آئودیبی ام و

کدام استیشن اسپرت آلمانی سریع‌تر است؟ درگ بی‌ام‌و M3 تورینگ و آئودی RS4

دو استیشن اسپرت و قدرتمند آلمانی رودرروی هم قرار گرفته‌اند. از یک سو ب‌ام‌و M3 تورینگ با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و از سوی دیگر آئودی RS4 آوانت با ۴۵۰ اسب بخار قدرت.

این روزها خودروهای خانوادگی اسپرت و قدرتمند در اشکال و اندازه‌های مختلف قابل خریداری هستند. البته قطعاً کراس‌اوورها بر بازار سلطه دارند اما همه علاقمند به سواری با خودرویی بلندقامت نیستند. چنین افرادی می‌توانند سراغ خودروهایی مثل ب‌ام‌و M3 تورینگ یا آئودی RS4 آوانت بروند. حال این دو استیشن اسپرت در درگ کارواو به مصاف هم رفته‌اند.

در این مصاف تمام آلمانی، ب‌ام‌و از لحاظ قدرت برتری دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. از سوی دیگر، آئودی از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این پیشرانه نیز مثل رقیب باواریایی به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل است. آئودی هرچند قدرت کمتری دارد اما با وزن ۱۸۶۵ کیلوگرم از ب‌ام‌و ۱۷۴۵ کیلوگرمی سبک‌تر است.

بااین‌حال، اضافه‌وزن تأثیر چندانی روی پرفورمنس M3 نگذاشته است زیرا این ماشین در دو درگ اول به‌راحتی پیروز شد و حتی با وجود شروع عالی آئودی، پس از ۱۱.۶ ثانیه به خط پایان رسید درحالی‌که این زمان برای رقیب ۱۲ ثانیه بود. سپس درگ‌های دیگری برگزار شد که در هرکدام یک نفر به سرنشینان ب‌ام‌و اضافه می‌شد تا شرایط دو خودرو برابر شود. بااین‌حال، M3 حتی با وجود سه سرنشین اضافی همچنان پیروز میدان بود و صرفاً در درگ آخر که با احتساب راننده پنج نفر داخل ب‌ام‌و نشسته بودند، سرانجام RS4 توانست رقیب را مغلوب کند. در این درگ، ۱۲.۱ ثانیه طول کشید تا M3 به خط پایان برسد.

ب‌ام‌و اما در مسابقات رولینگ هم به‌راحتی پیروز شد و از آئودی فاصله گرفت. بااین‌حال، نتیجهٔ چالش آخر یعنی آزمایش ترمز کمی غافلگیرکننده بود زیرا M3 با وجود وزن سنگین‌تر در مسافت کمتری نسبت به RS4 متوقف شد. به‌طورکلی، هرچند M3 تورینگ در رقابت‌های مختلف به‌راحتی آئودی RS4 آوانت را مغلوب می‌کند اما قیمت بسیار گران‌تری هم دارد. آیا پرفورمنس بهتر ارزش این اختلاف قیمت را دارد؟

مشخصات فنی

آئودی RS4

ب‌ام‌و M3 تورینگ

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۴۵ کیلوگرم ۱۸۶۵ کیلوگرم
قیمت ۶۹,۶۰۰ پوند ۸۵,۴۶۵ هزار پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. amir-mr

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (405 ديدگاه)

    آئودی RS4 قطعا جزو زیبا ترین استیشن ها بازار هستش

    موافقم 34
    مخالفم 5
    1. mercedes

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (423 ديدگاه)

      همیشه توی تست درگ پورشه و بیمر اول میشه
      مثلا 911توربو اس توی کلاس خودش همه ی رقبا رو شکست داده.

      موافقم 18
  2. JDM سابق

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    این درگ های کار واو یه ذره هم قابل استناد نیستن
    هشتاد درصدشون تایم های فضایی میزنن درصورتیکه اگر یه مقدار با ماشین تمرین داشته باشی و لاستیک هارو به خوبی گرم کنی تایم بهتری میزنه مت واستون صرفاً جنبه فان و سرگرمی داره

    موافقم 9
    مخالفم 13
  3. حامد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    چه استیشنای جذابین هردو
    یاد پیکان استیشن افتادم که ده نفره توش سوار میشدیم بچه که بودیم

    موافقم 20
  4. R/T

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    بی ام و عالی بود

    موافقم 19
  5. Reza Waffen SS

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    M3 تورینگ انتخابم

    موافقم 20
    مخالفم 1
  6. نویدی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    از قدیم گفتن با دم شیر بازی نکن😉

    موافقم 16
    مخالفم 4
  7. محمد ب

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (232 ديدگاه)

    آئودی از بی ام دبلیو عقب افتاده تو مدلهای پرفورمنس

    موافقم 13
    مخالفم 2
  8. Zahid 098

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من ائودی را بیشتر دوست دارم

    موافقم 4
    مخالفم 7
  9. Alireza

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (199 ديدگاه)

    بی ام وه عالی بود

  10. ❤BMW❤

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    این یه تجربه واسه مت واتسون که با بی‌ام‌و کل نندازه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. پیام

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (286 ديدگاه)

    وای آئودی کوشته شد😁
    ولی خداییش این بی ام و نمیخواد با این موتورهای معرکه اش یه سوپر اسپرت خالص بنزینی با ایرودینامیک فوق الهعاده بده بیرون اگه بشه که چی میشه تصورشا بکن موتور خارق العاده M5 CS رو یه شاسی مونوکوک فیبر کربنی که با کمک مکلارن توسعه یافته باشه سوار بشه یا خداااا

    موافقم 11
    مخالفم 1
  12. محمدهادی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2480 ديدگاه)

    سلطان بیمر هست دیگر
    جالب فقط همون جا که دونه دونه به سرنشین های بی ام و اضافه کردن بلکه بتونن شکستش بدن
    لنتی بباز دیگه
    اصلن افزایش وزن رو میفهمی؟! الان باید سنگین تر شده باشی!!
    نه،ظاهرا نمیفهمه،فقط میخواد پیروز باشه
    خخخخ

    موافقم 13
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا