بیامو M3 تورینگ جدید حتی پیش از معرفی رسمی خبرساز شده است. این خودروی آلمانی رکورد جدیدی را در پیست مشهور نوربرگ رینگ بر جای میگذارد. همین چند روز پیش بیامو مدعی شد رکورد رسمی سریعترین استیشن دنیا را در جهنم سبز ثبت کرده و یک دور این پیست را در ۷ دقیقه و ۳۵.۰۶۰ ثانیه طی کرده است. رکورد این خودرو بهبود حدود ۱۰ ثانیهای را نسبت به رکورددار قبلی یعنی مرسدس-ای ام جی E63 S نشان میدهد.
به تازگی ویدئوی این رکوردشکنی جذاب توسط بیامو M منتشر شده و میتوانیم آن را تماشا کنیم. ازآنجاییکه M3 تورینگ هنوز معرفی نشده بنابراین خودروی رکوردشکن با پوشش استتاری دیده میشود. البته کابین قهوهای رنگ خودرو را میتوان دید.
بیامو فعلاً جزئیات فنی این خودرو را اعلام نمیکند اما انتظار داریم M3 تورینگ به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری موجود در نسخه سدان مجهز باشد. این نیروگاه آهنین در برادر سدان قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری تولید میکند اما اگر شما خواهان نسخه دستی M3 تورینگ باشید شاید خبری از این نوع گیربکس نباشد.
ژرمنها بهصورت رسمی اعلام کردهاند اولین نسل M3 تورینگ در فستیوال سرعت گوودوود امسال معرفی خواهد شد. علاوه بر این استیشن جذاب خودروی M4 CSL نیز در این رویداد حضور خواهد داشت. بیامو M میخواهد در گوودوود پنجاهسالگی خود را جشن بگیرد و البته این مهم با عرضه بیامو M2 2023 جدید همزمان شده است. نسل جدید M3 آخرین خودروی M با پیشرانه درونسوز خالص خواهد بود. جزئیات کامل بیامو M3 تورینگ ۲ تیر ۱۴۰۱ منتشر میشود.
اما در ادامه میخواهیم بدانیم این استیشن اسپرت در نوربرگ رینگ از چه خودروهایی سریعتر بوده است. اگرچه زمان ۷ دقیقه و ۳۵.۰۶۰ ثانیهای برای یک استیشن کاملاً احساسبرانگیز جلوه میکند اما در کلیت خیلی گیرا نیست. با این وجود رکورد بیامو بهتر از خودروهایی همچون آکورا NSX قبل از فیس لیفت و بیامو M5 کامپتیشن F90، پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۷ و بیامو M2 CS است. هیچیک از این خودروها کند نیستند اما خب M3 تورینگ به عنوان یک استیشن خانوادگی خودرویی سریعتر نشان میدهد.
باید به این نکته اشاره کنیم برخی خودروها که عملکردی سریعتر از بیامو داشتهاند رکورد M3 تورینگ را زیر سوال میبرند. برای مثال پورشه ۹۱۱ کررا S نسل ۹۹۲ با ۱۰۰ اسب بخار قدرت نسبت به بیامو بیش از ۱ ثانیه سریعتر بوده و آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو نیز همین وضعیت را دارد. حتی بیامو M4 کامپتیشن xDrive نیز سریعتر بوده و درست از همان پیشرانه M3 تورینگ استفاده میکند. البته استیشن جدید بیامو برای شخم زدن پیست طراحی نشده و میخواهد پرفورمنس و فضای بار و کابین زیاد را باهم ارائه کند. این خودرو میخواهد نشان دهد چگونه وزن، توازن، قدرت و آئرودینامیک یکجا جمع میشوند.
javadhy
۲۹ خرداد ۱۴۰۱واقعا استیشن جذابیه چه از نظر ظاهری چه پرفورمنس
با اینکه تایمش در کل خفن نبود ولی توی کلاسش خیلی عالی بود
Reza Waffen SS
۲۹ خرداد ۱۴۰۱چقدر این نسخه تورینگ M3 زیباست
ارین صاحب جمعی
۲۹ خرداد ۱۴۰۱چرا پرفورمنس بی ام و انقدر خوبه ؟؟؟
Bhp1400
۲۹ خرداد ۱۴۰۱چون بی ام و قویه
Kf
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ممنون از راهنماییتون سوال دیگه ای بود میپرسیم🤧
Bhp1400
۲۹ خرداد ۱۴۰۱خواهش می کنم
Reza Waffen SS
۲۹ خرداد ۱۴۰۱چون مهندسیه آلمانی پشتشه
سپهر
۳۰ خرداد ۱۴۰۱الان ژاپنی بازا میان میگن به درد نمیخوره،هزینه نگهداری و استهلاکش بالاست🤣🤣🤣
Mohsen
۳۱ خرداد ۱۴۰۱چون خدایان مهندسی ادارش میکنن بی ام و اولین سازنده موتور توربوجت هواپیما بود!برای همین ماشیناش به جنگنده شبیهن تا ماشین😍
Daruosh
۲۹ خرداد ۱۴۰۱بنز GT رکورد دار نوربرگرین هست
Porsche 911
۲۹ خرداد ۱۴۰۱متن رو بخونید
نوشته بخش استیشن واگن هاست نه رکورد کلی
باز هم رکورد کلی دست 919 hybrid evo هست نه مرسدس
مرسدس رکورد خودرو های جاده ای رو داشت
البته خیلی ها رکورد پورشه رو قبول ندارن ولی کیت منثی یکی از کیت هایی هست که توسط خود کارخانه روی ماشین های پورشه بسته میشه
ولی خب مرسدس رکوردش خالص تر هست به نظر خودم
ممد
۲۹ خرداد ۱۴۰۱خدایی سیسشو دوست داشتم
JDM lover
۲۹ خرداد ۱۴۰۱خیلی خوبه 👍👌
یاس ی
۳۰ خرداد ۱۴۰۱عاشق استیشنهای پرفورمنس هستم. فکر کن پشت چراغ قرمز باهاش چه کل کل هایی میشه کرد.
وحید اسماعیل نسب
۸ تیر ۱۴۰۱ماشین یعنی این خیلی خفنه عشق فقط بی ام و