آلفارومئو جولیا کوادریفولیو و بامو M4 کامپتیشن هردو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در U-Drag رفت و برگشتی چه عملکردی خواهند داشت؟
هرچند بامو M3 کامپتیشن رقیب اصلی آلفارومئو جولیا کوادریفولیو محسوب میشود ولی M4 هم از لحاظ مشخصات تفاوت چندانی با برادر سدان خود ندارد. جولیا که در پایان سال جاری از بازار ایالاتمتحده خداحافظی خواهد کرد، در سینهٔ خود ژن فراری را پنهان کرده است زیرا پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آن از پیشرانهٔ V8 فراری گرفته شده است. این پیشرانه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، بامو M4 هم از یک موتور شش سیلندر توئین توربو استفاده میکند که البته از نوع ۳ لیتری خطی است ولی دقیقاً مثل موتور آلفا ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند هرچند که ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد.
در هردو خودرو، نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به چرخهای عقب منتقل میشود. این دو ماشین از لحاظ وزن هم با ۱۷۳۶ کیلوگرم برای آلفا و ۱۷۱۷ کیلوگرم برای بامو، بسیار به هم نزدیک هستند؛ بنابراین، با وجود قدرت یکسان و وزن مشابه، انتظار میرود شاهد رقابت نزدیکی باشیم. البته باید توجه داشت که جولیا فاقد لانچ کنترل است درحالیکه M4 از یکی از بهترین سیستمهای لانچ کنترل بهره میبرد. همچنین این یک درگ معمولی نیست بلکه U-Drag است که یعنی خودروها پس از طی کردن ۴۰۰ متر، ترمز میگیرند، یک دور ۱۸۰ درجه میزنند و به خط شروع بازمیگردند؛ بنابراین، در این رقابت علاوه بر وزن و قدرت، چسبندگی لاستیکیها و قدرت ترمزها هم اهمیت خواهد داشت.
در هردو مسابقهای که بین این دو ماشین انجام شد، آلفارومئو از همان ابتدا با اختلاف زیادی عقب افتاد. این سدان ایتالیایی پس از ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه M4 این کار را در ۳.۸ ثانیه انجام داد. اختلاف در پایان ۴۰۰ متر نیز با ۱۲.۳ ثانیه برای آلفا و ۱۱.۷ ثانیه برای بامو شگفتانگیز بود؛ بنابراین، تعجبی ندارد که کوپهٔ آلمانی با زمان ۳۳.۹ ثانیه، کل مسیر U-Drag را بسیار سریعتر از سدان ایتالیایی با زمان ۳۵.۵ ثانیه طی کرد. البته لازم به ذکر است که جولیا کوادریفولیو سال آینده ۱۰ ساله میشود درحالیکه M4 اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شده و خودروی بسیار جدیدتری است.
مشخصات فنی
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | بامو M4 کامپتیشن | |
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۳۶ کیلوگرم | ۱۷۱۷ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۸۱,۳۵۵ دلار | ۸۳,۱۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۸۶,۷۸۰ دلار | ۱۱۱,۰۴۵ دلار |
Kiarash
۲۹ مهر ۱۴۰۳اووف چه میکنه بی ام و M4
amirkhanzadeh
۲۹ مهر ۱۴۰۳هر دو عالی
آلفارومئو رو جرمی تست کرده بود یادش بخیر💔
جرمی کلارکسون
۲۹ مهر ۱۴۰۳💔🖤💔💔
mmd@
۲۹ مهر ۱۴۰۳فقط آلفا 🇫🇷🇫🇷🇫🇷☣️☣️☣️🏆🏆🏆🎖️🎖️🎖️😈😈😈☠️☠️☠️🥇🥇🥇❤️🔥❤️🔥💀💀
JaMsHiD_R1988
۲۹ مهر ۱۴۰۳آلفا یه عشق ایتالیایی
A.m.A
۲۹ مهر ۱۴۰۳شاید انتخاب آلفارومئو تابو باشه ولی خدایی خیلی ماشین خوب و کم نقصیه
علی جردن
۲۹ مهر ۱۴۰۳فکر می کردم جلو پنجره مثلثی آلفارمئو زشت ترین جلو پنجره دنیاست تا اینکه جلو پنجره گنده بیامو رو دیدم :|
سهیل
۲۹ مهر ۱۴۰۳تا کی این نظریات سخیف رو باید بشنویم!
ما جز زیبایی چیزی نمیبینیم.
JaMsHiD_R1988
۲۹ مهر ۱۴۰۳بی ام و M4 نسبت به پارسال که بهش خوک زشت میگفتن الان شده عزیز کرده جمع … M4 قشنگ نشده ها ! از بس بی ام و ماشین های زشت دیگه زده این قشنگ بنظر میاد
Cert
۳۰ مهر ۱۴۰۳نباید یک سدان را با کوپه برابر کد
باید m3 را بیاورند
hosen
۲۹ مهر ۱۴۰۳وای خدا چه موشکیه این m4 کمتر ماشینی رو دیدم حریفش بشه با وزن تقریبا یکسان و قدرت یکسان آلفارومئو رو عین آب خوردن شکست داد.
Ali
۲۹ مهر ۱۴۰۳این ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر آلفارومئو که سالیانه ازش داره استفاده میشه از نظر جرمی کلارکسون یک شاهکاره و مورد علاقشه.
🥇M🏆Bavaria///👑
۲۹ مهر ۱۴۰۳این است نهایت دقت و مهندسی آلمانی ها علی الخصوص بخش معظم m_power
👍👑👑
MOPAR
۲۹ مهر ۱۴۰۳ام فور سر چرخ 470 اسببخاره حدودا..یعنی نزدیک 550 اسببخار
https://www.motor1.com/news/494653/2021-bmw-m4-dyno-test/
علی منصوری
۲۹ مهر ۱۴۰۳چه رنگین اینا؟؟؟ چقد خوبه رنگشون،
مگه میشه این m4 بگیریش، خیلی وحشیه این ماشین
با اینکه عاشق جولیتا هستم ولی جلو این لیتل مانستر m4 ,هیچ حرفی تو این درگ نداره
JaMsHiD_R1988
۲۹ مهر ۱۴۰۳احیانا یه مقاله کار نکردید که بی ام و قدرت اعلامی رو کمتر اعلام میکنه؟
چون این فاصله اصلا قابل قبول نیست بحث توربو و تنظیم لانچ کنترل و ماشین هرچقدرم عالی باشه این فاصله نباید بیشتر از یه اتوبوس بشه . این داره قطاری میزنه !
Nismo
۲۹ مهر ۱۴۰۳جمشید، قدرت سرچرخ این ماشین یه چیزی حدود 590 اسبه و قدرت میل لنگش یه چیزی فراتر از 600 اسب هست
چندتا سایت مستقل و همچنین چندتا چنل یوتوب هم تستش کردن و تقریبا همشون به همین نتیجه رسیدن
JaMsHiD_R1988
۲۹ مهر ۱۴۰۳مشکل همینجاست و بعضیا فکر میکنن قدرت بی ام و بیشتر از آلفا رومئو نیست . تکنولوژیش بیشتره
حالا بیا و ثابت کن نه …
Taha Ayoobi
۲۹ مهر ۱۴۰۳جمشید همین میشه که توهم تکنولوژی برتر و از اونور اسب بی بخار میاد وسط.
JaMsHiD_R1988
۲۹ مهر ۱۴۰۳دعوا هایی که تو پدال میشه
همش زیر سر لانچ کنترل و گیربکس ها با بیش از هفت دنده و دو کلاچه و توربو هست
اینا باهم ترکیب بشه بعضیا توهم تکنولوژی میزنن
بعدش قدرت رو هم کمتر اعلام میکنن تا بگن آره ماشین ما قدرت زیاد نداره این بخاطر تکنولوژیشه
Nismo
۳۰ مهر ۱۴۰۳جمشید: دعوا هایی که تو پدال میشه
همش زیر سر لانچ کنترل و گیربکس ها با بیش از هفت دنده و دو کلاچه و توربو هست. یک درصد تقصیرها رو شاید بتونیم گردن اینا بندازیم. اما 99 درصد بقیش فقط بر میگرده به رفتارهای متعصبانه دوستان
Siyavash
۲۹ مهر ۱۴۰۳به نظرم برایه این درگ باید m3رو مقابل آلفا میذاشتن تا رقابت برابری میشد بعدشم با این که بی ام و دوست هستم ولی قدرت بی ام و بیشتر از اعداد اعلامی کمپانی هست میتونید تحقیق کنید…
بعدشم این آلفا رقیب نسل قبل m4. M3 بود و تقریبا جفتشونم شکست داد ولی این نسل m4. .m3 واقعا خیلی قویتر شدن..
Galant.VR4(JDM)
۲۹ مهر ۱۴۰۳همه چی برابر هست توی این درگ ولی چرا فاصله اینقدر زیاده 50 نیوتون گشتاور همچین تفاوتی رو ایجاد نمیکنه خصوصا در سرعت های بالاتر که گشتاور نقش کمتری توی سرعت و شتاب ثانویه داره
M power
۳۰ مهر ۱۴۰۳فقط گشتاور نیستش ک
سیستم چهارچرخش کمک میکنه اینقد جلو بیوفته
یاس ی
۳۰ مهر ۱۴۰۳هردو خودرو محور عقب هستن
misha
۳۰ مهر ۱۴۰۳justqv🍀
محمد
۴ آبان ۱۴۰۳جالبه افرادی که تا حالا پشت این ماشینها نشسته اند که هیچ از نزدیک هم ندیدند ،میان با تعصب در رابطه با جفتشون نظر میدن