بی ام وفورد

درگ فورد موستانگ GT و بی ام و M2، جدال 480 اسب بخار آلمان و آمریکا

هرچند فورد موستانگ GT و ب‌ام‌و M2 از پیشرانه‌های کاملاً متفاوتی استفاده می‌کنند ولی از لحاظ قدرت و گشتاور بسیار به هم نزدیک هستند.

هرچند نسل هفتم فورد موستانگ بیش از یک سال است که در بازار آمریکا حضور دارد ولی از زمان آغاز عرضهٔ آن در اروپا مدت زیادی نمی‌گذرد. خروجی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی این ماسل کار آمریکایی در نسخهٔ اروپایی به دلیل مطابقت با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر، به ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا کرده است ولی نمونه‌ای که در این درگ حضور دارد، از نسخهٔ آمریکایی است که مستقیماً از ایالات‌متحده به اروپا وارد شده است. درنتیجه، خروجی موتور این موستانگ GT همان ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاوری است که در نسخهٔ آمریکایی می‌بینیم.

بنابراین، موستانگ GT از لحاظ قدرت و گشتاور بسیار به ب‌ام‌و M2 نزدیک خواهد بود. این کوپهٔ باواریایی هم با مدل ۲۰۲۵ پای به این درگ گذاشته که ۲۰ اسب بخار قوی‌تر از نسخهٔ قبلی است. این یعنی پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M2 حالا ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا کاملاً به موستانگ آمریکایی نزدیک باشد. هردو خودرو به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند که در موستانگ ۱۰ سرعته و در ب‌ام‌و ۸ سرعته است. از لحاظ وزن هم برتری با موستانگ است زیرا این کوپهٔ آمریکایی ۱۷۳۸ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که این رقم برای رقیب ۱۸۰۵ کیلوگرم است.

در قیمت اما اختلاف زیادی بین دو خودرو دیده می‌شود. قیمت موستانگ GT در آمریکا از ۴۷,۱۵۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و قیمت پایهٔ ۶۶,۰۷۵ دلاری دارد. در بریتانیا اما موستانگ به خاطر تعرفه‌های واردات بسیار گران‌تر است و با قیمت پایهٔ ۵۵,۷۲۵ پوند عرضه می‌شود. بااین‌وجود، حتی در بازار بریتانیا هنوز هم M2 با قیمت پایهٔ ۶۳,۳۶۰ پوند از رقیب آمریکایی گران‌تر است.

حال که مشخصات و قیمت این دو کوپهٔ اسپرت را بررسی کردیم، آیا می‌توانید حدس بزنید که در نبرد روبه‌رو کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو بین موستانگ GT و ب‌ام‌و M2 چند درگ و رولینگ برگزار کرد و رقابت بین آن‌ها را با آزمایش ترمز به پایان رساند. ما نتیجهٔ این درگ‌ها را لو نمی‌دهیم تا خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید و نتیجه را ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

فورد موستانگ GT ب‌ام‌و M2
پیشرانه ۵ لیتری V8 ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۸۶ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۷ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور عقب عقب عقب
وزن ۱۷۳۸ کیلوگرم ۱۸۰۵ کیلوگرم
قیمت ۴۷,۱۵۵ دلار ۶۶,۰۷۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (840 ديدگاه)

    چند روز پیش این درگ رو دیدم ..جفتشونم دوست داشتنی هستن..ولی موتور v8 تنفس طبیعی موستانگ رو خیلی دوس دارم..تقریبا در یه سطح هستن..

    موافقم 33
    مخالفم 7
    1. kasra

      ۱۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (55 ديدگاه)

      اقای اشتری اگر این رو دیدی لطفا یک مطلب در مورد رینگ های زیر خودرو های کلاسیک بگذارید

    2. BMZ

      ۱۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (159 ديدگاه)

      حالا هی بیا بگو آلمان پول چرم صندلی میگیره
      این یکی که هر دوتاشون قدرت برابر داشتن ، دف عقب بودن ، با این وجود انجین موستانگ حجم و سیلندر بیشتری داشت ، وزنشم کمتر بود، از تاخیر توربو هم خبری نبود
      ولی خب مهندسی برتر که این چیزا حالیش نمیشه جانم :)

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. amir

        ۱۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3620 ديدگاه)

        نه ببین اون اروپایی فقط الگی گرونه فقط پول چرم و چوب میگیره اینا لگنن ماشین فقط موستانگ ۱۹۶۴ با موتور ۶ ۷ لیتری و گیربکس سه دنده و کاربراتور چهاردهنه قققوووووددددااا الکی مثلا من نه تعصب دارم و نه فشار میخورم
        برگی از روایات علی نوا

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. R@min

        ۱۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2076 ديدگاه)

        قدرت برابر !! مهندسی جرمنی هر وقت وجود کرد واقعی موتورشو منتشر کنه حرفه.

        اینا کلاه برداریه نه مهندسی که خب جرمنی ید طولایی داره !!

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. .khashayar

          ۱۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (22 ديدگاه)

          رامین عزیز اصلا بحث سر داشتن قدرت بیشتر یا کمتر نیست. (نه طرفدار بیمر هستم نه موستانگ)
          ———————-
          بحث سر عملکرده که به ازای مصرف مقدار مشخصی سوخت (انرژی ورودی) چه مقدار کار انجام میشه. که برای مثال اینجا مصرف سوخت موستاگ به ازای 100 کیلومتر طبق استاندارد epa چیزی حدود 13 لیتره که در واقعیت بیشتره (15- 16 لیتر) و برای بی ام و حدود 10 لیتره (که در شرایط واقعی حدود 12 تا 13 لیتره) . که برتری بی ام و توی استفاده بهینه تر از سوخت رو نشون میده. //// اگر وقت اجازه بده در مورد راندمان واقعی یک خودرو توضیح کاملی میدم. که فرسنگ ها از چیزی که خودرو سازها و رسانه میگن متفاوته
          ———————————
          از نظر من هر دو خودرو دو تا لگن بی مصرف هستن. و تکنولوژی خاصی کلا در صنعت خودروسازی وجود نداره حتی در همون موتور اسپرتش. //// به مصرف سوخت بالا و دوام پایین مهندسی و اوج تکنولوژی نمیگن.

          موافقم 2
          مخالفم 2
      3. Taha Ayoobi

        ۱۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4488 ديدگاه)

        قدرت بی ام و بالاتر بود،
        تاخیر توربو هم نبود چون توربویی نبود.

        موافقم 1
        مخالفم 4
  2. net

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3442 ديدگاه)

    باید به جای m2 سری ۸ میزاشتند. واقعا بی ام و سری ۸ زیباست مخصوصا مدل روبازش. چراغ باریک جلو و جلوپنجره و چراغ عقب سری ۸ خیلی زیباست و چراغ باریک جلو و جلوپنجره کوچک سری ۸ شبیه سر ک و س ه هست

    موافقم 17
    مخالفم 9
    1. ۱۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4993 ديدگاه)

      عع سر چی گفتی؟
      ععع این چه حرف بدی بود

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. hosen

      ۱۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (797 ديدگاه)

      داش سری ۸ بالای ۶۰۰ اسب قدرتشه هوراکان حریفش نمیشه ماستنگ که جای خود

      موافقم 19
      مخالفم 6
      1. R

        ۱۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1192 ديدگاه)

        هوراکان حریفش نمیشه؟ باز جوک گفتی؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. Puriya

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (571 ديدگاه)

    خب معلومه بی ام و تو درگ میزنه
    اصلا غیر منتظره نبود
    ماشینای بی ام و تو درگ حرف ندارن

    موافقم 35
    مخالفم 10
    1. سوشیانت

      ۱۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3555 ديدگاه)

      واکنش موستانگ شلبی جی تی ۵۰۰ که m8 کامپتیشن هم تو درگ زد😂

      موافقم 16
      مخالفم 28
      1. حسام

        ۱۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        اینو 😹😹

        موافقم 10
        مخالفم 3
    2. محمدهادی

      ۱۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      حاجی بی ام و خال شد😂😂
      اسب بخار های امریکا با اسب بخار های آلمان فرق داره؟

      موافقم 13
      مخالفم 4
  4. حسین

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (151 ديدگاه)

    موستانگ صدای لایتنینگ مک کوئین رو می داد

    موافقم 18
  5. Nismo

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1473 ديدگاه)

    فارغ از نتیجه
    صدای v8 موستانگ چیزیه که بی ام و ازش بی بهرست

    موافقم 18
    مخالفم 24
  6. amirboss

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (779 ديدگاه)

    من مسابقه درگ رو ندیدم اما به هرحال نمیشه از نتیجه درگ برتری یه خودرو رو تو همه پارامتر ها مشخص کرد.
    اما از لحاظ قابلیت های فنی و سیستم انتقال قدرت ماستنگ از بی ام و بهتر عمل کرده اونم بخاطر گیرباکس با دنده های بیشتر هست. موتور تنفس طبیعی ماستنگ چیزیه که به راحتی نمیشه ازش گذشت.طراحی یه بحث سلیقه ای هست اما به نظر من تو این قسمت هم ماستنگ با طراحی پخته تر بهتر عمل کرده.

    موافقم 18
    مخالفم 21
    1. hosen

      ۱۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (797 ديدگاه)

      سیستم انتقال قدرت ماستنگ بهتر عمل کرده؟ تو همه درگ ها چه در حالت سکون چه تو رولینگ شکست خورده اونوقت چجوری بهتره؟
      هرچند من خودشم عاشق ماستنگ و موتور v8 تنفس طبیعیشم ولی همه میدونن تو بحث سیستم انتقال قدرت آلمانی ها حرف اولو میزنن

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۱۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4488 ديدگاه)

        قدرت بی ام و بالاتر از موستانگه

        موافقم 8
        مخالفم 13
        1. مهران

          ۱۳ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (12 ديدگاه)

          دقیقا.۵۰۰ اسب بیشتره.

          راننده موستانگ هم اهل کره ی زمین بود

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. amir

          ۱۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3620 ديدگاه)

          داداش من خودم آرزوم اینه که برم آمریکا یه ۷۰ هزار دلار مدستانگ و یه ۸۰ هزار دلار کوروت بحرم هشق دنیا رو بکنم جای ۱۴۰ هزار دلار یه بنز یا بی ام و ولی دیگه شما در تعصب رو کندین گذاشتین رو سرتون مخصوصا اون علی نوا عزیز بابا والا بلا این بنز بی ام و بی صاحب نفرین شده هم ماشینن ها

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. نویدی

          ۱۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (394 ديدگاه)

          از هر نظر که فکرشو کنی bmw بالاتر از فورده،نه فقط قدرت.

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. amirboss

        ۱۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (779 ديدگاه)

        تعداد دنده های بیشتر به چه معناست!؟
        غیر از اینه که قدرت موتور رو در شرایط و سرعت های مختلف خودرو بهتر انتقال میده؟
        دنده‌های بیشتر باعث ایجاد نسبت‌های دنده وسیع‌تر می‌شه و هرچقدر پوشش نسبت دنده بیشتر باشه خودرو به شرایط عملکردی متفاوت‌تری دست پیدا می‌کنه.
        از طرفی نسبت‌های دنده های کوتاه به معنی ورود گشتاور بیشتر به چرخ‌هاست که این به معنی استفاده بهتر از گشتاور و قدرت خودرو هست.
        برنده شدن در درگ نشان از برتری یه خودرو نیست.

        موافقم 2
        مخالفم 14
        1. M power

          ۱۴ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (396 ديدگاه)

          یادمون باشه پس اگه یدفه ماشین امریکایی تو درگ برد ماهم بگیم بردن تو درگ دلیل برتری ماشین نیس

          موافقم 5
          مخالفم 1
  7. مردیم از خوشی

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1469 ديدگاه)

    ۲۰ هزار قیمت کم تر و v8 بودن کافیه برا خرید موستانگ بماند که از طراحی m2 هیچ جوره خوشم نمیاد

    موافقم 8
    مخالفم 22
  8. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (339 ديدگاه)

    این مشکل موستانگ رو چند روز پیش تو ویدئو آتو تاپ لاین که تو آلمان با انواع ماشینها تخته گاز می‌ره دیدم بعد شتاب گیری و از سرعت تقریبا بالای ۱۸۰ دنده ها رو زود سبک می‌کنه به حدی که بعد این سرعت رو دور موتور زیر ۷ هزار تعویض می‌کنه یه چیزی مثل اینجا و همین باعث میشه رو ۲۶۰ یه جورایی قفل بشه.

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4488 ديدگاه)

      من دقیقا نفهمیدم، مشکلش چیه؟
      از راننده اس یا ماشین؟

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Nismo

        ۱۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1473 ديدگاه)

        هیچکدوم

  9. Saeed Jame

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    🤣🤣🤣🤣😂بازم سوشیانت فشارش بهم خورد سر این درگ هرجا که امریکایی شکست میخوره اینم شکست میخوره

    موافقم 12
    مخالفم 4
  10. Taha Ayoobi

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4488 ديدگاه)

    🐎

    موافقم 3
    مخالفم 7
  11. Bmw

    ۱۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (665 ديدگاه)

    نتیجه درگم بنویسید چون گاهی اوقات حوصله و وقت ویدیو دیدن نداریم

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. بهروز

    ۱۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دادش ما فقط باید حصرت بخوریم که از ماشینهای خوب نمیتوانیم استفاده کنیم یا داشته باشیم.

  13. M power

    ۱۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (396 ديدگاه)

    یادمون باشه پس اگه یدفه ماشین امریکایی تو درگ برد ماهم بگیم بردن تو درگ دلیل برتری ماشین نیس

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. حسین جمالی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نتیجه اخلاقی
    با بی ام و کل کل نکنید تباه ها😂😂

    موافقم 6
    مخالفم 4
  15. احمد

    ۱۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا ب ام و خوب خودشو نشون داد در ضمن آلمانی ها نشون دادن که تو درگ حریف میطلبند

    موافقم 4
    مخالفم 2
  16. ابوالفضل

    ۱۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    تو عملکرد عالی محصولات بی ام و تو درگ که شکی نیست
    ولی اینجا موستانگ به مشکل خورد که انقدر اختلاف بینشون افتاد
    تا حدی که حتی تایم ۴۰۰ متر هم اعلام نکرد

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا