دو استیشن اسپرت و قدرتمند آلمانی رودرروی هم قرار گرفتهاند. از یک سو بامو M3 تورینگ با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و از سوی دیگر آئودی RS4 آوانت با ۴۵۰ اسب بخار قدرت.
این روزها خودروهای خانوادگی اسپرت و قدرتمند در اشکال و اندازههای مختلف قابل خریداری هستند. البته قطعاً کراساوورها بر بازار سلطه دارند اما همه علاقمند به سواری با خودرویی بلندقامت نیستند. چنین افرادی میتوانند سراغ خودروهایی مثل بامو M3 تورینگ یا آئودی RS4 آوانت بروند. حال این دو استیشن اسپرت در درگ کارواو به مصاف هم رفتهاند.
در این مصاف تمام آلمانی، بامو از لحاظ قدرت برتری دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل میدهد. از سوی دیگر، آئودی از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این پیشرانه نیز مثل رقیب باواریایی به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل است. آئودی هرچند قدرت کمتری دارد اما با وزن ۱۸۶۵ کیلوگرم از بامو ۱۷۴۵ کیلوگرمی سبکتر است.
بااینحال، اضافهوزن تأثیر چندانی روی پرفورمنس M3 نگذاشته است زیرا این ماشین در دو درگ اول بهراحتی پیروز شد و حتی با وجود شروع عالی آئودی، پس از ۱۱.۶ ثانیه به خط پایان رسید درحالیکه این زمان برای رقیب ۱۲ ثانیه بود. سپس درگهای دیگری برگزار شد که در هرکدام یک نفر به سرنشینان بامو اضافه میشد تا شرایط دو خودرو برابر شود. بااینحال، M3 حتی با وجود سه سرنشین اضافی همچنان پیروز میدان بود و صرفاً در درگ آخر که با احتساب راننده پنج نفر داخل بامو نشسته بودند، سرانجام RS4 توانست رقیب را مغلوب کند. در این درگ، ۱۲.۱ ثانیه طول کشید تا M3 به خط پایان برسد.
بامو اما در مسابقات رولینگ هم بهراحتی پیروز شد و از آئودی فاصله گرفت. بااینحال، نتیجهٔ چالش آخر یعنی آزمایش ترمز کمی غافلگیرکننده بود زیرا M3 با وجود وزن سنگینتر در مسافت کمتری نسبت به RS4 متوقف شد. بهطورکلی، هرچند M3 تورینگ در رقابتهای مختلف بهراحتی آئودی RS4 آوانت را مغلوب میکند اما قیمت بسیار گرانتری هم دارد. آیا پرفورمنس بهتر ارزش این اختلاف قیمت را دارد؟
مشخصات فنی
آئودی RS4 | بامو M3 تورینگ | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۴۵ کیلوگرم | ۱۸۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۶۹,۶۰۰ پوند | ۸۵,۴۶۵ هزار پوند |
amir-mr
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲آئودی RS4 قطعا جزو زیبا ترین استیشن ها بازار هستش
mercedes
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲همیشه توی تست درگ پورشه و بیمر اول میشه
مثلا 911توربو اس توی کلاس خودش همه ی رقبا رو شکست داده.
JDM سابق
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲این درگ های کار واو یه ذره هم قابل استناد نیستن
هشتاد درصدشون تایم های فضایی میزنن درصورتیکه اگر یه مقدار با ماشین تمرین داشته باشی و لاستیک هارو به خوبی گرم کنی تایم بهتری میزنه مت واستون صرفاً جنبه فان و سرگرمی داره
حامد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲چه استیشنای جذابین هردو
یاد پیکان استیشن افتادم که ده نفره توش سوار میشدیم بچه که بودیم
R/T
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲بی ام و عالی بود
Reza Waffen SS
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲M3 تورینگ انتخابم
نویدی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲از قدیم گفتن با دم شیر بازی نکن😉
محمد ب
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲آئودی از بی ام دبلیو عقب افتاده تو مدلهای پرفورمنس
Zahid 098
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲من ائودی را بیشتر دوست دارم
Alireza
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲بی ام وه عالی بود
❤BMW❤
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲این یه تجربه واسه مت واتسون که با بیامو کل نندازه
پیام
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲وای آئودی کوشته شد😁
ولی خداییش این بی ام و نمیخواد با این موتورهای معرکه اش یه سوپر اسپرت خالص بنزینی با ایرودینامیک فوق الهعاده بده بیرون اگه بشه که چی میشه تصورشا بکن موتور خارق العاده M5 CS رو یه شاسی مونوکوک فیبر کربنی که با کمک مکلارن توسعه یافته باشه سوار بشه یا خداااا
محمدهادی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲سلطان بیمر هست دیگر
جالب فقط همون جا که دونه دونه به سرنشین های بی ام و اضافه کردن بلکه بتونن شکستش بدن
لنتی بباز دیگه
اصلن افزایش وزن رو میفهمی؟! الان باید سنگین تر شده باشی!!
نه،ظاهرا نمیفهمه،فقط میخواد پیروز باشه
خخخخ