قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر بامو در M3 CS تورینگ به ۵۵۰ اسب بخار افزایش یافته و شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیهای را فراهم کرده است.
بامو از M3 CS تورینگ پرده برداشته است. این خودرو مثل همتای سدان خود ارتقاءهایی فنی را تجربه کرده است تا سریعتر شود. مهمترین تغییر، افزایش ۲۰ اسب بخاری قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو نسبت به M3 کامپتیشن است که به لطف افزایش بوست توربوشارژرها به ۳۰ psi حاصل شده و مجموع خروجی را به ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. نیروی این موتور توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قبلی به هر چهارچرخ منتقل میشود.
به لطف این ترکیب، M3 CS تورینگ ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و پس از ۱۱.۷ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. این خودرو همچنین بهصورت استاندارد به پکیج رانندهٔ M مجهز است که محدودیت حداکثر سرعت را به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میدهد. علاوه بر افزایش قدرت، مردان بامو تغییراتی را هم در کمکهای الکترونیکی ایجاد کرده و استحکام زیر و بند جلو را افزایش دادهاند. علاوه بر این، ترمزها با دیسکهای کربن سرامیکی تقویت شده و صدای اگزوز با استفاده از یک منبع اگزوز تیتانیومی جذابتر شده است.
بامو همچنین با استفاده از قطعات فیبر کربنی شامل کاپوت، اسپلیتر جلو، ورودیهای هوای جلو، قاب آینههای جانبی و دیفیوزر عقب، وزن خودرو را ۱۵ کیلوگرم کاهش داده است. برای M3 CS رینگهای جدید سبکوزن ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب نیز در نظر گرفته شده است. واضحترین تغییر بیرونی این استیشن اسپرت جلوپنجرهٔ جدید است که هرچند فرم کلی آن مشابه نسخهٔ معمولی است ولی در داخل به الگوی جدید و بازتر مجهز شده است. بامو همچنین دیلایتها را هم به رنگ زرد درآورده است تا اشارهای به میراث موتوراسپرت شرکت باشد.
در داخل، M3 CS تورینگ بهصورت استاندارد به صندلیهای اسپرت کربنی با گرمکن و تنظیم برقی، نشانهای چراغدار CS و غربیلک فرمان آلکانترا مجهز است. این استیشن جذاب از مارس امسال در بازارهایی مثل اروپا، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی به خریداران تحویل داده خواهد شد ولی در آمریکا عرضه نمیشود. قیمت M3 CS در بریتانیا از ۱۲۰,۶۰۰ پوند و در استرالیا از ۲۵۳,۹۰۰ دلار معادل ۱۵۸ هزار دلار آمریکا عرضه خواهد شد.
Mr Tiger
۱۲ بهمن ۱۴۰۳زنده باد… همینه… به این میگن یه ماشین واقعا بی نقص و همه چی تموم… موتور s58 که جای حرفی نمیذاره لعنتی، شش سیلندر بدون هیبرید و مخلفات… پرقدرت و کم استهلاک… مطمئنم اینم حرفای زیادی برای گفتن داره… قیمت ۱۲۰ هزار دلاری رو مقایسه کنید با موستانگ جی تی ۳۵۰ که دوبرابر این قیمت داره…
Amir Machine
۱۲ بهمن ۱۴۰۳کلاً اعداد رو جور دیگهای میبینی؟!!
این M3 رو که زده 150 هزار دلار، موستانگ هم 110 هزار دلار بود
حالا 120 هزار دلار و دو برابرش از کجا اومده خدا داند
Mr Tiger
۱۲ بهمن ۱۴۰۳۱۵۰ هزار دلار در استرالیا… قیمت آمریکا ۱۲۶ هزار تاعه😐
مازیار
۱۲ بهمن ۱۴۰۳بیامو خیلی خوبه
اما مقایسه قیمت دو خودرو همیشه خوب نیست مثلا همین مورد
اگه بنا باشه قیمت و مشخصات رو ببینیم و قضاوت کنیم دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه. فاکتورهای زیاد دیگهای دخیل هست
OM.01
۱۲ بهمن ۱۴۰۳(موتور s58 که جای حرفی نمیذاره لعنتی، شش سیلندر بدون هیبرید و مخلفات… پرقدرت و کم استهلاک…)
بی ام و و کم استهلاک🤣 جوک قرن! بی ام و تاحالا نداشتی فکر کردی خبری هست!
درآمد مثبت 5 هزار دلار باید داشته باشی تا یه bmw بتونی از پس هزینه هاش در طول مالکیت 5 ساله بربیایی… یعنی هم زندگی بچرخونی هم هرینه ماشین رو بدی.
بی ام های قدیمی که هیچی فقط باید عکسش رو دانلود کنی نگاه کنی چون سرطان هستن و جدید هاهم اگه دستت به دهنت خیلی خوب میرسه باید بخری. اقساط بخری وام بگیری درآمدت کم باشه فقط ضرر و گریه زاری داره…
Engineer
۱۲ بهمن ۱۴۰۳OM.01@
داداش پیشرانه S58 بیمر پیشرانه ای بود که مهندسای سوپرا به جای 2jz انتخابش کردن و روی خودرو های زیاد و خوبی قرار گرفته به خاطر سبک بودن و تکنولوژی ساختش
بعدشم بیمر هزینه داره شما هر خودرویی بگیری یه قطعات مصرفی تعویض روغن و سرویس داره حالا یه خودرو لوکس اسپرت قطعاً هزینه بیشتری داره ولی این هزینه لوکس بودنشه حالا شما انتظار داری نداشته باشه قطعاً هیچ خودرویی نیست
اگه مقاله یا منبعی داری که به طور مستقیم
به استهلاک و خرابیشون اشاره کرده من نقد میکنم.
Bentley
۱۲ بهمن ۱۴۰۳ولی gt350 صد درصد بهتره ۸۱۰ اسب وحشی با تنظیمات مخصوص پیست
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳چه ربطی به جیتی 350 داشت؟
دیگه به بی ام و نگو کم استهلاک، بی ام و هرچی داشته باشه دوام چیزیه که نداره
رضامندی
۱۲ بهمن ۱۴۰۳بالاتر از اسکوتر چی سوار شدید که انقدر با اطمینان از دوام ماشین آلمانی نظر میدید؟ پژو ایرانیزه یا سمند؟
14 سال هست که E36 خاکستری مدل 1991 موتور 1.8 دارم با کارکرد 436 هزار وقتی خریدمش 190 هزارتا کار کرده بود تو این همه مدت موتور ماشین هنوز پلمپه و تعمیر اساسی انجام ندادم، نسبت به ماشین های ایرانی صفر خیلی بی صدا و نرم تره. سالی 4 بار باهاش مسافرت میرم و نزدیک به 7 ساله کمک های عقب و جلو رو عوض نکردم اما به صدا نیفتاده و داره کار میکنه! پاییز 97 یبار تو عمری که دست من داشته دیاگ زدم انژکتور دادم شستن و از همون موقع تا الان دود و آلایندگی نداشته و مصرف سوختش نیم لیتر هم زیاد نشده ( صدی 8 ترکیبی ) بدون کوچکترین روغن ریزی تو این 14 سال،
بدون صدا داخل کابین و 80 درصد قطعاتش که مصرفی نیست هنوز فابریک خودشه.
روغنش هم 5000 عوض نمیکنم 6000 و خورده ای عوض میکنم.
در اتوبان های داخل شهر اگر ترافیک نباشه لاین آخر معمولا رانندگی میکنم با نزدیک به سرعت مجاز اعلام شده.
این ماشین یکبار منو تو جاده نزاشته.
اگر این دوام نیست پس چیه پسر جان؟
R@min
۱۲ بهمن ۱۴۰۳میشه بگی چطوری با بنزین ایران صدی ۸ گرفتی اونم رو یه ماشین سی ساله با ۴۰۰ هزار کیلومتر کار کرد !!
رضامندی
۱۲ بهمن ۱۴۰۳چون انژکتور سالمه و مثل روز اول دقیق کارشو انجام میده
هربار که بنزین میزنم کیلومتر صفر میکنم با اون میسنجم، داخل جاده 7 میسوزونه.
R@min
۱۲ بهمن ۱۴۰۳دوست عزیز با یه انژکتور سالم مصرف سوخت اعلامی کارخونه اونم تو شرایط آرمانی بعد از سی سال ثابت نمی مونه حالا با بنزین ایران چند برابر هم میشه ! به کل تمام قوانین فیزیک و شیمی زیر سوال بردی که مثلا اون کاربر ضایع کنی ؟!! سی سال استهلاک یه موتور پلمب باید وجود نداشته باشه تا این حرف منطقی جلوه کنه این قضیه ربطی به برند نداره، گذر زمانه. همین الان موتورهای مدرن نمی تونن به مصرف سوخت اعلامی کارخونه برسن از چند تیکه آهن سی سال کار انتظار اینو داشته باشیم !!
موتور سری M40 بیمر هم اصلا با موتورهای سری DOHC ۵۰ یا موتورهای مدرن بیمر قابل قیاس نیستن که بشه تعمیم داد به کل. یک سری موتورهای ساده SOHC بودن با کمترین تکنولوژی ها از قضا بادوام هم بودن ولی نه در حد این فانتزی !
رضامندی
۱۲ بهمن ۱۴۰۳میخوایید براتون عکس بفرستم؟ یا خودتون تشریف بیارین از نزدیک مشاهده کنید.
R@min
۱۲ بهمن ۱۴۰۳آره هم عکس بفرس هم اگر بتونم حتما میام.
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳رضامندی، همونطور که رامین جان هم گفت و من هم میخواستم بگم،
این خزعب نه چیز فرمایشات شما به هیچ عنوان امکان نداره اتفاق افتاده باشه.
انژکتور هر 40 هزار باید شسته شه، اونوقت شما کلا یبار دادی شستن بعد با این بنزین هنوز همون مصرف رو داره؟!
دقیقا شرایطی که یه ماشین خراب میشه رو گفتید ولی میگید خراب نشده اونم بی ام و!
میخوای بگو روغن خودش نباشه روغن سرخ کردنی میریزم یا چه میدونم تو باک آب میریزم کی به کیه.
رضامندی
۱۲ بهمن ۱۴۰۳چطور انقدر با اطمینان از بی دوامی ماشین آلمانی نظر میدید؟
14 سال هست که E36 دارم با کارکرد 436 هزار وقتی خریدمش 190 هزارتا کار کرده بود تو این همه مدت موتور ماشین هنوز پلمپه و تعمیر اساسی انجام ندادم، نسبت به ماشین های ایرانی صفر خیلی بی صدا و نرم تره. سالی 4 بار باهاش مسافرت میرم و نزدیک به 7 ساله کمک های عقب و جلو رو عوض نکردم اما به صدا نیفتاده و داره کار میکنه! پاییز 97 یبار تو عمری که دست من داشته دیاگ زدم انژکتور دادم شستن و از همون موقع تا الان دود و آلایندگی نداشته و مصرف سوختش نیم لیتر هم زیاد نشده ( صدی 8 ترکیبی ) بدون کوچکترین روغن ریزی تو این 14 سال،
کابین بدون صدا و 80 درصد قطعاتش هنوز فابریک خودشه و اون 20 درصد مصرفی بوده که عوض شده، صندلی ها، رودری ها و روکش داشبورد ماشین کوچکترین ترک یا چروکی نداره بدنه صاف بدون بتونه بدون آفتاب سوختگی.
اگر اتوبان های داخل شهر ترافیک نباشه، همیشه لاین آخر با سرعت مجاز اعلام شده رانندگی میکنم،
روغنش هم 5000 عوض نمیکنم 6000 و خورده ای عوض میکنم.
اگر این دوام نیست پس میشه بفرمایید چی هست؟
ممنون میشم پدال تایید کنه فکر کنم قبلی که نوشتم تایید نشده یا اگر شده این رو پاک کنید.
Nismo
۱۲ بهمن ۱۴۰۳جیپ با همین موتور هوریکین قدرت بیشتری داره تولید میکنه
همچین چیز خاصی نیست
Mosafer
۱۲ بهمن ۱۴۰۳بسیار گران میباشد
مازیار
۱۲ بهمن ۱۴۰۳درسته که تقاضا عرضه رو تعیین میکنه اما یه کمی عجیبه این علاقه اروپاییها به استیشن اونم از سری CS
OM.01
۱۲ بهمن ۱۴۰۳30psi بوست توربو موتور 3 لیتری 6 سیلندر!!!
550 اسب بخار قدرت…
بی ام و کلا دروغ میگه داینو M3 معمولی یا M4 CS Cحتی پدال هم گذاشت 30 الی50 اسب قوی تر بودن و قطعا برای این ماشین هم هست اما نکته اینجا هست قدرت روی چرخ از قدرت روی فلایویل کمتره چون هدر رفت توان داریم یعنی قدرت واقعی این موتور 3 لیتری روی این استیشن سر فلایویل احتمالا دور بر 630 اسب باشه که سر چرخ میشه حدود 580 اسب
3 لیتر 6 سیلندر و 30 psi بوست توربو! تازه سازنده بی ام و باشه! هزینه استهلاک این موتور اگه با F154 فراری برابری نکنه فاصله زیادی باهاش نداره!
قطعا کلی دیسلایک میگیرم ولی کسی که M3 CS تورینگ میخره قطعا خودروی سومش میخره! البته این حرف برای 90درصد محصولات bmw هست😁
Mr Tiger
۱۲ بهمن ۱۴۰۳کوچولو اسم موتور s58 به گوشت خورده؟ بوست این موتور از ۲۴تا ۲۹.۷… این موتور بدون کیت اگزوز و بدون خنک کننده خاص میتونه تا ۹۰۰ اسب قدرت رو فلایویل بده و با تیون استیج ۳ تا ۱۶۰۰ اسب… بزودی که کلیپ میاد که m3 ۹۵۰ اسبی فراری sf90 رو تو درگ و رولینگ شکست داد
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳کی به کی میگه کوچولو…
OM.01
۱۲ بهمن ۱۴۰۳مهم نیست که موتور S58 / B58 چقدر مهندسی داره چه نوآوری هایی داره علاقه ای هم ندارم بازش کنم اینجا(شما به عنوان بی ام و فن نمیدونی چه نوآوری هایی داره…اینو شرط میبندم) ولی نکته اینجا هست این موتور روی چه ماشینی سوار شده و چه کاری قراره انجام بده و چه هدفی داره؟
خداراشکر من کوچولو هستم و میدونم 30psi بوست توربو تو 6 سیلندر و 3 هزار سی سی چیکار میکنه شما که بزرگی نمیدونی جای تعجب داره!
استهلاک یعنی هزینه تعویض روغن یعنی هزینه تعویض شمع هزینه تعویض لنت ها یعنی تحت فشار قرار گرفتن موتور گیربکس. اینکه چه نسبتی بین هزینه که الان میکنی و 5 سال دیگه قراره بفروشی وجود داره و این وسط مالیات بیمه و… چی هست
هرچند اونایی که اینو میخرن ماشین سومشون این M3 touring cs هست اما به طور کلی ماشینی نیست که براش بخواهی به به چه چه کنی و اون بالا با موستانگ GTD مقایسه کنی!!
BMW is GOD
۱۲ بهمن ۱۴۰۳کاربر Mr tiger اصلا با این بچه سال ها بحث نکن و خودتو خراب نکن اینا یک سری بچه سالن که فکر می کنند بی ام و ماشین هاش پر استهلاکه ولی در واقعیت ماشین های بی ام و فوق العاده کم استهلاکن من چون خودم چند مدل بیامو داشتم اینو میگم اینا کلا چند تا ویدیو تو اینستاگرام دیدن شاخ شدن
دکتر استاپ
۱۲ بهمن ۱۴۰۳فک کنم BMW is GOD صدای درونی Mr Tiger باشه که اومده اینجا داره حرف خودشو تأیید میکنه
Aj23
۱۵ بهمن ۱۴۰۳ببین با اینکه طرفدار بی ام و نیستم و بنظرم m3cs اونم تورینگ خیلی جذاب نیست اما خیلی با نظرت مخالفم استهلاک در حد f154????ناراحت نشی ها ولی تو یا f154رو نمی شناسی یا داری بی ام و رو زیر سؤال می بری!
علی جردن
۱۲ بهمن ۱۴۰۳قفل اینا کی باز میشه کلی امپاور پلاک ملی ببینیم گوشه کنار خیابون
Mr Tiger
۱۲ بهمن ۱۴۰۳خدا شاهده نظرات بعضی دوستان رو میبینم حس میکنم یه بچه که ۳ تا کلیپ تو اینستا دیده داره کامنت میذاره… یکی از ۳ موتور کم استهلاک حال حاضر b58 بی ام و است و این چند سال گذشته همیشه بی ام و از نظر استهلاک در حد ژاپنی ها و حتی بالاتر بوده… تو همین سایت هم رنکینگ کانسیومر ریپورتز موجوده… اگه بی ام و پر فروشترین لوکس ساز دنیاعه الکی نیست… کیفیت بسیار بالا و استهلاک پایین در کنار آپشن و هندلینگ و رخ شده بی ام و… تو این سایت هرکی از آمریکایی بد بگه سریع حمله میکنن بهش ولی حقیقت اینه کادیلاک و لینکلن نمیتونن محصولی در حد جنسیس جی ۹۰ داشته باشن چه برسه به سری ۷ و اس کلاس
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳نگاه کن چه فشاری شده😂
خودت مگه بالا نمیگفتی S58، چی شد تو این کامنتت گفتی B58؟
کلا بی ام و یه موتور کم استهلاک ساخته(تازه کم استهلاک نسبت به بقیه موتور های خودش!) عالم و آدمو داری جر میدی که چه میدونم کم استهلاکه و کانسیومر ریپورتز و این داستانا، بعد من نمیدونم چجوری ربطش میدی به کادیلاک(صلوات الله علیه) و لینکلن که عقده ای که توی دلته مونده رو خالی کنی با گفتن اینکه در حد بنز و بی ام و نیستن.
بنده خدا زمانی که بی ام و جونت ایزتا میساخت، کادیلاک و لینکلن اختراع ثبت میکردن.
همه عالم میدونن بی ام و برا نهایت 1 ساله، بعدش اسقاط.
حاضرم شرط ببندم زیر 20 سالته.
نترس خیلی کسی بهت حمله نمیکنه، بقیه هم خوششون میاد امثال تو زیاده.
Mr Tiger
۱۲ بهمن ۱۴۰۳مگه فشاری شدن از دست آدمای ناآگاه بده؟ الان ما فشاری شدیم از دست آقایون مملکت بخاطر این وضع خودروسازی… درضمن b58 و s58 پایه شون یکیه… فقط اس توربوش فرق داره و یسری قطعات ریز دیگه
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳میدونم پایه شون یکسانه، ولی S نسخه پرفورمنسه و صددرصد فشار بیشتری روشه
سهیل
۱۲ بهمن ۱۴۰۳دو تا اکانت داری؟ حرف خودت رو تایید میکنی؟ کدوم احمقی گفته دوام بی ام و یکساله؟ اندازه ژاپنی شاید نباشه ولی جزو با کیفیت ترین و پردوام ترین خودرو ها هست. دیگه چینی ۵ سال دوام داره چه برسه به این. حداقل از ۴ تا کارشناس بپرس که اراجیف ننویسی. تو عمر بیخودت بی ام و رو از نزدیک ندیدی.
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳سهیل خیلی خودتو درگیر نکن
amir
۱۲ بهمن ۱۴۰۳کاری به این کل کل بچگونتون ندارم ولی لازمه اشاره کنم بی ام و از سال ۱۹۱۶ تا آخر ج ج دوم یعنی ۱۹۴۵ موتور هواپیما میساخت اون ایزتا که داری دست میندازی اصلا اگه درست یادم بیاد محصول شرکت یخچال سازی بود چون بی ام و اوضاعش بد بود و احتیاج به محصول ارزون قیمت برای دوران پسا جنگ داشت طرحش رو خرید و تولید کرد هرچند کلا هم از این نکته غافل نشیم که ماشین های آلمانی مخصوصا بنز بی ام و دوام جزو ویژگی هاشون نیست
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳من نمیگم بی ام و بده، ولی یه جوری میگه، میگم اون زمان که بی ام و داشت تلاش میکرد ورشکست نشه، آمریکایی ها داشتن اون کارو میکردن.
مهران
۱۲ بهمن ۱۴۰۳تایگر عزیز ۹۹ درصد این نظراتی که میگی بچه سال نمیدونم چرا آمریکایی فن هستن…نمیدونم اما واقعا برام عجیبه.بی طرفانه عرض میکنم
حقیقتیه که هست…
امیدوارم همگی پیروز باشید
Siyavash
۱۲ بهمن ۱۴۰۳لات به این میگن…💥
دکتر استاپ
۱۲ بهمن ۱۴۰۳سگ RS6 شرف داره به این تله پول که هر روز باید تو نمایندگی باشی برا تعمیر موتوری که لیتری ۲۰۰ اسب بخار قدرت میده
nikan
۱۲ بهمن ۱۴۰۳Rs6 انصافا خیلی خوشگل تره گشتاور و قدرت بیشتریم داره
BlackWing
۱۲ بهمن ۱۴۰۳خیلی خوبه ولی قیمتش فکر کنم اگه از ۱۰۰ هزارتا شروع میشد منطقی تر بود
این الان از M5 CS نسل قبل که شاهکار بود هم گرون تره در صورتی که یک سرو گردن پایین تر قرار میگیره