نسل فعلی بامو M3 که با کد داخلی F80 شناخته میشود غالباً بیحس و خیلی بزرگ دانسته شده و گفته میشود برای سریع رفتن بیشازحد به تکنولوژی متکی است. مدلهای گذشتهی M3 همگی خودروهایی دلپذیر، دقیق و ارتباطی بودهاند و این نسل نیز حداقل درگیر کننده است. هرچند همهچیز این خودرو بد نیست و هنوز هم چیزهای دوستداشتنیای دربارهی آن وجود دارد. بلومبرگ به ما میگوید چرا!
هنوز با گیربکس دستی عرضه میشود:
بیست سال پیش ایدهی تولید خودرویی پرفورمنس بدون گیربکس دستی یک توهین محسوب میشده است. هرچند این روزها بامو M3 یکی از معدود خودروهایی است که با گیربکس دستی تولید میشود. اکثر خریداران این خودرو گیربکس سفارشی DCT را انتخاب میکنند اما گزینهی ۶ سرعته دستی نیز به طرفداران این اجازه را میدهد تا لذت بیشتری را تجربه کنند.
رنگهای عالی:
خودروهای M بامو همیشه تاریخچهای از عرضه با برخی رنگهای فوقالعاده را داشتهاند. رنگهای مخصوص M همیشه در بین طرفداران بامو محبوب بوده و تعداد محدودی از خریداران رنگی غیر از رنگهای M را انتخاب میکنند. خوشبختانه این سنت هنوز هم زنده بوده و M3 کنونی واقعاً گزینهی رنگهای فوقالعادهای را پیش رویتان میگذارد. رنگهای زرد متالیک آستین، آبی یاس مارینا، سیلورستون متالیک و نارنجی صخیر همگی گزینههایی جذاب به شمار میروند.
هنوز هم یک سدان اسپورت کامل است:
درحالیکه این خودرو به خاطر فقدان ارائهی تجربهی خالص موجود در مدلهای گذشته سرزنش میشود اما M3 هنوز هم سدان اسپورت با سواری فوقالعاده است. اگرچه فرمان خودرو خیلی سرزنده نیست و صدای پیشرانه نیز نسبت به گذشته چنگی به دل نمیزند اما دینامیک خودرو تیز و هیجانانگیز است. این خودرو عنوان سریعترین M3 تاریخ را نیز یدک میکشد.
ظاهر فوقالعاده:
بلومبرگ نمای عقب را ذکر میکند و ادعا دارد که این بخش جذاب است؛ و درحالیکه این موضوع درست است اما با وجود پکیج مسابقهای، کل خودرو زیبا به نظر میرسد. رینگهای ۲۰ اینچی 666M و تریم مشکی از جزئیات جذاب خودرو هستند. شاید این خودرو به زیبایی E46 M3 نباشد اما هنوز هم مدل زیبایی به شمار میرود.
پیشرانهی عالی:
شاید پیشرانهی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربو در M3 کنونی جذابترین پیشرانهی ۶ سیلندر خطی نباشد اما هنوز هم عالی است. صدای این پیشرانه میتوانست بهتر باشد اما قدرت باورنکردنی آن بدون تأخیری تحویل میشود. با قدرت ۴۲۵ اسب بخاری (۴۴۴ اسب بخار در پکیج مسابقهای) و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری M3 میتواند ظرف مدت ۳.۹ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
تجمل:
علیرغم این همه قدرت، پرفورمنس و دینامیک رانندگی، M3 هنوز هم خودرویی کاملاً لوکس است. صندلیهای خودرو فوقالعاده راحت هستند و در کابین شاهد تکنولوژیهای مدرنی هستیم. مواد بکار رفته در کابین درجهیک بوده و کیفیت ساخت آن نیز مثالزدنی است.
تکنولوژی کافی:
بامو های مدرن همیشه با تکنولوژیهای فراوانی عرضه میشوند. از هشدار خروج از خط گرفته تا ترمز خودکار، مدلهای مختلف بامو تقریباً چهار چرخهایی کامپیوتری محسوب میشوند. هرچند M3 تنها دارای تکنولوژیهایی است که شما نیاز دارید. این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی فوقالعادهی iDrive، دوربین پشتی و هدآپ دیسپلی خیالانگیز است.
تجربهی رانندگی گیرا:
خودروهای پرفورمنس زیادی در کلاس M3 حضور دارند که از آن جمله میتوان به مرسدس-ای ام جی C63 اشاره کرد؛ اما M3 یکی از معدود خودروهایی است که گیرایی بالایی دارد. ای ام جی C63 کمی نرم و راحت است و فاقد آن گیرایی و تیزی بامو میباشد. اگر خواهان سواری کاملاً اسپورتی باشید M3 خودروی شماست.
سرعت:
در روزهایی که تعداد زیادی خودرو با قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار حضور دارند شاید ۴۲۵ اسب بخار زیاد به چشم نیاید اما این مقدار برای M3 بیشازحد کافی است. با شتاب زیر ۴ ثانیه این خودرو در کلاس خود از عهدهی رقبای زیاد با قدرت بیشتر برمیآید. بخش اعظم این موضوع به خاطر گشتاور تولیدی پیشرانهی توربو است که به M3 اجازه میدهد که از گشتاور در دورهای بیشتری بهره بگیرد.
قیمت:
درحالیکه این خودرو ارزان نیست اما هنوز هم چیزهای زیادی نصیبتان میشود. با بهای آغازی ۶۴ هزار دلاری،M3 ترکیب مناسبی از خودروی لوکس و اسپورت است. M3 نوعی از خودرو است که با آن میتوان بچهها را به مدرسه برد و همچنین در آخر هفتهها به پیست سر زد. انتخاب پکیج مسابقهای بهای خودرو را به حدود ۷۰ هزار دلار میرساند اما این اضافه پرداخت ارزشش را دارد زیرا مواردی چون رینگهای برجسته، قدرت بیشتر، صندلیها و اگزوز بهتر را دریافت میکنید. با ۷۰ هزار دلار خودروهای معدودی وجود دارند که میتوانند با تواناییهای M3 رقابت کنند.
منبع: bloomberg
alpha
۲۱ بهمن ۱۳۹۵M3 همیشه فوق العاده بوده
امیرحسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۵M3 همیشه فوق العاده بوده و به نظر من از همه ی رقیباش سرتره
ولی این نسل M3 به نظر من شاید ضعیف ترین M3 تاریخه
با یه نگاه به سری3 های e92 و e46 میشه به طراحی فوق العاده اونا پی برد ولی این نسل تو دل آدم تردید میندازه
این ظاهر فیس لیفت جدید هم به دل من نمیشینه
این مدل ظاهر جلو به سری 7 خیلی میاد ولی به سری 3 نه
ارسلان
۲۲ بهمن ۱۳۹۵اتفاقا فیس لیفتش خیلی خیلی قشنگه
مجید
۲۱ بهمن ۱۳۹۵BMW همیشه برای مالکاش یه چیز خاص بوده و هست.خیلی ها تو همین ایران هستند که به این ماشین وفادار و وابسته هستند.مثلا همسایه ما یه 2002 داره که از زندگی مشترکش بزرگتره و هنوز هم مثل روز اول داره ازش استفاده میکنه و خودش هایلوکس داره و هیچ وقت سواری غیر از bmw نمیخره.حالا خودتون حساب مدل های M رو بکنید چه قدر متفاوت و فراموش نشدنی هستند.
یه نکته ای که هست این که این برند مهندسی خاصی داره و هر کسی از پسش بر نمیاد و خیلی ها به خاطراستفاده غلط و نبود تعمیرکار و هزینه اشتباه به این برند توهین میکنن.
من قبول دارم هیچ وقت به کم استهلاکی برند های آسیایی مثل تویوتا نیست اما این مزخرفاتی که تو فضای مجازی هست هم اکثرا پایه و اساس علمی نداره و میخوام از همین رسانه به این قضیه اعتراض کنم.
در کل سلطان باواریا همیشه با ارزشه.
alpha
۲۱ بهمن ۱۳۹۵اون حرف ها اصلا ارزش گوش دادن نداره مجید جان.
u.s army
۲۱ بهمن ۱۳۹۵داداش اگر اونا که میگن bmw استحلاک داره نحویه دور گیریهایه BMW رو ببینن این حرفو نمیزنن با اشاره به گاز موتور به شدت میله به دور گیری داره مثال موتوره 8 سیلندره M3 نسله قبل E90 موتوره 8 سیلندر 4 لیتری تا 8400 دور دوران. موتورشه پس راکب هر لحظه میله به گاز دادن داره. پس با این فشارهایه روزانه شاید کمی زودتر از رقیبانش نیاز به رسیدگی داشته باشه
TRX
۲۲ بهمن ۱۳۹۵من همیشه این کامنتی که گذاشتی رو میزارم حقیقت مطلب هم همینه !!
مرسی که حرف حق رو میزنی واقعا توهین به این برند توهین به مهندسی ترین برند انجین ساز دنیا توهین به جامعه ی دوستداران ماشین تو دنیاست!
و فقط یک ربات بی احساس میتونه رانندگی با تسلا رو با رانندگی با بی ام و حتی مرسدس مقایسه کنه!
سینا
۲۱ بهمن ۱۳۹۵M3 coupe خوب بود ، الان که نیست همه میرن سمت m4
sina
۲۱ بهمن ۱۳۹۵m3 بهترین سدان دنیاست…
داود
۲۱ بهمن ۱۳۹۵سلطان باواریا ؟؟ این چه سلطانیه که دیگه توکشور خودش هم مورد اعتماد نیست و طرفدار نداره .برندی که 70 درصد قطعاتش در چین و شرکت برلیانس و اندونزی تولید میشه دیگه روباه هم نیست چه برسه به سلطان .اندک آبرویی هم که مونده بخاطر تولیدات کارخونه های امریکایی بی ام و است .
خدا نکنه بنز وپورشه و لکسوس وغیره بخاطر طمع بیشتر به سرنوشت پراستهلاکترین برند دنیا دچار بشند.البته این مطالبی که در تعریف وتمجید bmwذکر میشه بیشتر از سایت bmwblog و امثال اونه که دیگه ارزشی نداره .کسی که سوار شده میدونه bmw چه مزخرفیه .فقط وفقط هندلینگ داره ولاغیر . البته امیدوارم مطالب من به یه سری افرا د برنخوره.
سیاوش
۲۱ بهمن ۱۳۹۵منم حرف شما رو قبول دارم متاسفانه پورشه هم به اون روزگار افتاده اشک مالکان خود را درآورده بنز رو دقیق خبر ندارم ولی
Amirhossein
۲۱ بهمن ۱۳۹۵یاد دوره ی حضور کاربری به اسم اصغر یا همون مسیح بخیر.
مطمئنم تو پداله و کامنت میذاره. شک ندارم.
شاهین
۲۱ بهمن ۱۳۹۵جدا؟!
Parvaz
۲۱ بهمن ۱۳۹۵فقط بخندید همین…
alpha
۲۱ بهمن ۱۳۹۵داود و سیاوش خیلی باحالین.
خدا شما رو واسه پدال نگه داره.
????
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۱ بهمن ۱۳۹۵من راستش اوایل خیلی با ب ام و حال نمیکردم.
ولی همین که از مک لارن تعریف کرد خوشم اومد ازش(دروغ چرا)
همین الانم که با مک لارن و چنتا شرکت دیگه دارن رویه بهبود انجین با هم همکاری میکنن برای من خیلی ارزش داره.وقتی مک لارن ب ام و رو قبول داره.و برعکسش(ب ام و هم همینطور) چرا من قبول نداشته باشم؟؟؟؟
من با استهلاک و اینطور حرفا کاری ندارم.من فقط امیدوارم ب ام و و مکلارن همکاری هاشون رو گسترش بدن.چون هم برای مکی خوبه هم ب ام و.من که فقط به فکر پیشرفتم همین.این استهلاک و اینطور حرفا دیگه بحثش خیلی ایشششششششش شده??
كوروش
۲۱ بهمن ۱۳۹۵اخیییییی
mohsen
۲۱ بهمن ۱۳۹۵دیگه خسته شدم و بازنشست از این حرفا که دیگه اعصاب نمیزاره
خدارو شکر رو به انقراضه یه زمان پدال پر بود
رامکال
۲۱ بهمن ۱۳۹۵دوستان نگفتم الانه که کاربران هزار اسمه با سابقه 30/40 کامنته پیداشون میشه .
بفرمایید تحویل بگیرید.
جالبه که تیکه کلامشون هم شبیه همه.
بی ام و بلاگ.
چقدر این متلک به گوشم آشناست.
اصغر حسن حسین جاسم فیصل قاسم بابا برقی راه شیری و……….
میریزن توی سایت و بعدش ناپدید میشند.
راستی شما نگران بی ام و نباش نمیدونم چرا توی اهواز که آدمش زورکی زندست بی ام و هست تا حالا توی تعمیر گاه هم ندیدم.
نمیدونم چرا توی ژاپن و آمریکا و اروپا مردم عقلشون قد چند تا کاربر ایرانی نمیرسه.
ای بابا کم کم باید در کارخونشو ببندند.
farshid omidfar
۲۱ بهمن ۱۳۹۵من ماشین های آمریکایی رو بیشتر میپسندم ولی واقعا نمیشه راجب ب ام و بد گفت شاید از بعضی مدل هاش گاهی اوقات بشه ایراد هایی گرفت ولی درکل کسی که ب ام و رو بخواد کلا زیر سوال ببره مشخصه که دانش خودش رو زیر سوال برده هر سال که انجین های برتر معرفی میشن مهندسی فوق العاده ی ب ام و کاملا خودش رو نشون میده قطعا کسایی که اون انجین ها رو انتخاب میکنن هم از من و شما بیشتر دانش دارن هم خیلی خیلی بیشتر پشت فرمون ماشینای روز دنیا نشستن
alpha
۲۱ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز شما گفتی هرکس BMW رو زیر سوال ببره دانش خودش رو زیر سوال برده.
.
حالا اگه طرف دانشی نداشته باشه که از بابت زیر سوال رفتنش نگران باشه چی ؟!؟؟!??
farshid omidfar
۲۱ بهمن ۱۳۹۵بحث کردن با چنین اشخاصی حرام است :)))
یه دیسلایک کفایت میکنه
Omid622
۲۱ بهمن ۱۳۹۵واقعا شما عکس سومی رو ببینید واقعا نمیشه پول داشت و امکان خرید ماشین رو داشته باشی و m3 نخری به خصوص عکس سومی واقعا واسه خودش شاهکاریه من که خودم بیشتر بنز رو میپسندم اما تو بحث لذت رانندگی بی ام و حرف اول رو میزنه من که عاشق m2 و m3 هستم
تو کلاس خودش بهترین گزینه ست
Mr.K
۲۱ بهمن ۱۳۹۵من یه سوال بهتر دارم:
“چرا M3 همیشه فوق العاده است؟”
ahmad
۲۲ بهمن ۱۳۹۵چون بی ام و همیشه فوقالعاده اس! :)
TSHDN
۳۰ خرداد ۱۳۹۶همیشه عاشق m3 بودم (البته مدل قبل از فیس لیفتش ولی اینم خوبه)ای خدا یعنی میشه ما هم از اینا سوار شیم؟ولی نه آخر کار هممون پراید و رفتن به ته دره است!!!خوشبحال خریدارانش