آیا نسل قبلی بامو M3 با ۴۵۰ اسب بخار قدرت حریف کامارو LT1 با ۴۵۵ اسب بخار و چلنجر T/A با ۴۸۵ اسب بخار قدرت میشود؟
میدانیم که محصولات بامو M در درگ بسیار سریع هستند و معمولاً رقبای همسطح خودرو را مغلوب میکنند اما آیا این موضوع در مورد محصولات قدیمیتر باواریاییها هم صدق میکند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، سم کارلیجن نسل قبلی M3 را در برابر دو ماسل کار قدرتمند آمریکایی یعنی دوج چلنجر T/A و شورلت کامارو LT1 قرار داده است. M3 کامپتیشن مدل ۲۰۱۸ حاضر در این درگ ضعیفترین و سبکترین عضو گروه محسوب میشود.
زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. M3 تنها ۱۶۲۰ کیلوگرم وزن دارد و به گفتهٔ مالک، با ارتقاء نرمافزار پیشرانه، واکنش دریچهٔ گاز بهبود پیدا کرده و خودرو سریعتر و چابکتر شده است.
دوج چلنجر حاضر در این درگ هرچند از نسخهٔ وحشی هلکت نیست اما با نیروگاه ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی که ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، هنوز هم خودروی قدرتمندی بهحساب میآید. بااینحال، چلنجر با وزن ۱۹۳۸ کیلوگرم، هرگز خودروی سبکی نیست. انتقال نیرو در این ماشین هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
و در آخر هم به شورلت کامارو میرسیم که از نوع LT1 با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی است. این موتور ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تحویل میدهد تا به چرخهای عقب منتقل شود. این خودرو ۱۷۱۸ کیلوگرم وزن دارد و بنابراین بین رقبای آلمانی و آمریکایی خود قرار میگیرد.
بین این سه ماشین بهصورت دوبهدو درگهایی انجام میشود. ابتدا چلنجر به مصاف بامو میرود و سپس کامارو رودرروی کوپهٔ آلمانی قرار میگیرد. آیا ماسل کارهای قدرتمند اما سنگین آمریکایی میتوانند سدان نسل قبلی آلمانی را مغلوب کنند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
بامو M3 | دوج چلنجر R/T | شورلت کامارو LT1 | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۶.۴ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۸۵ اسب بخار | ۴۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۴۵ نیوتن متر | ۶۱۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۲۰ کیلوگرم | ۱۹۳۸ کیلوگرم | ۱۷۱۸ کیلوگرم |
MILADZM
۱۱ خرداد ۱۴۰۲به جز کامارو تکلیف همه اتومبیل های حاضر در ویدیو با خودشون مشخصه
یه سری از خودرو ها وجود دارن که در نوع خودشون صاحب سبک هستن و ساده تر بخوام بگم خودشون خالق کلاس خودشون هستن و در حقیقت هیچ رقیبی ندارن مثل بنز جی یا همین چلنجر
چلنجر مهم نیس که چه عملکردی از خودش بروز بده اگه تا ابد با همین ظاهر کلاسیک و رترو تولید بشه قطعا مشتری براش صف میبنده
از بی ام و هرگز خوشم نمیاد چون محصولاتش باب سلیقه من نیس
اما این نسلش واقعا زیبا بود و هیچ وقت اون دریفتش توی خیابونای موسکو رو فراموش نمیکنم
اما کامارو واقعا یه محصول سر در گم هستش
معلوم نیس میخواد راه اجداد خودش در دهه 70 رو ادامه بده یا متمایل بشه به سمت اروپایی ها و نقطه اوج این سردرگمی رو میشه در طراحی ت خمی و بسیار مزخرف نمای جلوش دید
Mostafa
۱۱ خرداد ۱۴۰۲بنز جی خالق کلاس خودش ؟؟
این برامون باز کن لطفاً
Reza Waffen SS
۱۱ خرداد ۱۴۰۲بی ام و M3 F80 : 👍
داج چلنجر T/A : 👎
Reza Waffen SS
۱۱ خرداد ۱۴۰۲فقط رخ دلربای M3 لامصب تو چقدر خوشگلی
R/T
۱۱ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
بمونه برا بعد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳دیگه رخ ضایه M3 رو به رخ آمریکایی بازآ نکش
Amir
۱۱ خرداد ۱۴۰۲الان امریکایی فنا میان میگن جاذبه زمین باعث عملکرد بد دوج شد🗿💪🇺🇲
سوشیانت
۱۲ خرداد ۱۴۰۲نیست شما ها موقع معرفی دوج دیمون ۱۷۰ اصلا فشار نخوردین
Joker
۱۲ خرداد ۱۴۰۲عزیز بی ام و هم اگر ۱۰۰۰ اسب باشه و تایر درگ و بقیه چیزا بزاره هیچکی حریفش نی یه چیز بگو منطقی باشه
امیرمحمد
۱۲ خرداد ۱۴۰۲دوج هم اگه آیرودینامیک خوب داشته باشه و وزنش کم باشه هیچکس حریفش نمیشه
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۲مهم فابریکه نه تیون
مرتضی علی وحیدی
۱۱ خرداد ۱۴۰۲۱:چلنجر
۲:کارارو
۳:ب ام و
BMWghini
۱۱ خرداد ۱۴۰۲درست گفتی فقط شماره گذاری رو از پایین به بالا باید باشه
امیرمحمد
۱۲ خرداد ۱۴۰۲از بدترین به بهترین نمیگه هاااا
Amir
۱۱ خرداد ۱۴۰۲الان امریکایی فنا میان میگن جاذبه زمین باعث عملکرد بد دوج شده🗿💪🇺🇲
JDM سابق
۱۱ خرداد ۱۴۰۲کامارو که متأسفانه تو افوله شورلت فعلا به حال خودش رهاش کرده این طراحی جدیدش هم که فاجعه اس
بی ام و m3 هم که عدد اعلامی انجین S55 با چیزی که سره چرخ میده یکیه خیلی وقت هم هست بی ام و داره اینکارو میکنه. چلنجر هم تکلیفش مشخصه چون ماسل کار واقعیه برام اهمیت نداره که شتابش پایین یا وزنش بالاست یا هرزگردی داره. چون بر اصالت تکیه کرده تایم 15 به بالا هم بزنه مشکلی نی. میتونست مثل بقیه وزن کم کنه طراحی آیرودینامیک تری داشته باشه گشتاور و در دور پایین کمتر کنه ولی اینکارو نکرد. همین برای من به شخصه با ارزشه
Alan.r
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ظاهر بیمر خیلی خفن و زیباست خیلی حیف شد که اینجوری گند زدن بهش
امیر
۱۱ خرداد ۱۴۰۲M3 توی کلاس دیگه ای به نسبت این دو تا قرار میگیره و خیلی سریع تر هست به خاطر همین رقابت ناعادلانه ای بود ، M3 اگه واقعا ادعا داره باید بره با هلکت بندازه !! ( چون چلنجر rt یعنی همین نسخه ای که توی ویدئو هست ، برای دریافت ساخته شده نه درگ اما اگه هلکت توی این رقابت بود ، اون موقع M3 میفهمید رئیس کیه )
Joker
۱۲ خرداد ۱۴۰۲چیچی میگی براخودت با بره با هلکت که ۸۰۰ اسبه بعد میگی نا عادلانه بی ام و همیشه تکه
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۲تقصیر ما نیست که آلمانی ها همیشه قدرت موتورشون حتی تو بالا رده ها کمتر از آمریکایی هاست
BMW
۱۱ خرداد ۱۴۰۲مم عاشق همین قیافه ولی تو نسل m4 هستم لعنتی بد جور ام ۴ اش جذابه و دل من برده و واقعا کولاک کرد بی ام و
آرین
۱۱ خرداد ۱۴۰۲فقط آلمانی ✌️✌️
R
۱۱ خرداد ۱۴۰۲سطح سواد و اطلاعات کاربرای این مجله بشدت اومده پایین از وقتی پای چند تا بچه ی بی سواد اینستاگرامی به اینجا باز شده.به خصوص افرادی که آمریکارو میپرستن و توهم تئوری توطئه دارن. کامنت های پست یه ماشین رو میبینی حالت بهم میخوره از نظرهای افراد معلوم الحالی که یه گوشی گرفتن تو دستشون و از بی فرهنگی در شبکه های اجتماعی فقط چرتوپرت مینویسن
Alieza
۱۲ خرداد ۱۴۰۲بله از لحن حرف زدنتون این موضوع کاملا پیداست
Kamy
۱۲ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
پدال هم دنبال کامنت گرفتنه و دوستان براشون مهم نیست که زیر پستا بحث فنی بشه یا کل کل های بیخود و اعصاب خورد کن
سوشیانت
۱۲ خرداد ۱۴۰۲خودت الان با کامنتت نشون دادی که یه متعصب آلمانی فن هستی اتفاقا امثال شما آلمانی فن ها جو سایت رو همیشه خراب میکنن همین الان یه نگاه به کامنت های آلمانی فن ها بنداز هیچکدوم یه دلیل منطقی برای دفاع از ماشین هاشون نمیارن
سوشیانت
۱۲ خرداد ۱۴۰۲اتفاقا امثال شما آلمانی پرست ها جو سایت رو خراب کردین یه دلیل منطقی تو حرف هاتون نیست و فقط از رو تعصب حرف میزنین
بهنام
۱۲ خرداد ۱۴۰۲باز آمریکایی فن ها که خیلی خوبن شاید باور نکنید یه عده فن کره هستن .
mercedes
۱۱ خرداد ۱۴۰۲خیلی مونده به مهندسی آلمانیا برسن،قدرت سر چرخ آلمانیا همیشه از عدد کمپانی بیشتره.
اونم از چلنجر 170 که ادعای صفر تا صد 1.7ثانیه رو داشت، تازه با شرایطی که گفته بود (آسفالت مناسب ،لاستیک درگی و سوخت و مکمل) 2.5زد
Camaro ZL1 427
۱۲ خرداد ۱۴۰۲شتاب دیمن ۱۷۰ رو تست کردن ؟
بنده خبر ندارم اگر امکانش هست یک لینکی ازش بفرستید
mercedes
۱۲ خرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/2023-dodge-challenger-srt-demon-170-2.jpg
قابل توجه کاربر سوشیانت وcamaro
Camaro ZL1 427
۱۳ خرداد ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/dodge/video-questions-challenger-demon-170-0-60-time/ فکر کنم منظور شما این مقاله هست البته این شتاب ۲.۵ رو تخمین زدن شاید کمتر باشه یا بیشتر
من فکر کردم یک کانال یوتیوب یا سایتی شتاب رو توی یک ویدیو به صورت دقیق تست کردن
سوشیانت
۱۲ خرداد ۱۴۰۲حتی معنی ماشین درگ رو نمیدونی بعد میای میگی خیلی مونده به مهندسی آلمانی برسن مشخصه آدم متعصبی هستی فقط موندم اون ۲.۵ رو از کجا آوردی اگه اینطوریه من هم میگم هیچکدوم از آلمانی ها صفرتاصد زیر ۵ نمیزنن
فرشاد
۱۲ خرداد ۱۴۰۲هر وقت تونستی پشت دوج یه کیلومتر مسیر درگ ببندی اون شتاب و میزنی
تازه قبلش لاستیک و سوخت و راننده رم چک کن بعد کری بخون
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۲شما هم هر وقت به شتاب زیر دو رسیدین اون هم با دف عقب اون وقت بیاین کری بخونین
Joker
۱۲ خرداد ۱۴۰۲اره دقیقا هر ماشینی باشه با این امکانات تایم خوبی میزنه تازه هم bmw m5 cs تایم ۲.۵ ثانیه هم زده رو جاده معمولی
فرشاد
۱۱ خرداد ۱۴۰۲سوشیانت
دوج شتابش 2ثانیه س
سوشیانت
۱۲ خرداد ۱۴۰۲اول برو مدل های ماشین های دوج رو یاد بگیر
فرشاد
۱۲ خرداد ۱۴۰۲گنده دوج و ببر رو اسفالت معمولی کمتر از2.7زد من از پدال لفت میدم چه برسه به دوج
اون پکیجی که دوح میخواد با هزار اسب قدرت رو گاری هم ببندی زیر دو میزنه
نویدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۲آمریکایی لات کوچه خلوت😂😂
فقط آلمانی میتونه حریف آلمانی بشه❤️
سوشیانت
۱۲ خرداد ۱۴۰۲فقط یه آمریکایی میتونه حریف یه آمریکایی بشه هر وقت آلمانی ها به شتاب زیر ۲ رسیدن اون وقت اسمشون رو کنار آمریکا بیار
خخخ
۱۲ خرداد ۱۴۰۲دوج چلنجر و شورولت کاملا پیر شدن
حداقل یه دیمن 170 میآوردید
فرشاد
۱۲ خرداد ۱۴۰۲رو پکیجش نباشه اونم میخوره
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۲دیمون ۱۷۰ اصن پکیج نداره فقط یه مدله😐
میگم مدل های دوج رو بلد نیستی همینه دیگه
فرشاد
۱۳ خرداد ۱۴۰۲بفرما معنی پکیجم نمدونی
منظورم شوفاژ و سیستم گرمایشی خونه نیستا
پکیج ینی چیزی که متشینت برای رسیدن به اون شتاب احتیاج داره
هیچ درونسوزی بدون دسکاری یا پکیج نمیتونه در حالت فابریک به زیر دو برسه
دیمن سوخت خودش مسیر درگ و راننده خودش رو میخواد تا زیر دو بزنه
اینو قبول کن
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۲این الان کجاش دستکاریه؟! خود کمپانی اینطوری ساخته
Joker
۱۲ خرداد ۱۴۰۲شرط میبندم دوج دیمن ۱۷۰ فابریک بدون تایر درگ و غیره بیاد m5 cs حریفشه یه کاری میکنه باهاش که درگ یادش بره
امیرمحمد
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ما شرط زیادی نداریم
M5 فقط بیاد تو پیست درگ همین😏
Reza
۱۲ خرداد ۱۴۰۲دوست دارم ببینم اگه یه دیمن ۸۰۰ اسبی بود اونوقت چی میشد !
Blue
۱۲ خرداد ۱۴۰۲چرا باید ماشین ۸۰۰ اسبی رو با یه ۴۵۰ اسبی کل بندازن ؟!!
Joker
۱۲ خرداد ۱۴۰۲وقتی اطلاعات ندارن میشه همین بعد نظر هم میدن
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۲خب این الان تقصیر ماست که ماشین هاتون ضعیفه و قدرت بالاترینشون حتی به ۷۰۰ تا هم نمیرسه و نمیتونین با دوج مقایسه ش کنین؟
آلمانی باز
۱۳ خرداد ۱۴۰۲چون اون ۴۵۰ اسبیه بی ام وس😉
https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m3-vs-challenger-hellcat-drag/
Saeed
۱۹ خرداد ۱۴۰۲M8 منهارت بجای m3 competition
blackwing
۱۲ خرداد ۱۴۰۲هر کدوم از این ماشینها رو به صورت جداگانه تست کنین جذابیت و اصطلاحاً fun مخصوص خودشون رو دارن ، حالا اینکه کدوم سریع تره واقعاً به زندگی روزمره من نوعی هیچ آسیبی وارد نمیکنه ، در هر صورت هر کدوم از اینا طرفدارهای خودشو داره چه تعصبی و چه غیر تعصبی
اگه بیامو سریع تره دمش گرم ، حتماً مهندسی بهتری داره یا نسبت قدرت به وزنش یا لانچ یا لاستیکهاش بهتره ، اگه کامارو یا چلنجر کندتر هستن پس نیاز به کار بیشتری دارن… تمام
شکیبا
۱۶ خرداد ۱۴۰۲من هر سه تا ماشینو دوس دارم ولی اگه توجه کنید به فیلم بی ام دبلیو مشکوکه بعد از حرکت یه دفعه صدای موتور تغییر میکنه وماشین به پرواز درمیاد البته من زیاد متخصص نیستم یه چیزی مثل نیتروژن به نظرم BMW
استاندارد نبود شایدم اشتباه میکنم اگه دوستان راهنمایی کنن سپاسگذار میشم
شکیبا
۱۶ خرداد ۱۴۰۲من هر سه تا ماشینو دوس دارم ولی اگه توجه کنید به فیلم بی ام دبلیو مشکوکه بعد از حرکت یه دفعه صدای موتور تغییر میکنه وماشین به پرواز درمیاد البته من زیاد متخصص نیستم یه چیزی مثل نیتروژن به نظرم BMW
استاندارد نبود شایدم اشتباه میکنم اگه دوستان راهنمایی کنن سپاسگذار میشم ،،،دوستان
Saeed
۱۹ خرداد ۱۴۰۲آمریکایی فنایی که دارن خودشونو جر میدن دیمن ۱۷۰ فقط و فقط با کیت خاص و شرایط خاص تایم خاص زد وگرنه تو آلمانیا خیلیا هستن آمریکاییا به لاستیکشونم نمیرسن ۹۱۱ توربو s یا m5 cs یا r8 gt پس الکی تو سایت دعوا راه نندازید اگه علاقه زیادی به دنیای خودرو و دانشش دارید اونو به اشتراک بزارید برای بهبود این صنعت
امید
۲۰ خرداد ۱۴۰۲باید به احترام صنعت آلمان کلاه از سر برداشت 👌👌
Soheil babadi
۵ شهریور ۱۴۰۲صنعت خودروسازی یعنی آمریکا و بس
حالا خودتون و پاره کنید اسباب بازی بازهای آلمانی و غیره