مدتزمان زیادی از معرفی نسل جدید بیامو سری ۲ نگذشته است و تا زمانی که نسخهٔ پرچمدار M2 از راه برسد، مدل M240i صدرنشین خانوادهٔ این کوپهٔ دوستداشتنی است؛ اما آیا این خودرو که نسخهای میان پرفورمنس محسوب میشود، توان رقابت با محصولات پرفورمنس کامل آئودی و مرسدس بنز را دارد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در جدیدترین درگ خود، M240i را در برابر آئودی RS3 سدان و مرسدس CLA45 S AMG قرار داده است.
این کوپهٔ بیامو هرچند کمترین قدرت را در این جمع دارد اما از بزرگترین پیشرانه استفاده میکند که یک ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این یعنی M240i تنها ۳۶ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به M2 کامپتیشن قبلی دارد. علاوه بر این، کوپهٔ جدید باواریاییها از سامانهٔ چهارچرخ محرک M240i هم بهره میبرد که آن را به رقیب خطرناکی تبدیل میکند. بااینحال، آیا این اعداد و ویژگیها برای غلبه بر رقبای پرچمدار هموطن کافی است؟
مطمئناً عوامل متعددی میتوانند روی نتیجهٔ مسابقات درگ تأثیر بگذارند اما نگاهی به اعداد و ارقام نشان میدهد که M240i در مقایسه با آئودی و مرسدس نقطهضعف بزرگی ندارد. آئودی RS3 در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو دارد که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری هماندازهٔ بیامو تولید میکند اما وزن کمتری دارد و از گیربکس دوکلاچه استفاده میکند. از سوی دیگر، مرسدس CLA45 S هرچند زیر کاپوت خود کوچکترین پیشرانهٔ این جمع را پنهان کرده ولی با ۴۲۱ اسب بخار، بیشترین قدرت را دارد. البته مرسدس سنگینترین خودروی این رقابت هم محسوب میشود.
با وجود قدرت کمتر، M240i توانست بهخوبی با RS3 و CLA45 S رقابت کند که این نشان میدهد M2 آینده خودروی بسیار خطرناکی خواهد بود. جدیدترین شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی M2 حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت اما گزارشات قبلی حتی به ۴۵۰ اسب بخار هم در نسخهٔ غیر کامپتیشن اشاره کردهاند. درهرحال، زمانی که M2 جدید اواخر امسال وارد بازار شود حقیقت را خواهیم فهمید.
مقایسه مشخصات فنی
بیامو M240i | آئودی RS3 سدان | مرسدس CLA45 S | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۲.۵ لیتری I5 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۷۴ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۴۲۱ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۹۰ کیلوگرم | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۶۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۴۹,۵۴۵ دلار | ۵۹,۵۰۰ دلار | ۵۶,۹۵۰ دلار |
Amir
۲۹ فروردین ۱۴۰۱رقابت جذابی بود انتخاب من آئودیه.
Amard
۲۹ فروردین ۱۴۰۱240 کوپه بقیه سدان به نظرم بقیه کاربردی ترن از لحاظ کابین اما خب 240 موتورش قابلیت ارتقا بیشتری داره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ فروردین ۱۴۰۱درگ تیرکس با دیفندر رو هم بزار.درگ رکورد شکنیهای دو سدان بلک وینگ کدیلاک رو هم بزار.
GMA
۲۹ فروردین ۱۴۰۱رکورد CT5_V بلک وینگ چقدره؟ در آسفالت معمولی تایم ثبت کرده؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ فروردین ۱۴۰۱برای ثبت تایم درگ میرن تو پیست درگ برای تایم پیست هم تو پیست.بله دوست من ct5 بلک وینگ تایم محدوده 10 زده و ct4 هم 11 اینه قدرت آمریکایی
حسین
۲۹ فروردین ۱۴۰۱واقعا نمیتونم هضم کنم که این بی ام و باشه
اصلا نمیشه !!!
آخه طراحی رو ببینید
لامصب چته اخه چرا این چند ساله
داری اشتباهی میزنی
بی ام و جان! نکن! زشته خدایی :/
shirko
۲۹ فروردین ۱۴۰۱بدون هیچ معطلی مرسدس رو انتخاب می کنم .
mohamadreza83
۲۹ فروردین ۱۴۰۱شاید یکی از جذاب ترین محصولاتی که با وجود قوانین مزخرف واردات ؛ وارد ایران شد و تونست پلاک ملی بگیره ؛ همین cla 45 نسل قبل بود
اون هم توی سال های طلایی واردات خودرو ؛ (از اواخر سال ۹۵ تا اوایل ۹۷)
اون اوایل که اومده بود ۶۵۰_۷۰۰ تا قیمت داشت ؛ الان نمونه های اورنج پکیج تا ۴.۵_۵ میلیارد هم میره .
متاسفانه تا حالا تجربه نشستن توش رو نداشتم ؛ اما اونطور که میگن سواریش بشدت مزخرف و خشک و فضای داخل کابین مخصوصا توی ردیف عقب اصلا کافی نبود .
اما خب طبیعتا از نظر هندلینگ و و عملکرد فنی هیچ جای حرفی برا گفتن باقی نمیزاره .
قاعدتا پاشش سوختش هم از نوع مستیقیم و توربو ها از نوع توئین اسکرول هستن که تقریبا تاخیری ندارن و البته به شدت هم خوش صداست ؛ همونطور که از دستپخت مهندسین ای ام جی انتظار داریم .
Jdm باز
۲۹ فروردین ۱۴۰۱سری دو عالی عمل کرد قدرت کمتر،وزن هم از ائودی سنگین تر و قیمت کمتر
فقط خدا کنه m2 طراحیش اینطوری نباشه،چون واقعا به نظرم خوب نیس
خدا کنه طراحیش مثل نسل قبلی باشه یا فوقش شبیه سری ۴
فرامرز
۲۹ فروردین ۱۴۰۱جالبیش اینه آئودی و مرسدس با غول مرحله آخر اومدن ولی ب ام و تازه ۳ تا غولش تو راهن:
ام ۲، ام ۲ کامپتیشن و ام ۲ سی اس. اگه مثل مدل های قبل بینشون اختلاف عملکرد وجود داشته باشه، بعید نیست شتاب زیر ۳ ثانیه به این کلاس هم برسه.
amirhosein23
۲۹ فروردین ۱۴۰۱فقط بی ام وه
حیدر
۲۹ فروردین ۱۴۰۱آئودی از دوتاشون بهتر بود و چه دلبری بود !!
خیلی طراحی قشنگ و زیبایی داره این RS3 سدان جدید ، و من بر خلاف اکثر دوستان از طراحی بی ام و مخصوصا عقبش خیلی خوشم میاد و این کاملا سلیقه ایه .
mm-yarlou
۲۹ فروردین ۱۴۰۱Rs3
محمدهادی
۲۹ فروردین ۱۴۰۱انصافا خیلی قدرتمند ظاهر شد جلوشون
من موندم ام ۲ کامپتیشن بیاد بنز و آئودی میخوان چیکار کنن
عجیبه
بازم با قدرت کمتر و وزن بیشتر پاپ به پای قوی تر از خودش مسابقه داد
بی ام و چی میریزه تو ماشیناش آخه؟!