بامو بریتانیا یکی از خاصترین خودروهای مجموعهٔ خود را به نمایش درآورده است. این یک M3 CSL نسل E46 فرمان راست با رنگ خاکستری نقرهای است.
بامو بریتانیا اخیراً به فکر نمایش مدلهای کلاسیک خود افتاده است و پس از M3 نسل E30 و رودستر Z8، حالا M3 CSL نسل E46 برای عکسبرداری بیرون آورده و ما با به یاد روزهای طلایی رانندگی انداخته است. هماکنون نمونههای بسیار کمی از CSL E46 فرمان راست در چنین شرایطی و خصوصاً با رنگ خاکستری نقرهای باقیمانده است که این هم به جذابیت بامو موردبحث میافزاید؛ اما چه چیزی این ماشین را اینقدر خاص کرده است؟ چون CSL پرفورمنس و طراحی M3 E46 را به سطح جدیدی ارتقاء داد.
CSL در سال ۲۰۰۳ بهعنوان نسخهای ویژه و تولید محدود از M3 نسل E46 معرفی شد. از این خودرو تنها ۱۳۸۳ دستگاه ساخته شد و آن را به یکی از خواستنیترین باموهای تاریخ تبدیل کرد. نام CSL هم مخفف کوپه اسپرت سبکوزن بود که کاملاً با خودرو مطابقت داشت زیرا بامو در این مدل اقدامات زیادی برای کاهش وزن انجام داده بود که مهمترین آنها ساخت سقف، درب صندوق، سپر جلو، دیفیوزر عقب و منیفولد هوا از فیبر کربن بود. علاوه بر این، M3 CSL به شیشههای نازکتر و صندلیهای سبکتر مجهز شده و عایقهای صدای آنهم حذف شده بود. نتیجهٔ این اقدامات خودرویی بود که ۱۱۰ کیلوگرم وزن سبکتری نسبت به M3 E46 استاندارد داشت.
CSL علاوه بر وزن سبکتر، پیشرانهٔ قویتری هم نسبت به M3 E46 استاندارد داشت. موتور ۳.۲ لیتری شش سیلندر خطی این مدل ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این پیشرانه نسبت تراکم بالاتر، میل بادامک اصلاحشده و ورودی هوای بزرگتری داشت و به گیربکس شش سرعتهٔ SMG با تعویض دندههای سریع و لانچ کنترل متصل شده بود. به لطف این قوای محرکه، M3 CSL نسل E46 ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکرد.
علاوه بر این، هندلینگ CSL هم چند سر و گردن بهتر از M3 E46 معمولی بود. این خودرو تعلیق سفتتری داشت و از فنرها، کمکفنرها و آنتیرول بارهایی استفاده میکرد که بهطور خاص برای CSL طراحی شده بودند. این M3 تولید محدود همچنین از فرمان پاسخگوتری بهره میبرد که ضریب سریعتر و بازخورد بیشتری داشت. سیستم کنترل پایداری CSL به سه حالت مختلف بنامهای روشن، خاموش و M Track مجهز بود که آخری با فشردن یک دکمه روی غربیلک فرمان فعال میشد و امکان لغزش بیشتری را بدون غیرفعال کردن کامل سیستمهای ایمنی فراهم میکرد. رینگهای جلوی عریضتر، لاستیکهای چسبندهٔ میشلن پایلوت اسپرت کاپ و سیستم ترمز ارتقاءیافته با دیسکها و کالیپرهای بزرگتر هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای فنی این کوپهٔ جذاب بودند.
یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ M3 CSL نسل E46 اما ظاهر فوقالعادهٔ آن بود که قلب علاقهمندان را تسخیر کرد. این ماشین به لطف قطعات فیبر کربنی، رینگهای ۱۹ اینچی و رنگهای منحصربهفردی همچون نقرهای خاکستری متالیک، ظاهری تهاجمیتر پیدا کرده بود. بامو همچنین در داخل خودرو هم ویژگیهای اختصاصی مثل روکش آلکانترا برای غربیلک فرمان، ترمزدستی و دستهدنده به همراه رو دریهای فیبر کربنی و صندلیهای اسپرت ریکارو را ارائه کرده بود.
بهطورکلی، M3 CSL نسل E46 یکی از بهترین خودروهای تاریخ بامو و یکی از بهترین خودروهای اسپرت تمام دوران محسوب میشود. این ماشین پرفورمنس و جذابیت ظاهری را بهگونهای باهم ترکیب کرده که کمتر خودرویی میتواند. این خودرویی است که هر بار با آن رانندگی کنید احساس خاصی به شما خواهد داد. به دلیل همین ویژگیها و البته تعداد ساخت محدود، CSL E46 هماکنون به خودروی بسیار ارزشمندی تبدیل شده و نمونههای تمیز و کمکار آن قیمتی بیش از ۱۶۰ هزار دلار دارند.
mercedes
۱۹ مهر ۱۴۰۲توی ماست وانتد عاشقش شدم
نشناسی بهتره
۱۹ مهر ۱۴۰۲یه جورایی هم میشه گفت محبوبیتش رو مدیون همینه
۱۹ مهر ۱۴۰۲تنها چیزی که باعث شد سراغ گناه نرم گرفتن همین ماشین تو بازی ماست وانتد بود 😐
❤BMW❤
۲۰ مهر ۱۴۰۲البته که اون m3 gtr بود
Cyber truck punk
۲۴ مهر ۱۴۰۲در واقع میشه گفت صمبل مسابقات خیابونی و غیره قانونی در خیابون ها هستش.
تو نید فور اسپید فقط جون میداد برای له کردن ماشین پلیس.
شلبی
۱۹ مهر ۱۴۰۲بی ام و یعنی. E46 ,E38 ,E30
پیام
۱۹ مهر ۱۴۰۲e46تنها نسلی هست که متعصب ترین بنز باز ها هم عاشقشن.حتی نمونه سدان.
mercedes
۱۹ مهر ۱۴۰۲یه ماشین باز همه ی برندای برجسته رو دوس داره. اونایی که تعصب میکشن یا کمبود ماشین دارن یا هنوز سنشون به گواهینامه نمیرسه.
ahmadsmit
۲۰ مهر ۱۴۰۲رفیقمون راست میگه؛ یه عشق ماشین واقعی عاشق همه ماشینهایی هست که روح دارن و فقط ماشین نیستن. من 32 سالمه و از 15 سالگی با دیدن عکس یه فراری 458 تو مجله عاشق ماشین و دنیای ماشین شدم همون سالها وقتی آئودی r8 معرفی شد هر روز فقط تو مجله نگاهش میکردم.از سال 90 روزی نشده که پدال چک نکنم. غیر از آموزشی سربازیم:). شاید براتون جالب باشه هنوز ماشین ندارم :|. میگن عشق یعنی نرسیدن برای من شده.
من فن بنزم ولی تو رویاهام یه دونه E46 ام پاور نقره ای دارم…
18:45
۱۹ مهر ۱۴۰۲این رو هم بنویسین که طراحان ب ام و مجبور شده بودن برای خلق چنین اثر هنری از من کمک بگیرن!!
البته چون اون موقع فضای مجازی انقدر پیشرفت نکرده بود، واسه همین از طریق فاکس با بنده ارتباط برقرار کرده بودن.
ضمنا، از اونجا که بچه زرررررنگ هم بودم مبلغ قرار داد رو هم دوبله سوبله چوبله اعلام کردم و اونا هم قبول کردن!! 😁😁😉
این جوری بود که خاندان e46 خلق شد و کلی افتخار تاریخی برای صنعت خودرو خلق شد و هنوزم دود از کنده بر میخیزد!
شمار افتخارات من پایانی ندارد…
مردی هستم برای تمام فصول…
علی
۱۹ مهر ۱۴۰۲بی ام وه از تو کمک بگیره؟
18:45
۱۹ مهر ۱۴۰۲عه!
علی آقا مگه من چمه؟!! 😢😢☺️
۱۹ مهر ۱۴۰۲😐😐😐
Viper
۱۹ مهر ۱۴۰۲جوک خوبی بود، خندیدیم….
Kf
۲۰ مهر ۱۴۰۲اگع از خودم تعریف نباشه دیگه مثل من نمیاد
مهردادکمال
۱۹ مهر ۱۴۰۲نسل E46 نه تنها یکی از بهترین سری 3های تاریخ(شاید بشه گفت بهترین) هست بلکه در تمام محصولات بی ام و از بهترین های تاریخه… تو این زمان مرسدس سی کلاس حتی نزدیکشم نبوده..
انصافا زیبا و چشم نوازه و واقعی ترین بی ام و ای که ادم میتونه تصور کنه
NR
۱۹ مهر ۱۴۰۲این بچه سالایی که الان سوپرا سوپرا میکنن خداروشکر سنشون به E46 GTR موسن وانتد نمیرسه و هنوز یه افسانه واقعیه
میثم
۲۰ مهر ۱۴۰۲سوپرای الان منظورته؟ چون اون سوپرای محبوب کمتر از ده سال زودتر از این بی ام و اومده.
blackwing
۱۹ مهر ۱۴۰۲خدایی اینو میگن یه BMW واقعی 🇩🇪💪🏼
الحق که زیباست ، آرزوی هر جوونیه این ماشین
چیه این مدل جدیدا ترررررر زدن تو طراحی 🤦🏻♂️
واقعاً مدلهای جدید BMW رو میبینم حالم بهم میخوره مگه میشه یه ماشین انقدر زشت باشه !!
amir-mr
۱۹ مهر ۱۴۰۲بهترین BMW تاریخ🔥
مهدی
۱۹ مهر ۱۴۰۲جفت پا بهترین بی ام و تاریخ
Enzo Ferrari 2008
۱۹ مهر ۱۴۰۲شاهکار بی ام و
محمدهادی
۲۰ مهر ۱۴۰۲نهایت توجه به جزئیات
کوپه سدانی که ساخته شده بود برای اینکه پنجه در پنجه سوپرکارها بندازه،به اعتبار نام بی ام و
Royal Driver
۱۹ مهر ۱۴۰۲همیشه یکی از بهترین بی ام و های تاریخ درکنار اسطوره هایی مثل e39 e36 e60 e38 و E30 میمونه. هیچ وقت این طراحی قدیمی نمیشه واقعا از یک جهان دیگه اومده
Saeed
۱۹ مهر ۱۴۰۲شاهکار تکرار نشدنی 🔥🔥
علی
۱۹ مهر ۱۴۰۲حیف نیست همچین مدلایی؟ الان که بی ام وه تر زده تو طراحی
JDM سابق
۱۹ مهر ۱۴۰۲بهترین بی ام و تاریخ
فرشاد
۱۹ مهر ۱۴۰۲نئو کجا و e46بزرگوار کجا
Arshia m3csl
۱۹ مهر ۱۴۰۲شاهکار و زیباست می ارزه قیمتش و ارزش معنوی زیادی داره نسخه های پر کارکردش ۹۴ هزار دلاره که واقعا می ارزه نصبت به خاص بودن این ماشین و لذت رانندگی عالی ای هم داره
Viper
۱۹ مهر ۱۴۰۲این بی ام و جذاب…..
parhamiof
۱۹ مهر ۱۴۰۲ظاهر فوق العاده زیبا با پرفورمنس قابل قبول
یه چیزی میگم نگید نه،خیلی از محبوبیتشو مدیون ماست وانتده😆
پژمان
۱۹ مهر ۱۴۰۲ایی ۴۶ یدونه باشه😍
pezhman
۱۹ مهر ۱۴۰۲کسی پیدا میشه که عاشق طراحی ایی ۴۶ نباشه
بی وطن
۲۰ مهر ۱۴۰۲عشق خالص و بس…
Soroush
۲۰ مهر ۱۴۰۲شاهکاره
فقط طراحی و هماهنگی اجزا بدنشو با ب ام و های جدید مقایسه کنین…
E46 اوج زیبایی ب ام و بود
Amir Ali
۲۰ مهر ۱۴۰۲محصولات قدیم BMW خیلی بهتر بود
alirezamt211
۲۰ مهر ۱۴۰۲موست وانتد با این ماشین
اصلا این افسانه دیگه تکرار نمیشه
یادش بخیر
misha
۲۰ مهر ۱۴۰۲درد و بلای طراحای این خودرو بخوره تو سر تمام شرقی های خودروساز
کلاس درس خودروسازی باید با نام و یاد E46 آغاز بشه
❤BMW❤
۲۰ مهر ۱۴۰۲ای جانم بیامو ، پادشاه خودرو هاست
البته که به نظر من ، m3 gtr ازینم بهتره 😍😍
JDM
۲۰ مهر ۱۴۰۲همینکه تو این مقاله همه نظر مثبت بهش دادن و ازش تعریف کردن نشون میده باواریایی ها شاهکار خلق کرده بودن
AD,SH
۲۳ مهر ۱۴۰۲میشه گفت زیباترین بی ام و تاریخ🔥🤍