آئودیبی ام ومرسدس بنز

آیا بی ام و M240i در درگ حریف آئودی RS3 و مرسدس CLA45 می‌شود؟

مدت‌زمان زیادی از معرفی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۲ نگذشته است و تا زمانی که نسخهٔ پرچم‌دار M2 از راه برسد، مدل M240i صدرنشین خانوادهٔ این کوپهٔ دوست‌داشتنی است؛ اما آیا این خودرو که نسخه‌ای میان پرفورمنس محسوب می‌شود، توان رقابت با محصولات پرفورمنس کامل آئودی و مرسدس بنز را دارد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در جدیدترین درگ خود، M240i را در برابر آئودی RS3 سدان و مرسدس CLA45 S AMG قرار داده است.

این کوپهٔ بی‌ام‌و هرچند کمترین قدرت را در این جمع دارد اما از بزرگ‌ترین پیشرانه استفاده می‌کند که یک ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این یعنی M240i تنها ۳۶ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به M2 کامپتیشن قبلی دارد. علاوه بر این، کوپهٔ جدید باواریایی‌ها از سامانهٔ چهارچرخ محرک M240i هم بهره می‌برد که آن را به رقیب خطرناکی تبدیل می‌کند. بااین‌حال، آیا این اعداد و ویژگی‌ها برای غلبه بر رقبای پرچم‌دار هم‌وطن کافی است؟

مطمئناً عوامل متعددی می‌توانند روی نتیجهٔ مسابقات درگ تأثیر بگذارند اما نگاهی به اعداد و ارقام نشان می‌دهد که M240i در مقایسه با آئودی و مرسدس نقطه‌ضعف بزرگی ندارد. آئودی RS3 در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو دارد که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری هم‌اندازهٔ بی‌ام‌و تولید می‌کند اما وزن کمتری دارد و از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند. از سوی دیگر، مرسدس CLA45 S هرچند زیر کاپوت خود کوچک‌ترین پیشرانهٔ این جمع را پنهان کرده ولی با ۴۲۱ اسب بخار، بیشترین قدرت را دارد. البته مرسدس سنگین‌ترین خودروی این رقابت هم محسوب می‌شود.

با وجود قدرت کمتر، M240i توانست به‌خوبی با RS3 و CLA45 S رقابت کند که این نشان می‌دهد M2 آینده خودروی بسیار خطرناکی خواهد بود. جدیدترین شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی M2 حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت اما گزارشات قبلی حتی به ۴۵۰ اسب بخار هم در نسخهٔ غیر کامپتیشن اشاره کرده‌اند. درهرحال، زمانی که M2 جدید اواخر امسال وارد بازار شود حقیقت را خواهیم فهمید.

مقایسه مشخصات فنی

بی‌ام‌و M240i

آئودی RS3 سدان

مرسدس CLA45 S

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۷۴ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۴۲۱ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۹۰ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۶۹۵ کیلوگرم
قیمت ۴۹,۵۴۵ دلار ۵۹,۵۰۰ دلار ۵۶,۹۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    رقابت جذابی بود انتخاب من آئودیه.

    موافقم 21
    مخالفم 10
  2. Amard

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    240 کوپه بقیه سدان به نظرم بقیه کاربردی ترن از لحاظ کابین اما خب 240 موتورش قابلیت ارتقا بیشتری داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2352 ديدگاه)

    درگ تیرکس با دیفندر رو هم بزار.درگ رکورد شکنیهای دو سدان بلک وینگ کدیلاک رو هم بزار.

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. GMA

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      رکورد CT5_V بلک وینگ چقدره؟ در آسفالت معمولی تایم ثبت کرده؟

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2352 ديدگاه)

        برای ثبت تایم درگ میرن تو پیست درگ برای تایم پیست هم تو پیست.بله دوست من ct5 بلک وینگ تایم محدوده 10 زده و ct4 هم 11 اینه قدرت آمریکایی

  4. حسین

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    واقعا نمیتونم هضم کنم که این بی ام و باشه
    اصلا نمیشه !!!
    آخه طراحی رو ببینید
    لامصب چته اخه چرا این چند ساله
    داری اشتباهی میزنی
    بی ام و جان! نکن! زشته خدایی :/

    موافقم 27
    مخالفم 8
  5. shirko

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    بدون هیچ معطلی مرسدس رو انتخاب می کنم .

    موافقم 21
    مخالفم 14
  6. mohamadreza83

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    شاید یکی از جذاب ترین محصولاتی که با وجود قوانین مزخرف واردات ؛ وارد ایران شد و تونست پلاک ملی بگیره ؛ همین cla 45 نسل قبل بود
    اون هم توی سال های طلایی واردات خودرو ؛ (از اواخر سال ۹۵ تا اوایل ۹۷)
    اون اوایل که اومده بود ۶۵۰_۷۰۰ تا قیمت داشت ؛ الان نمونه های اورنج پکیج تا ۴.۵_۵ میلیارد هم میره .
    متاسفانه تا حالا تجربه نشستن توش رو نداشتم ؛ اما اونطور که میگن سواریش بشدت مزخرف و خشک و فضای داخل کابین مخصوصا توی ردیف عقب اصلا کافی نبود .
    اما خب طبیعتا از نظر هندلینگ و و عملکرد فنی هیچ جای حرفی برا گفتن باقی نمیزاره .
    قاعدتا پاشش سوختش هم از نوع مستیقیم و توربو ها از نوع توئین اسکرول هستن که تقریبا تاخیری ندارن و البته به شدت هم خوش صداست ؛ همونطور که از دستپخت مهندسین ای ام جی انتظار داریم .

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. Jdm باز

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    سری دو عالی عمل کرد قدرت کمتر،وزن هم از ائودی سنگین تر و قیمت کمتر
    فقط خدا کنه m2 طراحیش اینطوری نباشه،‌چون واقعا به نظرم خوب نیس
    خدا کنه طراحیش مثل نسل قبلی باشه یا فوقش شبیه سری ۴

    1. فرامرز

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      جالبیش اینه آئودی و مرسدس با غول مرحله آخر اومدن ولی ب ام و تازه ۳ تا غولش تو راهن:
      ام ۲، ام ۲ کامپتیشن و ام ۲ سی اس. اگه مثل مدل های قبل بینشون اختلاف عملکرد وجود داشته باشه، بعید نیست شتاب زیر ۳ ثانیه به این کلاس هم برسه.

  8. amirhosein23

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    فقط بی ام وه

    موافقم 12
    مخالفم 8
  9. حیدر

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    آئودی از دوتاشون بهتر بود و چه دلبری بود !!
    خیلی طراحی قشنگ و زیبایی داره این RS3 سدان جدید ، و من بر خلاف اکثر دوستان از طراحی بی ام و مخصوصا عقبش خیلی خوشم میاد و این کاملا سلیقه ایه .

    موافقم 11
    مخالفم 6
  10. mm-yarlou

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    Rs3

  11. محمدهادی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    انصافا خیلی قدرتمند ظاهر شد جلوشون
    من موندم ام ۲ کامپتیشن بیاد بنز و آئودی میخوان چیکار کنن
    عجیبه
    بازم با قدرت کمتر و وزن بیشتر پاپ به پای قوی تر از خودش مسابقه داد
    بی ام و چی میریزه تو ماشیناش آخه؟!

    موافقم 9
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا