از دیرباز تاکنون، بامو و پورشه در بخشهای مختلف بازار باهم رقابت کردهاند و حالا بامو M240i xDrive در برابر پورشه کیمن قرار گرفته است. این رقابتی است که بسیاری از علاقهمندان منتظر آن بودند. مردان اتوبیلد این دو خودروی اسپرت را به پیست بردهاند تا آزمایش کنند و ببینند کدامیک از آنها بهترین است زیرا هردو در DNA خود خوی اسپرتی دارند. علاوه بر این، وجود نشان پورشه روی هر خودرویی انتظارات را بسیار بالا میبرد و وجود حرف M در نام هر بامویی معنی پرفورمنس میدهد. البته بین این دو خودرو تفاوتهای مهمی هم وجود دارد که قبل از تماشای ویدئوی بهتر است به آنها اشاره کنیم.
بامو زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی دارد درحالیکه کیمن از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت استفاده میکند. مزیت اصلی پورشه قرارگیری پیشرانهٔ آن در وسط خودرو است که تعادل بهتری را به دنبال دارد. البته این ترکیب موجب حذف صندلیهای عقب میشود که این موضوع بامو را به خودروی بسیار کاربردیتری تبدیل میکند. تفاوت بزرگ دیگر بین این دو خودرو نیز ۷۴ اسب بخار قدرت بیشتر M240i از ۳۰۰ اسب بخار قدرت موتور چهار سیلندر کیمن است.
بااینحال، ازآنجاییکه پورشه وزن کمتری دارد، لپ تایم دو خودرو بسیار نزدیک به یکدیگر است. بامو یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۳۴.۵۲ ثانیه طی کرد درحالیکه پورشه پس از ۱ دقیقه و ۳۴.۱۸ ثانیه از خط پایان عبور کرد که این یعنی اختلاف دو خودرو در حد یک چشم برهم زدن است. بااینحال، به گفتهٔ مردان اتوبیلد، بهطورکلی M240i انتخاب بهتری است زیرا پکیج کاملتری را ارائه میکند. هرچند ممکن است کیمن در پیست کمی سریعتر باشد اما بامو در مسیر مستقیم سریعتر بوده و خودروی بسیار کاربردیتری است.
مازیار
۲ اسفند ۱۴۰۰کاش میشد تو یه مطلب تایم خودروها در تمام پیستهای مشهور دنیا جمع آوری و ارائه بشه بدون تمایز و
کلاس بندی
دستکم به عنوان سرگرمی بنظرم ارزشش رو داره
GMA
۲ اسفند ۱۴۰۰مخصوصا نوربرگ رینگ که خودش یه کتاب میشه اگه رکورد هاشو جمع کنند
محمدهادی
۲ اسفند ۱۴۰۰البته من فککنم اگه پدال هر هفته یه کلیپ تصویری از جدیدترین تایم گیری رسمی ماشینای سرامد تو هر سگمنتی رو بذاره خیلی جذاب تر و آپدیت تر بشه،بحث تایم زنی تو نوربورگرینگ
AMG GT R
۲ اسفند ۱۴۰۰خودروی مورد نظرت رو در قسمت جست و جو در بالای سایت سرچ کن
https://fastestlaps.com/
R@m!n
۲ اسفند ۱۴۰۰۹۹ درصد تایم ها رسمی نیستن که بهش اتکا کرد.
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲ اسفند ۱۴۰۰خیلییییییییییییییییییی نیازه
به شدت دوست دارم همچین مقاله ای رو
هر ماهم مثلا آپدیت بشه….
عین اون کیفیت خودرو های داخلی… که هر چند وقت یه بار آپدیت میشه
بشدت مقاله حقی خواهد بود
تا این مقاله رو نگیریم آروپ نمیگیگیریم
مازیار
۲ اسفند ۱۴۰۰ممنون AMG GT R یه چرخی زدم حتما بازم بکارم میاد
رامین چرا تایم گیری رسمی نمیشه؟ اصلا تایم گیری رسمی به چه صورت هست و چه مواردی لازم به اجراست؟
پدال جون کامنتام یکی در میون زمان انتظار داره و نداره داستان چیه آخه؟😅
R@m!n
۲ اسفند ۱۴۰۰تایم گیری رسمی پروسه ای زمان بره و برای ثبت رکورد باید چندین ماه اون محصول تو یه پیست خاص انقدر دور بزنه و دیتا بده به تیم مهندسی و از طرفی این دیتاها آنالیز بشه و دوباره طبق این دیتاها تنظیمات خودرو ستاپ بشه تا به بهترین تایم برسه. به طبع کار زمان بر و پرهزینه ای هست.
برای مثال فورد جی تی که دوستان میگن پرفورمنس در حدی نداشت که خب ناشی از کمبود اطلاعات هست فقط و فقط تو یه پیست تایم رسمی زد اونم پیست ویرجینیا بود که سال 2016 رکورد اون پیست رو به راحتی جابجا کرد. اما راننده های مستقل بیشتر از 10 ثانیه اختلاف داشتن. یا فراری F488GTB تو ویرجینیا یه تایم افتضاح داره که خیلی سریع تر هست اما فقط از خود تیم فراری برمیاد که یه تایم در خور بزنن.
در کل این جنگ قدرت فقط زمانی انجام میشه که کمپانی میخواد ثابت کنه محصولش در سطح بالایی هست.
مازیار
۳ اسفند ۱۴۰۰اتفاقا برای خودم همیشه این سوال هست که برای تایم گیری یک دور و چند دور کافی نیست و حتی قصد داشتم اینجا بپرسم که موقعیت نشد
اما فکر میکنم یه راننده ثابت و آشنا برای هر پیست مثل همون گبهارت برای نوربرگ رینگ بتونه تا حدی به عادلانه شدن تایمها کمک بکنه و ست آپ هم که جای خود داره
پدال جون ممنون که یه سوال و جواب
یه شب تا صبح طول میکشه احتمالا میخوای که رشته کلام از دستمون در نره😉
مازیار
۳ اسفند ۱۴۰۰(در کل این جنگ قدرت فقط زمانی انجام میشه که کمپانی میخواد ثابت کنه محصولش در سطح بالایی هست.)
و این حرفت کاملا درسته و حاوی نکته ای ظریف
که اگه کمپانی مطمئن باشه اونوقت به هر قیمتی که هست پیگیر تایم زنی و اعلام اون میشه چون برای یه سوپراسپرت هیچ تبلیغی بهتر از این نیست
زیزیگولو
۲ اسفند ۱۴۰۰وارد کردن هیجان به زندگی باعث امید میشه ….. یکی از ایده های وارد کردن هیجان به زندگی واسه کسایی که عاشق دنیای خودروها هستن همین مسابقات درگ هستش
سهیل
۲ اسفند ۱۴۰۰M2 به قول اون اورانگوتان انگلیسی، کلارکسون که هیتر بیمو هست یکی از بهترین M های تولید شده تابحال هست.
Pooriya.BMW_Germany
۲ اسفند ۱۴۰۰رقابت با پورشه سخته ؛ بخش M ب ام و با اون عظمت حریفش نشد آن وقت یه عده منتظر نشستن کوروت جدید بیاد رکورد پورشه را بزنه
محمد امین
۲ اسفند ۱۴۰۰داداش مطلب رو خوندی؟
1123
۲ اسفند ۱۴۰۰ول کن تورو خدا
جو سایت هنوز آروم نشده دوباره متشنجش نکنید
سرزمین آفتاب
۲ اسفند ۱۴۰۰ب ام و ارزنده تر هست
ولی حس پورشه یه چیز دیگس
مهردادکمال
۲ اسفند ۱۴۰۰بی ام و m 2 ماشین محبـوبم نیست و خرید کیمن هم قطعا یه انتخاب احساسی هست تو این رنج قیمت انتخابهای بهتری هم هست
محمدهادی
۲ اسفند ۱۴۰۰و ما همچنان در انتظار رونمایی از یک بی ام و تماما پیست محور و موتور عقب هستیم
شورولت کوروت آخر زد
هنوز بی ام و نزده…