خودروهای الکتریکی به دلیل گشتاور فوری و عدم نیاز به تعویض دنده، در پرفورمنس نسبت به نمونههای درونسوز برتری دارند. حال کارواو قصد دارد با قرار دادن تسلا مدل ۳ پرفورمنس در برابر بیامو M3 کامپتیشن و آئودی RS5، این موضوع را بهطور عملی نشان دهد.
در سینهٔ M3 کامپتیشن موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بیامو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع xDrive یا چهارچرخ محرک است که طبق اعلام بیامو ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
RS5 از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تمام نسخههای RS5 بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز هستند و به گفتهٔ آئودی ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند. در سمت دیگر میدان هم تسلا مدل ۳ پرفورمنس دو موتوره حضور دارد که از ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد و به باطریهای ۷۵ کیلووات ساعتی مجهز است.
مثل همیشه، رقابت با مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده شروع میشود. در ابتدا هر سه خودرو نزدیک به هم پیش میروند اما در ادامه بیامو و تسلا از آئودی دور میشوند و درنهایت M3 پیروز درگ میشود. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه طی میکند درحالیکه تسلا برای انجام این کار به ۱۱.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و آئودی هم پس از ۱۲ ثانیه به خط پایان میرسد.
پسازاین، یک مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۸۰۰ متری برگزار میشود. در اینجا تسلا به خاطر گشتاور فوری خود، برتری دارد و در ابتدا با اختلاف قابلتوجهی جلو میافتد اما در ادامه M3 خود را به رقیب الکتریکی میرساند و پیشتاز میشود. البته این اتفاق در حدود سرعت ۱۶۰ کیلومتر رخ میدهد که امکان رسیدن به آن در اکثر جادههای عمومی دنیا به خاطر محدودیت قوانین وجود ندارد.
سپس یک مسابقهٔ رولینگ دیگر از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود که نتیجه را کمی تغییر میدهد زیرا این بار تسلا دیگر خیلی از مزیت شتاب فوری خود برخوردار نیست. البته مدل ۳ هنوز هم در ابتدا جلو میافتد اما M3 زودتر از آن پیشی میگیرد. این بار حتی آئودی هم میتواند تسلا را پشت سر بگذارد. چالش آخر هم توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که در آن تسلا پیروز میشود، M3 در جایگاه دوم قرار میگیرد و RS5 دیرتر از هم متوقف میشود.
مشخصات فنی
آئودی RS5 | بیامو M3 XDrive | تسلا مدل ۳ پرفومنس | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۴۰ کیلوگرم | ۱۷۸۰ کیلوگرم | ۱۸۵۰ کیلوگرم |
قیمت | ۷۱,۰۰۰ پوند | ۷۸,۴۲۵ پوند | ۶۰,۰۰۰ پوند |
ارین صاحب جمعی
۹ فروردین ۱۴۰۱M3 خیلی خوبه پرفورمنسش لعنتی بنظرم تنها خودروسازی که بتونه با بنزین جلوی تسلای برقی را بگیره بی ام و است
GMA
۹ فروردین ۱۴۰۱انتظار داشتی تسلا با قدرت کمتر و وزن بیشتر قیمت خیلی کمتر پیروز بشه؟! وقتی با قدرت و وزن برابر BMW پیروز شد میشه این حرفو زد. در شرایط برابر برتری به الکتریکی هاست
کافر مقدس
۹ فروردین ۱۴۰۱یعنی ما مطلبی از درگ بهتر نداریم؟ 4تا خبر دیگه نبود که همیشه باید درگ باشه قاطی مطالب
الان دقیقا چه استدلال و علمی تو این درگ ها هست . برای مشتری این ماشین ها مگر مهمه کی کدوم 400متر رو زودتر بره
ولی خوب کلیک بیت مییگیره درگ برای مخاطب از نوع عوام خوبه . از درگ اسکانیا داریم تا هامر و… بگیر برو
Clean energy (صیانت!)
۹ فروردین ۱۴۰۱بعضیا فکر می کنن زندگی همش مسیر صافه…
برو اونا رو متقاعد کن که زندگی همش مسیر صاف نیست
AMANTE
۹ فروردین ۱۴۰۱اینم از تسلایی که میگفتید پوز بنزینی ها رو توی درگ میزنه.
قوی ترین نسخه ی تسلا مدل 3 در برابر قوی ترین نسخه های رقبا ( جای C63S AMG خالیه ).
شاید الان بحث قیمت رو بکشید وسط ولی این میزان اختلاف قیمت کاملا طبیعیه.
شاید بگید مدل S پلاد اینارو شکست میده اما یک کلاس بالاتر از ایناس و رقبای جدا و قدری داره که منتظر درگ شون هستم.
در آخر درگ چیزی نیست که بشه بهش استناد کرد و گفت فلان ماشین برتره و…. باید توی پیست بیان و خودشون رو ثابت کنن.
Clean energy (صیانت!)
۹ فروردین ۱۴۰۱درگ واسه بعضیا یعنی زندگی😉😂
فکر می کنن زندگی همیشه مسیر مستقیمه
انگار نه انگار چیزی به نام پیچ وجود داره
فرامرز
۹ فروردین ۱۴۰۱تازه این فقط مسیر مستقیم بود که برقی ها توش خوبن. اگه دور پیست بود اختلاف خیلی بیشتر بود. مطمئن باشید وقتی همه جدی برن سمت برقی شدن کار برای تسلا خیلی سخت میشه
Moon
۹ فروردین ۱۴۰۱نه خوشم اومد درسته ظاهر مفلوکی داره بی ام و ولی هنوز هم پادشاهی برای خودش مرسدس و ایودی از این یک نظر حداقل باهاش فرسنگ ها فاصله دارند ، ولی ای کاش یه ماشین پرفورمنس دو نفره V8 یا I6 بی ام و می ساخت
Jdm باز
۹ فروردین ۱۴۰۱M4 کوپه پرفورمنس هست و موتورش i6 هست موتورش هم با همین m3 یکیه و 510 اسب قدرت داره ( در نسخه کامپیتیشن)
M8 هم کوپه پرفورمنس v8 هست و فک کنم 617 یا 620 اسب بخار قدرت داره
Moon
۹ فروردین ۱۴۰۱منظور من یه چیزی در حد R8 و AMG GT و 911 هست خودم هم میدونم که بی ام و چه ماشین هایی داره
Jdm باز
۹ فروردین ۱۴۰۱همونطور که amante گفتن قوی ترین نسخه تسلا مدل ۳ در برابر قوی ترین نسخه رقبا قرار گرفت و شاهد مچاله شدن تسلا توسط غول باواریایی ها هستیم
این m3 کامپیتیشن واقعا خیلی خفنه و اینکه
هیکاش بجای rs5 یدونه c63 s رو می اوردن اونوقت درگ خیلی جذاب تر و نزدیک تر میشد
حالا این درگ هست ،و پیست بیشتر مشخص میکنه کی برتره و با درگ نمیشه گفت برتریت با کدومه
تسلا اگه جرئت داره بیاد پیست اونوقت میبینیم کی واقعا برتره
Taha Malek
۹ فروردین ۱۴۰۱ویلی ویلی تسلا خیلی مقرون بصرفه پوز همه رو میزنه😂
GMA
۹ فروردین ۱۴۰۱اینکه انتظار داشته باشیم تسلا با قدرت کمتر و وزن بیشتر از پس BMW با انتقال قدرت فوقالعاده بر بیاد یکم غیر منطقیه، ولی این پیروزی به هیچ وجه مشخص نمیکنه که کدوم خودرو بهتری هست چون این چند دهم ثانیه هیچ کاربردی در زندگی نداره، خودرویی بهتر هست که ارزش بیشتر در برابر قیمت به همراه کیفیت برتر داشته بنظرم تسلا نسبت به قیمت واقعا خوب عمل کرد، از نظر طراحی بنظرم آئودی یه سر و گردن از دو رقیب بهتره
عملکرد هر سه قابل قبول بود ولی از آئودی با اون سیستم بینظیر کواترو انتظار بیشتری میرفت
Nima
۹ فروردین ۱۴۰۱این همون تسلا مدل ٣ بود که میگفتن ترمز نداره؟
من یه تست ازش دیدم (خود همین کانال یوتیوب) ترمز خودکارش حتى از ولوو هم بهتر عمل میکرد!
میخوام بگم این حرفاى الکى رو ول کنید.
معلومه توى پرفورمنس بى ام و و آئودى بهترن (توى پیست) و هندلینگ بهترى دارن. ولى قرار نیست ارزش یه کمپانى دیگه که این همه زحمت بشه کم بشه. مثلا مدل پلاد با پورشه تایکان. یا برعکس ، این مدل ٣ و بى ام و ام ٣.
KSH
۹ فروردین ۱۴۰۱تسلا هیچ چیز عجیب غریبی نیست حتی تسلا s پلاد فقط هزار اسب قدرت داره یه ماشین بنزینی با همون قدرت راحت تسلا رو میگیره تسلا رو الکی بزرگ کردن
میثم
۹ فروردین ۱۴۰۱این همه میگن ماشینای الکتریکی بخاطر باتریشون هم وزن بالایی دارن هم خیلی گرونن
اینجا که اختلاف وزن خیلی کمه و تسلا هم از اون دوتا ارزونتره
مگر اینکه با سگمنت اقتصادی مقایسه بشه مثل کرولا و سیویک
BMW/M-POWER
۹ فروردین ۱۴۰۱ینی وای به حال اون روزی که bmw یه سوپر اسپرت بسازه ینی فراری و لامبورگینی و پورشه و مکلارن و … اینا همه باید برن تو باقالیا
وای به حال اون روز
سلطان پرفورمنس فقط bmw
Reza
۱۰ فروردین ۱۴۰۱به شدت موافقم
MAHDI
۹ فروردین ۱۴۰۱در این درگ M3 زمان بدی ثبت کرد، همین خودرو در درگهای قبلی CARWOW زمان 11.1 و 11.2 رو ثبت کرده بود.
حتی نسخه محرک عقب M3 کامپتیشن در یکی از درگ های carwow زمان 11.4 هم ثبت کرده بود
Elmiraj
۹ فروردین ۱۴۰۱بالاخره m3 با ۵۰ اسب بخار قدرت ( هر چند که بیشتر از این حرفاست) بیشتر ، ٧٠ کیلوگرم وزن کمتر و بعد گذشت پنج سال تونست با اختلاف ۰.۳ ثانیه model 3 را شکست بده…..!!!!
نکته جالبتری که اینجا و در دیگر مجلاتی که این درگ رو پوشش دادن دیده میشه ، افرادی هست که به برد ناچیز m3 افتخار میکنن….
قبلا هم شاهد این قضیه بودیم که یه سری افراد از شکست دادن تسلا های پنج شش سال پیش توسط رقبای مورد علاقه شون بسیار خوشحالن….!
این قضیه رو در سال های ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ که رقبا تونستن به زور قدرت بیشتر و وزن کمتر S/X plaid را شکست بدن هم خواهیم دید….
sam
۱۰ فروردین ۱۴۰۱چ طور وقتی پلد ۱۰۰۰+ اسب بخاری تایکان و بقیه سدان هایی ک در محدوده قدرت ۶۰۰ اسب بخار قرار داشتن رو شکست داد به تفاوت قدرت اشاره نمیکردی !!!! الان ۵۰ اسب بخار مهم شد ?? وقتیم ک یک برندی میاد EV میسازه ک تسلارو تو خط مستقیم شکست میده تنها بهانه میشه تسلا فلان سال پیش فلان کار کرد !!! ولی توجه نمیکنی تسلا از اول فقط و فقط تمرکزش رو EV بوده و هست ولی اون برند رو ICE تمرکز داشته !!!
یادمونه وقتی ریمک نورا اومد از پلد سریعتر بود چجور به … ک البته کم سابقه نیستی در این قضیه مثل همین الان
Elmiraj
۱۰ فروردین ۱۴۰۱چون خودت ترول هستی فکر نکن بقیه هم هستن…!!!
تاکنون دو درگ بین s plaid و تایکان انجام شده که دومی لوسید air هم حضور داره ….
شما در این دو درگ و در هر پستی که فکر میکنی من از باخت تایکان در مقابل plaid ایراد گرفتم یا مسخره کردم لینک بیار ، یا کامنت را همینجا کپی کن تا بقیه هم ببین :
در ضمن هر وقت ریماک یا خیلی گنده تر از ریماک سدانی ساخت که با وزن ٢١۶٢ کیلوگرم و قدرت ١٠٢٠ اسب بخار تونست یک چهارم مایل را در ٩.٠٨ ثانیه طی کنه بیا و ریپلی بزن….
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱آقا یه سوال؟
چرا نماینده های بی ام ویی همیشه شماره یک شتابن؟
این چه نقشه ی راهی بود این سازنده مشخص کرد برای خودش؟
آخه اینجا حتی خودروی برقی روهم مغلوب کرد!!
مهدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱پیج این مرده و کسی داره؟؟
محمدتوربو
۱۰ فروردین ۱۴۰۱سلام صدافقط صدای تسلا هیچ صدای به صدای تسلانمی رسه
8797
۱۰ فروردین ۱۴۰۱خخخخخ
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱🤣🤣🤣😄😄😄👏👏