کانال یوتیوب سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی درگ خود، سه خودروی کاملاً متفاوت را در برابر هم قرار داده است. این خودروها کیا استینگر GT سدان، بامو M240i کوپه و پورشه باکستر S رودستر هستند. کوپهٔ باواریاییها از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده میکند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. خودروی حاضر در این رقابت از نوع xDrive است که یعنی از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد و ۱۷۵۵ کیلوگرم وزن دارد.
زیر کاپوت کیا استینگر GT یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این سدان کرهای هم مثل بامو به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما وزن بسیار سنگینتری برابر با ۱۸۹۵ کیلوگرم دارد. برخلاف دو خودروی دیگر، باکستر S پشت صندلیهای خود یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت توربو دارد که تنها ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین در اینجا نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود اما این کار توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت میگیرد. باکستر همچنین با ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن، ۳۳۵ کیلوگرم از بامو و ۴۷۵ کیلوگرم از کیا سبکتر است.
در اولین درگ، استینگر و M240i در ابتدا پیش افتادند و پورشه به دلیل واکنش کندتر هنگام لانچ، کمی عقب ماند. بااینحال، چند ثانیه بعد بامو پیشتاز و کیا آخر شد زیرا پورشه بین آنها قرار گرفت. در ادامه، رودستر آلمانی خود را به رقیب هموطن رساند اما زمانی که خودروها از خط پایان عبور کردند، بامو بهاندازهٔ یک تار مو جلوتر بود. سپس هنگامیکه خودروها در حال بازگشت به خط شروع بودند، پورشه پنچر شد و متأسفانه ادامه مسابقه امکان نداشت. بااینحال، به نظر میرسد اگر پورشه شروع بهتری میداشت حتی میتوانست بامو را هم مغلوب کرده و پیروز شود.
مشخصات فنی
بامو M240i | کیا استینگر GT | پورشه باکستر S | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو | ۲.۵ لیتری H4 توربو |
قدرت | ۳۸۲ اسب بخار | ۳۶۸ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۱۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۷۵۵ کیلوگرم | ۱۸۹۵ کیلوگرم | ۱۴۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰,۸۹۵ دلار | ۴۷,۲۳۵ دلار | ۷۸,۹۵۰ دلار |
حامد
۳ آذر ۱۴۰۱پدال از عمد اینارو میزاره
میدونه راحب ماشین های کره ای بازدید و کامنت زیاده😂
پیام
۳ آذر ۱۴۰۱کسی فکرش رو میکرد روزی کیا کنار پورشه و بی ام و قرار بگیره؟!!!
Reza Waffen SS
۳ آذر ۱۴۰۱پورشه باکستر S بهترین و معقولترین انتخابه
مهران
۳ آذر ۱۴۰۱بی ام و بنظر من انتخاب بهتری هست
Reza Waffen SS
۳ آذر ۱۴۰۱طراحی سری 2 افتضاحه
سهیل
۳ آذر ۱۴۰۱ترولهای بنز>> پورشه
طرفداران بی ام و >> بی ام و
قاسم
۳ آذر ۱۴۰۱آفرین به کره ای ها 👌👍❤️🌹✌️🎋
Just toyota
۳ آذر ۱۴۰۱پورشه باکستر s تو ایران هم هست ( البته مدل های ۲۰۱۷ و ۱۸ ) و شتابش واقعا وحشتناک هست حدود ۴/۱ صفر تا صد میزنه که فک نکنم خودرویی تو ایران واقعا بتونه باهاش رقابت کنه ، ولی حیف تو ایران بی رقیب موند چون اگه این m240i ( تازه m240 از m2 کند تر هست ببینید m2 دیگه چه غولی هست ) میومد تو ایران بد جوری پورشه سواران وطنی رو اذیت میکرد 😂🙌
Ali rezaii
۳ آذر ۱۴۰۱سری 2 مدل 230 و 220 وارد شده .
Just toyota
۳ آذر ۱۴۰۱کیا اصلا در حد این دو تا نیست ، استینگر اتوبوسی از نیسان z و تویوتا سوپرا شکست خورد ، توقع دارن بتونه با m240i که از سوپرا سریع تر هست برابری کنه 🤣🤣🤣🤣
نویدی
۳ آذر ۱۴۰۱چیزی که دارم میبینم و نظر شخصی خودمه اینه که خودروهای کره ای با موتور بنزینی از نظر فنی و تکنولوژی تقریبا پنجاه سال از بنزینیهای اروپایی و آمریکایی عقب ترن.
Poria
۳ آذر ۱۴۰۱پنچر شدن پورشه هم جالب دو
phonix
۳ آذر ۱۴۰۱برای چی همرو با هم الکی مقایسه میکنن؟
که کره رو بالا بکشن ؟ اونم تو محصول توفق تولید خورده ؟
مثل اینکه یکی بیاد اف جی کروز رو با لندروور مقایسه کنه
اینا چیشون شبیه هم ؟
چرا یه نفر باید از خریدن باکستر بره طرف خریدن ان دو یا استینگر
ADAK
۴ آذر ۱۴۰۱به نام خدا
پورشه
تمام. خداحافظ