فرض کنید قرار است مسابقهای را ترتیب دهید. به شما میگویند مسابقه، تنها با دو شرکت کننده آغاز میشود! فقط یک انتخاب دارید! انتخابتان هم یک خودرو از بین دو خودرو است! البته هردو خودرو نیز، اسپرت، پر قدرت، چابک و زیبا هستند! یکی از خودروها شش سیلندر خطی با توربوشارژ دوقلو و دیگری هشت سیلندر خورجینی با تنفس طبیعی! یکی اهل ژرمن، دیگری اهل ژاپن!
بله کاندیدای این مسابقه بیامدابلیو M4 و لکسوس RC-F میباشند! حال کدامیک را انتخاب میکنید؟ حق با شماست. انتخاب دشواری است، ولی انتخاب شما از بین این دو تازه نفس برای شروع مسابقه کدام است؟
لکسوس که سالهاست برای بدست آوردن سهمی از بازار داغ و پر سود مرسدسبنز و بیامدابلیو دست از تلاش بر نداشته است، اکنون رقیبی تازه برای مرسدس C-CLASS AMG و بیامدابلیو M4 دارد که آن را زره پوش، آمادهٔ رزم کرده است.
همانطور که میدانید، M4 و RC-F هردو جوان هستند که بهتازگی پا به دنیای خودروهای اسپرت گذاشتهاند و هردو تازه نفس میدان به حساب میآیند و نباید گفت که جدال این دو، نابرابر یا ناهماهنگ است.
M4 به لطف مهندسی پیشرفته آلمان، یک رویکرد مدرنتر نسبت به رقیب ژاپنیاش دارد. زیر پوست این تازه نفس، یک پیشرانهٔ آلومینیومی شش سیلندر خطی، به حجم ۳.۰ لیتر مجهز به توئین توربو نهفته است که قدرت ۴۲۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر را در اختیار شما قرار میدهد. در حقیقت این قدرت تولید شده ۱۱ اسب بخار بیشتر از توانی است که قبلاً بیامدابلیو از موتورهای ۸ سیلندر ۴ لیتری خود روی M3 کروک میگرفت. یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک هم وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.
RC-F کمی از لحاظ تکنولوژی فنی قدیمیتر از M4 است ولی با این حال قدرت پیشرانه خود را به رخ M4 میکشد. RC-F به پیشرانهٔ ۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که با تغییراتی چون برنامهریزی دوباره ECU، میل لنگ سبکتر، شاتون های دوباره طراحی شده، دریچههای بزرگتر و تیتانیومی گاز و انژکتور سوخت همراه بوده و قدرت ۴۶۷ اسب بخار و گشتاور ۵۲۷ نیوتن متر، باعث شد در برابر M4 قد علم کند و حریف بطلبد. یک گیربکس هشت سرعته اسپرت با امکان تعویض دستی (SPDS) نیز قدرت لکسوس را به چرخهای عقب منتقل میکند. پس RC-F در این مورد با قدرت بیشتری در برابر M4 ظاهر میشود.
وزن M4 به لطف پیشرانه آلومینیومی و سقف فیبرکربن ۱۶۰۰ کیلوگرم است که رقیبش نسبت به خودش ۲۰۰ کیلوگرم اضافه وزن دارد. پیشرانه V8 سنگین و سقف فلزی لکسوس باعث میشود وزنش به ۱۸۰۰ کیلوگرم برسد. البته سقف فیبرکربن برای لکسوس نیز در دسترس است اما نه به صورت استاندارد، بلکه از آپشن های آن محسوب میشود و بابت استفاده از آن باید دلار اضافی خرج کنید. پس در این بخش M4 با وزن کمتری در برابر لکسس ظاهر میشود.
در تستها و آزمایشات انجام شده، لکسوس ۰ تا ۹۶ کیلومتر را در ۴.۵ ثانیه طی کرد و M4 که قدرت کمتری دارد، این تست را با گیربکس اتوماتیک در ۴.۰ ثانیه و با گیربکس دستی تنها در ۳.۹ ثانیه پیروز میدان شد.
در تست بعدی لکسوس در مدت زمان ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷.۵۱ کیلومتر بر ساعت مسیر ۴۰۰ متر را گذراند، در حالی که M4، در مدت ۱۲.۲ ثانیه و با سرعت ۱۸۹.۵۸ یکچهارم مایل را به پایان رساند که در این تست هم لکسوس را مغلوب خودش کرد.
BMW M4 2015 | Lexus RC-F 2015 |
موتور: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو | موتور: ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی |
قدرت: ۴۲۵ اسب بخار در rpm5500 | قدرت: ۴۶۷ اسب بخار در rpm7100 |
گشتاور: ۵۵۰ نیوتن متر در rpm1850 | گشتاور: ۵۲۷ نیوتن متر در rpm4800 |
گیربکس: DCT 7 سرعته اتوماتیک / دستی / RWD | گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک SPDS/RWD |
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: ۴.۰ ثانیه / ۳.۹ ثانیه با گیربکس دستی | شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر: ۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت: ۲۵۰ (محدود شده) / ۲۸۰ کیلومتر در ساعت | حداکثر سرعت: ۲۷۰ کیلومتر در ساعت |
عبور از ¼ مایل: ۱۲.۲ ثانیه با سرعت ۱۸۹.۵۸ کیلومتر بر ساعت | عبور از ¼ مایل: ۱۲.۹ ثانیه با سرعت ۱۷۷.۵۱ کیلومتر بر ساعت |
وزن: ۱۶۰۰ کیلوگرم | وزن: ۱۸۰۰ کیلوگرم |
قیمت: شروع از ۶۵.۱۵۰ دلار | قیمت: شروع از ۶۳.۲۲۵ دلار |
داریوش
۲۴ شهریور ۱۳۹۳آقا آخر متن مشخصات فنی موتور لکسس رو اشتباهی نوشتید
بی ام و سر تره از نظر من
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام دوست عزیز، ممنون از دقتت
اشتباه تایپی بوده اصلاح میشود.
Carbonado Aventador
۲۴ شهریور ۱۳۹۳احمد جنبه داری؟؟؟؟
zonda R
۲۵ شهریور ۱۳۹۳@.F
احمد عزیز
ترکوندی داداش عالی
من هنتخابم لکسوسه
چون دنباله یه چیزه جدیدم
دوست دارم جفتشونو از نزدیک ببینم
Ahmad..F12
۲۵ شهریور ۱۳۹۳فدات زوندا جان :)
Saeed.shariati
۲۴ شهریور ۱۳۹۳قبول دارم بی ام بهتره و طراحی لکسوس یکم شلوغ کاریه ولی بخاطر تعصبی که رو ژاپنی ها دارم لکسوس ترجیح میدم
شاهین
۲۴ شهریور ۱۳۹۳احمد جان داداش دستت درد نکنه،مقایسه ی حساس و نفس گیری بود!
انتخاب من که مشخصه! :)
ولی باز هم میگم “به اعداد دل نبندین! دلتون چی میگه؟! این مهمه!”
مهم اینه که ادم از داشتن خودروی خودش لذت ببره! حالا مهم نیست که خودروش چند اسب بخار بیشتر یا کمتر تولید کنه.
مطمئن باشین اگه BMW تو این مقایسه حتی اگه پایین تر از لکسوس هم بود باز BMW رو انتخاب میکردم.
عرضی نیست،آرزوی موفقیت دارم برای همه ی عزیزان.
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳فدات شاهین جان
درسته منم همینو گفتم :)
محمد ، عشق ژاپن
۲۴ شهریور ۱۳۹۳انتخاب من 100 درصد
BMW M4
Parsa
۲۶ شهریور ۱۳۹۳ماشین من اصلاً نمیدونه اسب بخار چیه به چهارتا الاغ بی بخار کفایت کرده
انزو
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اقا فقط مغرور باواریایی و دیگر هیچ…
علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳یکی اون رنگ نارنگیه پرتقاله چیه؟ لکسوسه منو کشته یکی هم اون سر دنده لکسوس…
مهدی 911
۲۴ شهریور ۱۳۹۳لکسوس خوبه ولی بی ام و عالیه
TopGear
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ب ام و لکسوزو قورت می ده.(البته تو این رقابت)
e36
۲۴ شهریور ۱۳۹۳100 درصد ب ام و سر تره با اختلاف زیاد هم سر تره
Carbonado Aventador
۲۴ شهریور ۱۳۹۳آقا من حدود 2-3 هفته پیش یه m4 به رنگ توسی مات , دقیقا هم رنگ سستو المنتو یا وننو تو شب دیدم , خداشاهده موهام ریخت!!!
لامصب خیلی ترسناک بود!
من موندم که اگر من خود وننو یا سستو رو ببینم چندبار پشت سر هم سکته می زنم!!!
از اون شب عاشق m4 شدم!!!!!
ماشین فقط رنگ توسی مات!!!
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳عاشق شدن به یه نگاه که میگن اینجاستااااا :)
Carbonado Aventador
۲۴ شهریور ۱۳۹۳احمد واقعا خیلی تعجب کردم!
باور کن با لامبورگینی مو نمی زد!!!
خیلی قشنگ شده بود!!!
ساعت 2 شب بود , خداوکیلی پاش رو می گذاشت رو گاز صداش می پیچید , اصلا یه داستانی بود!!!!
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳میدونم چی میگی :)
TopGear
۲۴ شهریور ۱۳۹۳منم چند وقت پیش یه لکسوز قرمزی دیدم.قرمز مات یعنی ته ماشین بود!توجاده دیدمش.داشتیم110تایی میرفتیم یهو مث جت از کنارمون رد شد.مطمئنم داشت یه200تایی میرفت!آخر دیدمش زده کنار،نگو پلیس نگهش داشته بود.
مک میسل
۲۴ شهریور ۱۳۹۳شاهین بدون مو خیلی زشت میشیا!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخ
داداش شوخی بود به دل نگیر!
مک میسل
۲۴ شهریور ۱۳۹۳درکل بی ام و جوون و اسپرت سازه و لکسوس،البته در این مدل،تجملی ساز.
اینطور که معلومه،بیشتر بچه ها بی ام و رو بیشتر میپسندند
من هم همینطور،اما لکسوس رو هم نباید دست کم گرفت.
اگر توجه کنید،بی ام و با مصرف سوخت کمتر،سرعت و شتاب بیشتری داره،ولی لکسوس،امکانات و موتور پر قدرت تری داره.
در کل بی ام و بیشتر به درد جوونا میخوره،ولی لکسوس به درد پیشکسوتان!
در کل من هم از بی ام و در این کلاس بیشتر خوشم میاد،چون این کلاس مخصوص به اسپرت هاست و بی ام و هم از لحاظ ظاهری هم از لحاظ سرعت و شتابی که ماشین اسپرت مهمترین مشخصه اش هست،بهتره.
وسلام نامه تمام
Ahmad
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با BMW بیشتر حال میکنم.
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳وقتی که پای عشق بیاد وسط، هیچ برتری برای آدم ملاک نیست، اینو گفتم که اگه حتی روی کاغذ لکسس هم برنده میشد، بازم انتخاب من M4 میبود.
درسته که لکسس همیشه یه رقیب سرسخت بوده، ولی اینجا BMW پیروز شد.
البته باید در نظر گرفت که موتور لکسس یکم قدیمی تر بوده و هم وزن بیشتری داشته
و البته از اون طرف هم هنر BMW نباید نادیده گرفته بشه که با 2 لیتر کمتر قدرت تقریبا برابر و گشتاور بیشتر به دست آورده که این تا حدودی نشان از برتری جعبه دنده ی BMW هم میشه
راستش من مصرف لکسس رو نمیدونم ولی احتمالش هست که مصرف بیشتری هم نسبت به BMW داشته باشه، چون هم موتورش تنفس طبیعیه، هم حجمش بیشتره و هم وزنش سنگین تره
در کل رقابت با M4 خیلی سخته، هر ماشینی که از نسل سری 3 BMW باشه، رقابت باهاش طاغت فرساست!!
Tesla ,Silicon Valley,
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اتفاقا مصرف لکسوس با وجود وزن بالا و قدرت و تعداد سیلندر بیشتر با m4 برابره که کاملا با این جمله در تضاد کامل هست “” M4به لطف مهندسی پیشرفته آلمان، یک رویکرد مدرنتر نسبت به رقیب ژاپنیاش دارد.””
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳حرف شما صحیح نیست دوست عزیز
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳داش احمد، ترکوندی
دستت درست
سایت یکمی توی پستای مقایسه ای کم کاره، به لطف نویسنده ها و خوده بچه های پدال این بخش از سایت هم باید بهش رسیدگی کینم
ممنون داش احمد
مرتضی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳حیف که اینده صنعت ماشین دست امریکاست!!!! نه صادق؟؟؟؟ و الا برتری بی ام و به لکسوس اصلا چیز تعجب اوری نیست ولی خوب حیف صادق کاشف به عمل اورده اینده دست امریکاست!!! حالا چرا؟؟ خودش باید جواب بده که دلیلی نیاورده فقط پشت میز سیستمش نشسته به هر کی میگه دلیل؟؟ و یا اینکه حرفت مفته میگه برو مطالعه کن پز مطالعه که خرج نداره داره؟؟؟
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳قربونت صادق جان
درست میشه :)
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳داداش تسلا BMW M4 در حالت اتوماتیک 2 کلاچه حدود 8.3 لیتر مصرف داره(در بزرگراه)، راستش از لکسس مطمئن نیستم که مصرفش در این حد باشه اگه اشتباه نکنم مصرف لکسس حدود 12 لیتره (در بزرگراه)
اگر اشتباه میکنم دوستان تصحیح کنن
ولی خب لکسس اگر مصرفش هم بیشتر باشه، دلایل موجهی داره، چیزایی که در کامنت بالاهم گفتم
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳صادق جان درسته
پایین تر مصرف میانگین رو در جواب دوستمون نوشتم.
zonda R
۲۵ شهریور ۱۳۹۳@.F
من که نمیتونم انتخاب کنم
واقعا سخته
ولی من اگه بخوام در این حد هزینه کنم
انتخاب اولم کوروت استینگری
همین
mahdi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳درود صادق جان
نظر جامع و کامل بود
لذت بردم
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳درود مهدی جان
خیلی خیلی ازت ممنونم و خوشحالم که کامنتمو خوندیو لذت بردی
یه مدته کمتر میای داداش؟
امیدوارم که غمی نباشه و بیشتر سر بزنی.
mahdi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳درود صادق جان
ممنون از لطفت
ای بابا داداش صادق غم که هست اذیت که میکنه اما نبودش بیشتراذیت میکنه پس بذار غم باشه و بسوزیم و بسازیم
درواقع :
یه مقدار وقتم کمتر شده
باز خوبه شما و میلاد و کربنادو شاهین و احسان و ehsan و گروه دوستان ….. میاید
اما تو این چند وقته بعضی دوستان یا دیگه نمیان یا خیلی کم میان
زیاده ارضی نیست
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
Linkoln6ft
۲۴ شهریور ۱۳۹۳موتور فقط هشت سیلندر
رضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۳لکسوز زیباتره ولی بی ام و مهیج تره
Tesla ,Silicon Valley,
۲۴ شهریور ۱۳۹۳آقا چرا مصرف سوختو قایم کردین؟
همیشه که معیار اصلی تو پدال بود؟
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳میانگین مصرف M4 برابر با 8.8 لیتر
میانگین مصرف RC-F برابر با 13 لیتر
Tesla ,Silicon Valley,
۲۴ شهریور ۱۳۹۳احمد جان پس این پاراگراف پدال تو چندتا پست قبلو نقض میکنه؟
“تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای RC F در شهر ۱۴/۷ لیتر، در جاده ۹/۴ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. در همین حال، بامو M4 با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه در شهر ۱۳/۸ لیتر، در جاده ۹/۸ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۲/۴ لیتر سوخت مصرف میکند.”
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳داداش تسلا، من مصرف بی ام رو میدونستم که حدود 8 تا 9 لیتره، ولی وقتی به همین پستی که شما بهش اشاره کردی سر زدم، منم یکم شک کردم، رو همین حساب یه تحقیقی توی بقیه ی سایتا کردم و دیدم که غریب به اتفاق مصرف بی ام رو 8.8 لیتر در حالت دستی و 8.3 لیتر در حالت اتوماتیک برآورد کردن
مصرف لکسس هم همونی بود که نوشته شده
از سردبیر میخوام یه لطفی کنه و بگه که قضیه ی مصرف M4 در اون پست چی بوده؟؟
ارادتمندم
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳Tesla جان این مطلب امروز که من ترجمه کردم اعداد کمپانی رو نشون میده
ولی این مطلبی که شما میگی رو اطلاع ندارم چرا اینطوریه، اما اینو میدونم که ممکنه مترجم اون مطلب از سایتی ترجمه کرده که این ارقام توش بوده
سایت ها و تست های صورت گرفته بر روی خودروها متفاوتند
Tesla ,Silicon Valley,
۲۴ شهریور ۱۳۹۳به هر حال ممنون
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳قربان شما
فرید
۲۵ شهریور ۱۳۹۳احححححححححمد امکان نداره M4 این باشه…اشتباه میکنی احمد شک ندارم…
Ahmad..F12
۲۵ شهریور ۱۳۹۳فرید جان امکان داره
تازه تو اتوبان 6.9 لیتره، میانگینش 8.8 تا 8.3 لیتره
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/mseries/m4coupe/2014/keep_informed/technical_data/index.html
سعید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با تمام احترامی که برای خودروهای ژاپنی قائل هستم اما در برابر خودروسازی ها آلمانی هیچ حرفی برای گفتن ندارن و جدیدا حتی از لحاظ طراحی حتی قادر بهر قابت با کره ای ها هم نیستن نمونه اش همین لکسوس فقط شلوغ بازی و خط خطی …
mahdi
۲۴ شهریور ۱۳۹۳درود سعید جان
درسته کره ایها خیلی پیشفت کردند و دارند از نظر طراحی کارهای خوبی رو ارائه میکنند
اما :
هیچ وقت نمیشه هیوندا و کیا رو با تویوتا مقایسه کرد
تویوتا محصولات تضمین شده ارائه میده
که من مدل آریون گرند رو خیلی دوست دارم خیلی
و به نظرم هنوز رقیبی از کره براش قد علم نکرده
اما در آخر باید بگم که کره هماز نظر طراحی و هم کیفیت قطعات به سرعت مدارج ترقی رو طی میکنه و رقیبی قدرتمند برای ژاپن و حتی آلمان خواهد بود که همین آلان جلوی ژاپنی ها قد علم کردند
هیچ کشوری حاشیه امنیت نداره
حتی آلمان که به نظر دست نیافتنی میاد و حرف اول و آخر رو توی صنعت خودرو و خیلی از صنایع دیگه میزنه
در نهایت بین محصولات کره ای و ژاپنی به نظرم تویوتا و نیسان و مزدا و ……. برتری ویژه دارند
توی نظر سنجی من به m4 رای دادم چون واقعا بهتره لکسوس هم خوبه
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
سعید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳سلام مهدی عزیز …
البته من زیاد وارد نیستم و در حد دنبال کردن اخبار اطلاع دارم …
حق با شماست کره ای ها حالا حالا به پای زاپنی ها به خصوص تویوتا نمی رسن البته همین هیوندا و کیا هم جدا از مسائل فنی و کیفیت در مورد طراحی خارجی اتومبیل نوآوری ها خوبی داشتن؛ اما همین تویوتا به غیر از مدل های کانسپتی که هر از چند گاهی معرفی می کنه که البته زیبا و قابل تامل هستن بقیه خودروهاشون در مقایسه با خوردوهای هم سطح آلمانی و یا کلا اروپایی از طراحی ساده تری برخوردار هستن و من به شخصه دلیلش رو اقتصادی و اهمیت دادن به جنبه های فنی و به خصوص اکونومی به جای طراحی ظاهری و قدرت موتور می دونم در حالیکه ماشین های اروپایی و آلمانی تا حدودی بیشتر تاکید بر طراحی و خصوصیا اسپرتی هست
mahdi
۲۵ شهریور ۱۳۹۳درود سعیدجان
من هم مثل شما وارد نیستم و به نظر دوستان با سابقه و کم سابقه کاردرست اکتفا میکنم
و توی این سایت چیزهای زیادی یاد میگیرم
همینطوره که شما میگید
مخصوصا آلمانها
در کل آلمانها نسبت به بقیه برتری دارند توی صنعت خودرو
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
احسان(احسان سابق)
۲۴ شهریور ۱۳۹۳بی ام و از هر لحاظ برندس به جز یک مورد.طراحی قدیمی داخل ماشین.بی ام و که این همه روی مهندسی فنی ماشین کار میکنه از این شرکت بعیده که حتی حاضر نمیشه تنوع رنگ به داخل ماشین بده
وحید
۲۴ شهریور ۱۳۹۳این ماشینای دوپینگی کارو برا سنتی کارا سخت کردن
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با تشکر از احمد جان.
با این که احترام زیادی برای لکسوس دوستان قائل هستم اما به نظرم تو این رقابت لکسوس هیچ گونه برتری ای نسبت به ب ام و ندارد.
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳باربد ارادت
hi7
۲۴ شهریور ۱۳۹۳البته فراموش نکنیم که موتور توربو صدای اگزوزش چقدر افتضاحه و کلا نمیشه مقایسش کرد با موتور های تنفس طبیعی که بسیاری از برند های بسیار اصیل هم هرگز طرفش نمیرنداین هم گفتم سر اون قضیه نیسان gtr که اکثر دوستان کوبیدنشو گفتن موتورش چون توربو صداش خوب نیست ایرادایی امثال این.در ضمن طراحی مدرن تر داخل و خارج لکسوس و قیمت پایین ترش هم از اصلی ترین ویژگی هاش هست.امیدوارم تست های لکسوس rcf با سقف فیبر کربن و وزن کمتر هم منتشر بشه.
4MATIC
۲۴ شهریور ۱۳۹۳منBMWروبرمی دارچون بالاخره بی ام وهست ومال المانه هرچی باشه المان 120 ساله ماشین سازه ولی زاپن90سال
البته ناگفته نمونه که لکسوس زیرشاخه ی تویوتا یعنی اولین وبهترین خودروساز درسال2013و2014ازنظرGDPOWERهست
TopGear
۲۴ شهریور ۱۳۹۳توی سرعت مشخصا ب ام و بهتره.ولی توی موارد دیگه…
خودتون چی میگید؟
ب ام و:لایک
لکسوز:دیس لایک
datsun
۲۴ شهریور ۱۳۹۳هر دوتاشون عالین
Ferrari fan
۲۴ شهریور ۱۳۹۳لکسوس به کنار به نظزم m4 میتونه رقیب خوبی برای amg gt باشه!
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳محاله :)
Ferrari fan
۲۴ شهریور ۱۳۹۳اره خب amg gt بهتره ولی از نظر فروش گفتم
صادق
۲۴ شهریور ۱۳۹۳احمد، داداش
خیلی هم با هم روی کاغذ فرق ندارن
از لحاظ سرعت و شتاب و قدرت و گشتاور به هم نزدیکن ( با برتری نسبی بنز البته)
ولی از نظر کیفیت و آیرودینامیکو هندلینگ و… باید منتظر موند و دید
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳حرف شما درسته صادق جان
البته باید اینو در نظر داشت که اون کلاس GT هست و M4 کلاس اسپورت کوپه
M Power///
۲۴ شهریور ۱۳۹۳من عاشق سابق فراری و عاشق امروز BMW هستم. من در این تست چه BMW می برد و چه می باخت، از نظر من برنده M4 بود. که البته از اول معلوم بود پیروز این میدان M4 هست.
ماسل کار
۲۴ شهریور ۱۳۹۳M4 بهتره چون طراحیش با اصالته هم مردونه و باحاله
لکسوس با اینکه اکثر چیزا مثل اصالت رو داره ولی طراحیش با اینکه خیلی قشنگه ولی خیلی پیچیدس!
میلاد
۲۴ شهریور ۱۳۹۳انتخاب من…
بی ام دابلیو.
علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با سلام به کلیه دوستان
به نظرم لکسوس در حدی نیست که بخاد خودشو با ب ام و سلطان هندلینگ مقایسه کنه از همون سال 90-91 که تولیدش شروع شد در ارزوی رقابت با بنز و ب ام و بوده و باید گفت در برهه ای از زمان هم خیلی اینها رو اذیت کرد ولی فهمید که برای همیشه در اوج بودن مثل المانیها باید بالهای قوی داشت که لکسوس اینو نداره به قول جرمی بی روح ترین ماشین تولید شده دنیاست
مرتضی
۲۴ شهریور ۱۳۹۳داشبورد لکسوس مثل ضبط ایواهای قدیمیه پلاستیک خشک به نظر میسره!!! جالبه با هشت تا سیلندر از پس 6 هیچ جوره بر نیایی!!
saeid
۲۴ شهریور ۱۳۹۳شک نکنین لکسوس. ادعای کمتر، استهلاک کمتر،
داریوش
۲۴ شهریور ۱۳۹۳بی ام و به طراحیش دست نمیزنه چون دست زدن به همچین چیزی کار ساده ای نیست. همین نشون از برتری طراحی بی ام وه رو میده با این روندیکه برند های ژاپنی کره ای پیش گرفتن هیچ وقت تو طراحی به آلمانها نمریسن.خیلی هم گرون فروش هستن.ماشین زدن نصف بی ام و بعد هم قیمتش میدن.
این مدل لکسوس رو طراحیش هیچی کار نشده. کلا ژاپن دنبال سود بیشتره . تقلب کردن از رو دست دیگران هم مشخصه نه ژاپنی ها بلکه تمام شرق آسیایی هاست.
پیش شرکتی هست که نوآوری داشته باشه مثل بی ام و بنز پورشه پژو و …
Alpha
۲۴ شهریور ۱۳۹۳با اینکه طرفدار ژاپنم ولی باید بگم bmw خیلی بهتره تو این مقایسه ! لکسوس اضافه وزن شدیدی داره از اون سمت گشتاور کمتری هم داره که اصلا خوب نیست . اینهمه خرجش کردن اگه توربو میشد خیلی بهتر بود
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۳مشخصه bmw از نظر هندلینگ سواری لذت و اسپورت و لوکس بودن برتره و زبان زده خاص و عامه تو دنیا
البته تلاش لکسوس هم خوب و قابل تحصینه ولی در کل نمیشه کنارهم قرارشون داد.
فرید
۲۵ شهریور ۱۳۹۳۱۰۰ درصد لکسس…فقط برتری بی ام دبلیو نسبت به لکسس وزنشه همین…تو هرچی بخوای لکسس اوله…تو رقابت باید دید که با هندلینگ جدید و سیستم های جدید تعلیقش برتری خودش رو به بی ام دبلیو نشون میده.
با این پست معلوم شد که دوستان چقدر مثل همیشه (البته تو ایران این قضیه خیلی بیشتره) عاشق محصولات آلمانی از جمله بنز و بی ام دبلیو هستند و اصلا به مقایسه کاری ندارند و توجه نمیکنند و فقط علاقشون رو میگن،حدسش رو میزدم.
احمد جان ممنون از مقاله خوبت.
ياكان
۲۵ شهریور ۱۳۹۳عزیزم مقایسه هم همینو ثابت میکنه. لکسوس انصافا شرکت معتبر و کار درستیه، اما مونده به شرکتای آلمانی برسه
Ahmad..F12
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ممنون از شما فرید جان :)
به خدا کاملاً بیطرف نوشتم یوقت…
فرید
۲۶ شهریور ۱۳۹۳نه احمد جان من با شما نبودم..کلی گفتم…ممنونم از مقاله خوبت.
ياكان
۲۵ شهریور ۱۳۹۳دقیقا زدی وسط خال.بعضی وقتا باید با قلبت انتخاب کنی. عشق است و عشق! بی ام و رو میگم.
نوید
۲۵ شهریور ۱۳۹۳اگه بحث عشقه من لکسوس رو بیشتر دوست دارم چون تویوتا رو خیلی دوست دارم.
و تویوتا رو هم به خاطر کیفیت و کارایی و قیمت مناسب و از همه مهمتر لند کروزش دوست دارم
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۳بی ام و از هر لحاظ نسبت به این لکسوس برتری داره واقعا کسی که RCF رو به M4 ترجیح بده ….
نظر سنجی هم باید زیاد تفاوت داشت احتمالا طرفدارای بنز به لکسوس رای دادن!!