بی ام و

M4 کانورتیبل ؛ بمب آلمانی [ویدئو]

درحالیکه تنها ۲ هفته مانده به اولین رونمایی رسمی M4 کانورتیبل در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ ، ب ام و نخستین جزییات آن را منتشر کرد . . .

[jwplayer mediaid=”۶۸۰۷۸″]
  • اجبار قوانین DTM ب ام و را مجبور کرد برای شرکت در این مسابقات نسخه خیابانی E30 را وارد بازار کند. بدین ترتیب اولین نسل M3 خلق شد؛ خودرویی که در همان سال اول تولیدش بیش ۵۰۰۰ دستگاه فروش داشت.
  • اولین نسل M3 (اتاق E30) در سال ۱۹۸۶ و مدل کانورتیبل آن در سال ۱۹۸۸ معرفی شد. این مدل که تنها با سقف سافت تاپ عرضه می شد، برای مشتریان آمریکایی قابل سفارش نبود. 
  • در سال ۱۹۹۰ با رسیدن به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت، M3 سریع ترین کانورتیبل چهارنفره جهان لقب گرفت.
  • دومین نسل M3 (اتاق E36) در ۱۹۹۲ معرفی اما مدل کانورتیبل آن در سال ۱۹۹۴ رونمایی شد. این مدل ابتدا انجین ۳ لیتری داشت اما بعدها با انجین ۳.۲ لیتری فروخته شد. M3 E36 از سال ۱۹۹۴ وارد بازار آمریکا شد.
  • سومین نسل M3 (اتاق E46) در بهار ۲۰۰۱ و با انجین مشهور ۳۳۳ اسبی اش معرفی شد.
  • چهارمین نسل M3 سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. در این نسل برای اولین بار مدل های M3 سدان (E90) نیز قابل سفارش بودند. مدل کانورتیبل آن (E93) نیز در بهار ۲۰۰۸ معرفی شد.

بعد از سری۴ کانورتیبل نوبتی هم باشد نوبت نسخه M آنست! آنهایی که می خواهند هنگام رانندگی وزش باد را در موهای شان طور دیگری تجربه کنند، حالا باید در خرید خودروی شان تامل بیشتری کنند چرا که نسخه روباز M4 آمده تا شانه به شانه برادر کوپه خود، فصلی تازه را در اسپرت های آلمانی رقم بزند.

قاعدتا اولین نکته ای که نسبت به M4 کوپه جلب توجه می کند، سقف سه تکه هاردتاپ این خودروست که در کمتر از ۲۰ ثانیه و تا حداکثر سرعت ۱۸ کیلومتر برساعت قابلیت باز و بسته شدن را دارد. اگر این سقف باز نباشد، حجم محفظه صندوق به ۳۷۰ لیتر می رسد که ۲۰ لیتر بیشتر از M3 E93 است. با جمع شدن و قرار گرفتن سقف در قسمت انتهایی خودرو نیز حجم صندوق به ۲۲۰ لیتر کاهش می یابد.

درون کابین همانند مدل کوپه تزئین شده؛ فرمان اسپرت با روکش چرمی، صندلی های اسپرت که هم راحتند و هم سرنشینان را در خود می گیرند، گیربکس M و نهایتا حک شدن لوگوی M بر روی صفحات آلومینیومی قرار گرفته بر روی پشت سری ها و پادری.

 

این کانورتیبل همانند M4 کوپه و M3 سدان دارای انجین ۳.۰ لیتری TwinPower Turbo است که با ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور و همچنین به کمک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه M سفارشی می تواند در عرض ۴.۲ ثانیه (۴.۴ ثانیه با گیربکس ۶ سرعته دستی) از حال سکون خود را به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برساند. حداکثر سرعت آن نیز طبق معمول روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

فراموش نکنیم که M4 همانند نسل دوم (M3 E36) و سوم (M3 E46) سابق، مجهز به انجین ۶سیلندر خطی است درحالیکه نسبت به مدلی که به جانشینی آن آمده (M3 E93) بیش از ۴۰ درصد سبکتر شده (۱۸۴۰ کیلوگرم) و همچنین بیش از ۴۰ درصد نیز گشتاور بیشتری تولید می کند.

M4 کانورتیبل تا قبل از اتمام تابستان ۲۰۱۴ وارد بازار شده و مشتریان آمریکایی اولین کسانی خواهند بود که سواری با آن را تجربه می کنند. قیمت این خودرو ۷۳,۴۲۵ دلار اعلام شده که ۸,۳۰۰ دلار گران تر از M4 کوپه است. بخش کوچکی از ویژگی ها و امکانات این خودرو عبرانتد از:

  • گلگیرهای جلو و درب کاپوت آلومینیومی.
  • پدال ها و صفحه کیلومتر M با پس زمینه سفید + تریم کرومی استاندارد کابین.
  • لانچ کنترل و پدال شیفتر سفارشی برای گیربکس دوکلاچه.
  • دیفرانسیل Active M استاندارد.
  • فرمان (با نیروی کمکی) الکترومکانیکی.
  • دارای سه حالت رانندگی COMFORT و SPORT و SPORT+
  • تعلیق Adaptive M سفارشی با سه حالت COMFORT و SPORT و SPORT+
  • دیسک های کربن/سرامیکی M سفارشی.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    به افتخار ب ام و
    به افتخار آلمان
    ولی خودمونیم ها دیوونه صدای موتور 10سیلندر ام5 نسل قبلم….

  2. Un4given

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    لامصب هر کلاسی و تیپی میزنه، هیولا میزنه
    دمش گرم

  3. Ehsan

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    یک سئوال این سه خط رنگی که کنار m4 کشیده شده معنی خاصی داره ؟

    1. علی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      عدد ۴یونانی

  4. امیر

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (332 ديدگاه)

    شاهکاری دیگر از BMW خودروی مجردها

  5. احمدرضا بی ام و

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بی ام و حرف نداره

  6. Zonda R

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    عالیه
    ولی من طراحیه جلوی نسل قبلو بیشتر دوست داشتم

  7. امید

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    افرین به این همه خلاقیت کلا المانا کارشون درسته بنز پرشه ائودی اپل

  8. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ی المانی دیگه ی شاهکار دیگه امیدوارم وارد به ایران شه

  9. iman mclaren p1

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    واقعا از نظر طراحی BMW خدای طراحیه

  10. مهدی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه ابهتی داره رخ جلوش ادم کپ میکنه .ماشین درست و حسابی میخوای فقط المان

  11. امین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (821 ديدگاه)

    از این بهتر نمیشه
    واقعا بمب آلمانیه
    BMW یه دونست ، دردونست!!!!!
    ابهت خاصی داره
    چرم رو داشبردش هم خیلی بهترش کرده
    برعکس اکثر ماشین های روباز ، با سقفش هم قشنگه

    مهندسی به این میگن …… با حجم 3 لیتر چه میکنه!
    just german engeniering

  12. امين

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    انجین 6 سیلندر تنفس طبیعیه؟!؟!

  13. sadegh

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    بچه ها یه سوال؟
    چرا بی ام دبلیو M سری 3 را کرد سری 4؟

    1. امیرحسین

      ۲۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دادشا صادق.بی ام و ام 3 2014 با ام 4 فرق داره ام 3 سدان و ام 4 کوپه.در ضمن تو مدل پایه کیت هاشون فرق داره.
      همچنین چراغ های عقب دو خودرو فرق دران و فقط چراغ جلوی آن ها شبیه به هم است

  14. رضا احمدى

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اى کاش بیاد ایران،بریم بمب سوارى!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا