یکبار دیگر بامو M2 کامپتیشن برای ثبت رکورد به پیست مشهور نوربرگ رینگ رفته است.
بنا به گفتهی تیم اتو اسپورت، آنها توانستهاند یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۵۲.۳۶ ثانیه طی کنند که حدود ۲ ثانیه کندتر از رکورد خود بامو M میباشد.
رکورد ۷ دقیقه و ۵۲.۳۶ ثانیهای M2 کامپتیشن تقریباً در همان ردهی مرسدس بنز SLR مک لارن بوده اما بهتر از رکورد خودروهای مشهوری همچون پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۶، نیسان GT-R و فراری F430 میباشد. این خودرو همچنین تنها چند دهم ثانیه کندتر از لامبورگینی گالاردو LP560-4 و آلفارومئو استلویو کوادروفولیو است.
کل رکورد ثبت شده توسط M2 کامپتیشن را میتوان در ویدئوی زیر مشاهده کرد. در ویدئو میبینیم که این خودروی پرفورمنس در بین پیچهای تند تقلای زیادی برای حفظ پایداری خود انجام میدهد.
بامو M2 کامپتیشن گاهی به سرعت بالاتر از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت هم میرسد که دلیل این کار سود بردن از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر میباشد.
این پیشرانه که در بامو M3 و M4 هم بکار رفته با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه همکاری کرده و نیروی خود را به اکسل عقب میفرستد. البته برای سفارش گیربکس دوکلاچه باید مبلغ بیشتری را بپردازید.
قیمت پایهی این خودرو در بریتانیا، آلمان و آمریکا به ترتیب برابر با ۴۹۲۸۵ پوند، ۶۱۹۰۰ یورو و ۵۸۹۰۰ دلار میباشد.
[دانلود ویدئو]
ناشناس
۲۱ مهر ۱۳۹۷در یک کلمه
احسنت
علی
۲۱ مهر ۱۳۹۷غول جیبی ک میگن اینه
mahdy
۲۱ مهر ۱۳۹۷با چهار تا کامارو عوض نمیکنم این هیولای عروسک نما رو
Amin
۲۱ مهر ۱۳۹۷خیلی عاااااااالی
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷محشر بود
Muty
۲۱ مهر ۱۳۹۷M2 عشقه …
حسین وی
۲۱ مهر ۱۳۹۷چشای مغرور و خمار این ماشین بدجوری دلبری میکنه
اگه دلار همون 4200 بگیریم با 240 میلیون سواره ماشین آرزوهای من میشن ???
خدا قسمت هممون کنه
datsun
۲۱ مهر ۱۳۹۷سلام آقا شاهین کجا از gtr سریع تره تایم گیرهای نوربرگ رینگ رو ببین اگه این طوره از پورش ۹۱۱ توربو اس هم سریع تره از مدلهای قدیمی gtr یا ۹۱۱ که خدا میدونه چه سالی رکورد گیری کردن سریع تره نه جدید ترین رکوردها.
آخرین رکورد gtr پایه 7دقیقه و ۱۹ ثانیه و ده صدم ثانیه و gtr نیسمو آخرین رکورد ۷ دقیقه و ۸ ثانیه و۶۸ صدم ثانیه که دو ثانیه سریع تر از مرسدس ای ام جی gtr بر چه اساس تیتر شده سریع تر از گودزیلا!
ارش
۲۱ مهر ۱۳۹۷داداش رکورد اولین مدلهای گودزیلا متعلق به یه دهه پیش رو میگه البته رکورد خیلی خوبیه چرا که گودزیلا 470 اسب قدرت داشت و این 410 اسب بخار.
Mopar or No Car
۲۱ مهر ۱۳۹۷شما که قدرتشون رو مقایسه میکنی وزنشون رو هم مقایسه کن.
جی تی آر 1770 کیلوگرم هست که 220 کیلوگرم سنگین تر هست.
datsun
۲۱ مهر ۱۳۹۷پس فردا پدال تیتر میزنه فلان ماشین سریع تر از گودزیلا بعد که صفحه رو باز میکنی میبینی رکورد اسکای لاین gtr پنجاه سال پیش رو زدن ?
آرمان
۲۱ مهر ۱۳۹۷عالیه
همچنان منتظر حضور پیستا هستیم،جای سلطان بدجور خالیه
ارش
۲۱ مهر ۱۳۹۷عالی بی ام و عالی عمل مکینه.
sina
۲۱ مهر ۱۳۹۷M2 که حرف نداره ولی این رکورد اونقدی خفن نبوده و مقایسه با اون خودرو های قدیمی هم جالب نیست.
برای مثال سیویک تایپ آر رکوردش 7 دقیقهی 43 ثانیه و 8 دهم ثانیه هست. حدود ده ثانیه بهتر از M2.اونم با 100 اسب بخار کمتر و نصف قیمت.
از گالاردو هم بهتره رکوردش.
#ali.m#
۲۱ مهر ۱۳۹۷m2برام بینهایت جذابه .
ولی منم باهات موافقم .چیز بزرگی نبود .
مهدی
۲۱ مهر ۱۳۹۷اون ماشین سیستم صوتیش برداشته شده بود.صندلی های عقبش برداشته شده بود.لاستیک هاش مخصوص پیست طراحی شده بود(البته قانونی بود)و درکل یه ماشین مخصوص پیست .اماm2یه کوپه جذاب اسپرته. درضمنm2به صورت خیلی حرفه ای برای زدن رکورد نرفته به نوربرینگ(bmw blog) رو مطالعه کن.توی چند مقایسه که زمان گیری میکردن نسخه معمولیm2ازهوندا سویک تایپrسریع ترهستش .
#ali.m#
۲۲ مهر ۱۳۹۷فکر میکنم شما متوجه منظور ما نشدی .
ما m2رو زیر سوال نبردیم .
یاس ی
۲۱ مهر ۱۳۹۷عالی عالی عالی، یعنی به جرات میتونم یکی از زیباترین ماشینهای عصر حاضرهستش، بسیار دوست داشتنی، خوش به حال راننده، ی لحظه به 270 رسید سرعت، توی مسیر صاف سرعت راحت به 280 میرسه.
مهدی
۲۱ مهر ۱۳۹۷اگه یه نسخه مخصوص پیست از این ماشین ساخته بشه بااسپویلرو لاستیک های چسبنده قطعا رکورد شگفت انگیزی بجامیذاره.اما درکل نوربرینگ دقیا نمیتونه نشون بده کدوم ماشین سریع تره.برای مثال سدان هایی هستن که ازیه سدان دیگه درنوربرینگ سریع تربوده اما وقتی هردو ماشین در پیست دیگه وتوسط یک راننده در یک زمان زمان گیری کردن نتیجه کاملا برعکس بوده.ایکاش رکورد ها توسط یک راننده خیلی حرفه ای انجام بشه.اون یک نفر همه خودروهارو تست کنه