مثل همهٔ خودروسازان، آیندهٔ بامو هم الکتریکی خواهد بود اما این شرکت هنوز برای کنار گذاشتن پیشرانههای درونسوز آماده نیست. به همین دلیل، هنوز هم سریعترین محصولات بامو مدلهای درونسوز هستند. بااینحال، این شرکت بهتازگی مدلهای الکتریکی قدرتمندی را هم معرفی کرده که یکی از آنها i4 M50i است. حال کارواو در یک درگ این سدان الکتریکی قدرتمند را در برابر M3 کامپتیشن قرار داده است تا ببینیم مدلهای الکتریکی این شرکت چقدر توانستهاند به ساختههای درونسوز M پاور نزدیک شوند.
M3 کامپتیشن از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده میکند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم این نیرو را به چرخهای عقب میفرستد. از سوی دیگر، i4 M50 روی هرکدام از محورهای خود یک موتور الکتریکی دارد که مجموعاً ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این یعنی سدان الکتریکی از همتای درونسوز خود قدرت بیشتری دارد اما از سوی دیگر، به خاطر باطریهای ۸۳.۹ کیلووات ساعتی، وزن آن به ۲۲۱۵ کیلوگرم رسیده که نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم از M3 بیشتر بوده و این اختلاف چشمگیری محسوب میشود.
ویدئو با برگزاری سه درگ از حالت ایستاده آغاز میشود که در اولی، چرخهای جلوی i4 در آغاز حرکت هرز گردی میکند و به همین دلیل M3 بهراحتی پیروز میشود. در درگ دوم، نوبت به سدان الکتریکی میرسد که پیروز شود اما دو خودرو تقریباً همزمان از خط پایان رد میشوند و اختلاف i4 با برادر بنزینی خیلی جزئی است. پیروزی درگ سوم هم به M3 میرسد.
در مرحلهٔ بعدی، دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود که صرفنظر از حالت رانندگی، نتیجهٔ آنها یکسان است زیرا در هردو، i4 در ابتدا جلو میافتد اما در ادامه M3 از برادر الکتریکی پیشی میگیرد. البته این سبقت در سرعتی حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رخ میدهد که در رانندگیهای معمول خیلی کم شاهد حرکت با چنین سرعتهایی خواهیم بود. سپس یک مسابقهٔ رولینگ دیگر از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود که این سرعت کمتر برتری بیشتری به i4 میدهد و موجب پیروزی آن میشود. در آخرین چالش یعنی توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت هم i4 چندین متر زودتر از برادر پرفورمنس محور خود متوقف میشود.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M3 کامپتیشن | بامو i4 M50 | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۲ عدد الکتریکی |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۴۴ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۷۹۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۲۲۱۵ کیلوگرم |
قیمت | ۷۵,۶۶۰ پوند | ۶۳,۹۰۵ پوند |
Silent
۴ اسفند ۱۴۰۰این کاره نیستن و خیلی عقب تر بلحاظ سطح تکنولوژی در قیاس با TESLA و حتی LUCID.
تازه خوبه m3 از نوع AWD نیست وگرنه که بکل هیچ!
Bilbo
۴ اسفند ۱۴۰۰مرسی که تو هر پست از گسل صحبت می کنید تا ما رو آگاه کنید. :)))))
Pooriya.BMW_Germany
۴ اسفند ۱۴۰۰همین I4 نبود مدل ۳ بیریخت و تهوع آور را تو درگ شکست داد ؟ برو دو بار دیگه ببین متوجه بشی
تازه این یک سری M کامل نیست و بر اساس پلتفورم درون سوز ساخته شده گور تسلا کنده میشه وقتی که پلتفورم الکتریکی ب ام و آماده بشه
Silent
۴ اسفند ۱۴۰۰بپا سکته نکنی! رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون
تایم 1.4 مایل که توسط همین واتسون برا TESLA 3 Performance 2021 ثبت شده 11.7 هست, کانال های دیگه بماند.
ارین صاحب جمعی
۴ اسفند ۱۴۰۰یک پیام دارم برای سایلنت عزیز :: ایشالا خودش میدونه چیه بابا لامصبا بیاید پایین ناموسن خود کشورتون خودتونو قبول نداره از چی دفاع میکنی …
Kf
۴ اسفند ۱۴۰۰یعنی هر جور شده میخواین پای تسلا رو بیارین وسط دوسش داری داشته باش به برند های دیگ چرا توهین میکنی.ناموصن چ کاریه یاد گرفتین
محمد
۴ اسفند ۱۴۰۰حاجی بسه حال همه رو بهم زدی میگن از چیزی که بدت میاد به بدترین شکل دفاع کن نمونه بارزش تویی ای کاش مثل اسمت سایلنت باشی
مردیم از خوشی
۴ اسفند ۱۴۰۰کار هر بز نیست خرمن کوفتن / گاو نر می خواهد و مرد کهن
اون موقع که میگیم تسلا ده سال جلو تره یعنی این !
زیزیگولو
۴ اسفند ۱۴۰۰همیشه گفتم و بازم میگم که تو حوزه ماشینای برقی تسلا یه سرو گردن از بقیه کمپانیا بالاتره
ارین صاحب جمعی
۴ اسفند ۱۴۰۰یادم نمیاد خودروسازی جز تسلا لنت ترمز جا بزاره فعلا که تو این ماه فروش بی ام و i4 هنوز نیومده دو برابر مدل ۳ شده خود ایلان ماسک میدونه با کی طرفه تو اخه من نمیفهمم چی میگی بیا پایین بابا بیا برو به کلاست برس یادم نمیاد باتری های بی ام و مچاله شده باشن یادم نمیاد تو حالت پارک بسوزن یادم نمیاد فراخوان ۸۰۰ هزارتایی بدن یادم نمیاد بعد از تصادف در باز نشه تو خودتو جرم بدی تهش فقط داری ادا در میاری
مردیم از خوشی
۴ اسفند ۱۴۰۰میخواستم جوابت را بدم ولی بخاطر کلمه جرم بدی، 80 درصد کامنتت حذف بشه
ارین صاحب جمعی
۴ اسفند ۱۴۰۰ما که یک عمر کامنتمون حذف میشه همین که دیدی سوختی کافیه 🤣😅😅 من نمیفهمم چطوری میتونی از برندی فقط ۲۸ درصد قابلیت اطمینان داره انقدر طرفداری کنی فقط برام سواله از چیش طرفداری میکنی قطعا از هیچ چیش همیشه گفتن خر که نره بازار بازاره میگنده دیگه مثال بارزش جلو چشممونه نیازی به توضیح اضافه نیست اول چهارتا سخنرانی خود ماسکو ببین در باره آلمان بعد بیا اینجا هی نطق کنی
M@M@DRZ911
۴ اسفند ۱۴۰۰اقا چرا شما ها دنبال اثبات برتری تسلایید ؟؟
بایدم جلو باشه بعد از این چندین سال که رو الکتریکی های تمرکز کرده و اگر جلو نبود جای تعجب داشت . ولی به زودی با ورود گسترده تر برند ها و پیشرقت بیشتر کار تسلا سخت میشه .
گرچه که من گفتم زیاد ازش خوشم نمی یاد و طرفدارش نیستم ..
مردیم از خوشی
۴ اسفند ۱۴۰۰دنبال اثبات نیستیم ، اثبات شده
ارین صاحب جمعی
۴ اسفند ۱۴۰۰ما هم چیزی نگفتیم دیکه همه میدونن اشغال بودنش اثبات شدس حرص نخور عزیزم امپر میمیچسبونی بعد باید یکی بیاد جمعت کنه
1123
۴ اسفند ۱۴۰۰شمارو نمیدونم ولی بحث با متعصبین و هیتر ها( مربوط به هر برندی) برای من فقط حوصله سربره
چجوری میتونید تحمل کنید؟
سرزمین آفتاب
۴ اسفند ۱۴۰۰این تسلا باز ها هم همش خط مستقیم
میتونن دفاع کنن
تسلا چیز دیگه ای نداشت ؟
1123
۴ اسفند ۱۴۰۰تایم نوربرگ رینگ رو یادآوری کنم؟
7:30
اگه گفتی با کیا کمتر از یک ثانیه فاصله داره؟
بله 911 کررا اس (موتور عقب) و کوروت استینگری(موتور وسط)
اینم پیست
دیگه چی؟
sobhaaaaaaan
۴ اسفند ۱۴۰۰شما هم زمان پلد رو گفتید. که همونم دقیق نبود.
7:30 اشتباهه و 7:35 درسته.
پلد با اینکه شتاب دو و دو دهم ثانیه ای داره، توی پیست از سدانایی مثل ام پنج سی اس و پانامرا توربو کند تره، این نشون میده هندلینگش بده، چون توی مسیر های مستقیم خییییلی از رقباش سریع تره.
ولی زمانش بیشتره.
بعضی ها مثل شما هم زیر هر پستی حرف از تسلا میزنن و فقط دنبال توجهن، آخه مایی که نه این ماشینارو داریم، و نه در این کشور میبینیم، چرا باید با حرف های دروغ اعصاب دیگرانو بهم بزنیم؟
وبسایت خودروییه و اشتباه کردن زیاده، ولی می ارزه اشتباهمونو قبول نکنیم و اطلاعات غلط به افرادی که تازه وارد وبسایت یا رسانه شدن بدیم؟
تسلا مدل اس پلاد/پلد ماشین چابک و سریعیه در خط مستقیم و من دوستش دارم، ولی نسبت به بعضی سدانای احتراق داخلی هندلینگ بدتری داره و در پیست عملکرد یکسانی نداره.
آرم@ن
۴ اسفند ۱۴۰۰فقط بنزین
عشق هر ماشین باز
Jdm باز
۴ اسفند ۱۴۰۰M3 رو عشقه
لعنت بر الکتریکی ها