سدان اسپرت بیامو M3 کامپتیشن اخیراً در تست ایمنی گوزن حضور داشته تا تواناییهای خود در مانورهای ناگهانی را به نمایش بگذارد. با یکدیگر خواهیم دید که این خودرو چه عملکردی داشته است.
مجله سوئدی Teknikens Värld تست موردبحث را انجام داده و یک خودرو برای اینکه بتواند با موفقیت تست گوزن را پشت سر بگذارد باید با حداقل سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت از بین مخروطها عبور کرده و با آنها برخوردی نداشته باشد. این بیامو M3 کامپتیشن دیفرانسیل عقب که مشاهده میکنید تست موردبحث را بدون مشکل خاصی پشت سر گذاشته و سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. مجله یاد شده میگوید هندلینگ خودرو در زمان انجام تست خوب بوده و فقط میزان اندکی کم فرمانی را مشاهده کرده است.
بیامو M3 کامپتیشن به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است. این پیشرانه با همکاری گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیهای میشود. رانندگان همچنین میتوانند تنظیمات مختلفی را برای پیشرانه، شاسی و فرمان انتخاب کنند تا همهچیز طبق سلیقه آنها باشد. بیامو از زمان عرضه مدل استاندارد و کامپتیشن M3 اقدام به تولید نسخه جدید CS نیز کرده است که اگرچه از همان پیشرانه یاد شده استفاده میکند اما قدرت و گشتاور آن به ۵۴۳ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر رسیده است. این مدل فقط با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس بوده و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۲ کیلومتر در ساعتی را ثبت میکند.
M3 CS همچنین به خاطر استفاده از قطعات پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن چند کیلوگرمی سبکتر است. از جمله بخشهایی که از این قطعات استفاده کردهاند میتوان به کاپوت، اسپلیتر جلو، آینههای جانبی، سقف، دیفیوزر عقب و اسپویلر لبه صندوق اشاره کرد. همچنین از همین متریال در پدال شیفترها، کنسول مرکزی و برخی تریم های کابین نیز استفاده شده است. قیمت CS در آمریکا از ۱۱۹,۶۹۵ دلار شروع میشود. اما یکی از برجستهترین خودروهایی که بیامو در دست تولید دارد ۳.۰ CSL با سقف تولید ۵۰ دستگاه است که کیت بدنه خشن آن جلبتوجه میکند. پیشرانه ۳ لیتری توئین توربوی این مدل ۵۵۳ اسب بخار قدرت دارد و یک گیربکس ۶ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ های عقب میفرستد. کارکنان بیامو برخی قطعات فیبر کربنی این خودرو را با دستان خود تولید میکنند تا حالت خاصتری به خودرو ببخشند.
نویدی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲BMW بالاترین حد مهندسیه…
دوست داشتنی ترین برند واسه من.
مازیار
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲عکس سر تیتر عالیه
جلوپنجره جدید فوق العادست😍
F
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲نکنه توقع داشتید توی این تست رد بشه😐
اصلا با چه رویی ازش تست گرفتید، حد نهایی سدان های
عملکرد بالای کامپکت که فقط کارش شرمنده کردن جهنمی ترین پیست های جهانه ، والا بخدا.
ارش
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲نسخه سوئدی تست گوزن بهترین و دقیق ترین تست ها رو انجام میده یه برنامه اسپانیایی هم هست اصلا نتایج قابل اطمینانی نداره مثلا تو همین برنامه سوئدی فولکس پاسات نتونست ۷۰ کیلومتر رو پاس کنه ولی در برنامه اسپانیایی ۷۵ کیلومتر رو با موفقیت تست کرد .
Daruosh
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲یکی از علت هایی که تو این سایت هرجا تعریف از bmw کنی لایک ها نجومی میره بالا اینه که بیشتر مخاطب ها جوان هستند اکثر جوونا عاشق bmw
هستن
حق نمیکنم خدایی؟
Daruosh
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲شما یه شخص ۳۵ سال به بالا ۲ تا انتخواب بده بین بنز سی کلاس با بی آن و سری ۳ قطعا بنز رو انتخاب میکنه ولی یه جون ۲۵ ساله بی ام و
نویدی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲کاری به سن و سال نداره،قطعا یه راننده حرفه ای و کسی که لذت رانندگی براش مهم باشه سری 3 رو انتخاب میکنه…
F
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲بله هر فردی که کمی درمورد این دو خودرو اطلاعات کسب کنه و مقایسشون کنه قطعا انتخاب مشخصی داره و اون هم BMW هست، حالا ممکنه فردی باشه که از روی علاقه بنز رو انتخاب میکنه، ولی اگه بخوایم با سنجش فنی و عملکردی گزینه ای رو برنده اعلام کنیم اون بدون شک، سری 3 هست.
نمیدونم بقیه افراد هم این نظر رو دارند یا نه اما نظر شخصی من اینه که تمامی مدل های بنز قوای این رو دارن که با بی ام و مقایسه بشن اما C کلاس کمی در سبد محصولات بنز ضعف داره ، مثلا برای x5 ، مدل GLE حریف لایقی هست و همینطور برای x7 میشه اسم رقیب رو روی GLS گذاشت، ولی C کلاس انگار کمی کمکاری داره در بعضی موارد، هرچند که اگر بخوایم عملکرد فنی و پیست محوری رو مقایسه کنیم، بدون شک، تمامی سری های بی ام و از هم گروهاشون در بنز برتر هستند، این چیزی نیست که من میگم، چیزی هست که بی ام و بر تمام دنیای خودرو دیکته کرده و غیر قابل کتمان هست.
مجتبی .
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲من ۴۸ سالمه وعاشق بی ام و والبته بعضی مدلهای بنز
Reza Waffen SS
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲عالی بود
....
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲اینی که میگم از رو تعصب نیست ولی هنوز کسی نتونسه مثل زانتیا تو پیست گوزن بره