مجله کار اند درایور اخیراً در تستهای خود توانسته است با بیامو M3 کامپتیشن xDrive در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت (طبق یکای آمریکایی) برسد.
زمانی که برای اولین بار پشت فرمان بیامو M3 کامپتیشن xDrive نسل G80 مینشینید مغز شما نیازمند اندکی زمان برای آشنایی با برخی موارد خواهد بود. شما نه تنها نیازمند هماهنگی با سطح جدیدی از سرعت و پرفورمنس هستید بلکه استایل محصول موردبحث با خودروهای پیشین بیامو فرق میکند. نسل جدید M3 بیش از آنکه مشابه مدلهای قبلی باشد همانند یک نیسان GT-R چهار درب حس میشود و ارقام به دست آمده نیز چنین چیزی را ثابت میکنند.
ما قبلاً میدانستیم که ژرمنها خودرویی سریع ساختهاند و برخی کانالهای یوتیوب نیز شتاب های قابلتوجهی را با این خودرو ثبت کرده بودند اما زمانی که مجله مشهور کار اند درایور میتواند با M3 کامپتیشن xDrive صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای را ثبت کند سریعاً از روی صندلی خود بلند میشویم! واقعاً ۲.۸ ثانیه با بیامو M3؟! قرار نبود این خودرو وارد قلمروی سوپرکارها شود و بیشتر میخواست یک خودروی اسپرت با کاربری روزمره باشد. M3 جزو خودروهای خاص ایتالیایی با قیمتهای نجومی و گرانتر از اکثر خانهها نیست بلکه یک خودروی چهار درب مختص راننده با ظرفیت حمل چهار نفر و پرفورمنس قابلتوجه است؛ اما نسل جدید آن رکورد عجیبی را بر جای گذاشته است. برای آنکه ارزش کار بیامو بیشتر مشخص شود بهتر است نگاهی به عملکرد یک خودروی شاخص دیگر داشته باشیم. راننده کار اند درایور با فراری F8 تریبوتو مدل ۲۰۲۳ نیز صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه را ثبت کرده است، خودرویی پیشرانه وسط با ۳۰۰ هزار دلار قیمت و ۷۱۰ اسب بخار قدرت! همانطور که میبینید راننده، مجله، روشهای تست، مسیر، تجهیزات و… همگی یکسان هستند.
البته باید اذعان کرد بیامو M3 کامپتیشن xDrive از مزیت کشش بیشتر نسبت به فراری سود میبرد زیرا خودرویی چهار چرخ محرک است درحالیکه قدرت فراری فقط به چرخ های عقب فرستاده میشود. همچنین در مسابقه رولینگ این فراری است که بیمر را شکست میدهد اما از طرفی قیمت فراری سه برابر بیشتر از بیامو بوده و قدرتش نیز ۲۰۷ اسب بخار بیشتر است. همچنین وزن این خودرو نیز چند ده کیلوگرمی کمتر از M3 خواهد بود. ورای همه این موارد، ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت مشابه فراری بسیار احساسبرانگیز نشان میدهد.
بیامو M3 کامپتیشن xDrive در روی کاغذ آنقدرها سریع نیست. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی بیامو ۵۰۳ اسب بخار قدرت تولید میکند و از طرفی M3 هرگز سریعترین خودروی کلاس خود نبوده است. اگرچه پرفورمنس خودروی موردبحث همواره زبانزد بوده اما آنچه که در اولویت قرار داشته مواردی همچون هندلینگ، دقت و احساس ناب رانندگی بوده است. هماکنون M3 کامپتیشن xDrive نه تنها سریعترین خودروی کلاس خود است بلکه یکی از سریعترین خودروهای دنیا نیز به حساب میآید.
mahdi-es17
۱۹ فروردین ۱۴۰۲آلمانی ها همیشه کار بلد بودن
NAVID۰۰۹۸
۲۰ فروردین ۱۴۰۲بله ، درسته که آلمانیها همیشه کاربَلَد بودن !
اما این دلیل نمیشه که bmw یه فکری به حال طراحیاش نکنه !
BMW با معرفی یک به یک محصولاتش و بخصوص این آخریه ( سری ۲ و سری ۷ ) ، ختم روزگار را گرفت و تمام کرد و به گند کشاند !
واقعاً درک نمیکنم که چرا اصلاً کسی باید سری ۷ جدید را بخرد وقتی که روح آدم با دیدن بنز S و آئودی A8 سِیقل پیدا میکنه !
سری ۲ که دیگه هیچی ، چیزی نگیم سنگینتره !
R/T
۱۹ فروردین ۱۴۰۲بابا ایول
با M3 تونستن این تایم را بزنن 🤯
البته بی ام و کارش درسته
محمدهادی
۲۰ فروردین ۱۴۰۲اوه اوه
بابا چجوری
یزیدتو این بی ام و تو شتاب انتها نداره
چه جیگری شده با این رنگر،مخصوصا عقب ماشین
F
۱۹ فروردین ۱۴۰۲یه تیکه چیز زشت گِلی پیدا میکنی از تو رودخونه ، برمیداری با اکراه فقط واسه اینکه کنجکاوی اونو میبری و با یک دست مال کم کم تمیز میکنی. یکم که گلو زدی کنار میبینی داره براق میشه ، بیشتر پاک میکنی میفهمی انگار این یه چیز خاصه و گلی نیست خیلی هم براق و درخشنده ست، دستمال خوب تمیز نمیکنه میبری زیر شیر آب آبو که باز میکنی و تمام گلا میره کنار میفهمی یک تیکه الماس بوده که افتاده کف لجن رودخونه.
این قضیه این نسل ام تری و ام فوره. یادم نمیره که تمام عالم ازش بدشون اومد و گفتن این خوک ها چیه.
اما این جواهرا الان دیگه هویدا شدن و افتادن توی نور خورشید و دارن حسابی میدرخشن.
از همون اول عاشقشون شدم.
M440i هم همین حدود شتاب رو ثبت کرده بود فکر کنم.
سیاوش
۲۰ فروردین ۱۴۰۲کسی منکر مهندسی بی ام و نشد بحث سر جلوپنجره شون بود
وی
۲۰ فروردین ۱۴۰۲پرفرمنس خوبشون دلیل نمیشه زشت نباشن
Hamid3x
۲۰ فروردین ۱۴۰۲خواهشا برگرد به همون طرح قبلیت
عیب نداره مثل پورشه یه شکل بمون
اینقدر خوب هستی که بعد چند سال با همون شکل قبلی هم خریداری بشی
طرح برنده رو تغییر نده
پارسا
۲۰ فروردین ۱۴۰۲اوایل برعکس ام ۴ که به نظرم میتونست زیبا تر باشه زیر پست های ام ۳ نظر میدادم چقدر زیباست و حتی جلو پنجره کاملا تناسب داره با طراحی . اکثرا دیس میدادن و بدش میگفتن . حق هم داشتن طراحیش واقعا سلیقه ایه . الان هم فکر کنم اکثریت حال نمیکنن با طراحی ماشین اما دیگه خیلی کم میبینم کسی بیاد از طراحیش انتقاد کنه . دلیلش اینه اینقدر این ماشین از لحاظ عملکرد عالی کار کرده و همه رو شیفته خودش کرده که اصلا کسی به بدی یا خوبی طراحیش اهمیتی نمیده . آفرین به مهدنسان بی ام و
برسه روزی که بی ام و یه سوپرکار ناب بزنه
Reza Waffen SS
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ببینین یه عکاس خوب و حرفه ای چطور میتونه زیبایی یه خودرو رو دو چندان کنه 👌
hamidreza
۲۰ فروردین ۱۴۰۲m3 و m4 تو هر نسلی عالی بودن و هیچ شکی به پرفورمنسشون نیست… این ماشینم خداست…!
ولی m3 که خیلی دوسش دارم نسل E46 بود … اون بدجور به دلم نشست مخصوصا نسخه GTR و CSLش
در کل همیشه این دوتا رو دوسشون داشتم و دارم.
Reza Waffen SS
۲۰ فروردین ۱۴۰۲خداییش خیلی جیگر شده صبحم رو ساخت 💖
Alireza
۲۰ فروردین ۱۴۰۲زنده باد BMW
Tesla
۲۰ فروردین ۱۴۰۲۲/۸ ثانیه واقعا عدد تحسین بر انگیزی برای یه سدان اسپرت ۶۰ هزار دلاری هست ( اونم بنزینی نه برقی ) ، ب ام و رسما اعلام کرده نسل بعدی خودرو های سری m ( که تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه میشن ) تمام برقی خواهد بود ، این شتاب درونسوزش هست فکر کنید شتاب نسخه برقیش چی میشه 🇩🇪🇩🇪🚀🚀🚀
Amir
۲۰ فروردین ۱۴۰۲طراحی جلو بنظرم خیلی زشته مخصوصا جلو پنجرش که منو یاد سگ های آبی با اون دوتا دندون بزرگشون میندازه
پیام
۲۰ فروردین ۱۴۰۲با این رنگ خیلی جذاب میشه
omid622
۲۰ فروردین ۱۴۰۲میشه گفت بهترین و کاملترین و با پرستیژترین سدان دنیا هستشبا اینکه خودم فن بنزم اما این سری ۳ بی ام و یه چیز دیگه ست
❤BMW❤
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ینی اون جایی که نوشته بود ، راننده کار اند درایور با f8 تریبو ۲.۸ زده ، واقعا به قدرت بیامو چندین برابر از قبل ، آگاه شدم
اعلامی کارخونه ۳.۵ هست !!!
❤BMW❤
۲۰ فروردین ۱۴۰۲خیلی هم خوشگله توی این رنگ به نظرم ،
مهندسی ناب …
رامین
۳۱ فروردین ۱۴۰۲چرا جلو پنجره بی ام دبلیوها شبیه سبیل آدولف هیتلر شده ؟؟ 😀😀😀 ولی از حق نگذریم بی ام دبلیو همیشه خواستنی و تو دل برو بوده با همین سبیلها هم جذابه لعنتی😅😅