بی ام ولکسوس

مغرور باواریایی یا جسور ژاپنی؟

فرض کنید قرار است مسابقه‌ای را ترتیب دهید. به شما می‌گویند مسابقه، تنها با دو شرکت کننده آغاز می‌شود! فقط یک انتخاب دارید! انتخابتان هم یک خودرو از بین دو خودرو است! البته هردو خودرو نیز، اسپرت، پر قدرت، چابک و زیبا هستند! یکی از خودروها شش سیلندر خطی با توربوشارژ دوقلو و دیگری هشت سیلندر خورجینی با تنفس طبیعی! یکی اهل ژرمن، دیگری اهل ژاپن!
بله کاندیدای این مسابقه بی‌ام‌دابلیو M4 و لکسوس RC-F می‌باشند! حال کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟ حق با شماست. انتخاب دشواری است، ولی انتخاب شما از بین این دو تازه نفس برای شروع مسابقه کدام است؟

bmw m4 lexus rc-f comparison
BMW m4 Lexus rc-f comparison

لکسوس که سال‌هاست برای بدست آوردن سهمی از بازار داغ و پر سود مرسدس‌بنز و بی‌ام‌دابلیو دست از تلاش بر نداشته است، اکنون رقیبی تازه برای مرسدس C-CLASS AMG و بی‌ام‌دابلیو M4 دارد که آن را زره پوش، آمادهٔ رزم کرده است.

BMW m4 Lexus rc-f comparison
BMW m4 Lexus rc-f comparison

همانطور که می‌دانید، M4 و RC-F هردو جوان هستند که به‌تازگی پا به دنیای خودروهای اسپرت گذاشته‌اند و هردو تازه نفس میدان به حساب می‌آیند و نباید گفت که جدال این دو، نابرابر یا ناهماهنگ است.

BMW m4 Lexus rc-f comparison
BMW m4 Lexus rc-f comparison

M4 به لطف مهندسی پیشرفته آلمان، یک رویکرد مدرن‌تر نسبت به رقیب ژاپنی‌اش دارد. زیر پوست این تازه نفس، یک پیشرانهٔ آلومینیومی شش سیلندر خطی، به حجم ۳.۰ لیتر مجهز به توئین توربو نهفته است که قدرت ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر را در اختیار شما قرار می‌دهد. در حقیقت این قدرت تولید شده ۱۱ اسب بخار بیشتر از توانی است که قبلاً بی‌ام‌دابلیو از موتورهای ۸ سیلندر ۴ لیتری خود روی M3 کروک می‌گرفت. یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک هم وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.

BMW m4 Lexus rc-f comparison
BMW m4 Lexus rc-f comparison

RC-F کمی از لحاظ تکنولوژی فنی قدیمی‌تر از M4 است ولی با این حال قدرت پیشرانه خود را به رخ M4 می‌کشد. RC-F به پیشرانهٔ ۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که با تغییراتی چون برنامه‌ریزی دوباره ECU، میل لنگ سبک‌تر، شاتون های دوباره طراحی شده، دریچه‌های بزرگ‌تر و تیتانیومی گاز و انژکتور سوخت همراه بوده و قدرت ۴۶۷ اسب بخار و گشتاور ۵۲۷ نیوتن متر، باعث شد در برابر M4 قد علم کند و حریف بطلبد. یک گیربکس هشت سرعته اسپرت با امکان تعویض دستی (SPDS) نیز قدرت لکسوس را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. پس RC-F در این مورد با قدرت بیشتری در برابر M4 ظاهر می‌شود.

BMW m4 Lexus rc-f comparison
BMW m4 Lexus rc-f comparison

وزن M4 به لطف پیشرانه آلومینیومی و سقف فیبرکربن ۱۶۰۰ کیلوگرم است که رقیبش نسبت به خودش ۲۰۰ کیلوگرم اضافه وزن دارد. پیشرانه V8 سنگین و سقف فلزی لکسوس باعث می‌شود وزنش به ۱۸۰۰ کیلوگرم برسد. البته سقف فیبرکربن برای لکسوس نیز در دسترس است اما نه به صورت استاندارد، بلکه از آپشن های آن محسوب می‌شود و بابت استفاده از آن باید دلار اضافی خرج کنید. پس در این بخش M4 با وزن کمتری در برابر لکسس ظاهر می‌شود.

BMW m4 Lexus rc-f comparison
BMW m4 Lexus rc-f comparison

در تست‌ها و آزمایشات انجام شده، لکسوس ۰ تا ۹۶ کیلومتر را در ۴.۵ ثانیه طی کرد و M4 که قدرت کمتری دارد، این تست را با گیربکس اتوماتیک در ۴.۰ ثانیه و با گیربکس دستی تنها در ۳.۹ ثانیه پیروز میدان شد.
در تست بعدی لکسوس در مدت زمان ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷.۵۱ کیلومتر بر ساعت مسیر ۴۰۰ متر را گذراند، در حالی که M4، در مدت ۱۲.۲ ثانیه و با سرعت ۱۸۹.۵۸ یک‌چهارم مایل را به پایان رساند که در این تست هم لکسوس را مغلوب خودش کرد.

با همهٔ این اوصاف همچنان انتخاب یکی از این دو کوپهٔ اسپورت و شگفت‌انگیز بسیار سخت بوده و در نهایت ما بر این باوریم که همیشه اعداد و ارقام نیستند که باعث انتخاب ما می‌شوند بلکه تا حدودی احساس قلبی نیز روی تصمیم نهایی تأثیرگذار است.

 

BMW M4 2015 Lexus RC-F 2015
موتور: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو موتور: ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی
قدرت: ۴۲۵ اسب بخار در rpm5500 قدرت: ۴۶۷ اسب بخار در rpm7100
گشتاور: ۵۵۰ نیوتن متر در rpm1850 گشتاور: ۵۲۷ نیوتن متر در rpm4800
گیربکس: DCT 7 سرعته اتوماتیک / دستی / RWD گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک SPDS/RWD
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: ۴.۰ ثانیه / ۳.۹ ثانیه با گیربکس دستی شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: ۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰  (محدود شده) / ۲۸۰ کیلومتر در ساعت
حداکثر سرعت: ۲۷۰ کیلومتر در ساعت
عبور از ¼ مایل: ۱۲.۲ ثانیه با سرعت ۱۸۹.۵۸ کیلومتر بر ساعت عبور از ¼ مایل: ۱۲.۹ ثانیه با سرعت ۱۷۷.۵۱ کیلومتر بر ساعت
وزن: ۱۶۰۰ کیلوگرم وزن: ۱۸۰۰ کیلوگرم
قیمت: شروع از ۶۵.۱۵۰ دلار قیمت: شروع از ۶۳.۲۲۵ دلار
[polldaddy poll=8306185]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۹۲ دیدگاه‌ها

  1. داریوش

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    آقا آخر متن مشخصات فنی موتور لکسس رو اشتباهی نوشتید

    بی ام و سر تره از نظر من

    1. Ahmad..F12

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز، ممنون از دقتت
      اشتباه تایپی بوده اصلاح می‌شود.

      1. Carbonado Aventador

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        احمد جنبه داری؟؟؟؟

      2. zonda R

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        احمد عزیز
        ترکوندی داداش عالی
        من هنتخابم لکسوسه
        چون دنباله یه چیزه جدیدم
        دوست دارم جفتشونو از نزدیک ببینم

        1. Ahmad..F12

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          فدات زوندا جان :)

    2. Saeed.shariati

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      قبول دارم بی ام بهتره و طراحی لکسوس یکم شلوغ کاریه ولی بخاطر تعصبی که رو ژاپنی ها دارم لکسوس ترجیح میدم

      1. شاهین

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        احمد جان داداش دستت درد نکنه،مقایسه ی حساس و نفس گیری بود!
        انتخاب من که مشخصه! :)
        ولی باز هم میگم “به اعداد دل نبندین! دلتون چی میگه؟! این مهمه!”
        مهم اینه که ادم از داشتن خودروی خودش لذت ببره! حالا مهم نیست که خودروش چند اسب بخار بیشتر یا کمتر تولید کنه.
        مطمئن باشین اگه BMW تو این مقایسه حتی اگه پایین تر از لکسوس هم بود باز BMW رو انتخاب میکردم.
        عرضی نیست،آرزوی موفقیت دارم برای همه ی عزیزان.

        1. Ahmad..F12

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          فدات شاهین جان

          درسته منم همینو گفتم :)

        2. محمد ، عشق ژاپن

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          انتخاب من 100 درصد
          BMW M4

        3. Parsa

          ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (11 ديدگاه)

          ماشین من اصلاً نمیدونه اسب بخار چیه به چهارتا الاغ بی بخار کفایت کرده

    3. انزو

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      اقا فقط مغرور باواریایی و دیگر هیچ…

  2. علی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    یکی اون رنگ نارنگیه پرتقاله چیه؟ لکسوسه منو کشته یکی هم اون سر دنده لکسوس…

    1. مهدی 911

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      لکسوس خوبه ولی بی ام و عالیه

    2. TopGear

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (350 ديدگاه)

      ب ام و لکسوزو قورت می ده.(البته تو این رقابت)

  3. e36

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    100 درصد ب ام و سر تره با اختلاف زیاد هم سر تره

    1. Carbonado Aventador

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      آقا من حدود 2-3 هفته پیش یه m4 به رنگ توسی مات , دقیقا هم رنگ سستو المنتو یا وننو تو شب دیدم , خداشاهده موهام ریخت!!!
      لامصب خیلی ترسناک بود!
      من موندم که اگر من خود وننو یا سستو رو ببینم چندبار پشت سر هم سکته می زنم!!!
      از اون شب عاشق m4 شدم!!!!!
      ماشین فقط رنگ توسی مات!!!

      1. Ahmad..F12

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        عاشق شدن به یه نگاه که میگن اینجاستااااا :)

      2. Carbonado Aventador

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        احمد واقعا خیلی تعجب کردم!
        باور کن با لامبورگینی مو نمی زد!!!
        خیلی قشنگ شده بود!!!
        ساعت 2 شب بود , خداوکیلی پاش رو می گذاشت رو گاز صداش می پیچید , اصلا یه داستانی بود!!!!

        1. Ahmad..F12

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          میدونم چی میگی :)

        2. TopGear

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (350 ديدگاه)

          منم چند وقت پیش یه لکسوز قرمزی دیدم.قرمز مات یعنی ته ماشین بود!توجاده دیدمش.داشتیم110تایی میرفتیم یهو مث جت از کنارمون رد شد.مطمئنم داشت یه200تایی میرفت!آخر دیدمش زده کنار،نگو پلیس نگهش داشته بود.

      3. مک میسل

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        شاهین بدون مو خیلی زشت میشیا!!!!!!!!!!
        خخخخخخخخخ
        داداش شوخی بود به دل نگیر!

        1. مک میسل

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          درکل بی ام و جوون و اسپرت سازه و لکسوس،البته در این مدل،تجملی ساز.
          اینطور که معلومه،بیشتر بچه ها بی ام و رو بیشتر میپسندند
          من هم همینطور،اما لکسوس رو هم نباید دست کم گرفت.
          اگر توجه کنید،بی ام و با مصرف سوخت کمتر،سرعت و شتاب بیشتری داره،ولی لکسوس،امکانات و موتور پر قدرت تری داره.
          در کل بی ام و بیشتر به درد جوونا میخوره،ولی لکسوس به درد پیشکسوتان!
          در کل من هم از بی ام و در این کلاس بیشتر خوشم میاد،چون این کلاس مخصوص به اسپرت هاست و بی ام و هم از لحاظ ظاهری هم از لحاظ سرعت و شتابی که ماشین اسپرت مهمترین مشخصه اش هست،بهتره.
          وسلام نامه تمام

  4. Ahmad

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    با BMW بیشتر حال میکنم.

  5. صادق

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    وقتی که پای عشق بیاد وسط، هیچ برتری برای آدم ملاک نیست، اینو گفتم که اگه حتی روی کاغذ لکسس هم برنده میشد، بازم انتخاب من M4 میبود.

    درسته که لکسس همیشه یه رقیب سرسخت بوده، ولی اینجا BMW پیروز شد.

    البته باید در نظر گرفت که موتور لکسس یکم قدیمی تر بوده و هم وزن بیشتری داشته

    و البته از اون طرف هم هنر BMW نباید نادیده گرفته بشه که با 2 لیتر کمتر قدرت تقریبا برابر و گشتاور بیشتر به دست آورده که این تا حدودی نشان از برتری جعبه دنده ی BMW هم میشه

    راستش من مصرف لکسس رو نمیدونم ولی احتمالش هست که مصرف بیشتری هم نسبت به BMW داشته باشه، چون هم موتورش تنفس طبیعیه، هم حجمش بیشتره و هم وزنش سنگین تره

    در کل رقابت با M4 خیلی سخته، هر ماشینی که از نسل سری 3 BMW باشه، رقابت باهاش طاغت فرساست!!

    1. Tesla ,Silicon Valley,

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      اتفاقا مصرف لکسوس با وجود وزن بالا و قدرت و تعداد سیلندر بیشتر با m4 برابره که کاملا با این جمله در تضاد کامل هست “” M4به لطف مهندسی پیشرفته آلمان، یک رویکرد مدرن‌تر نسبت به رقیب ژاپنی‌اش دارد.””

      1. Ahmad..F12

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        حرف شما صحیح نیست دوست عزیز

    2. صادق

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      داش احمد، ترکوندی
      دستت درست

      سایت یکمی توی پستای مقایسه ای کم کاره، به لطف نویسنده ها و خوده بچه های پدال این بخش از سایت هم باید بهش رسیدگی کینم

      ممنون داش احمد

      1. مرتضی

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        حیف که اینده صنعت ماشین دست امریکاست!!!! نه صادق؟؟؟؟ و الا برتری بی ام و به لکسوس اصلا چیز تعجب اوری نیست ولی خوب حیف صادق کاشف به عمل اورده اینده دست امریکاست!!! حالا چرا؟؟ خودش باید جواب بده که دلیلی نیاورده فقط پشت میز سیستمش نشسته به هر کی میگه دلیل؟؟ و یا اینکه حرفت مفته میگه برو مطالعه کن پز مطالعه که خرج نداره داره؟؟؟

      2. Ahmad..F12

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        قربونت صادق جان

        درست میشه :)

    3. صادق

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      داداش تسلا BMW M4 در حالت اتوماتیک 2 کلاچه حدود 8.3 لیتر مصرف داره(در بزرگراه)، راستش از لکسس مطمئن نیستم که مصرفش در این حد باشه اگه اشتباه نکنم مصرف لکسس حدود 12 لیتره (در بزرگراه)

      اگر اشتباه میکنم دوستان تصحیح کنن

      ولی خب لکسس اگر مصرفش هم بیشتر باشه، دلایل موجهی داره، چیزایی که در کامنت بالاهم گفتم

      1. Ahmad..F12

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        صادق جان درسته

        پایین تر مصرف میانگین رو در جواب دوستمون نوشتم.

        1. zonda R

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          من که نمیتونم انتخاب کنم
          واقعا سخته
          ولی من اگه بخوام در این حد هزینه کنم
          انتخاب اولم کوروت استینگری
          همین

    4. mahdi

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود صادق جان
      نظر جامع و کامل بود
      لذت بردم
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      1. صادق

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        درود مهدی جان

        خیلی خیلی ازت ممنونم و خوشحالم که کامنتمو خوندیو لذت بردی

        یه مدته کمتر میای داداش؟

        امیدوارم که غمی نباشه و بیشتر سر بزنی.

        1. mahdi

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود صادق جان
          ممنون از لطفت
          ای بابا داداش صادق غم که هست اذیت که میکنه اما نبودش بیشتراذیت میکنه پس بذار غم باشه و بسوزیم و بسازیم
          درواقع :
          یه مقدار وقتم کمتر شده
          باز خوبه شما و میلاد و کربنادو شاهین و احسان و ehsan و گروه دوستان ….. میاید
          اما تو این چند وقته بعضی دوستان یا دیگه نمیان یا خیلی کم میان
          زیاده ارضی نیست
          سپاسگزارم
          مهدی (فرزند کوروش)

  6. Linkoln6ft

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    موتور فقط هشت سیلندر

  7. رضا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    لکسوز زیباتره ولی بی ام و مهیج تره

  8. Tesla ,Silicon Valley,

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    آقا چرا مصرف سوختو قایم کردین؟
    همیشه که معیار اصلی تو پدال بود؟

    1. Ahmad..F12

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      میانگین مصرف M4 برابر با 8.8 لیتر

      میانگین مصرف RC-F برابر با 13 لیتر

      1. Tesla ,Silicon Valley,

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        احمد جان پس این پاراگراف پدال تو چندتا پست قبلو نقض میکنه؟

        “تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای RC F در شهر ۱۴/۷ لیتر، در جاده ۹/۴ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. در همین حال، ب‌ام‌و M4 با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در شهر ۱۳/۸ لیتر، در جاده ۹/۸ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۲/۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.”

        1. صادق

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          داداش تسلا، من مصرف بی ام رو میدونستم که حدود 8 تا 9 لیتره، ولی وقتی به همین پستی که شما بهش اشاره کردی سر زدم، منم یکم شک کردم، رو همین حساب یه تحقیقی توی بقیه ی سایتا کردم و دیدم که غریب به اتفاق مصرف بی ام رو 8.8 لیتر در حالت دستی و 8.3 لیتر در حالت اتوماتیک برآورد کردن

          مصرف لکسس هم همونی بود که نوشته شده

          از سردبیر میخوام یه لطفی کنه و بگه که قضیه ی مصرف M4 در اون پست چی بوده؟؟

          ارادتمندم

        2. Ahmad..F12

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          Tesla جان این مطلب امروز که من ترجمه کردم اعداد کمپانی رو نشون میده

          ولی این مطلبی که شما میگی رو اطلاع ندارم چرا اینطوریه، اما اینو میدونم که ممکنه مترجم اون مطلب از سایتی ترجمه کرده که این ارقام توش بوده

          سایت ها و تست های صورت گرفته بر روی خودروها متفاوتند

        3. Tesla ,Silicon Valley,

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (176 ديدگاه)

          به هر حال ممنون

        4. Ahmad..F12

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          قربان شما

      2. فرید

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        احححححححححمد امکان نداره M4 این باشه…اشتباه میکنی احمد شک ندارم…

        1. Ahmad..F12

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          فرید جان امکان داره

          تازه تو اتوبان 6.9 لیتره، میانگینش 8.8 تا 8.3 لیتره

          http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/mseries/m4coupe/2014/keep_informed/technical_data/index.html

  9. سعید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای خودروهای ژاپنی قائل هستم اما در برابر خودروسازی ها آلمانی هیچ حرفی برای گفتن ندارن و جدیدا حتی از لحاظ طراحی حتی قادر بهر قابت با کره ای ها هم نیستن نمونه اش همین لکسوس فقط شلوغ بازی و خط خطی …

    1. mahdi

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود سعید جان
      درسته کره ایها خیلی پیشفت کردند و دارند از نظر طراحی کارهای خوبی رو ارائه میکنند
      اما :
      هیچ وقت نمیشه هیوندا و کیا رو با تویوتا مقایسه کرد
      تویوتا محصولات تضمین شده ارائه میده
      که من مدل آریون گرند رو خیلی دوست دارم خیلی
      و به نظرم هنوز رقیبی از کره براش قد علم نکرده
      اما در آخر باید بگم که کره هماز نظر طراحی و هم کیفیت قطعات به سرعت مدارج ترقی رو طی میکنه و رقیبی قدرتمند برای ژاپن و حتی آلمان خواهد بود که همین آلان جلوی ژاپنی ها قد علم کردند
      هیچ کشوری حاشیه امنیت نداره
      حتی آلمان که به نظر دست نیافتنی میاد و حرف اول و آخر رو توی صنعت خودرو و خیلی از صنایع دیگه میزنه
      در نهایت بین محصولات کره ای و ژاپنی به نظرم تویوتا و نیسان و مزدا و ……. برتری ویژه دارند
      توی نظر سنجی من به m4 رای دادم چون واقعا بهتره لکسوس هم خوبه
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      1. سعید

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        سلام مهدی عزیز …
        البته من زیاد وارد نیستم و در حد دنبال کردن اخبار اطلاع دارم …
        حق با شماست کره ای ها حالا حالا به پای زاپنی ها به خصوص تویوتا نمی رسن البته همین هیوندا و کیا هم جدا از مسائل فنی و کیفیت در مورد طراحی خارجی اتومبیل نوآوری ها خوبی داشتن؛ اما همین تویوتا به غیر از مدل های کانسپتی که هر از چند گاهی معرفی می کنه که البته زیبا و قابل تامل هستن بقیه خودروهاشون در مقایسه با خوردوهای هم سطح آلمانی و یا کلا اروپایی از طراحی ساده تری برخوردار هستن و من به شخصه دلیلش رو اقتصادی و اهمیت دادن به جنبه های فنی و به خصوص اکونومی به جای طراحی ظاهری و قدرت موتور می دونم در حالیکه ماشین های اروپایی و آلمانی تا حدودی بیشتر تاکید بر طراحی و خصوصیا اسپرتی هست

        1. mahdi

          ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود سعیدجان
          من هم مثل شما وارد نیستم و به نظر دوستان با سابقه و کم سابقه کاردرست اکتفا میکنم
          و توی این سایت چیزهای زیادی یاد میگیرم
          همینطوره که شما میگید
          مخصوصا آلمانها
          در کل آلمانها نسبت به بقیه برتری دارند توی صنعت خودرو
          سپاسگزارم
          مهدی (فرزند کوروش)

  10. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    بی ام و از هر لحاظ برندس به جز یک مورد.طراحی قدیمی داخل ماشین.بی ام و که این همه روی مهندسی فنی ماشین کار میکنه از این شرکت بعیده که حتی حاضر نمیشه تنوع رنگ به داخل ماشین بده

  11. وحید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (398 ديدگاه)

    این ماشینای دوپینگی کارو برا سنتی کارا سخت کردن

  12. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    با تشکر از احمد جان.
    با این که احترام زیادی برای لکسوس دوستان قائل هستم اما به نظرم تو این رقابت لکسوس هیچ گونه برتری ای نسبت به ب ام و ندارد.

    1. Ahmad..F12

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      باربد ارادت

  13. hi7

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    البته فراموش نکنیم که موتور توربو صدای اگزوزش چقدر افتضاحه و کلا نمیشه مقایسش کرد با موتور های تنفس طبیعی که بسیاری از برند های بسیار اصیل هم هرگز طرفش نمیرنداین هم گفتم سر اون قضیه نیسان gtr که اکثر دوستان کوبیدنشو گفتن موتورش چون توربو صداش خوب نیست ایرادایی امثال این.در ضمن طراحی مدرن تر داخل و خارج لکسوس و قیمت پایین ترش هم از اصلی ترین ویژگی هاش هست.امیدوارم تست های لکسوس rcf با سقف فیبر کربن و وزن کمتر هم منتشر بشه.

  14. 4MATIC

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    منBMWروبرمی دارچون بالاخره بی ام وهست ومال المانه هرچی باشه المان 120 ساله ماشین سازه ولی زاپن90سال
    البته ناگفته نمونه که لکسوس زیرشاخه ی تویوتا یعنی اولین وبهترین خودروساز درسال2013و2014ازنظرGDPOWERهست

  15. TopGear

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    توی سرعت مشخصا ب ام و بهتره.ولی توی موارد دیگه…
    خودتون چی میگید؟
    ب ام و:لایک
    لکسوز:دیس لایک

  16. datsun

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    هر دوتاشون عالین

  17. Ferrari fan

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    لکسوس به کنار به نظزم m4 میتونه رقیب خوبی برای amg gt باشه!

    1. Ahmad..F12

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      محاله :)

      1. Ferrari fan

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (35 ديدگاه)

        اره خب amg gt بهتره ولی از نظر فروش گفتم

      2. صادق

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        احمد، داداش
        خیلی هم با هم روی کاغذ فرق ندارن

        از لحاظ سرعت و شتاب و قدرت و گشتاور به هم نزدیکن ( با برتری نسبی بنز البته)

        ولی از نظر کیفیت و آیرودینامیکو هندلینگ و… باید منتظر موند و دید

        1. Ahmad..F12

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          حرف شما درسته صادق جان

          البته باید اینو در نظر داشت که اون کلاس GT هست و M4 کلاس اسپورت کوپه

  18. M Power///

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    من عاشق سابق فراری و عاشق امروز BMW هستم. من در این تست چه BMW می برد و چه می باخت، از نظر من برنده M4 بود. که البته از اول معلوم بود پیروز این میدان M4 هست.

  19. ماسل کار

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    M4 بهتره چون طراحیش با اصالته هم مردونه و باحاله
    لکسوس با اینکه اکثر چیزا مثل اصالت رو داره ولی طراحیش با اینکه خیلی قشنگه ولی خیلی پیچیدس!

  20. میلاد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    انتخاب من…
    بی ام دابلیو.

  21. علی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با سلام به کلیه دوستان
    به نظرم لکسوس در حدی نیست که بخاد خودشو با ب ام و سلطان هندلینگ مقایسه کنه از همون سال 90-91 که تولیدش شروع شد در ارزوی رقابت با بنز و ب ام و بوده و باید گفت در برهه ای از زمان هم خیلی اینها رو اذیت کرد ولی فهمید که برای همیشه در اوج بودن مثل المانیها باید بالهای قوی داشت که لکسوس اینو نداره به قول جرمی بی روح ترین ماشین تولید شده دنیاست

  22. مرتضی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    داشبورد لکسوس مثل ضبط ایواهای قدیمیه پلاستیک خشک به نظر میسره!!! جالبه با هشت تا سیلندر از پس 6 هیچ جوره بر نیایی!!

  23. saeid

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    شک نکنین لکسوس. ادعای کمتر، استهلاک کمتر،

  24. داریوش

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    بی ام و به طراحیش دست نمیزنه چون دست زدن به همچین چیزی کار ساده ای نیست. همین نشون از برتری طراحی بی ام وه رو میده با این روندیکه برند های ژاپنی کره ای پیش گرفتن هیچ وقت تو طراحی به آلمانها نمریسن.خیلی هم گرون فروش هستن.ماشین زدن نصف بی ام و بعد هم قیمتش میدن.
    این مدل لکسوس رو طراحیش هیچی کار نشده. کلا ژاپن دنبال سود بیشتره . تقلب کردن از رو دست دیگران هم مشخصه نه ژاپنی ها بلکه تمام شرق آسیایی هاست.
    پیش شرکتی هست که نوآوری داشته باشه مثل بی ام و بنز پورشه پژو و …

  25. Alpha

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار ژاپنم ولی باید بگم bmw خیلی بهتره تو این مقایسه ! لکسوس اضافه وزن شدیدی داره از اون سمت گشتاور کمتری هم داره که اصلا خوب نیست . اینهمه خرجش کردن اگه توربو میشد خیلی بهتر بود

  26. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    مشخصه bmw از نظر هندلینگ سواری لذت و اسپورت و لوکس بودن برتره و زبان زده خاص و عامه تو دنیا
    البته تلاش لکسوس هم خوب و قابل تحصینه ولی در کل نمیشه کنارهم قرارشون داد.

  27. فرید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    ۱۰۰ درصد لکسس…فقط برتری بی ام دبلیو نسبت به لکسس وزنشه همین…تو هرچی بخوای لکسس اوله…تو رقابت باید دید که با هندلینگ جدید و سیستم های جدید تعلیقش برتری خودش رو به بی ام دبلیو نشون میده.
    با این پست معلوم شد که دوستان چقدر مثل همیشه (البته تو ایران این قضیه خیلی بیشتره) عاشق محصولات آلمانی از جمله بنز و بی ام دبلیو هستند و اصلا به مقایسه کاری ندارند و توجه نمیکنند و فقط علاقشون رو میگن،حدسش رو میزدم.
    احمد جان ممنون از مقاله خوبت.

    1. ياكان

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      عزیزم مقایسه هم همینو ثابت میکنه. لکسوس انصافا شرکت معتبر و کار درستیه، اما مونده به شرکتای آلمانی برسه

    2. Ahmad..F12

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      ممنون از شما فرید جان :)

      به خدا کاملاً بیطرف نوشتم یوقت…

      1. فرید

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        نه احمد جان من با شما نبودم..کلی گفتم…ممنونم از مقاله خوبت.

  28. ياكان

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دقیقا زدی وسط خال.بعضی وقتا باید با قلبت انتخاب کنی. عشق است و عشق! بی ام و رو میگم.

  29. نوید

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    اگه بحث عشقه من لکسوس رو بیشتر دوست دارم چون تویوتا رو خیلی دوست دارم.
    و تویوتا رو هم به خاطر کیفیت و کارایی و قیمت مناسب و از همه مهمتر لند کروزش دوست دارم

  30. مهدی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بی ام و از هر لحاظ نسبت به این لکسوس برتری داره واقعا کسی که RCF رو به M4 ترجیح بده ….

    نظر سنجی هم باید زیاد تفاوت داشت احتمالا طرفدارای بنز به لکسوس رای دادن!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا