بی ام و

بی ام و M3 تورینگ دالر با ظاهر خشن و 630 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت تیونینگ دالر از پروژه جدید خود یعنی بی‌ام‌و M3 تورینگ رونمایی کرد. این استیشن آلمانی علاوه بر کیت بدنه خشن و با ابهت خود دارای ۶۳۰ اسب بخار قدرت است.

سرانجام پس از سال‌ها انتظار بی‌ام‌و نسخه استیشن یا همان تورینگ M3 را تولید کرد و طبیعی بود که تیونرها نیز سریعاً دست‌به‌کار خواهند شد تا روی این خودرو کار کنند. شرکت سوئیسی دالر جزو اولین تیونرهایی است که دست روی M3 تورینگ G81 گذاشته تا قدرت بیشتر و ظاهری مخوف‌تر را به ارمغان بیاورد. اولین دستور کار دالر کاهش ۲۸ میلی‌متری ارتفاع خودرو در جلو و ۱۵ میلی‌متری در عقب بوده که دلیل آن استفاده از فنرهای سفت تر برای سیستم تعلیق است.

دالر همچنین بجای رینگ‌های استاندارد بی‌ام‌و از رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج کاری شده استفاده کرده است. لاستیک‌های ۲۷۵/۲۵ZR21 در جلو و ۲۹۵/۲۵/ZR21 در عقب نیز این رینگ‌ها را احاطه می‌کنند. تیونر موردبحث علاوه بر روی بدنه نیز کار کرده و یک اسپویلر لبه‌ای سفارشی از جنس فیبر کربن را برای بخش جلو در نظر گرفته است. این قطعه در تصاویر ظاهری دو رنگ دارد اما می‌توان آن را با طرح فیبر کربن یا شفاف سفارش داد. با پرداخت هزینه بیشتر، آینه‌بغل‌ها و دیفیوزر عقب نیز ظاهر مشابهی خواهند داشت.

از نظر قوای محرکه باید گفت بی‌ام‌و M3 تورینگ دالر به همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی S58 مجهز است اما بجای ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور استاندارد کارخانه ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند. البته این قدرت و گشتاور با استفاده از کیت مرحله ۱ به دست می‌آیند، کیتی که شامل استفاده از ورودی هوای کربنی و فیلترهای هوای کاراتر است.

درصورتی‌که کیت مرحله ۲ سفارش داده شود خروجی این نیروگاه آهنین به رقم قابل‌توجه ۶۳۰ اسب بخار و گشتاور به ۷۴۰ نیوتون متر خواهد رسید. همچنین می‌توان بجای اگزوز فابریک کارخانه سیستمی از جنس فولاد ضدزنگ با کنترل سوپاپ و چهار خروجی با پوشش سرامیکی را سفارش داد. خروجی‌های اگزوز این خودرو قطر ۱۰۰ یا ۱۱۴ میلی‌متری دارند. دالر به عملکرد استیشن پرقدرت خود اشاره‌ای نکرده اما نسخه استاندارد M3 تورینگ در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن در صورت استفاده از پکیج راننده M برابر با ۲۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. تا زمان تولید نسخه احتمالی M3 CS تورینگ توسط بی‌ام‌و، مالکان می‌توانند از کیت‌های تیونینگ دالر برای خودروی خود استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ....

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده مخصوصا رینگ هاش

    موافقم 40
    مخالفم 1
  2. ❤BMW❤

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    این ماشین عالیه ،
    یه استیشن فوقالعاده سریع و خشن
    موتور s58 هم که دیگه به‌به…

    موافقم 17
    مخالفم 1
  3. scherwin

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    درود و سپاس از نویسنده محترم و سایت پدال

    جسارتا، تلفظ صحیح این برند سوییسی، دهلا هست.
    داستان همون بی ام و ، بی ام دابلیو شده.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. Reza Waffen SS

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5342 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی نسخه تورینگ M3 از خودش خوشگلتره

    موافقم 14
    مخالفم 0
  5. Amir

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    یا خدا
    چقد خوبه

    موافقم 13
    مخالفم 0
  6. R/T

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    خیلی خوب شده ظاهرش مخصوصا رینگاش

    موافقم 9
    مخالفم 0
  7. خخخ

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (245 ديدگاه)

    خیلی زشته

    موافقم 2
    مخالفم 17
  8. Hamidreza

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    دالر اند تکنیک کارش عالیه… خیلی وقته کاراشو دنبال میکنم!
    قبلا هم روی m2 موتور m4 گزاشت و از خیلی جهات ماشینو ارتقا داده بود . از بهترین متریال و تجهیزات استفاده میکنه تو سوئیس

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. BMW

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1295 ديدگاه)

    یا حضرت العباس چی زدی بی ام و چه کردی با من عشق رد تموم کردی با من لعنتی جذاب و وحشی وسریع

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا