با وجود اینهمه هیاهو دربارهی نسل آتی بامو M3، گاهی اوقات به سادگی میتوان نسلهای پیشین این خودرو را از یاد برد.
درست است که نسلهای پیشین M3 نمیتوانند در درگ با هاچبک های داغ و اسپورت امروزی دوام بیاورند اما اتاق E46 هنوز هم طرفداران زیادی بین ماشین بازان دارد.
و اگرچه هیچ مدلی به پای نسخههای استاندارد M3 E46 با شرایط نگهداری عالی نمیرسد اما گاهی اوقات مالکان دوست دارند خودروی خود را به دست تیونرها بسپارند.
برای مثال این M3 را در نظر بگیرید که دارای کیت بدنهی پهن پاندم راکت بانی میباشد. کیت مورد بحث از گلگیرهای پهن، اسپویلر جلوی جدید، اسپویلر عقب نصب شده روی لبه صندوق و چندین قطعهی دیگر ساخته شده از جنس FRP بهره برده و بهای ۲۷۰۰ دلاری دارد.
دیگر اصلاحات صورت گرفته در این خودرو شامل پوشش وینیل زرد فونیکس، چراغهای جلوی سفارشی، برخی عناصر فیبر کربنی و کاپوت GTR به همراه یک دست رینگهای سفارشی و کلاسیک CCW است.
از دیگر تغییرات خودروی مورد بحث میتوان به سیستم تعلیق و پیشرانهای جدید اشاره کرد که دقیقاً مشابه همان نمونهی S54B32 بوده اما از برنامه ریزی شده ECU، فیلتر هوای متفاوت، اگزوز افتر مارکتی و دیگر بازنگریها برای به دست آوردن قدرت و گشتاور بیشتر سود میبرد.
خروجی دقیق پیشرانه اعلام نشده اما مدل استوک از پیشرانهی ۳.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۳۴۳ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتون متری استفاده میکند. این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی ایجاد میکند. البته حداکثر سرعت خودرو در برخی نسخههای سفارشی به ۲۷۶ کیلومتر در ساعت هم میرسد.
خب این خودرو شاید توجهات را به خود جلب کند و سریعتر از نمونهی کارخانهای باشد اما مطمئن نیستیم که این سیستم تعلیق و رینگها واقعاً جواب بدهند. در واقع ما همچنان نسخهی دستنخوردهی کارخانهای را ترجیح میدهیم اما خب قطعاً همهی سلیقهها مثل هم نیستند!
سلام به همه دوستان…منم نمیدونم متاسفانه یا خوشبختانه فقط ماشین کارخانه میپسندم…با اینکه از دیدن ماشین تیونینگ شده لذت میبرم ولی حاضر نیستم ی پیچ اضافه رو ماشین نصب کنم …احساس میکنم خودمو سبک کردم و قشنگیه ماشین رو از بین بردم
البته که بعضی از تیونرها با بعضی ماشینها، کاری شبیه شعبده بازی میکنن و نتیجه بینظیر میشه اما منم تو این مورد نسخه کارخانه ای رو بیشتر میپسندم و اینکه شاید با ۲.۷۰۰ دلار، تغییرات گیراتر از این هم نشه ایجاد کرد
مهدى کدوم مرجع معتبر و بىن المللى گفته هرکى از ام 3 خوشش نىاد ماشىن باز نىست؟؟ بهم لىنک معتبر بده برم ببىن کى گفته؟؟ اگه به اىن حرفى که زدى بخواىم استناد کنىم خىلىها ماشىن باز نىستن
مرجع بین المللی نگفته نظر خودم بود یعنی به نظرت خیلی ها M3 رو دوس ندارن ؟ اصلا حالا که اینجور شد تو پست بعدی بی ام و یه نظر سنجی راجع به M3 میزارم تعداد عشاق رو ببین
علی راستی جواب حرفمو ندادیا زیر پست کوروت یه نفر جواب داد که فقط از موتور تعریف کرد(موتوری که خود من هم تعریف کردم ازش) به علاوه این که 65 ساله رو خط تولیده خب به من چه که 65 ساله رو خط تولیده تو جواب حرف منو بده
از موتور کوروت گفتی چه این 755 اسبی چه اون هزار اسبی به علاوه این که گفتی 65 ساله رو خط تولیده که خوبی قدیمی هاش رو ثابت میکنه بقیش هم که گفتی کوروت انقدر بزرگه که نمیتونی بهش گیربدی و بقیش هم مثل این کلی حرف بچه گانه بود از صدای موتور میگی ؟ خب چه ربطی به حرف من داره (اگه بخوام جواب اونو بد باید بگم انجین 10سیلندر هوراکان جذاب ترم هست) میگی لقبش کینگه خب به من چه چه ربطی به حرف من داشت علاوه بر اینا گفتی که من کلا هیچی از ماشین حالیم نیست
تیونینگ داریم تا تیونینگ. فقط تیونینگ با دو هدف رو میپسندم. ۱. با هدف افزایش عملکرد در پیست ۲. با هدف بهینه سازی خودرو برای سفر جاده ای(گرند تورر واقعی)
فک کنم بد گفتم ،منظورم اینکه دقیقا همین حالتشو که بدون اخم و خشم تخیلی و غیر واقعیه بعضی از طراحیای جدید،ابهت و جسارت داره دوسش دارم.الان میخواید منفی بدید اشکالی نداره چون دیگه دقیقا منظورمو گفتم
علیرضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۷سلام به همه دوستان…منم نمیدونم متاسفانه یا خوشبختانه فقط ماشین کارخانه میپسندم…با اینکه از دیدن ماشین تیونینگ شده لذت میبرم ولی حاضر نیستم ی پیچ اضافه رو ماشین نصب کنم …احساس میکنم خودمو سبک کردم و قشنگیه ماشین رو از بین بردم
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۷البته که بعضی از تیونرها با بعضی ماشینها،
کاری شبیه شعبده بازی میکنن
و نتیجه بینظیر میشه
اما
منم تو این مورد نسخه کارخانه ای رو بیشتر میپسندم
و اینکه شاید با ۲.۷۰۰ دلار، تغییرات گیراتر از این هم نشه ایجاد کرد
كامي
۲۱ شهریور ۱۳۹۷انگار روح داره و بات حرف میزنه .. دل میبره لامصب ..
mahdy
۲۱ شهریور ۱۳۹۷یکی از راه های تشخیص این که یه نفر ماشین باز هست یا نیست اینه که ازش بپرسی عاشق M3 هست یا نیست
(Ali (Chevy nova
۲۱ شهریور ۱۳۹۷مهدى
کدوم مرجع معتبر و بىن المللى گفته هرکى از ام 3 خوشش نىاد ماشىن باز نىست؟؟
بهم لىنک معتبر بده برم ببىن کى گفته؟؟
اگه به اىن حرفى که زدى بخواىم استناد کنىم خىلىها ماشىن باز نىستن
mahdy
۲۱ شهریور ۱۳۹۷مرجع بین المللی نگفته نظر خودم بود
یعنی به نظرت خیلی ها M3 رو دوس ندارن ؟
اصلا حالا که اینجور شد تو پست بعدی بی ام و یه نظر سنجی راجع به M3 میزارم تعداد عشاق رو ببین
mahdy
۲۱ شهریور ۱۳۹۷علی راستی جواب حرفمو ندادیا زیر پست کوروت
یه نفر جواب داد که فقط از موتور تعریف کرد(موتوری که خود من هم تعریف کردم ازش) به علاوه این که 65 ساله رو خط تولیده خب به من چه که 65 ساله رو خط تولیده تو جواب حرف منو بده
PaRHaM
۲۱ شهریور ۱۳۹۷فقط در مورد موتور حرف زدم؟؟??
اون همه برات نوشتم و فقط ۷۵۵ رو دیدی؟?
لامصب اینجوری داری بهم بیت
-تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی
گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش-
رو اثبات میکنی که ??
(البته تا حدودی همیشه باید ب این بیت عمل کرد)
mahdy
۲۱ شهریور ۱۳۹۷از موتور کوروت گفتی چه این 755 اسبی چه اون هزار اسبی
به علاوه این که گفتی 65 ساله رو خط تولیده که خوبی قدیمی هاش رو ثابت میکنه
بقیش هم که گفتی کوروت انقدر بزرگه که نمیتونی بهش گیربدی و بقیش هم مثل این کلی حرف بچه گانه بود از صدای موتور میگی ؟ خب چه ربطی به حرف من داره (اگه بخوام جواب اونو بد باید بگم انجین 10سیلندر هوراکان جذاب ترم هست)
میگی لقبش کینگه خب به من چه چه ربطی به حرف من داشت
علاوه بر اینا گفتی که من کلا هیچی از ماشین حالیم نیست
GOD BLESS AMERICA
۲۱ شهریور ۱۳۹۷تیونینگ داریم تا تیونینگ.
فقط تیونینگ با دو هدف رو میپسندم.
۱. با هدف افزایش عملکرد در پیست
۲. با هدف بهینه سازی خودرو برای سفر جاده ای(گرند تورر واقعی)
(Ali (Chevy nova
۲۱ شهریور ۱۳۹۷درسته
اما از نظر من بهترىن نوع تىونىنگ براى عملکرد بالاتر موتور هست
shirko
۲۱ شهریور ۱۳۹۷واقعا ماشین رویایی هستش ، خودروی محبوب ماشین بازا .
Hossein gh
۲۱ شهریور ۱۳۹۷چراغ جلوهاش اصلا اخم اغراق آمیز مثل طراحیای جدیدو نداره ولی چه ابهتی داره!!
Hossein gh
۲۱ شهریور ۱۳۹۷فک کنم بد گفتم ،منظورم اینکه دقیقا همین حالتشو که بدون اخم و خشم تخیلی و غیر واقعیه بعضی از طراحیای جدید،ابهت و جسارت داره دوسش دارم.الان میخواید منفی بدید اشکالی نداره چون دیگه دقیقا منظورمو گفتم