بی ام وهیوندای

درگ رفت و برگشتی هیوندای آیونیک 5 N و بی ام و M3 CS

هیوندای آیونیک ۵ N با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، در مسابقهٔ U-Drag در برابر ب‌ام‌و M3 CS با ۵۵۰ اسب بخار قدرت چه عملکردی خواهد داشت؟

هیوندای آیونیک ۵ N ثابت کرده که یک خودروی الکتریکی هم می‌تواند مثل نمونه‌های بنزینی جذاب و هیجان‌انگیز باشد. بااین‌حال، مسابقهٔ U-Drag نشان می‌دهد که این کراس‌اوور کره‌ای هنوز توان رقابت با یکی از بهترین سدان‌های اسپرت بازار یعنی ب‌ام‌و M3 CS را ندارد. البته این دو خودرو هرگز رقیب مستقیم یکدیگر نیستند و از همه لحاظ باهم تفاوت دارند ولی بااین‌حال، دیدن مسابقات درگ بین خودروهای الکتریکی و بنزینی همیشه جذاب است. دو موتور الکتریکی آیونیک ۵ N در حالت عادی ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند ولی با فشردن دکمهٔ N Grin Boost روی فرمان، برای ۱۰ ثانیه این اعداد به ۶۵۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتن متر افزایش میابد.

درنتیجه، کراس‌اوور کره‌ای‌ها بسیار از رقیب آلمانی با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو و ۵۵۰ اسب بخار قدرت قوی‌تر است. با توجه به این موضوع و البته گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، انتظار می‌رود هیوندای بتواند به‌راحتی سدان باواریایی را مغلوب کند ولی ب‌ام‌و نزدیک به نیم تن سبک‌تر است و نسبت قدرت به وزن بهتری دارد. به همین دلیل و البته به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک و لانچ کنترل فوق‌العادهٔ ب‌ام‌و، سدان آلمانی با سرعت وحشتناکی حرکت را آغاز می‌کند و بلافاصله اختلافی نزدیک به طول یک خودرو با رقیب ایجاد می‌کند. با افزایش سرعت، این فاصله تقریباً یکسان باقی می‌ماند ولی در هنگام دور زدن، آیونیک ۵ N نمی‌تواند به چابکی M3 CS عمل کند و در مسیر برگشت فاصله بیشتر می‌شود.

در مسابقهٔ دوم که راننده‌ها جابجا شدند نیز همین شرایط تکرار شد و هرچند ب‌ام‌و کمی زودتر حرکت را آغاز کرد ولی تا پایان مسابقه برتری خود را حفظ کرد. البته هرچند نهایتاً M3 CS برنده شد ولی هیوندای هم خیلی عقب نبود. درواقع، کراس‌اوور کره‌ای‌ها با اختلاف ۰.۱ ثانیه مغلوب رقیب آلمانی شد زیرا درحالی‌که ب‌ام‌و مسیر U-Drag را در ۳.۲۷ ثانیه طی کرد، آیونیک این کار را در ۳۲.۸ ثانیه انجام داد. این اعداد نشان می‌دهند که هردو خودرو در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی بسیار سریع بوده‌اند زیرا برای مقایسه، آکورا NSX تایپ S همین مسیر را در ۳۳ ثانیه طی کرده است.

مشخصات فنی

آیونیک ۵ N ب‌ام‌و M3 CS
پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۴۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۰۰ کیلوگرم ۱۷۶۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۷,۵۷۵ دلار ۱۱۹,۶۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۸,۶۸۵ دلار ۱۳۲,۶۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    چه میکنه این m3cs..ولی همیشه اونی که عقب مونده تویه درگ و رسیدن به دور زدن دیر تر و به موقع ترمز میکنه و بهتر دور میزنه.ولی اونی که جلو میوفته زودتر و بدتر ترمز میکنه و دور میزنه تویه این درگ هایه رفت برگشتی..

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. I love Deutschland

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      هیوندا ایونیک فقط با F22 و بوئینگ 777 ننداخته، بابا بس کنید با اون اسباب بازی مسخره تون.
      همه چی فقط شتاب نیست. ماشین باید اصالت، پرفورمنس در هر شرایط محیطی، جذبه و پرستیژ خاصی داشته باشد که متاسفانه اسباب بازی کوچولو هیچکدوم ازینارو نداره! :(((

      موافقم 35
      مخالفم 13
      1. پیام

        ۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2238 ديدگاه)

        دیگه آدم حالش ازین کلمه اصالت بهم میخوره! کدوم اصالت؟! اون جلوپنجره چرت که شبیه سیبیل میری یا هیتلر هست اصالته؟!!! هر چیزی که توی این تست دیدی پرفورمنس بود! با نصف قیمت بی ام و رو به نفس نفس زدن انداخت.

        موافقم 11
        مخالفم 45
        1. amir

          ۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3822 ديدگاه)

          درسته هرچیزی توی این تست دیدیم پرفورمنس بود و اصالت …یعنی چی؟ یعنی اینکه اصالت جلو پنجره سبیل هیتلری بیشتر از اونیه که آشغالی به اسم چپوندای بتونه حتی با آرمیچر از پسش بر بیاد اره وقتی چپوندای نسل جدید ماشینش هیچ ربطی به قبلیش نداره معلومه نمیدونه اصالت یعنی چی؟ نمونه اش همین سانتافه مینی بوسی که زدن آخه کمپانی که تا همین حدود ۳۰ ۲۰ سال پیش داشت مزدا ریبج میکرد رو چه به اصالت؟

          موافقم 15
          مخالفم 7
      2. Car love

        ۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (733 ديدگاه)

        اصالت رو فقط LFA داشت که رفت قاطی باقالیا 😂😂

        موافقم 3
        مخالفم 14
        1. amir

          ۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3822 ديدگاه)

          هنوز حتی بلد نیستن تعداد سیلندراشو بشمرن بیچاره ها

          موافقم 14
          مخالفم 2
      3. Killer

        ۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (612 ديدگاه)

        میتونه درگ میندازه،شما هم میتونین چرخ bz4x رو سفت کنین درگ بزارین :))

        موافقم 3
        مخالفم 11
        1. amir

          ۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3822 ديدگاه)

          نکته تلخ:صفر تا صد آیونیک هنوزم از جی تی آر عقب تره اره همون فسیل ۲۰ سال پیش نیسان

          موافقم 17
          مخالفم 1
  2. پیام

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2238 ديدگاه)

    بی نهایت جلوی بی ام و زشته!!! واقعا حیف این همه پول که به اینجور ماشین بدترکیبی داده بشه!

    موافقم 7
    مخالفم 34
    1. amir

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3822 ديدگاه)

      وقتی کسی ۷۰ هزار دلار پول بی زبونو به جای اینکه بده به کوروت با ۷۰ سال اصالت میده به آشغالی مثل هیوندای اونم ممکن میشه

      موافقم 15
      مخالفم 2
    2. آلمانی باز

      ۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/01/250119-007.jpg
      فقط از پس ی کره ای باز بر میاد به این جیگر بگه بدترکیب… ولش مهم نیست ، تایم هارو بچسب😂

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. KAIZEN

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    1. بخش پرفورمنس هیوندای حتی 10 سال هم قدمت نداره و تو این مدت کم واقعا ترکونده
    2. اختلاف قیمت 2 برابریشون هم قابل توجهه
    بنظر من هیوندای کار بزرگتری کرده

    موافقم 13
    مخالفم 20
    1. مازیار

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1249 ديدگاه)

      اختلاف قیمت دو برابر
      وقتی یه طرف سری CS از بی‌ام‌و و طرف دیگه هیوندای برقی باشه اونقدرام قابل توجه نیست

      موافقم 23
      مخالفم 1
  4. آریا

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (253 ديدگاه)

    چقدر خوبه M3 Cs که با وجود اینکه محور عقب بود
    و درون سوز ایونیک رو با خاک یکسان کرد

    موافقم 20
    مخالفم 8
    1. مزدک

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      برادر میخوای یک بار دیگه متن رو مطالعه کنی؟؟؟ BMW طبق پیش فرض ذهنی شما محرک عقب هست، اما در واقع چهار چرخ محرکه!!! البته دیگه کاری با اون دوستانی که لایک دادن به کامنت شما ندارم… این دوستان همون هایی هستن که براشون فرقی نداره چه کسی بالای منبر نشسته (از مصباح یزدی و اندی مهربان بگیر، تا منصور حلاج و ویتگنشتاین)، کلا فقط با بالا و پایین بردن سرهای گرامی شون، تأیید می فرمایند. هیچ تفاوتی هم نداره براشون، که طرف داره مهمل میگه، یا حقیقت تام!
      البته که من هم بسیار لذت می برم که BMW برنده ی این رقابت شد. هرچند که این ماشین، دیگه اون BMW ی عزیز ما بالای چهل ساله ها نیست، اما باز هم خوبه که هنوز توان رقابت دارن موتورهای درونسوز، و برندهای با اصالت و کلاسیک، در برابر نو رسیده ها و صد البته نوکیسه ها.
      ولی خیلی بده که اکثر ما ایرانی ها (تفاوتی هم نداره به کدوم نسل تعلق داشته باشیم)، هنوز هم بر طبق پیش فرض هامون اظهار نظر می کنیم.
      و قطعا، این رهی که نسل نو (نمی دونم چه اسمی روشون می ذاریم، نسل Z، یا…) می روند (که قطعا حاصل تربیت مزخرف نسل ماست!)، بی شک به ترکستان است، چون حتی نمیشنون که طرف مقابل داره چی میگه، جالبه که حتی اگر اون گفته ها با نوشتن مکتوب بشه…
      صد وای به حالت وطن…

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. سوشیانت

        ۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3826 ديدگاه)

        تو پدال همینه اون کامنتی که زیاد لایک میخوره اکثرا اشتباهه

        موافقم 3
        مخالفم 23
      2. مازیار

        ۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1249 ديدگاه)

        رفیق یه تک دف دو دف اشتباه کرد واقعا این وعظ سنگین لازم بود؟ تربیت مزخرف نسل تا منصور حلاج؟!!!
        اون یکی هم فورا از فرصت استفاده میکنه اونی که زیاد لایک میخوره اکثرا اشتباهه
        لابد اونی که زیاد دیسلایک میخوره همیشه درسته😁

        موافقم 18
        مخالفم 4
        1. Taha Ayoobi

          ۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5461 ديدگاه)

          مازیار خودت میدونی لایک ها و دیس لایک ها در 90 درصد مواقع الکی ان😂
          الان مثلا من هرچی بگم صد در صد دیس میگیرم چرا؟ چون قبلا چیزایی گفتم که بعضی ها دوست نداشتن، مهم نیست الان چی گفتم، مهم اینکه که قبلا چی گفته بودم.
          نمونه اش همین کامنت پایینی،
          من گفتم بی ام و دو دف بود، هیچ چیز غلطی هم نداره، هیچ چیزی هم که به کسی بر بخوره نداره، ولی لایک ها و دیس لایک هارو نگاه کن.

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. مازیار

          ۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1249 ديدگاه)

          صلاح خویش کاربران دانند

          موافقم 6
          مخالفم 4
        3. سوشیانت

          ۲ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3826 ديدگاه)

          بله مازیار همیشه دیدیم اونی که مدرک داره دیسلایک میخوره ولی اونی که هر چی دلش میخواد میگه لایک میخوره

          موافقم 2
          مخالفم 3
        4. مازیار

          ۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1249 ديدگاه)

          مدرکی که تو سایت خودرویی همیشه دیسلایک میخوره یا مدرک گلدوزیه یا قلاب‌باقی
          اشتباه میفرستی بیشتر دقت کن

        5. سوشیانت

          ۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3826 ديدگاه)

          اگر مدرک اشتباه بود باید اون افراد با دلیل یا فرستادن یه مدرک دیگه میگفتن که اشتباهه وگرنه دیسلایک فقط فرار از حقیقت رو نشون میده در ضمن با اینکه اینجا سایت خودرویی هست ولی اکثر کاربران چیزی از خودرو نمیدونن

        6. سوشیانت

          ۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3826 ديدگاه)

          اگر مدرک اشتباه بود باید اون افراد با دلیل یا فرستادن یه مدرک دیگه میگفتن که اشتباهه وگرنه دیسلایک فقط فرار از حقیقت رو نشون میده و جالب اینکه اینجا سایت خودرویی هست ولی اکثر کاربران چیزی از خودرو نمیدونن
          پدال لطفا پاک نکن

        7. مازیار

          ۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1249 ديدگاه)

          خوب موضوع اینه که اینجا هیچ کسی تو رو جدی نمی‌گیره تا بخواد باهات حرف جدی بزنه دقت نکردی بهش؟
          البته دلیلش رو قبلا گفتی:
          هیچ کسی اطلاعاتش در حدت نیست تا باهات جدی حرف بزنه😂😂😂😂😂
          وای سوشی فقط قول بده هیچوقت از کامنت گذاشتن نگذری😂

          بازم میگه پاک نکن
          پاک نکنه که چی بشه؟ سی نفر مخالفت کنن سه نفر دست بگیرنت؟ خوب پاک کنه که بهت لطف کرده!

        8. سوشیانت

          ۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3826 ديدگاه)

          بله خب طبیعیه چون ۳۰ نفر هستن که هیچکدوم اطلاعات ندارن و یه لینک و مدرک ندارن یاد داستان دوج افتادم که همون ۳۰ نفر هی میگن دروغه ولی هی مدرک ها بیشتر شد ولی باز هم بدون مدرک حرف خودشون رو میزنن برای همین فکر میکنن با شوخی میتونن واقعیت رو عوض کنن ولی اینطور نیست

        9. مازیار

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1249 ديدگاه)

          میگی سایبرترک شاهکاره لینک سیستم صوتی میفرستی میگی مدرک دارم
          بزرگ شو بچه
          بزرگ شو
          کفایت مذاکرات

        10. سوشیانت

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3826 ديدگاه)

          وای باهوش کی بودی تو مازیار من اون لینک رو در جواب به کار لاور فرستادم که گفته بود سیستم صوتیش معمولیه😂 دوباره بحث راه و انداختی و فرارررر کردی

    2. Taha Ayoobi

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5461 ديدگاه)

      بی ام و دو دف بود

      موافقم 7
      مخالفم 11
      1. Sina

        ۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (32 ديدگاه)

        چرا اینجوری شده
        کامنت اول همش غلطه بعد لایکاش بیشتر
        از اون ور جوابا کاملا درست و منطقی دیسلایک خوردن
        کدوم وری میرن دوستان؟

        موافقم 5
        مخالفم 9
  5. صامورایی

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    آیونیک از هوندا NSX تایپ S سریعتر بود.خیلی حرفه خیلییی. ولی کیه که بفهمه

    موافقم 8
    مخالفم 20
  6. صامورایی

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    شاهکاری که آیونیک برای هیوندای کرد آرزوی روز و شب هر ژاپنی بازیه اما چیزی جز تحقیر بلد نیستند.حالا سوال این همه تحقیر از کجا میاد ؟ جوابش اینه از کوزه همان برون تراود که در اوست. از بس خودشون این سالهای اخیر تحقیر شدند چه درونسوز مثل نیسان چه برقی، فکر میکنند بقیه هم شایسته تحقیرن…

    موافقم 8
    مخالفم 16
  7. R

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1256 ديدگاه)

    دنیا یه بی ام و M3 2016 بهم بدهکاره

    موافقم 12
    مخالفم 3
  8. BlackWing

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    ⛽️ > ⚡️

    موافقم 13
    مخالفم 2
  9. Saeed Jame

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    جیگرم حال اومد با این bmw

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. nima.jdm

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    بازم یه مقایسه مسخره دیگه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. yasin

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جوووونم bmw

  12. M power

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (480 ديدگاه)

    دوس دارم این m3csبا amg gt63 درگ بزاره چون همه چیزشون تو جدول مساوی بود

  13. آرین صاحب جمعی

    ۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    داداشم بی ام و 💖❤❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا