بی ام و

M4 CS دومین خودروی سریع بی ام و در پیست نوربرگ رینگ!

خودروی جدید و تولید محدود بی ام و M4 CS توانست عملکرد قابل‌توجهی را در نوربرگ رینگ به نمایش بگذارد.


همان‌طور که انتظار می‌رفت، باواریایی ها بازهم یک خودروی اسپرت سریع را تولید کرده‌اند. M4 CS نه تنها در خط مستقیم بلکه در پیچ‌های چالش‌برانگیز نوربرگ رینگ نیز خوش درخشیده است. این خودرو توانسته یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۲۱.۹۹ ثانیه طی کند و به سریع‌ترین خودروی تولیدی بی ام و در نوربرگ رینگ بسیار نزدیک شود.

سریع‌ترین خودروی تولیدی بی ام و در پیست موردبحث M4 CSL با رکورد ۷ دقیقه و ۲۰.۲۰ ثانیه است که در سال ۲۰۲۲ این رکورد را ثبت کرد. به این ترتیب تنها فاصله ۱.۷۹ ثانیه‌ای بین رکوردهای دو خودرو وجود دارد. با نگاهی به ویدئوی منتشر شده می‌توانیم عملکرد M4 CS جدید را ببینیم. شاید هم راننده با اندکی تلاش و شجاعت بیشتر بتواند همین فاصله کم را نیز از بین ببرد.

نوربرگ رینگ پیست بسیار طویلی است اما مطمئن نیستیم که راننده بتواند عملکرد خود را بهبود ببخشد یا خیر چراکه تحت‌فشار قرار دادن خودرو در چنین پیست دشواری می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد. در یکی از صحنه‌های ویدئو شاهد ثبت سرعت حدود ۲۸۰ کیلومتر در ساعت قبل از رسیدن به یک پیچ خطرناک هستیم و مشخص است که چنین سرعتی برای یک خودروی خیابانی فاقد بال بزرگ در عقب بسیار چشمگیر و قابل‌توجه خواهد بود.

واضح است که برای نمایش قابلیت‌های بی ام و M4 CS در پیست باید یک راننده حرفه‌ای پشت فرمان قرار گیرد و بتواند محاسبات دقیقی برای ثبت کمترین زمان در نوربرگ رینگ انجام دهد. همان‌طور که انتظار می‌رود خودرو با حداکثر سرعت در برخی بخش‌های پیست می‌تازد و قبل از ترمز سنگین برای ورود به پیچ‌های آخر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را نیز بر جای می‌گذارد. در نهایت باید گفت ما با یک خودروی بسیار جذاب روبرو هستیم که توانسته حداکثر استفاده را از قدرت ۵۴۳ اسب بخار پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو و همچنین سیستم تعلیق با تنظیمات خاص مدل های CS ببرد. قیمت این کوپه هیجان‌انگیز آلمانی از حدود ۱۲۵ هزار دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    جالبه که تفاوت تایم های خودروها در این پیست مشهور با مشخصاتشون نسبت تقریبا دقیقی داره و این خودش دلیل خوبی هست برای اینکه نوربرگ رینگ بهترین معیار سنجش خودروهای اسپرت هست

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. Amir

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      نمی‌دونم چرا ماشین های به ظاهر پیشرفته تسلا جرأت نمیکنن بیان این جور جاها ؟!

  2. زیزیگولو

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    M4 یه کوپه با کارایی بالا و استایل و بدنه جمعو جورتر نسبت به مدلای اسپرت دیگه بی ام و هستش که سابقه زیاد طولانی نداره ولی خیلی پر طرفداره

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. SMS

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (639 ديدگاه)

      M5 چی ؟

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        M4 کوپه ست … ولی M5 سدان هستش و از نظر طراحی دو مقوله جدا هستن

      2. B

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (921 ديدگاه)

        خب گفت جمع و جور تر از مدلای دیگست منظورش سری ۵ بود دیگه

  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    من هنوز تو کف کاما و موندم چند سال پیش بی ادعا اومد ۷.۱۶ زد رفت.شوی چه اشتباهی کرد باید هر جوری میبود نسخه زی آر۱ رو ادامه میداد و بروز میکرد.وقتی بیمر با این پیزوری ول کن نیست شوی اسب برنده رو دندونش رو شمرد

    موافقم 2
    مخالفم 13
  4. علی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چه فایده پر خرج ترین ماشین دنیاست بیفته تو خرج باید اسقاطش کنی حداقل آدم پورشه میخره پرفورمنس
    لذت رانندگی بهتری هم دریافت میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 10
  5. جرمی کلارکسون

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    وقتی میخاین ماشین بخرید به دو نکته توجه کنید اول قیمت دوم اینکه برای رکورد توی پیست نوربرگ رینگ نساخته باشنش

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. افشار

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (765 ديدگاه)

      چه ربطی داره ؟

  6. آریا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    واقعا m4 خفنه ولی قیمت 125 هزار دلاری واسه یه کوپه اسپرت یه ذره زیادی نیست؟ قیافه مدل های بی‌ام‌و مثل یه ماشین معمولی نشون میده مثلاً با این پول میشه 911 کارکرد خرید یا آئودی r8

    موافقم 2
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا