بامو در سال ۲۰۰۶ به تولید M3 نسل E46 پایان داد و بنابراین هماکنون یافتن یک نمونهٔ تمیز از این خودرو دشوار خواهد بود. این کوپهٔ اسپرت متعلق به زمانی است که طراحیهای باواریاییها اصلاً بحثبرانگیز نبود و خوشبختانه اثری از جلوپنجرههای عظیم دیده نمیشد. حال ویدئوی جدیدی که در اتوبان گرفته شده است، یک نمونهٔ بکر از این خودرو را نشان میدهد که راننده کاملاً آن را تحتفشار قرار داده و دندههای گیربکس شش سرعتهٔ دستی را پشت سرهم تعویض میکند.
دیدن رسیدن خودروهای قدیمی به حداکثر سرعت خود حس واقعاً نوستالژیکی دارد زیرا در آن سالها زیر کاپوت M3 پیشرانهٔ شش سیلندر خطی تنفس طبیعی قرار میگرفت که S54 نام داشت. این موتور هنوز هم صدای شگفتانگیزی دارد که نشان میدهد توربوشارژرها و فیلترهای ذرات بنزین چطور دوران خوش تنفس طبیعی را از ما گرفتند. در این ویدئو میتوان M3 نسل E46 را دید که با دنده پنج تا دور ۸ هزار rpm پیش میرود و در این حالت به سرعتی در حدود ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
این یکی از ۸۵ هزار دستگاهی است که از M3 نسل E46 ساخته شد و بدون کمک توربوشارژر بیش از ۳۴۳ اسب بخار قدرت داشت. هرچند جانشین امروزی این ماشین یعنی نسل G80 بسیار قویتر است اما نباید فراموش کرد که وزن بسیار سنگینتری هم دارد. نسل کنونی M3 حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد که تقریباً ۲۰۰ کیلوگرم از E46 بیشتر است. این در حالی است که وزن M3 CSL نسل E46 به میزان قابلتوجه ۱۱۰ کیلوگرم نسبت به نسخهٔ معمولی کاهش یافت و به تنها ۱۳۸۵ کیلوگرم رسید.
به همین دلیل، برخی معتقدند این خودرو اوج بامو است و هرگز تکرار نخواهد شد که تا حد زیادی حق دارند. البته یک M3 هیجانانگیزتر در راه است زیرا طی هفتههای آینده نسخهٔ CS این ماشین با قدرت بیشتر و وزن کمتر نسبت به M3 کامپتیشن معرفی خواهد شد. البته عرضهٔ M3 CS جدید صرفاً با گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک احتمالاً طرفداران متعصب باواریا را ناراحت خواهد کرد.
Hadi
۱۷ دی ۱۴۰۱عشق و لذت خالص با M3 E46 افسانه ای 🇩🇪👌🏼
sina7
۱۸ دی ۱۴۰۱دیگه همچین چیزی تکرار نمیشه
واقعا لقب افسانه ای که فرمودین برازندشه
F22RAPTOR
۱۷ دی ۱۴۰۱به به چه ماشینی
عشق خالص تو یه کلام
Siyavash
۱۷ دی ۱۴۰۱با روح و روانم بازی کرد….اگه یک روز از عمرم مونده باشه حتما این ماشینو از زیر سنگم شد پیدا میکنم و میگیرم…عاشقشم..
فرزاد
۲۹ تیر ۱۴۰۲میخری إن شاءا…🙏
Royal Driver
۱۷ دی ۱۴۰۱یکی از خالص ترین و معرکه ترین ام۳ هاست این E46, یک بیمر وحشی و تمام عیار! فقط رخش رو ببینید انگار میخواد هر لحظه حمله کنه! Old is gold
❤BMW❤
۱۷ دی ۱۴۰۱صداش لالایه
عشق فقط بیامو ؛ اون بیامو m3 cs هم عالیه البته که یه m3 قبلا به این اسم معرفی شده بود (سدان) ولی واسه این شوقم خیلی زیاده
جلوش انگار داره به رقبا میخنده و میگه : از آن نترس که های و هوی دارد ، از آن بترس که سر به کوی دارد
واقعا جمله آخرت عالی بود
old is gold
راستی ، از بیامو سری ۵ خبری نشد؟
ساسان
۱۷ دی ۱۴۰۱غربیلک فرمونش چقد خوشدستو خوشفرمه با اینکه قدیمیه.
یکی از موفقترین خودروهای اسپرت تاریخه
مهران
۱۷ دی ۱۴۰۱افسانه ی باواریا👌😍
زمان داره جذاب ترش میکنه
دوستدار خودروی برقی
۱۷ دی ۱۴۰۱اینا تو باغ اروپا چرا تیر چراغ برق ندارن؟
Bmwgg6
۱۷ دی ۱۴۰۱عاشقشم ❤️❤️ مخصوصا مدل csl
محمد
۱۷ دی ۱۴۰۱از دوستانم e46کوپه330 گیربکس دستی بصورت شخصی پلاک شخصی وارد کرده بود چند سال پیش باهاش تجربه سواری داشتم واقعا بی نظیر بود و لذت ناب رانندگی رو باهاش تجربه کردم و فهمیدم شعار بی ام و بی جهت نبوده
غرش موتور۳لیتری شیش سیلندر واقعا جذاب بود
هندلینگش توی پیچ ها بی نظیر
کیفیت رنگ نقره ایش بعد از گذشت چندین سال واقعا درجه۱و دست نخورده بود
این ماشین سفارش کانادا بود و از گرمکن فرمون و گرمکن صندلی بهره میبرد ک توی آب و هوای ارومیه به خوبی کارمیکرد
مصرف بنزینش هم جذاب بود مخصوصا وقتی حرکت آمپر رو میتونستی ببینی وقت تخته کردن
فرشاد
۱۷ دی ۱۴۰۱ما رایت الا جمیلا!!!!♥️♥️♥️♥️♥️
امیرحسین
۱۷ دی ۱۴۰۱فقط E30
Ali
۱۸ دی ۱۴۰۱ای جان ❤️
پدرام
۱۸ دی ۱۴۰۱واقعا ماشین زیباییه
شایدم به خاطر این خیلی زیبا به نظر میرسه که حاطرات خوبی ازش تو ذهنمونه
مثل نیدفوراسپید mostwanted اصلی
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۸ دی ۱۴۰۱وقتی این ماشین رو می بینم ( خصوصآ اون ویدیوی آخر) کلا خستگی من رو از بین برد.
از بس که این اسطوره تو همه نظر خوبه
اردلان
۲۰ دی ۱۴۰۱بعد از این همه سال بدون هیچ مشکلی تا ۸هزار موتور دور میگیره
چقدر خفن
علی
۲۰ دی ۱۴۰۱عالی بود 👌M3 E46 اسطوره ی بی تکرار بی ام و. خود بی ام و هم دیگه نمیتونه m3 E46 رو بسازه 🥲.