اگرچه مقایسه خودروهای بنزینی و برقی چندان صحیح نخواهد بود اما قطعاً افراد زیادی خواهان تماشای مسابقه درگ بی ام و M3 xDrive تیون شده با لوسید ایر برقی هستند.
ما در دوران منحصربهفردی زندگی میکنیم چراکه خودروسازان هم محصولات پرفورمنس درونسوز و هم خودروهای تمام برقی را تولید میکنند. در برخی موارد قوای محرکه درونسوز و برقی باهم ترکیب میشوند تا محصولات هیبریدی بسیار قوی متولد شوند. از آنجایی که عمر خودروهای بنزینی کمکم به پایان رسیده و خودروهای برقی بازار را به دست میگیرند، کار واو تصمیم گرفته یک خودروی درونسوز را در برابر محصولی بدون آلایندگی قرار دهد. در ادامه مسابقه درگ بی ام و M3 و لوسید ایر را تماشا خواهید کرد.
M3 حاضر در این رقابت نه تنها به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده بلکه قوای محرکه آن تیون شده است. این خودرو ماه پیش در برابر فراری SF90 استراداله نیز حضور یافت و عملکرد خوبی داشت. سدان موردبحث توسط شرکت تام ریگلی تیون شده و نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی آن هماکنون ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. وزن سدان دوستداشتنی بی ام و نیز به ۱۷۸۰ کیلوگرم میرسد.
در طرف دیگر لوسید ایر دریم پرفورمنس قرار دارد که ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۹۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. اگرچه با نگاه به همین ارقام شانس M3 بسیار کم به نظر خواهد رسید اما باید دانست وزن لوسید به ۲۳۸۳ کیلوگرم میرسد که در واقع فاصلهای ۶۰۰ کیلوگرمی بین دو خودرو ایجاد میشود. همانطور که بارها و بارها در پدال دیدهایم، قدرت پیشرانه تنها فاکتور مهم در درگ نیست و در این مسابقه نیز میتوان چنین چیزی را مشاهده کرد. در حال حاضر خودروهای برقی با مشکلی به نام وزن بالا مواجه هستند اما قطعاً در سالهای پیش رو و با پیشرفتهای رخ داده شاهد کاهش وزن آنها و بهبود شعاع حرکتی خواهیم بود. در آن زمان خودروهای درونسوز حتی با تیونینگ پرقدرت نیز شانسی برای رقابت با مدلهای برقی نخواهند داشت…
R@min
۱۵ تیر ۱۴۰۲تیون خوبی شده و قطعات اصلی موتور هم تغییر نکرده و صرفا تغییراتی تو ECU، خنک کننده و سیستم های ورودی هوا داده. یه تیون سبک و حرفه ای بر عکس اون تیون های بی در و پیکر رامون روسی، حتی گارانتی هم داره.
تو خیلی از فروم های بیمر هم میگن بهتر موتورهای بیمر زیر 800 اسب بمونه و بخاطر پیچیدگی بالا و حجم پایین دستکاری اضافه نشه.
R/T
۱۵ تیر ۱۴۰۲چه جالب
با همین تیون واقعا سریعه
Dariush saadat
۱۶ تیر ۱۴۰۲آقا عجیب نیست
اختلاف قدرت نزدیک ۳۶۰ اسب بخار
اختلاف گشتاور ۴۹۰ نیوتن متر ه
اختلاف وزن ۶۰۰ کیلو
تقریبا بنز با همین مقدار قدرت و گشتاور و با وزن بالای ۱۵۰۰ کیلو صفر تا صد و تو ۴.۵ ثانیه میره
حالا چطور لوسی عقب موند؟!!!!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ تیر ۱۴۰۲والا تا جایی که ما میدونیم لوسید به راحتی تو محدوده 9 تایم میزنه.این کارواو انقدر احمقه که حتی سعی نکرد اولش ام3 رو کمی عقب نگه داره.کل تاریخ بیمر تو خوابش هم نمیبینه بتونه از لوسید جلو بیوفته اونم تو شروع حرکت.کلا پدال ما رو آرزو به دل گذاشت یه 4تا درگ حرفهای بزاره.فردا یه عده این مزخرفات استناد میکنن که دیدید بیمر لوسید رو برد.مثل اون درگ پر از کینه و نفرت دیمون و 911 که همین مرتیکه بی شرف با دیمون 11.5 میزد و فکر میکرد قراره رکورد سریعترین ماشین تاریخ رو از داج بگیرن و بدن به پورشه.
فرشاد
۱۵ تیر ۱۴۰۲چوب خدا صدا نداره رو از حرفات متوجه میشم😂
سروش
۱۶ تیر ۱۴۰۲چرا وقتی اطلاعات نداری الکی حرف میزنی آخه m3 xdrive با ۵۱۰ اسب فابریک صفر تا صد رو ۲.۸ و ۴۰۰ مترو توی ۱۱.۳ ثانیه میزنه
خیلی عادیه که با ۲۴۰ اسب اضافه لوسید ایرو که ۲.۵ میزنه رو به راحتی بگیره
سروش
۱۶ تیر ۱۴۰۲چقدر تعصبی تو😂 اون تایمایی که میبینی فقد تو پیست مخصوص درگ نه آسفالت معمولی دیمون به صد جدش خندیده بتونه تو خیابون حریف پورش بشه
یه چیز دیگه این بی ام و ۹۱۱ توربو رو هم میزنه پس دیمون هم میزنه حالا باز فشار بخور😂
R/T
۱۵ تیر ۱۴۰۲این بی ام و m3 تیون عجب چیزی بود آسفالت قشنگ کند
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۴۰۲عججب یاغی این بی ام و
برقی بالای ۱۱۰۰ اسب بخار و زد
تنها با ۷۵۰ اسب،ازطریق یک ارتقای جزئی در برنامه ریزی سوخت و ری مپ ECU موتور
گیربکس،انتقال قدرت،شتاب آنی موتور
همه اینها در بهترین حالت ممکنن که اینچنین پا به پای یک الکتریکی تا دندان مسلح میشه با درون سوزها حرکت کرد
R@min
۱۵ تیر ۱۴۰۲سیستم چهارچرخ x-drive به مراتب از موتورهای بیمر مهم تره.
Kf
۱۵ تیر ۱۴۰۲این است قدرت بنزین
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۴۰۲خخخخ
تبریک میگم بهت کاربر عزیز
امیدوارم برای رسالتی که بوجود اومدی توی وظایفت موفق باشی و هرجا که اکانت تسلا حضور پیدا کرد با قدرت اونجا باشی😂😂👏
خخخخ
درود به همه عاشقان صدای انجین
BMW
۱۵ تیر ۱۴۰۲هیولای بی رحم لعنتی جذاب m3 داشت آسفالت هارو درو میکرد با خودش عشق واقعا کاربر تسلا کجایی از پناهندگی
بیا بیرون یا برو تو لاک خودت فقط بلدی موقعی بیایی که تسلا هست وگرنه جیک هم نمیزنی ۹۹ درصد سایت کجا و تو ۱ درصد کجا به هر حال لذت بردم از این درگ
Dariush saadat
۱۶ تیر ۱۴۰۲یه چیز دیگه خودرو های برقی گشتاور آنی تولید میکنن مثل خودرو درون سوز احتیاج به دور موتور بالا ندارن چطور با ۳۶۰ اسب بخار اضافه و ۴۹۰ نیوتن متر گشتاور و اختلاف ۶۰۰ کیلو تونست از بوسید جلو بزنه
یکی از دوستان حرف خوبی زد بوسید درگ زیر ۹یا ۱۰ ثانیه ندارن
جا تعجب داره
Dariush saadat
۱۶ تیر ۱۴۰۲یعنی این بی ام دبلیو از بوگاتی شیرون تو قصر تا صد سریع تره؟
چون بارها بوسید شیرون رو شکست داده تو صفر تا صد