عبارت “بهترین مدل پایه” معمولاً خیلی کاربردی نیست اما یکچیز جادویی درباره تعویض دندههای بیامو M3 G80 سدان توسط خود راننده وجود دارد. این خودرو کندتر و کمرمقتر از دیگر نسخههای M3 حاضر در بازار بوده اما گیربکس دستی آن دنیای دیگری دارد. این سدان اسپرت و آلمانی که مشاهده میکنید از رنگ جذاب زانزیبار متالیک سود میبرد و نسخه پایه M3 را به مانند یک موشک مجسم میکند.
مالک این خودرو همان مجری مشهور کانال یوتیوب AutoTopNL است که میخواهد با M3 در اتوبان بتازد. بد نیست بدانید محدود کننده سرعت این سدان پرفورمنس حذف شده و اولین دستور برای ECU آن باز کردن ظرفیتهای کاملش بوده است. بیامو بهصورت استاندارد حداکثر سرعت M3 را به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود میکند اما اگر پکیج راننده M را سفارش دهید سقف سرعت به ۲۹۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.
مالک با این خودرو روانه بخشهای بدون محدودیت سرعت اتوبانهای آلمان میشود تا با M3 به حداکثر سرعت برسد. او قطعاً این کار را انجام داده زیرا در یکی از لحظات شاهد ثبت سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت هستیم. جدای از بهبود جزئی ECU، این سدان دارای اگزوز سفارشی و ورودی هوای سر فیبر کربنی بوده و البته دیگر خبری از فیلتر ذرات بنزین در آن نیست. البته این تغییرات خیلی روی عملکرد نمیتوانند تأثیرگذار باشند.
طرفداران تیزبین بیامو حتماً متوجه خواهند شد که سرعت واقعی خودرو چیزی دیگری است زیرا برنامه موبایلی مبنی بر جیپیاس سرعت دیگری را نشان میدهد. درحالیکه پشت آمپرها سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کردهاند، این برنامه سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را نشان میدهد که همچنان عملکردی احساسبرانگیز برای M3 دنده دستی خواهد بود.
در آیندهای نه چندان دور رسیدن به چنین سرعتهایی در برخی جادههای دنیا و بدون خاموش کردن برخی سیستمها میسر نخواهد بود. دلیل این کار محدودیتهای موجود در اتوبانها نخواهد بود بلکه قانون ایمنی کلی اتحادیه اروپا به دنبال اعمال دستیار سرعت هوشمند ISA در جادههاست. خودروهای جدیدی که از ششم جولای در کشورهای عضو اتحادیه اروپا عرضه میشوند باید از ISA استفاده کنند و محصولات کنونی نیز تا جولای ۲۰۲۴ فرصت نصب این سیستم را خواهند داشت. البته فعلاً این سیستم را راننده میتواند بهصورت دستی غیرفعال کند.
Kamy
۱۷ تیر ۱۴۰۱با این که اوایل طراحی جلوشو دوست نداشتم الان عاشقش شدم
NAVID۰۰۹۸
۱۷ تیر ۱۴۰۱با این جلوپنجره کنار نمیام !
NAVID۰۰۹۸
۱۸ تیر ۱۴۰۱بله
دنیا ، دنیای بدی شده !
من هم با خودم که ریپلای میزنم کنار نمیام ، ببینید چه میکشید از دست من !
حق میدم ، بِهِتان !
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۱چیزی که چندسال دیگه دیدنش محاله خودروی صفر بنزینی دنده دستی که از سرعت مجاز هم خودرو نمیتونه بیشتر سرعت بگیره
علی جردن
۱۷ تیر ۱۴۰۱بیامو دستی بیاد ایران به سرنوشت لوتوس منجر می شه سال ها تو نمایشگاها خاک می خوره
phonix
۱۸ تیر ۱۴۰۱لوتوس اشغاله
کابین بیابون و پراید مانند سواری صفت و نبودن قطعات و گرون بودن همچیش بخاطر اینکه اسمش لوتوسه
فقط از دور قشنگه نمیدونم تو فکر وارد کنندش چی بوده
البته ماشین های الانش عالیه مخصوصا شاسی بلندش که قراره تولید کنه بعد از مدل هایی که وارد شد شروع کرده به پوست اندازی و الان ب مجدد مثل قدیم برند قبال احترامیه
ولی این ماشین ها مثل پورشه و… که دنده دستی میاد واقعا عشق ماشین هارو جذب میکنه و رو زمین نمیمونه خو البته به درد بچه مایه هایی که به فکر دور دور کردن باهاشن نمیخوره چون اونا احتمالا بلد نیستن دنده بدن:)
علی جردن
۱۸ تیر ۱۴۰۱لوتوس رو از نزدیک ببینی عاشقش میشی انگار یه ماشین فول فول تیونینگ مخصوص عشق و حال تو سبک فرمول ۱ داره تو خیابون تردد می کنه😍😍😍 از 4C خیلی خوشگلتره درضمن کابینش مثل ماشین های مخصوص پیست مسابقه الهام گرفته شده اصلا ساده نیست دوست عزیز
phonix
۱۸ تیر ۱۴۰۱چی بگم والا
هر چقدر هم خوب باشه ارزش قیمتی که گالریا روش میزارن رو نداره
تو ایران باب شد برا همچی پول خون پدرشون رو بگیرن
pedram7
۱۷ تیر ۱۴۰۱ای جان:)
Bmw
۱۷ تیر ۱۴۰۱الان با تنها چیزی که نمی تونم کنار بیام جلو پنجره اش
هست که زشت تر شده ولی قبلیش بهتر بود
JDM lover
۱۷ تیر ۱۴۰۱چه عشقی میکنه این مرده ، هر روز یدونه خودروی اسپرت یا سوپر اسپرت ورمیداره تخته گاز باهاش تو اتوبان میره
ماکان
۱۷ تیر ۱۴۰۱سلام . من به سلیقه شخصی خودم بی ام و M3 جدید را خیلی دوست دارم
مانی
۱۹ تیر ۱۴۰۱زانزیبار که گفتن منظورشون همون زنگبار خودمونه