میشه بابا جهنم که موستانگ باخت پورشه باخت الان شما سوییچ موستانگ و پورشه رو باهم بدن بهت جفتشون رو هم سوار میشی دیگه بس کنید این بچه بازی ها رو
Saeed Jame
۱۳ آذر ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣😂بازم سوشیانت فشارش بهم خورد سر این درگ هرجا که امریکایی شکست میخوره اینم شکست میخوره
سوشیانت
۱۴ آذر ۱۴۰۳تا زمانی که دوج و جی تی ۵۰۰ هست فقط هیتر ها فشار میخورن
Saeed Jame
۱۴ آذر ۱۴۰۳بحث باتو اندازه قالپاق پراید ارزش نداره مرد زمان گم کرده برو همون ۱.۶۶ و اعداد ویدئو های ماوراییتو ببین.و کم بیا اینجا تئوری بده ما هیتریم و امریکاییا خدایان تکنولوژی و خودرو هستن من امریکاییم دوست دارم برعکس تو ادای ماشین دوست هارو در نمیارم ولی تو کافیه آمریکاییات یجا شکست بخورن بشین تا قیامت اما و اگر بیار
سوشیانت
۱۵ آذر ۱۴۰۳تئوری یعنی چیزی که اثبات نشده اون ۱.۶۶ خیلی وقته اثبات شده ولی شما خواب بودی
پسر خوب اول معنی کلمات رو یاد بگیر بعد کامنت بده
Taha Ayoobi
۱۳ آذر ۱۴۰۳🐎
Bmw
۱۳ آذر ۱۴۰۳نتیجه درگم بنویسید چون گاهی اوقات حوصله و وقت ویدیو دیدن نداریم
بهروز
۱۴ آذر ۱۴۰۳دادش ما فقط باید حصرت بخوریم که از ماشینهای خوب نمیتوانیم استفاده کنیم یا داشته باشیم.
M power
۱۴ آذر ۱۴۰۳یادمون باشه پس اگه یدفه ماشین امریکایی تو درگ برد ماهم بگیم بردن تو درگ دلیل برتری ماشین نیس
حسین جمالی
۱۴ آذر ۱۴۰۳نتیجه اخلاقی
با بی ام و کل کل نکنید تباه ها😂😂
احمد
۱۴ آذر ۱۴۰۳واقعا ب ام و خوب خودشو نشون داد در ضمن آلمانی ها نشون دادن که تو درگ حریف میطلبند
🌟MUSTANG🌟
۱۵ آذر ۱۴۰۳به المانیا بگو بیان با gt500 shelby😏😏😏
ابوالفضل
۱۴ آذر ۱۴۰۳تو عملکرد عالی محصولات بی ام و تو درگ که شکی نیست
ولی اینجا موستانگ به مشکل خورد که انقدر اختلاف بینشون افتاد
تا حدی که حتی تایم ۴۰۰ متر هم اعلام نکرد
Am
۱۴ آذر ۱۴۰۳وقتی هیچ کس فرق گشتاور اسب بخار رو نمیدونه نتیجش همنی میشه بی ام و گشتاور بیشتری داشت و چون کن وزنشون یکی بود بیشتر گشتاور مهم بود تا اسب بخار ربطی هم به اسب بخار آمریکایی وآلمانی نداره اصلا ماشین توربو هم نباید بو تنفس طبیعی مقایسه کرد و بدون تعصب هم بگم بی ام و لانچ کنترل و ترکشن کنترلش از موستانگ بهتره ولی قطعا انتخاب خودم موستانگ البته نه این دارک هورس دنده دستی
Yasin.sn
۱۴ آذر ۱۴۰۳از صدای ۸ سیلندر تنفس طبیعی موستانگ نمیشه گذشت .
ولی مهندسی آلمانی هارو هم نمیشه دست کم گرفت .
A.M : D&F&C&S&P
۱۵ آذر ۱۴۰۳مشکل از ماشین ها نیست
مشکل از راننده های بی تجربه و احمقه
Moatang
۲۰ آذر ۱۴۰۳داری موستانگ رو با لگن های آلمانی مقایسه می کنی خجالت بکش ایرانی
موستانگ تاج سر هرچی مدل benz و Bmw هست
آلمانی … آمریکایی هم نیست هیچوقت