بی ام و M3 CS با ۷۵۰ اسب بخار قدرت راهی اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان شده تا سرعت و شتاب خود را نشان دهد.
نشستن پشت فرمان سریعترین و قویترین بی ام و M3 تاریخ برای مالک این CS کافی نبوده و به همین خاطر تصمیم گرفته قدرت بیشتری را از دل پیشرانه بی ام و بیرون بکشد. نیروگاه S58 بی ام و در حالت استاندارد هم قدرت قابلتوجهی دارد اما حالا خروجی آن به ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور به ۸۸۰ نیوتون متر رسیده است. با افزایش ۲۰۰ اسب بخاری قدرت و ۲۳۰ نیوتون متری گشتاور، بیتردید بی ام و M3 CS موردبحث پرفورمنس بسیار خوبی خواهد داشت. اخیراً بی ام و M3 CS با رنگ سفید فروزن راهی اتوبانهای آلمان شده تا به حداکثر سرعت خود دست یابد. البته نباید نگران بود چراکه راننده هیچ قانونی را نقض نمیکند زیرا این تست سرعت و شتاب در بخشهای بدون محدودیت سرعت از اتوبانهای آلمان انجام شده است. سدان چهار در بی ام و همانند سوپر اسپرت حرکت میکند و شتاب گیری بیرحمانه خود را تا سرعت فراتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نیز ادامه میدهد. محدود کننده سرعت الکترونیکی بی ام و تغییری نکرده و بنابراین مطمئن هستیم که خودرو میتوانست سریعتر از اینها نیز باشد.
از نظر فنی نمیتوان نقصی را در خودروی موردبحث یافت. طراحی G80 همچنان جنجالی به نظر میرسد اما عملکردش باعث میشود طراحی خودرو به راحتی در اولویتهای بعدی قرار گیرد. پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی بی ام و نیز قابلیت تیونینگ فوقالعادهای دارد و در حالت استوک نیز نیازهای اکثر مالکان را رفع میکند. ژرمنها میگویند این خودرو در حالت استاندارد صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیهای داشته و برای رسیدن از سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱۱.۱ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.
همچنین درصورتیکه با دنده چهار حرکت کنید، سرعت خودرو در ۲.۶ ثانیه از ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و اگر دنده پنج را انتخاب کنید این زمان به ۳.۳ ثانیه افزایش مییابد. حداکثر سرعت بی ام و M3 CS در صورت تجهیز به پکیج راننده M نیز ۳۰۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود. باید دانست بی ام و همچنان فضا و زمان برای ارتقای M3 را دارد. با اینکه اخیراً تائید شده M3 برقی با پلتفرم نئو کلاس تولید خواهد شد اما عرضه مدل بنزینی همچنان ادامه خواهد داشت. در سال ۲۰۲۷ نسل بعدی بی ام و M3 با کد G84 معرفی خواهد شد و انتظار میرود همچنان از پیشرانه ۶ سیلندر استفاده کند. البته مهندسان بی ام و پیشرانه خودرو را باید با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ هماهنگ کنند و ظاهراً این کار بدون نیاز به قوای محرکه پلاگین هیبریدی انجام خواهد شد. در سال ۲۰۲۵ نیز نسخه CS تورینگ از M3 فعلی معرفی و عرضه میشود.
yazdan
۶ تیر ۱۴۰۳S58🔥
Mohammad
۶ تیر ۱۴۰۳بچه ها ارایش توربو های موتور ۶سیلندر بیمر هم hot v هست؟ یا معمولی جا گذاری شده
gholii
۶ تیر ۱۴۰۳بیمر اصن موتور شش سیلندر وی شکل نداره که بخاد هات وی باشه.بی ام و از قدیم شش سیلندر خطی بوده و الانم که مرسدس معظم عین میمون از بی ام و تقلید کرده و شش سیلندر های خورجینی احمقانه اش رو خطی کرده.
Mohammad
۶ تیر ۱۴۰۳گرفتم داداش
bayerischemotorenwerkeag
۶ تیر ۱۴۰۳بعد از پست ناراحت کننده M5 هیبریدی
پست خوبی بود
۶ تیر ۱۴۰۳نسل به نسلش زشت تر میشه هرچی جدیدتر میشه بدتر میشه الان اون نسل جدیده در مقابل این هیچه!
زیزیگولو
۶ تیر ۱۴۰۳سرعت و شتاب هم واسه کمپانیای خودروسازی اهمیت داره و هم واسه خریدارای خودرو …. چون نشونه چگونگی عملکرد پیشرانه هستش و کیفیت کار ماشینو نمایش میده و مخصوصاً اینکه این یه رقابت بزرگ بین کمپانیاست که از این طریق مهندسی خودشون رو به رخ میکشن
arvin44
۶ تیر ۱۴۰۳مقاله خیلی خوبی بود واقعا بنظرم ماشین بی نظیری هست اما اخرش که نوشتید اخیراً تائید شده M3 برقی با پلتفرم نئو کلاس تولید خواهد شد نا امیدشدم
علی
۶ تیر ۱۴۰۳عشقه عشق
Taha Ayoobi
۶ تیر ۱۴۰۳چرا با این نسلش یاد سراتو کوپه میوفتم.
سال های تولید شونو نمیدونم ولی شبیه همن به نظرم.
آریا
۶ تیر ۱۴۰۳انصافا دیگه شبیه سراتو نیست😑
Taha Ayoobi
۷ تیر ۱۴۰۳اون سراتو کوپه ای که تو ایرانه رو میگم.
البته این چراغ هاش یکم مایله، سراتو کوپه صاف صافه.
JaMsHiD-R1988
۶ تیر ۱۴۰۳نسل فعلی سری سه = 😇
نسل بعدی سری سه = ☠️
علی
۷ تیر ۱۴۰۳خیلی عالی ،😘😘
امیررضا
۷ تیر ۱۴۰۳خیلی نگران نسل بعدی سری 3 هستم. هم بخاطر پلتفرم جدید نئو کلاس هم نوع پیشرانه و موتور و وزن و غیره
لعنت به قاره سبز و قوانین مسخره آلایندگیش که هرچی ماشین و پیشرانه درست حسابی بود نابود کردن.
خودروسازها یا دارن حجم موتور کوچیک میکنن (C63) یا پلاگین هیبریدی میکنن (M5) یا کلا پیشرانه رو حذف میکنن موتور برقی میکنن تو ماشینا (نسل بعدی M3)
اسفناکه… از 8 و 12 سیلندرهای تنفس طبیعی/توئینتوربو رسیدیم به چیا واقعا
M power
۹ تیر ۱۴۰۳جونم رانندگی چ حالی داد