همانند تمامی محصولات دیگر M پرفورمنس، بی ام و M240i xDrive جدید خودروی تا بن دندان ارتقا یافته توسط M نیست. این روزها همه به دنبال کاهش حجم پیشرانهها و استفاده از سیستمهای الکتریکی هستند اما ما هنوز هم از تولید یک کوپه داغ با پیشرانه ۶ سیلندر سورپرایز شدهایم. ب ام و در مقابل وسوسه استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر ایستادگی کرده و نیروگاه ۳ لیتری M2 قبلی را حفظ کرده تا قیمت بالای این خودرو را توجیه کند.
یوتیوبرها هماکنون به تست سری ۲ کوپه داغتر دعوت شدهاند و کانال اتومان تی وی نیز جزو این لیست بوده است. این کانال یکی از چندین یوتیوبری است که خودروها را در بخشهای بدون محدودیت سرعت اتوبانهای آلمان تست میکند. راننده با M240i xDrive جدید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳۹ ثانیهای را ثبت کرده که با گفتههای خود ب ام و مطابقت دارد.
این خودرو در ادامه شتاب ۳.۹ ثانیهای را نیز بر جای گذاشته که تفاوت در اندازهگیری شتاب خودرو از لحظه سکون و در لحظه حرکت را نشان میدهد. شایان ذکر است تست دوم شامل شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت بوده نه ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و این تفاوت نیز به همین خاطر توجیهپذیر است.
وظیفه دوم M240i xDrive در اتوبان شتاب گیری از سرعت ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت بوده و این خودرو توانسته رقم قابلاحترام ۱۰.۶ ثانیه را بر جای بگذارد. خودروی موردبحث نهایتاً به سرعت حدود ۲۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده و محدود کننده الکترونیکی وارد عمل شده هرچند مجری میگوید این خودرو میتواند به سرعتهای بالاتر هم برسد.
اگرچه ب ام و فعلاً نسخه چهار چرخ محرک این کوپه را عرضه میکند اما در آینده نزدیک نسخه دیفرانسیل عقب نیز قابل انتخاب خواهد بود. متأسفانه این مدل فقط با گیربکس اتوماتیک در دسترس خواهد بود و تنها استثنای خانواده نیز به M2 جدید مربوط خواهد شد که قرار است سال آینده و فقط بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه شود.
Clean energy
۲۸ آبان ۱۴۰۰واقعا عالیه این ماشین
واقعا به نظرم خوشگله و فقط تغییر کرده به نظر منم به نحو احسن تغییر کرده
واقعا مثل همیشه یه بی ام و وحشی و زیبا هست
داخلش هم خیلی عالی هست
من خوشم اومد ازش
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۴۰۰یعنی واقعاً از نگاه شما زیباست ؟!
نظرتان کاملاً محترم ، اما واقعاً شما با این طرح ارتباط بر قرار میکنید !
من که میگم نسل قدیمیش بسیار زیباتره و روح داره !
به نظر من bmw با این طرح زشت سری ۲ نسل جدید ، فاجعهی اون جلوپنجرههای بزرگ زشت را تکمیل کرده و احتمالاً در آینده باید شاهد زشتتر از اینها هم باشیم که احتمالاً نسل جدید X7 میباشد و یا شاید هم سری 7 و و و … !
یعنی قشنگ bmw داره خودزنی میکنی بدجور !
هرچی بنز و آئودی دلرباتر و وحشیتر و گنگتر میشوند ، bmw عجیبتر و انگاری آسیاییتر میشود !
امیدوارم حُرمت این برند خوشگل را نگه دارد و شورش را در نیاورد که حداقل بشه منتظر نسل جدید سری ۵ افسانهای باشیم که نسل به نسلش زیباتر هستند !
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۲۹ آبان ۱۴۰۰خب بله به نظر منم نسل قبلش خوشگل تر بود ولی این نسلم زشت نیست
من بیشتر با طراحی ام سه ارتباط برقرار کردم تا این
بله موافقم بنز و آئودی هر روز بهتر از دیروز اما بی ان و سرعتش کمتره ولی پسرفت نمیکنه
به نظر شما هم احترام میزارم
محمد مختاری آذر
۲۹ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز نوید جان به نظر من هم کاملا زیبا هستش واقعا جذاب هستش المان های طراحی آدم لذت میبره
حسین
۲۹ آبان ۱۴۰۰روح؟
ولمون کنین دلتون خوشه
حسین
۲۹ آبان ۱۴۰۰از گنگ تو همه جا و روح تو ماشین بیزارم
Reza Waffen SS
۲۹ آبان ۱۴۰۰نسل قبلی زیباتر بود
مهدی موتور
۲۸ آبان ۱۴۰۰بی ام و m goh
شاهین
۲۸ آبان ۱۴۰۰عجب…
AMG GT R
۲۸ آبان ۱۴۰۰نه بابا
همون *** m که شما بهش میگی سریعترین موتور تنفس طبیعی رو ساخته همون m سدانی ساخته که قاتل سوپر اسپرت ها هست همون m موتور هاش رو رو هوا می برن
بازم از افتخاراتش بگم یا کافیه
مهدی موتور
۲۸ آبان ۱۴۰۰دوستان ناراحت نشین منظورم طراحیش بود منم ناراحت شدم که که از اون عروسک همچین چرتی طراحی کردند
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۸ آبان ۱۴۰۰واقعا اگر قرار باشه یه خودروساز رو به عنوان برترین ۶ سیلندر ساز تاریخ انتخاب کنیم بدون شک اون خودروساز بی ام وس
1123
۲۸ آبان ۱۴۰۰پورشه رو از قلم انداختید
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۸ آبان ۱۴۰۰آقای ۱۱۲۳ پورشه هم خیلی کارش درسته اما اینو باید بدونید که بی ام و حدود ۰۹ ساله که ۶ سیلندر میسازه و اینکار رو با انجین m78 و m328 شروع کرده که اونموقع بین ۳۰ ( نسخه های پایه ۱.۲ لیتری ) تا ۵۵ اسب بخار ( نسخه های فول ۲ لیتری ) تولید میکردن که واقعا خوبه ، اولین ماشینی هم کل از انجین m78 استفاده کرد مدل ۳۰۳ بود که فکر کنم ( درست یادم نیست ) بین سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۰ تولید میشد .
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۸ آبان ۱۴۰۰البته منظورم ۹۰ سال بود
R@m!n
۲۸ آبان ۱۴۰۰فارغ از پرفورمنس بی تعارف طراحیش افتضاحه همچون جلو پنجره خوکی و بی ام و های دو ساله اخیر البته سری پنج رو فاکتور می گیریم که مثله اصیل زاده میونه یه مشت عقب افتاده و کج و کوله گیر افتاده.
مهردادکمال
۲۸ آبان ۱۴۰۰چقدم خوش رنگه
AMANTE
۲۸ آبان ۱۴۰۰به عنوان یک کوپه اسپرت جم و جور واقعا معرکه است، البته اگه چهره ی یک مقدار نامتعارف اش رو کنار بزارید.
راستی کسی از Z4 بی ام و خبری داره؟ خیلی وقته چیزی ازش بیرون نیومده.
Ardy
۲۹ آبان ۱۴۰۰فیس لیفتش به زودی میاد البته تغییرات خیلی چشمگیری نخواهد داشت با توجه به پوشش های استتاری
Ardy
۲۹ آبان ۱۴۰۰به نظر من هم این نسل بهتر شده با اینکه نسل قبلی سری دو رو هنوز ک میبینم جذابه و هماهنگ ولی وقتی عوس دو تاشون رو با همدیگه مقایسه کنیم میبینیم ک این نسلدیه جورایی لوکس تر و جنتلمن تر شده شاید تو فیس لیفت خوشکل ترشم کنن