این بار سه خودروی آلمانی گرد هم جمع شدهاند تا هر یک در رقابتی مهم برتری خود را به دو خودروی دیگری دیکته کنند. صحبت از ۳ کمپانی نامآشنای آلمانی است.
BMW M4 کوپه سروصدای زیادی را به پا کرده و دو حریف دیگر یعنی پورشه کیمن و آئودی RS5 اصلاً از این موضوع خوشحال نیستند.
اما حالا این رویارویی شرکتکنندههای دیگری نیز دارد. آئودی RS5 با سیستم ۴ چرخ متحرک خود همانند گرگی است که هرلحظه در کمین برهای است تا از آنیک قربانی سازد! آئودی یک استایل باشخصیت و اتوخورده را به همراه نمای داخلی مجلل و موتوری ۸ سیلندر به نمایش میگذارد.
و اما میرسیم به پورشه کیمن S! پورشه همانند آچارفرانسه است! چون توانایی مقابله با هر نوع حریفی را دارد. این پورشه تبدیل به محکی برای سنجش میزان هیجان راننده شده است.
حالا آرام باشید و کمربندهای خود را ببندید و نتایج را ببینید!
زیرپوست خودرو
برخلاف ادعاهای موجود مبنی بر کاراییهای مشابه، این ۳ خودرو روشهای متفاوتی را در زیر کاپوت بهکاربردهاند.BMW از توربوشارژر و طرح موتور جلو و چرخهای متحرک عقب استفاده کرده است. نتیجهٔ چنین آرایشی هندلینگ چابک و سرزنده است.
آئودی موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی خود را با سیستم ۴ چرخ متحرک جفت کرده است اما باید گفت که تجربهٔ رانندگی آن بیجان و بیروح است. در آخر پورشه از طرح موتور میانی مرسوم خود و موتور ۶ سیلندر تخت استفاده کرده است.
هر ۳ رقیب شرکتکننده دارای محدودهای از حالات رانندگی انتخابی هستند اما سیستم استفادهشده در BMW گیجکننده است. سیستم فرمان، موتور و شاسی دارای حالتهای جداگانه هستند که شامل حالات اقتصادی، راحت، اسپرت و اسپرت پلاس میباشد.
مدلهای همراه با گیربکس دوکلاچه همچنین ۳ استراتژی متفاوت را برای شیفت دندهها به کار میبرند. شما میتوانید این روشها را با دکمههای M1 و M2 روی فرمان به کار بگیرید.
M4 شرایط مکانیکی مشابه با M3 چهاردر را به اشتراک میگذارد درحالیکه موتور ۸ سیلندر آئودی بهصورت گستردهتری در RS5 کابریولت،RS4 و R8 استفاده میشود. پورشه هم از موتور کیمن در باکستر رودستر بهره گرفته است.
قضاوت نهایی
مقام اول: BMW M4
طرفداران BMW باید هم خوشحال باشند زیرا M4 جدید یکی از بهترین ساختههای بخش M تا به امروز است. این خودرو کارایی یک سوپر کار را در قالب یک خودروی ۴ سرنشینهٔ شهری ارائه میدهد.
M4 ارزان نیست اما خودروهای کمی وجود دارند که به ازای هر پوندی خرج آنها میشود کارایی و کیفیت خوبی ارائه میکنند.
موتور: 6 سیلندر ۳ لیتری
قدرت: 425 اسب بخار در 5500rpm
گشتاور: 550 نیوتن متر در 1850rpm
گیربکس: 7 سرعتهٔ اتوماتیک/RWD
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: 4.۵ ثانیه
قیمت پایه/قیمت در زمان تست: 51.۲۴۵ پوند/۶۷.۵۱۵ پوند
مقام دوم: پورشه کیمن S
اینیک شکست خفیف برای پورشه است که هنوز استانداردهایی را برای درگیری راننده در سواری خودرو وضع میکند.
البته باید گفت که کیمن ارزش بالایی برای این کمپانی دارد و موتور کاریزماتیک آن عملکرد خوبی دارد اما این خودرو نمیتواند بهخوبی تمام تواناییهای خود را در برابر M4 نشان دهد. کیمن در برابر M4 جلبتوجه کمتری دارد.
موتور: 6 سیلندر تخت ۳.۵ لیتری
قدرت: 321 اسب بخار در 7400rpm
گشتاور: 370 نیوتن متر در 4500rpm
گیربکس: 7 سرعتهٔ اتوماتیک/RWD
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: 4 ثانیه
قیمت پایه/قیمت در زمان تست: 51.۲۴۵ پوند/۶۴.۷۵۱ پوند
مقام سوم: آئودی RS5
آئودی اگرچه در این رقابت نتوانست رتبهٔ درخوری را به دست آورد اما همچنان دوستداشتنی و توانا است.
موتور تنومند ۸ سیلندر آن یک جواهر است و سیستم ۴ چرخ متحرک آن به شما اجازه میدهد تا بدون توجه به شرایط آب و هوایی لذت خوبی را تجربه نمایید. اما باید بگوییم که در برابر دو رقیب قدر خود نتوانست تمام و کمال قد علم کند.
موتور: 8 سیلندر ۴.۲ لیتری
قدرت: 438 اسب بخار در 8000rpm
گشتاور: 430 نیوتن متر در 4000rpm
گیربکس: 7 سرعتهٔ اتوماتیک/AWD
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: 4.۴ ثانیه
قیمت پایه/قیمت در زمان تست: 59.۸۷۰ پوند/۶۲.۶۴۰ پوند
vahid jinpachi
۲۴ مرداد ۱۳۹۳باید گفت که رقابت سه دختر المانی چون واقعا زیبا هستند…
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳اون قیافه ی خشن و ترسناکی که من از bmw و audi دیدم بعید میدونم دختر باشن!!!!! بازم به porshe میخوره دختر باشه…
اصن ولش کنین ماشین که دختر پسر نداره!!!
ferrari
۲۴ مرداد ۱۳۹۳وحید جان نوشته رقابت سه پسر خوب آلمانی، بعد تو میگی رقابت سه دختر خوب آلمانی. البته هر کس برای خودش یه نظری داره. لابد به نظر شما این سه تا دخترن.
یه پسل باهوش
۲۴ مرداد ۱۳۹۳بی ام و و ائودی کاملا پسرن
حالا در مورد پورشه یه حرفایی هم هس
به نظرم بیشتر اسمارت و بیتل یا مثلا ماتیز دختر تشریف دارن
لاکی استریک
۲۴ مرداد ۱۳۹۳دختر پسر که نداره سالم باشه کافیه. :))
vahid jinpachi
۲۴ مرداد ۱۳۹۳بنده که حرف بدی نزدم …فقط گفتم چون خوشکلن دخترن ….
حالا که این حرف رو زدم شدم ادم بد…..
انزو
۲۴ مرداد ۱۳۹۳اصن رخ bmw رو نیگا کنین خداییش.مخصوصا با این رنگش.bmw یه چیز دیگس
احسان
۲۴ مرداد ۱۳۹۳جای بنز توی مسابقه خالیه
Tesla ,Silicon Valley,
۲۴ مرداد ۱۳۹۳انتخاب من قطعا پورشه هست.اصلا پورشه رو نمیشه با اینا تو یه کلاس قرار داد
Tesla ,Silicon Valley,
۲۴ مرداد ۱۳۹۳چرا منفی میدین؟
farzad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳چون دوس داریم
انزو
۲۴ مرداد ۱۳۹۳چون وقتی بی ام و هس میگی پورشه.
mahdi
۲۴ مرداد ۱۳۹۳درود من لایک دادم
اما دوستان ظاهرا عقیدشون رو M4 هست
بی خیال با هرچی حال میکنی همون رو انتخاب کن
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
Tesla ,Silicon Valley,
۲۵ مرداد ۱۳۹۳m4 خوبه نه در حد پورشه.از قدیم رقبای بامو بنز و آئودی بوده!
توفیقی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳به نظر من ائودی با موتور 8 سیلندر از همه بهتره…
طراحی …تر هم داره.موتورش هم 2 سیلند بیشتره.و 2 دیفرانسیل هم هست
توفیقی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳جای SLK 55 خالیه
بنز میشه بابای خانواده
M4 مادر خانواده
کیمن پسر شلوغ خانواده
RS5 هم دختر مغرو و آبکی بابا
من ترجیح میدم پدر باشم.تا بقیه اعضای مزخرف خانواده.شما چطور؟؟؟
پدال نظرات رو سریع تایید کن.لاکپشتی عمل نکن.222
Ahmad..F12
۲۵ مرداد ۱۳۹۳توفیقی جان
SLK و Z4 و Boxter تو یه کلاسن و با اونا مقایسه میشه
ahmad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳آقا یه پسر دیگه جا مونده فکر کنم فرستادنش نونوایی .صبر میکردید بنز بیاد بعد مقایسه میکردید.
اول پورشه کایمن
بی ام دبلیو m4
آیودی هم که هیچی .دوسش ندارم
ahmad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳یه چیز دیگه مگه ممکنه قیمت پورشه و بی ام و دقیقا یکی باشه تا اون پوند آخرش
datsun
۲۴ مرداد ۱۳۹۳آخه اگه سلطان ( بنز) اومده بود اینا دیگه حرفی واسه گفتن نداشتن
کیا
۲۵ مرداد ۱۳۹۳راستش به نظرم اگه بحث خانوادس ، خانواده خدمتکارم میخواد
بهتره بگیم اونی که نیس و رفته نون بگیره خدمتکار بوده
مخصوصا تو سالهای اخیر با طراحی های جدیدش اصالت خودش و خیلی عوض کرده
و اونی که باید باشه نیس
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳واقعاBMW یه خودروی بدون ایراد ساخته و بایدم اول می شد بدون هیچ تعصبی چون از لحاظ (طراحی بیرون و اتاق)زیباست و کیمن با وجود 911 کمتر دیده شده و می تونس بهتر باشه ام آئودی کلا کمتر شناخته شدس نسبت به بنز و بی ام دبلیو و پورشه شایدم به خاطر اینه که معمولا ماشیناش با متور دیزلی دیده می شن.
مهدی 911
۲۴ مرداد ۱۳۹۳بنظر من اطلاعات فنی درست نیست ام 4 درتستها شتاب 3/8 روزده درمجموع ام4 بهتره
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۳کلا اگر M4 نبود و قرار بود انتخاب کنم آئودی رو انتخاب میکردم کلا آئودی تو رنگای تیرش مثل رئیس مافیاها میمونه
peugeot200
۲۴ مرداد ۱۳۹۳خوب هر کس یه سلیقه ای داره
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۳جالبه مجله موتور ترند آگوست شتاب M4 رو 3.9 و شتاب M3 رو 3.8 اعلام کرده
اختلافش با مقاله بالا به کنار چرا شتاب M4 از M3 کمتر اعلام شده ؟؟؟
M4 سبک تر هم هست 20 کیلو ارتفاع کمتری داره و ایرودینامیک بهتر پس چرا ؟؟
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳بی ام وروعشقه خیلی زیبابااصالت وجوان پسند طراحی شده رنگ زیتونیش هم که عالی هست ولی الحق دوخودروی دیگه هم دوست داشتنی هستن ضمنااگه بنزهم تواین رقابت بودجمع المانیها تکمیل میشدخودروسازهای اونجابه مشتری ارزش قائل هستندوخریدارمیدونه بابت یک سنت اضافی که میده یک خودرو ایمن باامکانات وتجهیزات بیشترتحویل میگیره.
لاکی استریک
۲۴ مرداد ۱۳۹۳همه چیزه بی ام و خوبه اما خیلی زود به روغن سوزی میفته کاش اینطوری نبود کشور ما و میشد بی ام و رو به راحتی خرید و نگهداری کرد
مجتبی (ساروی)
۲۴ مرداد ۱۳۹۳چی ؟؟؟؟به روغن سوزی میفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
مگه پیکانه ؟؟؟؟؟؟؟ک
امیدوارم برای خرفت سند و مدرک داشته باشی
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۳یسری حتی فکر نمیکنند بابا پرایدم دیگه تو این دوره زمونه با لوازم چینیم به روغن سوزی نمیوفته جه برسه به ب ام و
حالا اون یه چیزی گفت شمام دنبال سند مدرک میگردی ؟؟؟؟؟
مهدی 911
۲۴ مرداد ۱۳۹۳ام4 65000 دلار ائودی69000دلاروکیمن61000دلار ام4 3/8 شتاب ائودی3/8 کیمن4/2 میشد بجای کیمن از 911 استفاده کرد ولی توازن قیمتی بهم میخورد ازc63هممیشد ولی اونم حجم موتورش فابل مفایسه نبود لگسوسrfc همرقیب بدی نبودکوروت استینگری هم رقیب ام4 هستش ولی بدون تعصب ام4 سرتره
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳یه سوال کسی میدونه مدل ائودی که توفیلم مامورانتقال هست کدوم مدل ائودیه خیلی شبیه این مدل هست.
ferrari
۲۴ مرداد ۱۳۹۳Audi a8 و اصلا شبیه این نیست.
درباره این سه پسر خوب باید بگم، BMW واقعا از این دو تا تقریبا از هر لحاظ سرتره، ولی این پورش هست که لذت رانندگی واقعی رو بهت میده که واقعا تو کمتر ماشینی پیدا میشه. و درباره Audi می تونم بگم تو جاده های برفی رانندگی باهاش خیلی حال میده.
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳سلام فراری جان فرمایش شمادرست یک ائودیr8 قرمزتوفبلم هست ولی غیراون یک ائودی مشکی هست که منظورمن مدل اون ائودیه.
علی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳سلام فراری جان فرمایش شما درسته یک ائودیr8قرمز رنگ توفیلم هست ولی یک ائودی مشکی رنگ دیگه هم وجود داره که منظور من اون بود.
ferrari
۲۴ مرداد ۱۳۹۳منظرت کدوم فیلم هست فیلمی که من دیدم توش فقط یه Audi بود.
Arash66
۲۴ مرداد ۱۳۹۳دوستان عزیزی که فرق سدان لوکس آئودی رو با کوپه آئودی نمیدونن باید هم بگن آئودی کمتر شناخته شدس !
ASTON MARTin
۲۴ مرداد ۱۳۹۳با همون نگاه اول عاشق بی ام و شدم و تا اخرشو خوندم!
واقعا زیباست! من سمندو بخاطر همین BMW بودنش دوست دارم! خداییش اگه طرح سمند مال بی ام و نمیشد اینقدر ماشین موفقی در امر فروش به حساب نمیومد!
واقعا تکنولوژی بنز و بی ام و سر آمد خودروسازیه، به هر ماشینی نگاه میکنی یکی دو تا تکنولوژیش مالی این دو ابر کارخانست!
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۳خوب اومدی هرچند اصل طراحی سمند بر اساس یه خودروی دیگس
ASTON MARTin
۲۶ مرداد ۱۳۹۳طراحی بخش جلویی سمند مال بی ام وست ! در مدل سورن هم کاملا به آئودی وابستس
Arash66
۲۴ مرداد ۱۳۹۳من نفهمیدم الان چی دقیق تست شده، چه فاکتور هایی تست شده؟
اگر مقاله صرفا معرفی هست چرا پس برنده و بازنده داره؟
اگر هم ترجه تست هست اگر ممکنه میشه منبع این مقاله رو ذکر کنید؟
شاهین
۲۴ مرداد ۱۳۹۳سلام
این سه خودرو قبل از این، معرفی و به صورت کامل تست شدن و اینجا صرفا برخی ویژگی های کلی اونها مورد بحث قرار گرفته و در اخر رتبه شون مشخص شده.اگه زحمتی نباشه توی همین پدال یه جست و جویی بفرمایید و مطالب مرتبط با این سه تا خودرو رو مطالعه کنید.
این مطلب هم از اتواکسپرس ترجمه شده.
ارادتمندم
Arash66
۲۴ مرداد ۱۳۹۳منبع رو پیدا کردم
منظور من اینه که منبع تست انتهای مطلب ذکر بشه که مشخص بشه تست هست نه معرفی.
peugeot200
۲۴ مرداد ۱۳۹۳درود
ممنون شاهین جان
توفیقی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳پدال باید خجالت بکشی از نژاد پرستی.از همه جلوتر نظر می نویسم از هم دیرتر تایید میسه.آخه فرومایگیتا چه حد.مطلب می فرستیم مال همه آنلاین رو سایته مال ما عمر نوح میخواد واسه تاییدیه.به جهنم
یادم رفته بود اینجا سرزمین 72 ملته
hrs
۲۴ مرداد ۱۳۹۳من bmw رو انتخاب میکنم چون به نظر من M4 جدید یکی از بهترین ساختههای بخش M تا به امروز است.
سعید131
۲۴ مرداد ۱۳۹۳چرا قیمت بی ام و و پورشه دقیقا مثل همه!؟
لطفا یه مقاله ای چیزی درمورد ام5 بزارید ممنون
شاهین
۲۴ مرداد ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
اشتباهی بود که اصلاح شد،ممنون از تذکر شما.
در مورد M5 هم میتونید چند پست قبل تر و رقابت اون با نیسان GT-R رو مطالعه بفرمایید.
ارادتمندم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ مرداد ۱۳۹۳شاهین جان واقعا” زحمت میکشی. متشکرم.
راستش تو خودرو های آلمانی استایل ماشینای آودی رو بیشتر دوست دارم.
Ahmad..F12
۲۴ مرداد ۱۳۹۳شاهین جان ممنون داداش خیلی عالی بود ;)
Ahmad..F12
۲۴ مرداد ۱۳۹۳با وجود عزیزانی چون RS5 دوست داشتنی و کیمن کوچولو که ارادت خاصی براشون قائلم باید عرض کنم که M4 وقعا در مقابل این دوتا حرفی واسه گفتن نذاشت
آفرین بر M4
درود بر RS5 و Cayman
Ahmad..F12
۲۴ مرداد ۱۳۹۳در مجموع به طرفدارای BMW تبریک میگم
شاد باشید ;)
Carbonado Aventador
۲۴ مرداد ۱۳۹۳من وقتی عکس این پست رو دیدم گفتم m4 برندست!!!!
از شاهین ممنونم.
شاهین
۲۴ مرداد ۱۳۹۳خواهش میکنم محمدحسین جان
ارادتمندم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۵ مرداد ۱۳۹۳خیلی ممنون شاهین جان.عالی!!!!
به شخصه استایل آودی رو بیشتر دوست دارم.
Ahmad
۲۴ مرداد ۱۳۹۳BMW که تا اینجا عالی کار کرده, امیدوارم از این بهترم بشه.
MoahmmadTSR
۲۴ مرداد ۱۳۹۳هیچ وقت نمیشه بین بنز و بی ام و یکی رو انتخاب کرد!
محسن.د
۲۴ مرداد ۱۳۹۳عجب رقابت عادلانه ای !!! :-/
محصولی از پورشه آوردن که موتورش” بیش از 100 اسب بخار” از اون دوتای دیگه، کمتره!
اگر میخواستن عادلانه باشه باید 911 کررا S میاوردن که 400 اسبی هست! اونموقع مقایسه شون دیدن داشت!
اگر هم خیلی اصرار به رقابت با کیمن بود! اقلا باید کیمن GTS رو میاوردن!
Carbonado Aventador
۲۴ مرداد ۱۳۹۳حالا خوبه دوم شده!
شما جوش نزن! انشاا… دفعه ی بعد پورشه با پارتی بازز می بره!
محسن.د
۲۵ مرداد ۱۳۹۳پورشه به اندازه کافی برده! پارتی بازی به کارش نمیاد ;-)
حسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۳اصل رقابت به محدودۀ قیمتیه نه تعداد اسب بخار یک – دو کیمن موتور وسطه و اون دو تا مونور جلو که همین باعث میشه پورش با همین قدرت از بقیه دینامیک تر باشه
محسن.د
۲۵ مرداد ۱۳۹۳درمورد قیمت حق با شماست اما من یکی که متوجه نشدم
ملاک رقابت به چی بود! :-)
توفیقی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳محسن بی خیال دیگه هر آدمی هر چقدر هم خر باشه می فهمه پورشه 100 درصد از بی ام و و آئودی بهتره.تک تک مدلهاش نه فقط 911 و 918
Ahmad..F12
۲۴ مرداد ۱۳۹۳فقط نمیدونم چرا RS5 اینجا خوب ظاهر نشد!!!
در کل انتظار بیشتری داشتم ازش
نشان
۲۴ مرداد ۱۳۹۳استاد اساس مقایسه به درستی قیمته!! نه اسب بخار،حالا اگه پورشه با پول m4 بیش از 100 اسب کمتر میده این بیانگر خیلی چیزاس،جسارت منو ببخش
سام
۲۴ مرداد ۱۳۹۳با سلام مجدد
واقعا انتخاب بین این سه تا ستاره آلمانی خیلی سخته. ولی بین اینها من پورشه کایمن را بیشتر از همه می پسندم.هم کوچیک، هم زیبا، و هم اسپرت، و بالاتر از همه کیفیت عالی! دیگه آدم چی میخاد؟ بعدش هم یک عمر میشه نگهش داشت و این نگرانی رو نداشت که ماشینش از مد میفته یا نه.
حسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۳موافقم ولی هزینۀ نگه داری طولانی مدت پورش بسیار بسیار بالاتر از اون دو تای دیگس
مجتبی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳آقایون رو چه حسابی ام4 برنده شده؟ ما که هیچ تستی ندیدیم
mahdi
۲۴ مرداد ۱۳۹۳درود شاهین جان
مطلبت خوب بود از اینکه وقت میزاری سپاسگزارم
اما اگه یه ویدئو وجود داشت خیلی بهتر بود
از وقتی ویدئو دریفت بی ام دبلیو رو روی ناو هواپیما بر دیدم خیلی خوشم اومد از سری ام
اما در مورد مقایسه حتما باید هم قیمت باشند ؟؟؟؟؟؟
ن همیشه آئودی رو بخاطر جفت بودنش دوست داشتم و دارم
والا انتخاب سخت شد
اما در کل این سه تا گزینه های خوبی برای رقابت بودند
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
ياكان
۲۴ مرداد ۱۳۹۳BMW رو عشق است
overclock
۲۴ مرداد ۱۳۹۳Bmw کارش درسته این از مدل m اونم از مدل های i …حرف نداره
پیترپن
۲۴ مرداد ۱۳۹۳دوستان گلم سلام یه سوال داشتم درباره لکسوس is250 که لادچ کنترل داره یا نه
یا تشکر
امیدبرتر
۲۴ مرداد ۱۳۹۳آلمان کیلو چنده؟؟
فقط ایتالیا!!!
:-D