بی ام وپورشهجگوار

مصاف ب‌ام‌و M2، پورشه 718 کیمن S و جگوار اف تایپ

زمانی که خودروی اسپورت جدید وارد بازار می‌شود هر طرفدار، مجله و وب‌سایتی تحت تأثیر آن قرار گرفته و می‌خواهند که آن را با هر رقیبی که وجود دارد مقایسه کنند. هم‌اکنون نیز اوضاع درباره‌ی ب‌ام‌و M2 همین‌گونه است. این خودرو در برابر رقبای زیادی قرار گرفته تا معلوم شود که توانایی‌های آن در چه حدی است. خوشبختانه M2 در برابر رقبای مدرن خود به خوبی عمل کرده است. درحالی‌که این خودرو در همه‌ی مقایسه‌ها بهترین نبوده اما قطعاً دیگران را تحت تأثیر قرار داده و خوب عمل کرده است.

BMW M2 vs Porsche 718 Cayman S vs Jaguar F-Type
مجله Whatcar ب‌ام‌و M2 را در برابر دو رقیب نام آشنا قرار داده است. این دو رقیب پورشه ۷۱۸ کیمن S و جگوار اف تایپ V6 هستند.

BMW M2 vs Porsche 718 Cayman S vs Jaguar F-Type
پورشه ۷۱۸ کیمن S جدید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت خود را کنار گذاشته و از نسخه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو سود می‌برد. درحالی‌که قدرت ۳۴۵ اسب بخاری آن ۱۰ واحد از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر قبلی بیشتر است اما به اندازه آن لذت‌بخش نیست. دور پیشرانه‌ی ۶ سیلندر به زیبایی بالا می‌رفت و صدای فوق‌العاده و خاص یک پورشه را تولید می‌نمود. صدای پیشرانه‌ی جدید مضحک و خسته‌کننده است. کیمن ظرف مدت ۴.۷ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

BMW M2 vs Porsche 718 Cayman S vs Jaguar F-Type
دینامیک رانندگی و هندلینگ کیمن باورنکردنی و عالی است. فرمان این خودرو نیز در بین این دسته بهترین بوده و سواری آن نیز عالی است. نسل قبلی کیمن یک خودروی اسپورت فوق‌العاده بود و این مدل ۷۱۸ جدید حتی بهتر و تیزتر است.Whatcar رانندگی این خودرو را در این مقایسه با فاصله‌ی اندکی از M2 بهتر از همه می‌داند.

01-jaguar-f-type
جگوار اف تایپ V6 هنوز هم یکی از برجسته‌ترین خودروهای روی کره‌ی زمین است. علیرغم اینکه دیگر برندها برخی اوقات زیبایی ساخته‌هایشان را به رخ می‌کشند اما هیچ‌کدام قادر نیستند تا به زیبایی این خودرو نزدیک شوند. در جایی که پورشه یک خودروی سرد، کلینیکی و ماشینی است، اف تایپ دقیقاً نقطه‌ی مقابل آن قرار می‌گیرد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار این خودرو علیرغم اینکه قدرت کمتر ۳۴۰ اسبی دارد اما بسیار مست‌کننده است. صدای اگزوز آن مخصوصاً با وجود سیستم اگزوز سفارشی بسیار گیرا بوده و ماهیت سوپرشارژری آن به معنی عملکرد قوی‌تر در دورهای پایین است. البته جگوار کندترین خودروی این مقایسه با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیه‌ای است.

در بخش‌های هندلینگ و دینامیک شاسی جگوار در پس دو رقیب دیگر قرار می‌گیرد و بیش از آنکه وظایف یک خودروی اسپورت را انجام دهد، عملکرد یک GT را به نمایش می‌گذارد. از نظر راحتی نیز این خودرو بهتر از سایرین عمل نکرده و مدلی ناآرام نشان می‌دهد.

jaguar-f-type
موطلایی این مقایسه احتمالاً ب‌ام‌و M2 است. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی آن نه تنها هیجان‌انگیز و خطی است بلکه قدرت بالایی را در اختیارتان می‌گذارد. پیشرانه‌ی ۳۶۵ اسبی آن قوی‌ترین در گروه است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای آن را به سریع‌ترین عضو گروه بدل می‌کند. از نظر هیجان نیز این پیشرانه نزدیک به واحد قدرت ۶ سیلندر جگوار است. صدای پیشرانه نیز عالی و گوش‌نواز می‌باشد. به نظر ما قوای محرکه‌ی ب‌ام‌و در این مقایسه بهترین است.

bmw-m2-05

در بحث هندلینگ،M2 درست پشت سر کیمن قرار دارد. علیرغم وزن بالاتر ب‌ام‌و نسبت به پورشه و اینکه پیشرانه‌ی M2 در جلو و کیمن در وسط خودرو قرار دارد، اما M2 هنوز هم هندلینگی باورنکردنی ارائه می‌کند. کیمن فقط با احساس بهتر سیستم فرمان و کمی هندلینگ تیزتر از ب‌ام‌و پیش می‌افتد. از طرفی M2 با هندلینگ عالی و هیجان بیشتر از جگوار بالاتر است.

porsche-718-cayman-s-03
در نتیجه‌گیری نهایی،Whatcar پورشه ۷۱۸ کیمن S را به عنوان خودروی برتر انتخاب می‌کند و ب‌ام‌و M2 با فاصله‌ی اندکی در رتبه‌ی دوم قرار گرفته و اف تایپ قابل‌احترام نیز مکان سوم را به خود اختصاص می‌دهد. دیدن اینکه ب‌ام‌و در رده‌ی دوم قرار گرفته کاری سخت است. البته درک می‌کنیم که چرا پورشه در رتبه‌ای بهتر قرار دارد. کیمن در بحث یک خودروی اسپورت بودن و دینامیک هندلینگ بهتر عمل کرده است. هرچند به عنوان رانندگی روزانه،M2 صندلی‌های عقبی را نیز دارد (پورشه دو سرنشینه است) و صندوق آن نیز قابل استفاده تر بوده و البته هزینه‌های خرید و نگهداری آن به علاوه‌ی مصرف سوخت پایین‌تر است. خب اگر ما بخواهیم با این پول خودرویی بخریم، به نظر می‌رسد که در مجموع ب‌ام‌و M2 انتخاب بهتری است. اما در بحث خودروی اسپورت و هندلیگ تیزتر، ۷۱۸ کیمن S هنوز هم قهرمان است.

bmw-m2-vs-porsche-718-cayman-s-vs-jaguar-f-type-01

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد رضا

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (798 ديدگاه)

    از این جمله کلیشه ای که این دو خودرو در یک کلاس. نیستن خسته شدم
    ولی Z4 رقیب کیمن هست

    1. سینا

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (349 ديدگاه)

      با باکستر نیست ؟

    2. reza

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (310 ديدگاه)

      فقط m2

    3. shahin

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      اتخاب من
      پورشه کیمن
      جگوار
      ام ۲

  2. یاسین

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (655 ديدگاه)

    انتخاب من سلطان باواریاس با رنگ مارون و رینگ های تیره
    قبول دارم 718 حس اسپرت باحال تری داره ولی
    M2 حس میکنم از اون ماشیناس که سوارش بشم دیگه نمیخوام پیاده بشم بسکه دوست داشتنیه

  3. اشکان

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (106 ديدگاه)

    خدایی بی ام و با m2 شاهکار قرنه…خیلییی با حاله.کسی که واقعا عاشق پورشه باشه و پول کیمن داشته باشه…صد در صد پول 911 هم داره دیگه!پس اونو میخره.ولی m2 برا راننده های وحشی و نسبتا کم پوله.!البته برا اونور آبیا!خییلی چاکرشم!

  4. Ace

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    .
    F type خودروی زیبایی هست، اما من سادگی توام با زیبایی رو بیشتر ترجیح میدم. پس M2 و کیمن رو بیشتر میپسندم.
    در هندلینگ و لذت رانندگی ، کیمن با وجود پیشرانه وسط بودن خیلی برتری داره و این تلاش BMW که با موتور جلو خودش رو به کیمن رسونده قابل تحسینه و نشون دهنده ی توانایی های بالای سلطان باواریاست.
    برای جگوار هم خیلی خوشحالم که با سرعت بسیار زیادی داره پیشرفت میکنه و برمیگرده به جایی که لایقش بود. اصلا فکر نمیکردم تاتاموتورز اینقدر خوب بتونه از پتاسنیل های جگوار استفاده کنه. هندی ها مدیران موفقی هستند. جالبه بدونید شهردار لندن ( صادق خان) هم یک هندیه.
    .

    1. فقط انگلستان

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1130 ديدگاه)

      اره باهات موافقم دوست عزیز

    2. Tirdad

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      البته این جگوار از نوع معمولی هست که هم از نظر ظاهر و باطن فرق زیادی داره با مدل قوی ترش f type R و SVRمقایسه بشه که قیمت شروع SVR ۱۲۵ تا ایناس که خیلی بالاتر از همه نظر بی ام و برندس قیمت نسبت به ماشین مناسب عالی پورشه خوب ولی ۱۰۰۰ دلار برای اپشن خریدن برایش نمی ارزه مقایسه با m2.m2 اخر قیمتش ۶۳ تاس با بدنه فیبر کربنی ولی پورشه با این اپشن بالای ۱۱۰ تاس

    3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      مجید تاتا هیچ دخالتی در مدیریت جگوار لندرور نداره و فقط سهامدارشه.جالبه ک بدونی سال 2015 ب خاطر جگوار لندرور سود تاتا مثبت شد وگرنه ضرر میداد.پس بهتره از خودت حرف نسازی و انقد جو رو بهم نزنی.خسته کردی منو

      1. noble

        ۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        .
        تاتا یک غول اقتصادیه که هر سال داره بزرگتر میشه و من مطمئنم هند، مثل چین راه پیشرفت رو پیدا کرده.
        سود هیچ شرکتی هر سال مثبت نیست.

        کسی جو رو به هم نمیزنه
        شما خوشت نمیاد، یک دیسلایک بزن و برو.

  5. Omid622

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    فقط m2 با رنگ آبی

    1. sadegh

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (139 ديدگاه)

      دقیقا!!!!

  6. mohsen

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1060 ديدگاه)

    M2رو تحسین میکنم 220 های موجود در بازار طراحی گیرا و عملکرد خوبی دارن حالا ام جای خود دارد

  7. Fz

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)
  8. Mehran

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (176 ديدگاه)

    افرین به این ترجمه و نگارش، با این فن بیان ادم حس میکنه داره هر سه تا ماشینو از نزدیک لمس میکنه

  9. Ghost

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (193 ديدگاه)

    و باز هم مشکل قدیمی بودن موتور های جگوار (و البته لندرور)
    ایشالا زود تر حل بشه که رقابت برابر شه

    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      موتورهای جگوار لندرور قدیمی نیستن.نمیدونم بر چ اساسی این حرفو زدی! تنها موتور نسبتا قدیمی جگوار لندرور موتور 5 لیتری 8 سیلندرش هس ک اونم هنوز عملکرد خوبی داره.

      1. ghost

        ۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (193 ديدگاه)

        6 سیلندر سوپرشارژر؟ قدیمی نیست؟ سوپر شارژر منسوخ شده دوست عزیز حتی جنرال موتورز ام داره به موتور های توربو رو میاره
        طراحی موتور فک کنم ماله ساله 96 هست و فقط بروز رسانی شده چند بار
        دیگه دورش تموم شده دقت کنی ام جگوار فقط به خاطر این موتور و چشفت نشدن با گیربکس های جدید ضربه می خوره

  10. sunmartin

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    این آلمانی های اعوجوبه چکار کردن همشون عالین
    اما پورشه و بی ام دبلیو سلاطین هستن آئودی و فولوکس و مک لارن نمیتونم هیچ خودرسازی با آلمان ها مقایسه کنم
    در پایان دوستان گرامی امشب برنامه تخته گاز bbc خیلی جذاب بود در واقع دییونم کرد
    مک لارن p1 (پی وان) در مقابل پورشه اسپایدار 918 که اسپایدر بهتر بود خیلی
    نکته حائز اهمیت خودروی 680 اسب بخاری مورشه از تویوتا پریوس آلودگی کمتری ایجاد میکنه نتیونم پورشه و مک لارن تا کجا میخوان پیش برن؟؟؟؟

  11. Bavaria

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    کاملا مشخص بود که ماشین برتر این رقابت ب‌ام‌و بود
    .
    البته کیمن بهترین ماشینه اگه به عنوان (((((((روزمره))))))) استفاده نشه

  12. vahid porsche

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    تفاوت خودروی اسپرت و gt چیه مگه؟

    1. Alireza.GT86

      ۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      یه جورایی مثل تفاوت تویوتا gt86 و جنسیس کوپه هستش که جنسیس از تویوتا لوکس تره یکم ، GT(گرندتورر) یکم لوکس تره مثالشم استون مارتین DB11وDB9

  13. علی"m.f"

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    ای جان اف تایپو نگاه تو عکسه دوم خیلی خوشگله

  14. ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    شکار کیمن برای جگوار کار سختی نیس.ولی خب این جگوار دیگه پیر شده!

  15. حمیدرضا

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    کاش قیمت مدلهارو ذکر کرده بود که قضاوت رو راحت تر میکرد ولی کلا انتخاب بین همه این مدلا فقط لذت انتخاب کردن رو به ادم میده چون همشون عالین

  16. Alireza.GT86

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    ۱- بی ام و m2
    2- جگوار f تایپ
    ۳-پورشه کیمن
    { نظر شخصی }

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا