اولین تصاویر رسمی از مدل های ۲۰۱۴ بی ام و M3 و M4 منتشر شد و در همه جای اینترنت بصورت کاملا قریب الوقوع بخش شد.
همه ی M3 های سدان با یک فاسیای جلو جسورانه با جلوپنجره ی کاملا سیاه، دو ورودی هوا برای جلو و کاپوت دورباه طراحی شده عرضه خواهند شد که عظمت و قدرتمندی خودرو را به رخ می کشند. این تصاویر رسمی شایعه استفاده از سقف فیبرکربنی را تایید می کند. ویژگی های برجسته دیگر این خودرو عبارت انداز: رینگ های ۵ پره دوتایی آلیاژی خاکستری، آینه های جانبی آیرودینامیکی و کالیپر های طلایی ترمز.
با حرکت به سوی عقب M3، یک سپر جدید با دیفیوزر دوباره طراحی شده که چهار لوله اگزوز را پشتیبانی می کند را می بینیم.
اما خودروی دوم. M4 کوپه بسیار شبیه به نسخه کانسپت آن که در گرده همایی پابل بیچ رونمایی شده بود است و تمام ویژگی های آن را حفظ کرده است مخصوصا رنگ بدنه و دیگر خصوصیات. داخل آن هم کاملا شبیه به مدل کانسپت از پیش معرفی شده می باشد. تقریبا ویژگی های ظاهری این خودرو با M3 سدان یکسان است.
تقریبا چند ساعت بعد از انتشار عکس ها، مشخصات این دو خودرو نیز منتشر شد.
با توجه به Autobild هر دو این خودروها از یک موتور ۳ لیتری توئین پاور توربو شش سیلندر استفاده می کنند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۴۳۱ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر است.
این موتور M4 1497 کیلوگرمی کوپه را قادر می سازد که صفرتاصد کیلومتر را ظرف ۴.۱ ثانیه طی کند و حداکثر می تواند بصورت محدود شده تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. اما اگر پکیج M Driver روی خودرو نصب شده باشد آن وقت M4 می تواند سرعتش را تا مرز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت بالا ببرد.
جالب است بدانید عملکرد M3 سدان با وجود وزن ۱۵۲۰ کیلوگرمی اش با M4 یکسان است.
مصرف سوخت هر دو خودرو به طور متوسط ۸.۳ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر است و هر دو ۱۹۴ گرم گاز CO2 در هر کیلومتر منتشر می کنند.
با این حال قیمت M3 و M4 به ترتیب ۷۰,۰۰۰ و ۷۲,۲۰۰ یورو می باشد.
E36
۲۰ آذر ۱۳۹۲اى بابا کشتى مارو ب ام و…
احسان 16
۲۱ آذر ۱۳۹۲جـــــــــــــــــون
احسان 16
۲۱ آذر ۱۳۹۲بچه ها میگم زیگما همون مسیحه ها ناقلا
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲تازه فهمیدی!!!!!
slr722
۲۰ آذر ۱۳۹۲محبوب دل همه…
ali
۲۰ آذر ۱۳۹۲قبلا بی ام و سری سه نسخه کوپه رو با یه طراحی متفاوت نسبت به سدانش میداد بیرون حداقل چراغ جلو غقب فرق میکرد. الان برای کاهش هزینه این کارم نکرده !!! اونجوری ادم حس متفاوت بودن میکرد وقتی کوپه داشت نسبت به سدان …
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۱ آذر ۱۳۹۲درود.
من نمیدونم چرا همه میگن هیچ تفاوتی با هم ندارند.
یکذره دقت کنید میبینید که چراغ عقب هاشون تا حدودی با هم فرق دارند.
درسته که یک طرح بنیادی و کاملا متحول نیست و لی به هر حال یک تغییری
داشته.
دوستان حال و هوای بی ام و اصلا خوب نیست.
این مطلب رو میتونید در مجله ماشین شماره ی اذر ماه بخونید.
((( ایران و المان )))
زیگما
۲۰ آذر ۱۳۹۲خسته نباشید .هبچ فشاری به خودشو نمیارن برای یه طرح نو.اه اه اه.مثل ایران خودرو فقط بلده چراغ عوض کنه.چراغ هاشم عوض نکرده کهههههه.خیلی بیخوده.باید قبول کرد.
x3 x5 x1 چراغ هاش یه کوچولو فرق میکنه
سری 3 5 7 دریغ از یه تفاوت در طراحی.متاسفم
حمید
۲۱ آذر ۱۳۹۲متاسف باش تا اموراتت بگذره!!!نه پس هیوندای خوبه !!!آخه نه که جلوآزرا خیلی با سوناتا فرق میکنه !!! وقتی هم میخوان طرح جدید بدن حاصل میشه جنسیس جدید که اصلا با ذره بین و میکرسکوپ و تلسکوپ هم نمیشه تشخیص داد هیوندایه اصلا معلوم نیست چی هست.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۱ آذر ۱۳۹۲درود.
حمید جان چرا بحث میکنی؟؟؟
خب نمیفهمه دیگه.دست خودش نیست.
دوستان اگر به کامنت های دوستداران کره توجه کنید ، میبینید که
افرادی بی ادب ، بی مطالعه و بدون دانش فنی هستند.
((( ایران و المان )))
alireza
۲۱ آذر ۱۳۹۲ببخشید میلاد جان میشه توضیح بدی هدف از ساخت سری 4 چیه؟ من که بین m3 و m4 هیچ فرقی ندیدم. پس چرا بینشون 2000 یورو اختلافه؟
حمید
۲۱ آذر ۱۳۹۲میلاد جان اگه نظرات من رو دنبال کنی وقتی دارم انتقاد میکنم از یه برند بزرگ یا ماشین خاص و پر طرفدار آخرش میگم : (نظر شخصی ) دلیلش هم اینه که خودم رو فقط یه عشق ماشین با تجربه میدونم و در حدی نیستم که نظر قاطع بدم . ولی این جا دوستان چنان با قاطعیت تاسف میخورن واسه ب ام و چنان نظر میدن بنز فلانه ب ام و اله آئودی بله 911 تکراریه … انگار خودشون سوپروایز تیم طراحی مثلا لکسس هستن حالا دارن از رقبا انتقاد میکنن و نظرات هم طوری مینویسن انگار آیه قرآن دارن میگن.به هر حال کلام آخر :
بنز ب ام و آئودی پورشه فولکس و آلمانی های دیگه ماشین هایی هستند که نسل ها کشته مرده داشتن ، بیش از یک قرن مطرح بودن هستن و خواهند بود در حالی که هیوندای و کیا حدود ده ساله (با خوشبینی 10 سال و البته با تحسین سرعت پیشرفتشون) که در بازارهای جهانی مطرح هستن و دارن رقابت میکنن به صورت جدی . صد سال دیگه اگر چهارتا نسل از عشق کیا مردن تازه میتونیم اسم کیا رو بذاریم کنار بزرگان آلمانی . اگر کسی میخواد بهتر بفهمه چی میگم باید یه ده تایی ماشین عوض کنه 5تا آلمانی و 5تا غیر آلمانی ، هرکدوم رو 6 ماه سوار شه،ببره رو چال زیر ماشین هارو مقایسه کنه باهاشون زندگی کنه اونوقت متوجه میشه . ب ام و هم یه مقدار تکراری شده همه میدونیم ولی تکرار ب ام و مث تکرار پراید نیست ، ب ام و ب ام و است و لذت بخشه ، حرفای منو کسی میفهمه که حداقل 3تا w124 عوض کرده باشه ، حالا دیسلایک کنین
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲راست میگه bmw شورشو در آورده!!!!!!
زیگما
۲۰ آذر ۱۳۹۲داخلش که ماشالله.اگه چراغ های مدل های مختلف یه کم فرق میکنه داخل سری 3 4 5 6 7 x1 x3 x5 x6 همش همین شکلیه.با هم دیگه مووووووووو نمیزنه.هه هه.آلمان عقب افتاده از دنیا
mahsa
۲۱ آذر ۱۳۹۲زیگما این عکس کیه گذاشتی
خودتی؟
چطور شده ارم شورلتو برداشتی
جلال
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام
دوست عزیز شما اصلا میدونی آرم شورلت چجوریه؟
mahsa
۲۲ آذر ۱۳۹۲من میدونم ارم شورلت شبیه+هس ولی این خود زیگما بود که میگفت ارم شورلتو گذاشته
a.m.i.n
۲۰ آذر ۱۳۹۲درسته که خیلی عالین اما باید قبول کنیم طراحی های بی ام و دیگه واقعا تکراری شدن ی امیدی به سال ۲۰۱۴ بود که اونم نابود شد
امیرحسین
۲۰ آذر ۱۳۹۲Bmw با اون چراغای جفت جلوش
Bmw با او جلو پنجرش
همیشه دوست داشتنیه
تولید 431 اسب بخار با 8.3 لیتر مصرف سوخت
محسن.د
۲۰ آذر ۱۳۹۲اون رنگ زرده حرف نداره! فقط قیمتاشون بالاست که فکر میکنم دلیل اصلیش بخاطر سقف فیبر کربنی باشه!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۱ آذر ۱۳۹۲درود.
منم قبول دارم.
رنگش حرف نداره.
من این نسل از سریه 3 رو بیشتر از قبل هم دوست دارم هم خوشم اومد.
((( ایران و المان )))
شهاب
۲۰ آذر ۱۳۹۲بی ام دبلیو M3 یکی از سلاطین هندلینگ
جلال
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام
انگار با آدم دعوا داره
من که جرات نمیکم بخرمش
میترسم با این همه عصبانیتش منو بکشه!!!
دوستان فقط قیمتش برا یه سدان شهری یه خورده زیاد نیس؟
72000 یورو؟
حمید
۲۱ آذر ۱۳۹۲واسه 431 اسبی که فقط 8.3 لیتر مصرف میکنه زیاد نیست ، اونی که مهندسی رو میشناسه میخره
جلال
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام
راستی پدال مثل این که هر چی عکس ازش بوده رو گذاشتی؟
چه خبره بابا اینهمه عکس؟
ولی دمت گرم
این عکسهای قشنگ هرچی بیشتر بهتر!!!
جلال
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام
بی ام و خصوصا مدلM3هندلینگش اثبات شدس
کیفیت سواریش هم همینطور
ESI
۲۱ آذر ۱۳۹۲حرف ندارن ولی یه کم قیمت ها بالاست
Sina.fb
۲۱ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
بی ام و با این عصبانی بودنش منو کشته منو کشته.
FB=Ferrari&BMW
SAEED
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام.
خییییییییییییییییییلی ناز طراحی شدن،مخصوصاً M4 !!!!!!!!
خییییییییییییییییییلی ک میگم یعنی خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی ها….
احمد.ف
۲۱ آذر ۱۳۹۲یک مقدار تفاوت قائل شدن بین M3 و M4 سخت نیست؟ البته اگر سری ۳ هم دو در داشته باشه که دیگه واقعا تفکیکشون دشوار میشه
SAEED
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام.
احمد جان ب نظر من نمای عقب M4 و کلاً ظهرش از M3 نازتره!!از این نظر گفتم،وگرنه واقعاً هر دوتا ماشینای عالی هستن…
حمید
۲۱ آذر ۱۳۹۲ببخشینا 4 همون دو در سری سه هست!که اسمش رو عوض کردن . فقط یه ایرادی هست اونم اینکه سری 3 کوپه قدمتش بیشتر از سری 3 سدان بود . من جای ب ام و بودم سدان که جدید تره رو میذاشتم 4 و کوپه که اصیل تره همون 3 میموند بهتر بود . (نظر شخصی)
SAEED
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام.
خواهش میکنم حمید جان،ولی سوء تفاهم شده،ما فقط در مورد ظاهرش و تفاوتی ک این دو تا تو نمای عقب دارن حرف زدیم قربونت برم!!!!!!!!!!!!!
mds
۲۱ آذر ۱۳۹۲M4 خیلی زیباس اما جنسیس کوپه زیباتر :-)
جلال
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام
عزیزم از سلیقت معلومه اصلا ماشین باز نیستی
هنوز خیلی مونده تا این جور چیز هارو بدونی
بزرگتر که تر که شدی متوجه میشی……..
mds
۲۱ آذر ۱۳۹۲[…]
ثانیا اصلا تا حالا تو عمرت جنسیس کوپه و بی ام و سوار شدی؟! من تجربه رانندگی با جنسیس و بی ام و M3 رو داشتم درسته بی ام و هندلینگ .موتور. شتاب .امکانات .قدرت .برند. بهتری داره اما جنسیس با اینکه نصف قیمت بی ام و هست تو زیبایی و قدرت دست کمی از بی ام و نداره البته اگه چشماتونو باز کنید و ((تعصبو)) بذارید کنار در طراحی و مهندسی شرکت هیوندای شکی نیست کمی واقع بین باشید بد نیست.
حمید
۲۱ آذر ۱۳۹۲از کامنتت معلومه حتما m3 و جن کوپه رو تست کردی!!!!! اصلا شکی نیستا !!!! کاملا تست کردی معلومه!!!! بله بله
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۱ آذر ۱۳۹۲درود.
بچه ها چرا بحث میکنید؟؟؟
خب نمیفهمه دیگه.دست خودش نیست.
دوستان اگر به کامنت های دوستداران کره توجه کنید ،
میبینید که افرادی بی ادب ، بی مطالعه و بدون دانش
فنی هستند.
دقت کنید روی بعضی از ماشین ها کره ای میان برچسب و
ارم های AMG . M3 . V8 . و …. میچسبانند.بیشتر هم
روی هیوندای کوپه و جنسیس.
طرز تیونینگ و اسپورت کردن جنسیس و کوپه را ببینید!!!
در هارو خفاشی میکنند.فلاپ و بالچه و …. بزرگ
میذارند ، هرکی ندونه فکر میکنه که میخواد بره
مسابقات DTM !!!!!!
ایا این چیز هارو روی بنز و بی ام و دیده اید؟؟؟
بی ام و که ذاتش اسپورته.بنز هم اصلا نیازی به این
جور کار ها نداره.
ارم های برابوس.ای سی اشنیتزر . AMG . M3 . G POWER.
بیانگر همین اسپورت بودن هستند و نیازی به این خز
بازی ها نیست.
هر کسی هم که اطلاعات خودرویی نداشته باشه میفهمه.
((( ایران و المان )))
mds
۲۱ آذر ۱۳۹۲وای تو و چند متعصب دیگر از هیوندای بد گفتید الان هیوندای ورشکسته میشه و از سومین خودرو ساز بزرگ جهان
به آخرین سقوط میکنه و با ایران خررو اقدام به ساخت خودرو میکنه
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲صد بار گفتم باز هم میگم . الان فروش پراید از جنسیس بیشتره این یعنی پراید بهتره!!!!!!!!
امیرحسین
۲۱ آذر ۱۳۹۲فکر میکنم شما صاحب یک دستگاه هیوندای باشی . . .
Sina.fb
۲۱ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
فکر کنم هر دوشونم رقیب خوبی برا شورلت SS باشند.
FB=Ferrari & BMW
mahsa
۲۱ آذر ۱۳۹۲چی شده جناب عالی یبار بنزی یبار بی ام و درسته هردوشون درخور ستایش اند اما ….
mahsa
۲۱ آذر ۱۳۹۲این مدل بی ام و واقعا زیبا و بینظیره
اما باید قبول کرد که بی ام و عادت کرده به تکراری طراحی کردن
قیمتشم نسبت به مدلش خداییش خیلی بالاست
نويد
۲۱ آذر ۱۳۹۲بستگی داره به اینکه شما از ماشین چی بخوای؟ اینکه تک باشه. هر روز یک مدل عجیب غریب بده بیرون و کاملا نابخته یا اینکه ماشین باید هندلینگ داشته باشه و ایمنی و لذت رانندگی.
اصالت بی ام و و کیفیتش و همه المانیها اصلا قابل قیاس با آسیایی ها نیست هرچند آسیایی ها هر سال دو مدل بدن بیرون.
Sina.fb
۲۱ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
مهسای عزیز اگه شما جای مدیر عامل بی ام و بودی چیکار میکردی؟
مطمئن باش من اگه جای مدیر عاملش بودم منم تکراری تولید میکردم وقتی با این مدل هاش پول خوبی به جیب می زنه چه لزومی داره مدلشو تغییر بده،
(البته نه برای همیشه.)
بعد از مدتی که دید دیگه این مدل قدیمی شده و کسی نمی خره مدلشو تغییر میده.
به همین راحتی.
FB=Ferrari & BMW
mahsa
۲۲ آذر ۱۳۹۲قبول دارم بی ام و بسیاد فوق العادس
اماباید بگم مدلاشش اونقدری بهم شبیهن که من نمیتونم از هم تشخیصشون بدم
و تا فقط ام۴ و زد ۴ اونو میتونم از مدلای دسگه براحتی تشخیص بدم
mahsa
۲۲ آذر ۱۳۹۲البته منظورم بی ام و هامان ام ۴هست
حمید
۲۱ آذر ۱۳۹۲اون آقایونی که تو بحث توربو هی من گفتم توربو اتفاقا مصرف رو کم میکنه نه زیاد ، همه گفتن نه زیاد میکنه من پرسیدم چرا؟هیچ کس نتونست حتی مکانیزمش رو توضیح بده فقط الکی رو هوا حرف زدن الان لطف کنن توضیح بدن که ماشین 3 لیتری با دوتوربو چطوری فقط 8.3 لیتر مصرف میکنه.
mehran911
۲۱ آذر ۱۳۹۲حمید آقا گل پسر این که بعضی از دوستان جواب سوال شما رو نمیدن معنیش این نیست که بلد نیستند یا اطلاعات کافی ندارند دوست عزیز قصد توهین ندارم ولی شما با پرسیدن سوالاتی که جواب اونارو بلد هستید قصد به رخ کشیدن دارید حالا من چندتا سوال ازت می پرسم هر چقدر که دوست داشتی وقت داری تا جواباشو بیاری
سیستم ssc و 4wsو تعلیق مکفرسون و فرق سیستم vtec باivtec و مکانیسم میل بادمک ها در پورشه و سیستم pcm روبه طور کامل توضیح بده؟
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۱ آذر ۱۳۹۲درود.
مهران جان من یک سوال داشتم میشه به جیمیل من سر بزنی؟؟؟
((( MILADOLF.G65AMG@GMAIL.COM )))
ممنون میشم.
((( ایران و المان )))
امیرحسین
۲۱ آذر ۱۳۹۲فکر میکنم شما بودی خداحافظی کردی .
یا . . .
حمید
۲۱ آذر ۱۳۹۲mehran911 اصلا موضوع این نیست که من بیشتر میدونم یا جنابعالی ، موضوع اینه که نظر راجع به چیزی میدم که میدونم درموردش ، میتونم بحث کنم و دیگران رو قانع کنم . داستان توربو این بود که همه میگن مصرف رو زیاد میکنه چرا ؟ چون اسمش سیستم پرخوارانیه یعنی همه فک میکنن مثل تانک بنزین میخوره و من هرچقدر زور زدم کسی نفهمید مه مصرف و آلایندگی برعکس خیلی هم میاد پایین تر ، و درحالی دیسلایک میخوردم که دیسلایک زن های عزیز 500 بار دیدن من پرسیدم چرا مصرف رو زیاد میکنه ؟ حداقل راجع به عقیده رو هوایی که میدین ساپورت بیارین ولی کسی پاسخی نداد دیسلایک هم میزدن !!!از این لیست هایی که شما میگی هم بنده زیاد دارم واسه امتحان کردن جنابعالی ، خودتو خسته نکن .
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲بستگی به اندازه ی توربوش داره!!!!!!
محمد حسین
۲۱ آذر ۱۳۹۲m4مسلسل کوچک :
فکر کن این بیاد ایران وای…..
البته از شوخی گذشته واقعا زیباست (ماکه تو حسرتش موندیم شما رو نمیدونم)
مک میسل
۲۱ آذر ۱۳۹۲من که خوشم اومد.
امین
۲۱ آذر ۱۳۹۲یعنی من موندم با این عقل کلهایی که ما داریم چرا پیشرفت نکردیم (منظورم همه افراد نیست )
یعنی حرفایی که بعضیا میزنن به فکر این همه طراح و بازرس و بگیر و ببند bmw نمیرسه؟
اونایی که فرق سری3 و سری 4 رو نمیدونن لطفا کامنت نزارن
خیلی قشنگ بودن …. من که راضیم ازشون
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۱ آذر ۱۳۹۲درود امین جان .
خودتو ناراحت نکن.
کسی که سوار بنز و بی ام و میشه ، پولی که واسه صدقه میذاره کنار دقیقا
برابر هزینه ی درست کردن یک هیوندای سنتنیال چپ شده است.
این ها تازه چشماشون باز شده.
((( ایران و المان )))
امین
۲۱ آذر ۱۳۹۲ممنون میلاد عزیز
بهتره بزاریم خوش باشن
km
۲۱ آذر ۱۳۹۲تو بی ام و ها از M3 M4 خیلی خوشم میاد. یه رخی دارن که هیچی نداره، مخصوصا M4 ه همون M3 2 در هست و امسال طوفان به پا میکنه.
Sina.Ferrari & Benz
۲۱ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
KMجان M6 از همشون بهتره.
km
۲۱ آذر ۱۳۹۲عزیز دل من گفتم سلیقه ی خودم اینطوریه. اگه از نظر شتاب و سرعت و این چیزا بگی M5 از همه بهتره. هر کدومشون از یه نظر خوبن
اسی
۲۱ آذر ۱۳۹۲بابا اینا رو ک قبلا دیدیم تو سریال هشتدار برای کبرا 11 ماشین سمیر گرکان
Car Designer
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام
به عنوان یک طراح معتقدم که سادگی زیبا ترین چیز جهانه که این بار هم bmw اون رو زیر پا گذاشته…
متأسفم bmw…
زیگما
۲۱ آذر ۱۳۹۲بله عزیز
خوشم میاد همه دارن به افت بی ام و اعتراف میکنن
حمید
۲۱ آذر ۱۳۹۲کدوم افت ؟ کیفیتش کم شده؟تکنولوژیش عقب مونده ؟ زشته ؟ عملکرد موتورش با توجه به حجم بده ؟ مصرفش زیاده ؟ ب ام و تکراری شده ، افت نکرده ، افت با تکرار فرق میکنه.
M_435
۲۱ آذر ۱۳۹۲افت BMWبخور تو سر رقیباشو اونایی که چشم دیدن موفقیتای BMWرو ندارن…
M_435
۲۱ آذر ۱۳۹۲این چیزی که من دارم میبینم فک نکنم بازم C63 به گردش برسه مگه بره با برابوسش بیان بلکه شاید فرجی بشه…عاشقانه منتظر دیدن درگشونم..