آلفا رومئوبی ام و

درگ رفت و برگشتی بین بی ام و M4 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو و ب‌ام‌و M4 کامپتیشن هردو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در U-Drag رفت و برگشتی چه عملکردی خواهند داشت؟

هرچند ب‌ام‌و M3 کامپتیشن رقیب اصلی آلفارومئو جولیا کوادریفولیو محسوب می‌شود ولی M4 هم از لحاظ مشخصات تفاوت چندانی با برادر سدان خود ندارد. جولیا که در پایان سال جاری از بازار ایالات‌متحده خداحافظی خواهد کرد، در سینهٔ خود ژن فراری را پنهان کرده است زیرا پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آن از پیشرانهٔ V8 فراری گرفته شده است. این پیشرانه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، ب‌ام‌و M4 هم از یک موتور شش سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند که البته از نوع ۳ لیتری خطی است ولی دقیقاً مثل موتور آلفا ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند هرچند که ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد.

در هردو خودرو، نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این دو ماشین از لحاظ وزن هم با ۱۷۳۶ کیلوگرم برای آلفا و ۱۷۱۷ کیلوگرم برای ب‌ام‌و، بسیار به هم نزدیک هستند؛ بنابراین، با وجود قدرت یکسان و وزن مشابه، انتظار می‌رود شاهد رقابت نزدیکی باشیم. البته باید توجه داشت که جولیا فاقد لانچ کنترل است درحالی‌که M4 از یکی از بهترین سیستم‌های لانچ کنترل بهره می‌برد. همچنین این یک درگ معمولی نیست بلکه U-Drag است که یعنی خودروها پس از طی کردن ۴۰۰ متر، ترمز می‌گیرند، یک دور ۱۸۰ درجه می‌زنند و به خط شروع بازمی‌گردند؛ بنابراین، در این رقابت علاوه بر وزن و قدرت، چسبندگی لاستیکی‌ها و قدرت ترمزها هم اهمیت خواهد داشت.

در هردو مسابقه‌ای که بین این دو ماشین انجام شد، آلفارومئو از همان ابتدا با اختلاف زیادی عقب افتاد. این سدان ایتالیایی پس از ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که M4 این کار را در ۳.۸ ثانیه انجام داد. اختلاف در پایان ۴۰۰ متر نیز با ۱۲.۳ ثانیه برای آلفا و ۱۱.۷ ثانیه برای ب‌ام‌و شگفت‌انگیز بود؛ بنابراین، تعجبی ندارد که کوپهٔ آلمانی با زمان ۳۳.۹ ثانیه، کل مسیر U-Drag را بسیار سریع‌تر از سدان ایتالیایی با زمان ۳۵.۵ ثانیه طی کرد. البته لازم به ذکر است که جولیا کوادریفولیو سال آینده ۱۰ ساله می‌شود درحالی‌که M4 اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شده و خودروی بسیار جدیدتری است.

مشخصات فنی

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ب‌ام‌و M4 کامپتیشن
پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۳۶ کیلوگرم ۱۷۱۷ کیلوگرم
قیمت پایه ۸۱,۳۵۵ دلار ۸۳,۱۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۶,۷۸۰ دلار ۱۱۱,۰۴۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Kiarash

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (352 ديدگاه)

    اووف چه میکنه بی ام و M4

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. amirkhanzadeh

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (856 ديدگاه)

      هر دو عالی
      آلفارومئو رو جرمی تست کرده بود یادش بخیر💔

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. جرمی کلارکسون

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (826 ديدگاه)

        💔🖤💔💔

    2. mmd@

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (293 ديدگاه)

      فقط آلفا 🇫🇷🇫🇷🇫🇷☣️☣️☣️🏆🏆🏆🎖️🎖️🎖️😈😈😈☠️☠️☠️🥇🥇🥇❤️‍🔥❤️‍🔥💀💀

      موافقم 12
      مخالفم 7
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2603 ديدگاه)

        آلفا یه عشق ایتالیایی

        موافقم 7
        مخالفم 3
    3. A.m.A

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      شاید انتخاب آلفارومئو تابو باشه ولی خدایی خیلی ماشین خوب و کم نقصیه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. علی جردن

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2068 ديدگاه)

    فکر می کردم جلو پنجره مثلثی آلفارمئو زشت ترین جلو پنجره دنیاست تا اینکه جلو پنجره گنده بی‌ام‌و رو دیدم :‌‌|

    موافقم 13
    مخالفم 40
    1. سهیل

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (101 ديدگاه)

      تا کی این نظریات سخیف رو باید بشنویم!
      ما جز زیبایی چیزی نمیبینیم.

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2603 ديدگاه)

        بی ام و M4 نسبت به پارسال که بهش خوک زشت میگفتن الان شده عزیز کرده جمع … M4 قشنگ نشده ها ! از بس بی ام و ماشین های زشت دیگه زده این قشنگ بنظر میاد

  3. hosen

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    وای خدا چه موشکیه این m4 کمتر ماشینی رو دیدم حریفش بشه با وزن تقریبا یکسان و قدرت یکسان آلفارومئو رو عین آب خوردن شکست داد.

    موافقم 18
    مخالفم 5
  4. Ali

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    این ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر آلفارومئو که سالیانه ازش داره استفاده میشه از نظر جرمی کلارکسون یک شاهکاره و مورد علاقشه.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  5. 🥇M🏆Bavaria///👑

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (585 ديدگاه)

    این است نهایت دقت و مهندسی آلمانی ها علی الخصوص بخش معظم m_power
    👍👑👑

    موافقم 13
    مخالفم 6
  6. MOPAR

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    ام فور سر چرخ 470 اسببخاره حدودا..یعنی نزدیک 550 اسببخار
    https://www.motor1.com/news/494653/2021-bmw-m4-dyno-test/

    موافقم 7
    مخالفم 4
  7. علی منصوری

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (245 ديدگاه)

    چه رنگین اینا؟؟؟ چقد خوبه رنگشون،
    مگه میشه این m4 بگیریش، خیلی وحشیه این ماشین
    با اینکه عاشق جولیتا هستم ولی جلو این لیتل مانستر m4 ,هیچ حرفی تو این درگ نداره

    موافقم 9
    مخالفم 2
  8. JaMsHiD_R1988

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2603 ديدگاه)

    احیانا یه مقاله کار نکردید که بی ام و قدرت اعلامی رو کمتر اعلام می‌کنه؟
    چون این فاصله اصلا قابل قبول نیست بحث توربو و تنظیم لانچ کنترل و ماشین هرچقدرم عالی باشه این فاصله نباید بیشتر از یه اتوبوس بشه . این داره قطاری میزنه !

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. Nismo

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1239 ديدگاه)

      جمشید، قدرت سرچرخ این ماشین یه چیزی حدود 590 اسبه و قدرت میل لنگش یه چیزی فراتر از 600 اسب هست
      چندتا سایت مستقل و همچنین چندتا چنل یوتوب هم تستش کردن و تقریبا همشون به همین نتیجه رسیدن

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2603 ديدگاه)

        مشکل همینجاست و بعضیا فکر میکنن قدرت بی ام و بیشتر از آلفا رومئو نیست . تکنولوژیش بیشتره
        حالا بیا و ثابت کن نه …

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۲۹ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3995 ديدگاه)

          جمشید همین میشه که توهم تکنولوژی برتر و از اونور اسب بی بخار میاد وسط.

          موافقم 3
          مخالفم 6
        2. JaMsHiD_R1988

          ۲۹ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2603 ديدگاه)

          دعوا هایی که تو پدال میشه
          همش زیر سر لانچ کنترل و گیربکس ها با بیش از هفت دنده و دو کلاچه و توربو هست
          اینا باهم ترکیب بشه بعضیا توهم تکنولوژی میزنن
          بعدش قدرت رو هم کمتر اعلام میکنن تا بگن آره ماشین ما قدرت زیاد نداره این بخاطر تکنولوژیشه

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. Nismo

          ۳۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1239 ديدگاه)

          جمشید: دعوا هایی که تو پدال میشه
          همش زیر سر لانچ کنترل و گیربکس ها با بیش از هفت دنده و دو کلاچه و توربو هست. یک درصد تقصیرها رو شاید بتونیم گردن اینا بندازیم. اما 99 درصد بقیش فقط بر میگرده به رفتارهای متعصبانه دوستان

  9. Siyavash

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (749 ديدگاه)

    به نظرم برایه این درگ باید m3رو مقابل آلفا میذاشتن تا رقابت برابری میشد بعدشم با این که بی ام و دوست هستم ولی قدرت بی ام و بیشتر از اعداد اعلامی کمپانی هست میتونید تحقیق کنید…
    بعدشم این آلفا رقیب نسل قبل m4. M3 بود و تقریبا جفتشونم شکست داد ولی این نسل m4. .m3 واقعا خیلی قوی‌تر شدن..

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. Galant.VR4(JDM)

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1002 ديدگاه)

    همه چی برابر هست توی این درگ ولی چرا فاصله اینقدر زیاده 50 نیوتون گشتاور همچین تفاوتی رو ایجاد نمیکنه خصوصا در سرعت های بالاتر که گشتاور نقش کمتری توی سرعت و شتاب ثانویه داره

  11. M power

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (311 ديدگاه)

    فقط گشتاور نیستش ک
    سیستم چهارچرخش کمک میکنه اینقد جلو بیوفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا