درحالیکه تنها ۲ هفته مانده به اولین رونمایی رسمی M4 کانورتیبل در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ ، ب ام و نخستین جزییات آن را منتشر کرد . . .
[jwplayer mediaid=”۶۸۰۷۸″]- اجبار قوانین DTM ب ام و را مجبور کرد برای شرکت در این مسابقات نسخه خیابانی E30 را وارد بازار کند. بدین ترتیب اولین نسل M3 خلق شد؛ خودرویی که در همان سال اول تولیدش بیش ۵۰۰۰ دستگاه فروش داشت.
- اولین نسل M3 (اتاق E30) در سال ۱۹۸۶ و مدل کانورتیبل آن در سال ۱۹۸۸ معرفی شد. این مدل که تنها با سقف سافت تاپ عرضه می شد، برای مشتریان آمریکایی قابل سفارش نبود.
- در سال ۱۹۹۰ با رسیدن به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت، M3 سریع ترین کانورتیبل چهارنفره جهان لقب گرفت.
- دومین نسل M3 (اتاق E36) در ۱۹۹۲ معرفی اما مدل کانورتیبل آن در سال ۱۹۹۴ رونمایی شد. این مدل ابتدا انجین ۳ لیتری داشت اما بعدها با انجین ۳.۲ لیتری فروخته شد. M3 E36 از سال ۱۹۹۴ وارد بازار آمریکا شد.
- سومین نسل M3 (اتاق E46) در بهار ۲۰۰۱ و با انجین مشهور ۳۳۳ اسبی اش معرفی شد.
- چهارمین نسل M3 سال ۲۰۰۷ به بازار آمد. در این نسل برای اولین بار مدل های M3 سدان (E90) نیز قابل سفارش بودند. مدل کانورتیبل آن (E93) نیز در بهار ۲۰۰۸ معرفی شد.
بعد از سری۴ کانورتیبل نوبتی هم باشد نوبت نسخه M آنست! آنهایی که می خواهند هنگام رانندگی وزش باد را در موهای شان طور دیگری تجربه کنند، حالا باید در خرید خودروی شان تامل بیشتری کنند چرا که نسخه روباز M4 آمده تا شانه به شانه برادر کوپه خود، فصلی تازه را در اسپرت های آلمانی رقم بزند.
قاعدتا اولین نکته ای که نسبت به M4 کوپه جلب توجه می کند، سقف سه تکه هاردتاپ این خودروست که در کمتر از ۲۰ ثانیه و تا حداکثر سرعت ۱۸ کیلومتر برساعت قابلیت باز و بسته شدن را دارد. اگر این سقف باز نباشد، حجم محفظه صندوق به ۳۷۰ لیتر می رسد که ۲۰ لیتر بیشتر از M3 E93 است. با جمع شدن و قرار گرفتن سقف در قسمت انتهایی خودرو نیز حجم صندوق به ۲۲۰ لیتر کاهش می یابد.
درون کابین همانند مدل کوپه تزئین شده؛ فرمان اسپرت با روکش چرمی، صندلی های اسپرت که هم راحتند و هم سرنشینان را در خود می گیرند، گیربکس M و نهایتا حک شدن لوگوی M بر روی صفحات آلومینیومی قرار گرفته بر روی پشت سری ها و پادری.
این کانورتیبل همانند M4 کوپه و M3 سدان دارای انجین ۳.۰ لیتری TwinPower Turbo است که با ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور و همچنین به کمک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه M سفارشی می تواند در عرض ۴.۲ ثانیه (۴.۴ ثانیه با گیربکس ۶ سرعته دستی) از حال سکون خود را به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برساند. حداکثر سرعت آن نیز طبق معمول روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.
فراموش نکنیم که M4 همانند نسل دوم (M3 E36) و سوم (M3 E46) سابق، مجهز به انجین ۶سیلندر خطی است درحالیکه نسبت به مدلی که به جانشینی آن آمده (M3 E93) بیش از ۴۰ درصد سبکتر شده (۱۸۴۰ کیلوگرم) و همچنین بیش از ۴۰ درصد نیز گشتاور بیشتری تولید می کند.
M4 کانورتیبل تا قبل از اتمام تابستان ۲۰۱۴ وارد بازار شده و مشتریان آمریکایی اولین کسانی خواهند بود که سواری با آن را تجربه می کنند. قیمت این خودرو ۷۳,۴۲۵ دلار اعلام شده که ۸,۳۰۰ دلار گران تر از M4 کوپه است. بخش کوچکی از ویژگی ها و امکانات این خودرو عبرانتد از:
- گلگیرهای جلو و درب کاپوت آلومینیومی.
- پدال ها و صفحه کیلومتر M با پس زمینه سفید + تریم کرومی استاندارد کابین.
- لانچ کنترل و پدال شیفتر سفارشی برای گیربکس دوکلاچه.
- دیفرانسیل Active M استاندارد.
- فرمان (با نیروی کمکی) الکترومکانیکی.
- دارای سه حالت رانندگی COMFORT و SPORT و SPORT+
- تعلیق Adaptive M سفارشی با سه حالت COMFORT و SPORT و SPORT+
- دیسک های کربن/سرامیکی M سفارشی.
رضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۳به افتخار ب ام و
به افتخار آلمان
ولی خودمونیم ها دیوونه صدای موتور 10سیلندر ام5 نسل قبلم….
Un4given
۱۶ فروردین ۱۳۹۳لامصب هر کلاسی و تیپی میزنه، هیولا میزنه
دمش گرم
Ehsan
۱۶ فروردین ۱۳۹۳یک سئوال این سه خط رنگی که کنار m4 کشیده شده معنی خاصی داره ؟
علی
۱۷ فروردین ۱۳۹۳عدد ۴یونانی
امیر
۱۶ فروردین ۱۳۹۳شاهکاری دیگر از BMW خودروی مجردها
احمدرضا بی ام و
۱۶ فروردین ۱۳۹۳بی ام و حرف نداره
Zonda R
۱۶ فروردین ۱۳۹۳@.F
عالیه
ولی من طراحیه جلوی نسل قبلو بیشتر دوست داشتم
امید
۱۶ فروردین ۱۳۹۳افرین به این همه خلاقیت کلا المانا کارشون درسته بنز پرشه ائودی اپل
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۱۶ فروردین ۱۳۹۳ی المانی دیگه ی شاهکار دیگه امیدوارم وارد به ایران شه
iman mclaren p1
۱۷ فروردین ۱۳۹۳واقعا از نظر طراحی BMW خدای طراحیه
مهدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۳چه ابهتی داره رخ جلوش ادم کپ میکنه .ماشین درست و حسابی میخوای فقط المان
امین
۱۷ فروردین ۱۳۹۳از این بهتر نمیشه
واقعا بمب آلمانیه
BMW یه دونست ، دردونست!!!!!
ابهت خاصی داره
چرم رو داشبردش هم خیلی بهترش کرده
برعکس اکثر ماشین های روباز ، با سقفش هم قشنگه
مهندسی به این میگن …… با حجم 3 لیتر چه میکنه!
just german engeniering
امين
۱۹ فروردین ۱۳۹۳انجین 6 سیلندر تنفس طبیعیه؟!؟!
sadegh
۲۲ فروردین ۱۳۹۳بچه ها یه سوال؟
چرا بی ام دبلیو M سری 3 را کرد سری 4؟
امیرحسین
۲۲ تیر ۱۳۹۳دادشا صادق.بی ام و ام 3 2014 با ام 4 فرق داره ام 3 سدان و ام 4 کوپه.در ضمن تو مدل پایه کیت هاشون فرق داره.
همچنین چراغ های عقب دو خودرو فرق دران و فقط چراغ جلوی آن ها شبیه به هم است
رضا احمدى
۲۷ فروردین ۱۳۹۳اى کاش بیاد ایران،بریم بمب سوارى!!