بزرگترین پیشرانهای که تاکنون توسط بیامو درون M3 قرار گرفته است، نمونه ۴.۴ لیتری V8 S65 بود که در نسل e92 درون M3 GTS استفاده شد. خودرویی که تحسین بسیاری را برانگیخت. حال پس از مدتها، یک تیونر تصمیم گرفته تا با قرار دادن موتور بزرگتر S85 درون این کوپه خاطرهانگیز، عملکرد آن را یک قدم فراتر ببرد.
موتور یادشده یک واحد ۵ لیتری V10 است که خودروهای دیگر این برند چون M5 E60 مورداستفاده قرار گرفته بود. تیونری که موتور S85 را روی M3 GTS قرار داده به ۵۰۰ اسب بخار قدرت آن اکتفا نکرده و برای افزایش آن، تغییراتی را در موتور ایجاده کرده تا ۵۷۰ اسب بخار قدرت را از آن دریافت کند. بهلطف تغییرات تازه، دور موتور تا ۸,700rpm بالا میرود و قدرت موتور ۱۰ سیلندر را به جعبهدنده ۶ سرعتی دستی میرساند. خود موتور برای تنفس بهتر به سیستم اگزوز «آکراپوویش» مجهز شده که اتفاقا صدای فوقالعادهای هم دارد.
در نگاه اول نمیتوان تفاوت این مدل را با سایر نمونههای M3 تشخیص داد؛ بنابراین تیونر به استفاده از یک بالچه مشابه مدل GTS روی آورده است. بدنه بیرونی بهجز بالچه یادشده تغییرات زیادی را به خود ندیده است؛ این تغییرات جزئی شامل رینگهای BBS FS هم میشود. سازنده برای کاهش وزن خودرو، صندلیهای عقب را برداشته و صندلیهای جلو را نیز با نمونههای «ریکارو» جابهجا کرده است.
زیر بدنه زیبا شاهد استفاده از میل گاردان کامپوزیتی M3 F80، چرخ طیار سبکوزن،و فنربندی «کلاباسپرت KW V3» هستیم. موتور ۱۰ سیلندر V شکل اما بهگونهای طراحی شده که برای استفاده در جایگاه کوچک پیشرانه M3 E90 مناسب نیست.
توزیع وزن خودرو هم تغییر کرده است اما خوشبختانه دماغه خودرو آنقدر سنگینی نمیکند. قاعدتا وزن موتور V10 بیشتر از نمونه پیشین است. به لطف برداشته شدن صندلیها و بهرهمندی خودرو از چرخهای BBS وزن خودرو تنها ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم افزایش یافته است. متاسفانه بیامو هیچگاه از موتور V10 در مدل M3 استفاده نکرد اما اگر کسی پول کافی داشته باشد، تیونرها با کمال میل حاضر به انجام این کار هستند. چند سال پیش، تیونر دیگری با نام «آلفا N پرفورمنس» نیز موتور V10 مدل M5 را درون بدنه زیبای M3 E92 قرار داد که به کیت بدنه زیبای این تیونر مزین شده بود. آلفا N عملا به نتیجهای درخشان دست پیدا کرد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟
ممد ژانگولر
۶ دی ۱۴۰۲سلطان یادت بخیر قدرتو ندونستیم
شرمنده
چی بودیم چی شد
LAMBORGHINI
۶ دی ۱۴۰۲خیلی قشنگه ❤️
parhamiof
۶ دی ۱۴۰۲این ماشینایی که ظاهر ساده و پیشرانه های وحشتناک دارن خیلی باحالن
هیچکس انتظار نداره زیر کاپوت این ماشین یه v10 باشه
فقط هند
۷ دی ۱۴۰۲Sleeper میگن بهشون
Dan
۷ دی ۱۴۰۲اره منم دوستشون دارم
به اینجور ماشینا میگن sleeper cars
البته موتور خودش که s65 هست هم دست کمی از s85 نداره
محمد
۶ دی ۱۴۰۲عجب صدایی.واقعا عجب صدایی.صدای موتور s85 تکرار نشدنیه.
۶ دی ۱۴۰۲عشقمه
حسین
۶ دی ۱۴۰۲خواهشاً یک فکری بکنید برای این داستانی که بعضی ها زیر کامنت اول و در قسمت پاسخ کامنت میگذارند تا دیده بشن.
تو رانندگی که صف رو رعایت نمیکنیم ، تو اینجا هم همینطور!
mahan
۶ دی ۱۴۰۲نکته قشنگی اشاره کردید👌
POUYAN
۶ دی ۱۴۰۲با احترام به نظر همه دوستان…
به نظر من M3 E92 زیباترین ماشینیه که بی ام و تا حالا ساخته.
Dan
۶ دی ۱۴۰۲دقیقاً نظر منم همینه
همه اِلِمان های bmw بودنو یکجا داره
با یه طراحی بسیار زیبا و هماهنگ
۶ دی ۱۴۰۲لک لکی در کار نیست
مهردادکمال
۶ دی ۱۴۰۲از تمام بی ام و های بعدیش بجز m8 و i8 زیباتر هست که با این رینگ ها زیباتر شده
در اینده شک نکنین ارزش بالایی پیدا میکنه همین این نمونه و هم استوکش چون تنها m3 هشت سیلندر تاریخه
مهرداد ایرانی
۶ دی ۱۴۰۲در گربه ترین حالت ممکن
زیبای وحشی
بهنام
۶ دی ۱۴۰۲من فکر میکنم مدیر طراحی فعلی ب ام و کوره وگرنه مگه میشه عکسی از این مدل ب ام و دیده باشه و این مدلهای جدید رو پس بندازه ؟
BMW
۶ دی ۱۴۰۲چه کردی با این دل ساب مرده تو😍😍😍
Zahid AMG. 2005
۶ دی ۱۴۰۲عجب صدایی داره خیلی خوب شده
عاشقش شدم🥹
وی
۶ دی ۱۴۰۲M3 تا همین نسل جذاب بود معرفی سری 4 به عنوان سری 3 کوپه به هویت سری 3 ضربه زد و سری 4 هیچوقت شخصیت و نمادین بودن سری 3 رو پیدا نکرد که افت در طراحی و استفاده از توربو دلایل اصلیش بود ولی از e30تا e92 هرکدوم یه اسطوره بودند
فقط هند
۷ دی ۱۴۰۲جاانم
Masih
۷ دی ۱۴۰۲این پیشرانه با گیربکس ۷ سرعته دوال کلاچ خدا میشه و یکی از بهترین ماشین های روی کره زمین
M3
۱۳ دی ۱۴۰۲زیباترین بی ام وه کل تاریخ